Zdjęcia publikowane w tym serwisie w większości otrzymujemy od internautów i zakładamy, że mają oni prawo do ich przesyłania. Jeżeli trafisz na materiały naruszające Twoim zdaniem czyjeś prawa autorskie, skontaktuj się z nami (adres w stopce).
Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas. Uzupełnij dane
|
Napisz email do redakcji |
Jak dodać nowe zdjęcia?
Komentarze: ⇵
Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy.
Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.
[pokaż/ukryj starsze ⇅]
#1
Bogusław M. Hanć, Szczecin
(2019-12-17 14:55:48)
W końcu listopada 2019 kilka metrów od nastawni dysp. SJ, zbudowano i otwarto nowy sklep "Netto".
#2
Bogusław M. Hanć
(2021-08-26 15:12:17)
Już kierowcy i pasażerowie komunikacji miejskiej będą mogli w pełni korzystać z infrastruktury przygotowanej na nowym węźle przesiadkowym w Podjuchach. W związku z uruchomieniem pętli autobusowej „Podjuchy Dworzec” od 1 sierpnia 2021, zakres prac objął:
budowę pętli autobusowej wraz z zagospodarowaniem terenu,
budowę parkingów dla samochodów osobowych typu Park&Ride,
budowę parkingu Bike&Ride,
budowę wiat przystankowych,
wykonanie elementów Systemu Informacji Pasażerskiej,
rozbiórkę istniejących obiektów i nawierzchni,
budowę zaplecza socjalno-kasowego,
budowę systemu zliczania pojazdów na parkingu,
budowę/przebudowę chodników,
budowę/przebudowę oświetlenia ulicznego,
budowę/przebudowę odwodnienia projektowanych nawierzchni,
przebudowę kolidującego uzbrojenia,
budowę zjazdów,
wprowadzenie stałej organizacji ruchu.
Budowa węzła przesiadkowego stacja Podjuchy wraz z urządzeniami związanymi z integracją transportu na linii kolejowej 273 w ramach projektu „Budowa Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej z wykorzystaniem istniejących odcinków linii kolejowych nr 406, 273, 351”.
#3
Bogusław M. Hanć, Szczecin
(2023-01-30 09:50:18)
Wreszcie. po 146 latach od otwarcia linii, oddano kilka dni temu do użytku podróżnych normalne spełniające standardy wysokości perony. Peron pierwszy - jednokrawędziowy, drugi- wyspowy 2 krawędziowy. :-)
#4(odp. na #3)
irek
(2023-01-30 15:01:38)
Po woli! Co znaczy że po 146 latach od otwarcia.....Chyba w tamtych czasach była inna rzeczywistość, wymagania i możliwości techniczne? No to niemal tak jak mieć żale do Jana III Sobieskiego, że "Odsiecz Wiedeńska" nie została pozamiatana czołgami, a jedynie patataj na konikach :)
#5(odp. na #4)
Przemysław Warczyński
(2023-01-30 16:49:00)
Dobre :-D
#6(odp. na #5)
octanq
(2023-01-31 00:50:37)
Raczej chodziło o to, że te perony mogły być zbudowane po 120 latach a nie po 146. Kto widział te stare perony, ten zrozumie. To były na prawdę perony z XIX w., jedne z najniższych w województwie (głównie nr 2). Wysiadanie i wsiadanie na peronie przy torze 2 zatrzymywało ruch na torze 1.
Mam nadzieję, że zaczną się tu zatrzymywać pośpiechy, szczególnie teraz, gdy nocny UZNAM (Świnoujście - Warszawa W. - Świnoujście) pomija Szczecin Gł.
#7(odp. na #6)
irek
(2023-01-31 16:02:09)
@octanq, w temacie łączności drogami żelaznymi Szczecina z resztą RP, to temat tak szeroki że Oka/Wisła/Warta/Odra i pozostałe dopływy, to niewinne strumyki :)
Jestem młody chłopak (to taki żart) który pamięta iż Szczecin miał połączenia ze wszystkimi wojewódzkimi miastami oraz z pozostałymi miastami o wysokim znaczeniu i to kilka, a nawet kilkanaście w ciągu doby. Nie rozwijam tematu dlaczego gród Gryfa miał takie "przywileje", kłania się historia - Szli na zachód ochotnicy (?) szlakiem wielkiej niedźwiedzicy... potem nadejszła wolność i demokracja (?) i szlag trafił połączenia z ziomkami - Skąd ich korzenie! No i cytując klasyka - Dzień jedziesz, dwa dni (czekasz na przesiadkę)... Niestety, wnuki i prawnuki poodcinali się - i to nie sierpem tatowym - od przeszłości, im bliżej na Alexanderplatz, promem do Malmo, czy też w Bergen lepiej płacą na toksycznego łososia :) ps. w temacie "lotniska" w Radomiu, to i tak bije na głowę Wrocław ....noooo Radom ma bliżej Warszawy taras widokowy niż Wrocek :))
#8
Bogusław M. Hanć, Szczecin
(2023-06-26 10:21:01)
Już za chwilę, bo w sierpniu br. będą podróżnym udostępnione: dźwigi [windy] i tunel między peronem 1 i 2 . [Z odpowiedzi nadesłanej do mnie z PKP PLK S.A.]
#9
Bogusław M. Hanć, Szczecin
(2023-08-08 15:01:25)
7. sierpnia 2023 zaczął się montaż dźwigów na peronie 1 i 2, które - razem z tunelem między nimi - docelowo mają umożliwić osobom z niepełnosprawnościami = przejazd z peronu na peron i wyjście do "miasta".
