Białystok Starosielce
Ostatnia zmiana: 2025-07-14
Wyślij nowe pliki »
Zdjęcia publikowane w tym serwisie w większości otrzymujemy od internautów i zakładamy, że mają oni prawo do ich przesyłania. Jeżeli trafisz na materiały naruszające Twoim zdaniem czyjeś prawa autorskie, skontaktuj się z nami (adres w stopce).
Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane
|
Napisz email do redakcji |
Jak dodać nowe zdjęcia?
Komentarze: ⇵
Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.
-
#1
Bstok70
(2021-02-05 19:41:06)
W latach osiemdziesiątych na stacji były dwa perony. Peron drugi był peronem wyspowym, dwukrawędziowym i wąskim. Nie przeszkadzało to w krzyżowaniu pociągów (choć było to emocjonujące z punktu widzenia pasażera). Wszystkie zwrotnice przy nastawni dysponującej miały napędy mechaniczne, pędniowe, a przy nastawni wykonawczej były przestawiane przy gruncie (kluczowe). Był też koło byłej przychodni kolejowej jeszcze jeden strzeżony przejazd kolejowy, obsługiwany ręcznie, ażeby go otworzyć (droga przebiegała przez środek stacji) trzeba było rozdzielać składy towarowe. Absolutnym hitem był przejazd kolejowy przy gruntowej wtedy ulicy Klepackiej. Był jedynym w okolicy, przy którym stała sygnalizacja świetlna dla samochodów, a szlabany były opuszczane elektrycznie (pędnie były poruszane silnikiem elektrycznym) - jednym słowem profesjonalne skrzyżowanie z drogą gruntową (dwie pary szlabanów) i zwykłe szlabany bez sygnalizacji na ruchliwej drodze przecinającej tory przy nastawni wykonawczej. Co do hali i taboru, między stacją Białystok Starosielce a stacją Białystok Centralny Tow. to było to zaplecze DOM Białystok. Po jego likwidacji tabor odjechał do innych zakładów infrastruktury. Do dziś eksploatowane są budynki bliżej stacji (PLK). Nieco inny był regulamin techniczny stacji. Inne były semafory i była jedna dodatkowa tarcza manewrowa. Po przebudowie układu torowego została zastąpiona semaforem. Przez wiele lat, najpewniej z powodu zamknięcia bocznicy do Fast i Fadomu nowo postawione semafory były wygaszone, za wyjątkiem semaforów przy torach głównych.
-
#2
artur
(2023-10-01 00:42:35)
Dlaczego IC Hańcza nie zatrzymuje się w Starosielcach?
-
#3
(odp. na #2)
Paweł
(2024-01-07 23:02:20)
Bo nie przejeżdza przez tę stację?
[Dodaj nowy komentarz]
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.
Stacja kolejowa Białystok Starosielce