Ostatnia zmiana: 2025-07-14
Wyślij nowe pliki »
Zgadzam się z warunkami wysyłki i publikacji zdjęć .
Jakie zdjęcia przesyłać?
Bardzo prosimy o staranny wybór zdjęć do bazy. Ze względu na oglądających powinniśmy stawiać na jakość, a nie ilość.
Prosimy nie wrzucać zdjęć nieostrych, źle oświetlonych, wielu niemal takich samych ujęć tego samego obiektu, oraz taboru kolejowego (chyba, że w jakiś sposób jest on w tym miejscu one
wyjątkowy).
Galerie dużo przyjemniej przegląda się, jeśli zdjęcia są różnorodne i dobrej jakości.
Bardzo prosimy również o niewysyłanie zdjęć, bez zgody ich autorów.
Dziękujemy bardzo.
Wg wieku
Wg czasu dodania
|
[Wersja podstawowa ]
infrastruktura
tabor
infrastruktura i tabor
|
--- wszystkie ---
Kolejowe Zakłady Konstrukcji Stalowych i Urządzeń Dźwigowych
Nastawnia dysponująca BS
Nastawnia wykonawcza BS2
Wieża wodna
budowy/remonty/rozbiórki
budynki do obsługi taboru
budynki dworcowe
budynki towarzyszące (inne)
budynki związane z prowadzeniem ruchu
ciekawostki
dokumenty/bilety/mapy
infrastruktura do obsługi taboru
infrastruktura torowa/rozjazdy/równie stacyjne
inne
panoramy/widoki ogólne
perony/rampy/place/zadaszenia
przejścia nad/podziemne, windy
sygnalizacja/słupki/znaki itp.
szlak (trasa)/pojedyncze tory
tablice informacyjne/plakaty/ogłoszenia
tabor
wieże wodne
wnętrza
bez tagów
Bystyr
HUMVEEX
Jakub T.
Jakub Tuleja
Kuba Tuleja
Maciej Tuleja [FukS]
Michał Gil
nieznany
Paweł
Piotr Szymański i Damian Jurczak
Piotrek Szymański i Damian Jurczak
RJN
Robert Końpa
Slavoy
powiększ
Autor:
nieznany
Przesłał:
Marcin Kulinicz ; data:
pomiędzy 1915 a 1919 ;
Zniszczenia stacji Starosielce w I Wojnie Światowej - zdjęcie z grupy FB Kronika Białostocka.
Tagi: budowy/remonty/rozbiórki, budynki dworcowe, budynki towarzyszące (inne), infrastruktura torowa/rozjazdy/równie stacyjne
powiększ
Autor:
nieznany
Przesłał:
Marcin Kulinicz ; data:
1921 ;
Hala kolejowych warsztatów mostowych w Starosielcach, rok 1921 - zdjęcie z grupy FB Kronika Białostocka.
Tagi: budynki towarzyszące (inne), wnętrza
powiększ
Autor:
nieznany
Przesłał:
Marcin Kulinicz ; data:
przed 1939 ;
Wieża wodna - Starosielce - zdjęcie z grupy FB Kronika Białostocka.
Tagi: wieże wodne
powiększ
Autor:
nieznany
Przesłał:
ksiezyc_nad_gieesem ; data:
1945-12 ;
Stan bezpieczeństwa. Raport z grudnia 1945 roku.
Tagi: ciekawostki, dokumenty/bilety/mapy
powiększ
Autor:
nieznany
Przesłał:
Marcin Kulinicz ; data:
1947 ;
Widok stacji i budynku warsztatów mostowych.
Tagi: budynki towarzyszące (inne), infrastruktura torowa/rozjazdy/równie stacyjne, perony/rampy/place/zadaszenia
Odsłon (od 12 maja 2014): 1234
powiększ
Autor:
Kuba Tuleja
data:
pomiędzy 2000 a 2004-09 ;
Tagi: budynki dworcowe, perony/rampy/place/zadaszenia, budynki związane z prowadzeniem ruchu
Odsłon (od 12 maja 2014): 912
powiększ
Autor:
Kuba Tuleja
data:
pomiędzy 2000 a 2004-09 ;
Tagi: perony/rampy/place/zadaszenia, przejścia nad/podziemne, windy
Odsłon (od 12 maja 2014): 1045
powiększ
Autor:
Michał Gil
data:
2004-09-03 ;
Zdjęcie wykonane z kładki nad torami łączącej obie strony osiedla Starosielce. Na pierwszym planie konstrukcja urządzeń suwnicowych na terenie dawnych Kolejowych Zakładów Konstrukcji Stalowych (KZKS), w dole pod nimi widoczne ślady po niedawno przeprowadzonej rozbiórce jednej z zakładowych bocznic. W budynku oprócz kas (2 okienka, czynne tylko 1) i skromnej poczekalni pasażerskiej znajduje się również kasa towarowa PKP Cargo; obok budynku widać większą część parkingu.
Tagi: budynki dworcowe, perony/rampy/place/zadaszenia, infrastruktura do obsługi taboru
Odsłon (od 12 maja 2014): 1026
powiększ
Autor:
Michał Gil
data:
2004-09-03 ;
Widok z kładki nad torami. Niestety, ale ta wieża ciśnień czasy świetności ma już za sobą. Pomału zaczyna się nią zajmować przyroda – na dachu urosło już całkiem pokaźne drzewko...
Tagi: wieże wodne
Odsłon (od 12 maja 2014): 1362
powiększ
Autor:
Maciej Tuleja [FukS]
data:
2004-12-04 ;
W ostatnich dniach prowadzono rozbiórkę jednego z budynków stacji Białystok Starosielce, chociaż nie jest on do końca rozebrany, efekty mniej więcej widać na zdjęciu…;].
Tagi: budynki dworcowe, perony/rampy/place/zadaszenia, tabor
Odsłon (od 12 maja 2014): 1243
powiększ
Autor:
Kuba Tuleja
data:
2004-12-08 ;
Po lewej stronie tor w kierunku stacji Białystok Centralny, na wprost, środkowy tor kierunek-Elektrociepłownia. Pierwszy od prawej nieużywany tor w kierunku posterunku odgałęźnego Turczyn. Drugi od prawej tor prowadzący do byłych zakładów KZKS.
Tagi: perony/rampy/place/zadaszenia, infrastruktura torowa/rozjazdy/równie stacyjne
Odsłon (od 12 maja 2014): 988
powiększ
Autor:
Bystyr
data:
2005 ;
(uwagi:
wakacje 2005 )
Zdjęcie nie daleko szrotu samochodowego w Starosielcach przy ulicy Popiełuszki, wagony te stoją tu cały zaś od kiedy pamiętam, tak jak by o nich zapomnieli,
Tagi: tabor, szlak (trasa)/pojedyncze tory
Odsłon (od 12 maja 2014): 925
powiększ
Autor:
Bystyr
data:
2005 ;
(uwagi:
wakacje 2005 )
Kawałek KZKS-ów i wieży ciśnień w Starosielcach w Białysmstoku.
Tagi: wieże wodne
Odsłon (od 12 maja 2014): 1128
powiększ
Autor:
Slavoy
data:
2005-08-26 ;
Drewniany "dworzec". Widok z pociągu Ełk-Białystok.
Tagi: budynki dworcowe, perony/rampy/place/zadaszenia
Odsłon (od 12 maja 2014): 1017
powiększ
Autor:
HUMVEEX
data:
2005-08-27 ;
Okolice osiedla Zielone Wzgórza. Zdjęcie robiłem około 100 metrów od miejsca gdzie w 1995 zginęła pod pociągiem dwójka młodych ludzi w miejscu tym stoją krzyże. Prędkość na tym odcinku wynosi około 100 km/h
Tagi: szlak (trasa)/pojedyncze tory
Odsłon (od 12 maja 2014): 1722
powiększ
Autor:
Piotrek Szymański i Damian Jurczak
data:
2006-01-26 ;
(uwagi:
13:48:52 )
Budynek stacji Białystok Starosielce wraz z Pociągiem do Białegostoku.
Tagi: budynki dworcowe, perony/rampy/place/zadaszenia, tabor
Odsłon (od 12 maja 2014): 1513
powiększ
Autor:
Piotr Szymański i Damian Jurczak
data:
2006-01-26 ;
(uwagi:
13:50:12 )
Wieża ciśnień należąca do Mostostalu koło stacji Białystok Starosielce widziana z kładki nad torami. Obecnie nieczynna.
Tagi: wieże wodne
Odsłon (od 12 maja 2014): 932
powiększ
Autor:
nieznany
Przesłał:
Przemysław Więcek ; data:
2008-01-13 ;
Widok z peronu na północ.
Tagi: infrastruktura torowa/rozjazdy/równie stacyjne
Odsłon (od 12 maja 2014): 1114
powiększ
Autor:
Jakub T.
data:
2011-10-22 ;
W tym miejscu do 2004 roku stał murowany budynek stacyjny (jedno z wcześniejszych zdjęć ukazuje moment rozbiórki grudzień 2004). Po budynku zachowała się jedynie wylewka betonowa przed dawnym wejściem.
Tagi: perony/rampy/place/zadaszenia
Odsłon (od 12 maja 2014): 1571
powiększ
Autor:
Jakub T.
data:
2011-10-22 ;
Widok na stację. Po prawej "tymczasowy" barak. Jak na budowlę "tymczasową" jest bardzo trwały - stoi około 25 lat. Od 2009 roku przestała funkcjonować w nim kasa biletowa, na początku 2010 zamknięto poczekalnię. Decyzja o zamknięciu jest co najmniej dziwna - ze stacji korzysta bardzo dużo osób, zatrzymują się tu nawet pociągi pospieszne. Dalej na zdjęciu widoczna jest kładka która łączy dwie strony osiedla Starosielce. Kładka przebiega przez teren dawnych zakładów KZKS.
Tagi: budynki dworcowe, perony/rampy/place/zadaszenia
Odsłon (od 12 maja 2014): 1167
powiększ
Autor:
Jakub T.
data:
2011-10-22 ;
Wnętrze dawnej poczekalni. Na szczęście mimo, że budynek jest zamknięty został dobrze zabezpieczony.
Tagi: budynki dworcowe, wnętrza
Odsłon (od 12 maja 2014): 1057
powiększ
Autor:
Jakub T.
data:
2011-10-22 ;
W porównaniu do wcześniejszego zdjęcia zrobionego w tym samym miejscu (widocznego poniżej - z 2004 roku) na stacji sporo się zmieniło. Zmodernizowano oświetlenie peronów, usunięto niestety ławeczki dla podróżnych. Ocieplono i zmodernizowano też budynek nastawni. Niestety zamknięto dla podróżnych budynek z poczekalnią i zlikwidowano kasy biletowe.
Tagi: perony/rampy/place/zadaszenia, przejścia nad/podziemne, windy
powiększ
Autor:
Paweł
data:
2013-08-03 ;
Semafor wjazdowy C2 w km 3,899 linii kolejowej nr 38.
Tagi: sygnalizacja/słupki/znaki itp.
powiększ
Autor:
Paweł
data:
2013-08-03 ;
Nastawnia dysponująca "BS" w km 4,400 linii kolejowej nr 38. .
Tagi: budynki związane z prowadzeniem ruchu
powiększ
Autor:
Paweł
data:
2013-08-03 ;
Rozjazd nr 6 odgałęziający tory 8a i 110 (bocznica) kolejno tory 2a i 1a.
Tagi: infrastruktura torowa/rozjazdy/równie stacyjne
powiększ
Autor:
Paweł
data:
2013-08-03 ;
Peron, semafor wyjazdowy D1/2 oraz rozjazdy nr 6, 5, 4, 3 i wykolejnica nr 31.
Tagi: perony/rampy/place/zadaszenia, infrastruktura torowa/rozjazdy/równie stacyjne
powiększ
Autor:
Paweł
data:
2013-08-03 ;
Tor nr 144, wykolejnica nr 42. Dawna bocznica Białostockiej Centrali Materiałów Budowlanych.
Tagi: szlak (trasa)/pojedyncze tory
powiększ
Autor:
Paweł
data:
2013-08-03 ;
Nastawnia wykonawcza BS2 w km 5,495 linii kolejowej nr 38. Istniała kiedyś również nastawania wykonawcza BS1. "Tak gdzieś w połowie drogi między BS a BS2..
Tagi: budynki związane z prowadzeniem ruchu
powiększ
Autor:
Paweł
data:
2013-08-03 ;
Tory "dwusetne" do PZZ, Polmosu.
Tagi: szlak (trasa)/pojedyncze tory
powiększ
Autor:
Paweł
data:
2013-08-03 ;
Tagi: budynki towarzyszące (inne)
Zdjęcia publikowane w tym serwisie w większości otrzymujemy od internautów i zakładamy, że mają oni prawo do ich przesyłania. Jeżeli trafisz na materiały naruszające Twoim zdaniem czyjeś prawa autorskie, skontaktuj się z nami (adres w stopce).
Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane
|
Napisz email do redakcji |
Jak dodać nowe zdjęcia ?
Komentarze: ⇵
Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy.
Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.
#1
Bstok70
(2021-02-05 19:41:06)
W latach osiemdziesiątych na stacji były dwa perony. Peron drugi był peronem wyspowym, dwukrawędziowym i wąskim. Nie przeszkadzało to w krzyżowaniu pociągów (choć było to emocjonujące z punktu widzenia pasażera). Wszystkie zwrotnice przy nastawni dysponującej miały napędy mechaniczne, pędniowe, a przy nastawni wykonawczej były przestawiane przy gruncie (kluczowe). Był też koło byłej przychodni kolejowej jeszcze jeden strzeżony przejazd kolejowy, obsługiwany ręcznie, ażeby go otworzyć (droga przebiegała przez środek stacji) trzeba było rozdzielać składy towarowe. Absolutnym hitem był przejazd kolejowy przy gruntowej wtedy ulicy Klepackiej. Był jedynym w okolicy, przy którym stała sygnalizacja świetlna dla samochodów, a szlabany były opuszczane elektrycznie (pędnie były poruszane silnikiem elektrycznym) - jednym słowem profesjonalne skrzyżowanie z drogą gruntową (dwie pary szlabanów) i zwykłe szlabany bez sygnalizacji na ruchliwej drodze przecinającej tory przy nastawni wykonawczej. Co do hali i taboru, między stacją Białystok Starosielce a stacją Białystok Centralny Tow. to było to zaplecze DOM Białystok. Po jego likwidacji tabor odjechał do innych zakładów infrastruktury. Do dziś eksploatowane są budynki bliżej stacji (PLK). Nieco inny był regulamin techniczny stacji. Inne były semafory i była jedna dodatkowa tarcza manewrowa. Po przebudowie układu torowego została zastąpiona semaforem. Przez wiele lat, najpewniej z powodu zamknięcia bocznicy do Fast i Fadomu nowo postawione semafory były wygaszone, za wyjątkiem semaforów przy torach głównych.
Nadawca:
#2
artur
(2023-10-01 00:42:35)
Dlaczego IC Hańcza nie zatrzymuje się w Starosielcach?
Nadawca:
#3
(odp. na #2 )
Paweł
(2024-01-07 23:02:20)
Bo nie przejeżdza przez tę stację?
Nadawca:
[Dodaj nowy komentarz ]
Nadawca:
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla
wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy
(moderację) bez podania przyczyny.
Stacja kolejowa Białystok Starosielce