#10
Bogusław M. Hanć, Szczecin
(2023-09-26 14:56:02)
Wczoraj o tej porze wymontowano z nastawni dysp. SJ okna- plastikowe, w dobrym stanie, pewnie za momencik po nastawni nie będzie śladu, bo od tygodnia działa nowa SJ...
#11
djSon
(2023-09-27 11:11:19)
Niestety, o godzinie 19 zaczynala sie rozbiorka, a o 22 juz nie bylo polowy nastawni.
#12
Bogusław M. Hanć, Szczecin
(2023-09-27 13:33:24)
Wczoraj od godz 14.00 do późnego wieczora równano z ziemią, bezokienną już nastawnię SJ, odeszła pewna epoka...
#13(odp. na #7)
X. Piast II Chrobry
(2023-10-03 11:54:39)
W l. 80-tych nocne pociągi ze Szczecina do Lublina miały 16 wagonów w składzie.
#14(odp. na #12)
X. Piast II Chrobry
(2023-10-20 19:11:02)
Stacja powinna nazywać się w związku z tym: Szczecin sPodjuchy...
#15
Bogusław M. Hanć, Szczecin
(2023-12-08 15:09:24)
Nareszcie!!! Wczoraj ruszyły dźwigi osobowe - po jednym na peronie 1 i 2, oczywiście z kamerami w środku. Będzie można bez jednego schodka poruszać się między peronami z wózkami różnego typu i z bambetlami, jak też wyjechać elegancko do przystanku autobusu miejskiego: 64, 66, 85 i PKS. Taka sytuacja.:-)
#16
Błażej Kopka
(2023-12-19 16:45:53)
Warto zaktualizować opis stacji. W przejściu podziemnym pojawiły się arcyciekawe murale autorstwa Rafała Pol Razeckiego.
#17
Bogusław M. Hanć, Szczecin
(2023-12-29 11:39:15)
Tak - murale są piękne, znacznie lepiej to wygląda niż biała ściana, ukończono je 20.12.2023.
#18(odp. na #4)
X. Piast II Chrobry
(2024-01-06 14:18:33)
Peron wyspowy jest nieprzeciętnie długi, chyba 550 metrów?
(10:30 - 11:00 minut) https://www.youtube.…
#7 W dawnych czasach pociągi nocne były pełne pasażerów.
#19
Tommt
(2024-01-06 17:44:16)
Pokusiłem się, żeby skorzystać z miarki i wyszło mi 430 metrów, natomiast peron 1 to 160 metrów.
#20(odp. na #19)
octanq
(2024-01-06 22:44:33)
Czy to pewny wynik? To by było dziwne, bo najdłuższy peron w Szczecinie Gł. ma 400 m.
#21(odp. na #20)
X. Piast II Chrobry
(2024-01-07 13:35:04)
Obojętne, czy tyle, ile pisze w #19, czy 550, to i tak dużo, jak na taki przystanek.
Z kolei ciekawe, jakie musza być przepisowo takie instalacje, czy to też zarządzenie europejskie?
#22
Tommt
(2024-01-08 00:46:40)
(odp. na #19) Tyle mi wyszło, zresztą można samemu sprawdzić. A na st. Szczecin Główny dł. najdłuższego peronu wg. pomiaru to również 430 metrów. Długość peronu na st. Podjuchy może wynikać z omijania st. Sz. Gł. przez pociągi dalekobieżne jadące w kierunku Świnoujścia. W trakcie wakacji większość pasażerów jedzie nad samo morze więc żeby pominąć wjazd na Główny i zmianę czoła pociągu, składy mogą zatrzymać się na st. Sz. Podjuchy i potem lecieć dalej nad Bałtyk. Z 0,5h oszczędności jest.
#23(odp. na #20)
X. Piast II Chrobry
(2024-01-08 11:23:09)
Może to do celów krzyżowania w kierunku Dąbia, gdyby łącznica była zajęta, to IC może czekać na przejazd przy peronie?
#24(odp. na #23)
octanq
(2024-01-08 21:27:16)
Słyszałem plotkę, że długość peronów była konsultowana z wojskiem.
#25
Błażej Kopka
(2024-01-10 21:19:27)
@octanq - gdybym pracował w latach 80-tych w Polskim Radiu (Program I), to po ujawnieniu takich rewelacji jak piszesz, to właśnie w okolicach każdego południa w eterze wygłaszał bym komunikat w stylu: "... Pan octanq wygłaszający w ostatnich dniach rewelacje wojskowe na temat długości jednego z peronów w Szczecinie na łamach OBK, jest proszony o pilny powrót do domu lub skontaktowanie się z najbliższym komisariatem milicji obywatelskiej - w pilnych sprawach rodzinnych" :))))
#26
Tommt
(2024-01-11 00:17:40)
(odp. na #25) A do życzeń dołączają żona, brat i babcia :D Tak przy okazji, te komunikaty o powrocie do domu były jeszcze w l. dziewięćdziesiątych.
#27
Bogusław M. Hanć, Szczecin
(2024-05-24 15:14:25)
Most nad Regalicą w Podjuchach od 16 maja 2024 nosi imię Andrzeja Krefta, wieloletniego dyrektora Regionalnego Zarządu Gospodarki Wodnej - bardzo oddanego przez większość swojego życia sprawom zawodowym. Nowa, trzystumetrowa przeprawa gwarantuje bezpieczeństwo przeciwpowodziowe i szybszą podróż koleją. Stała się też kluczowa dla odrzańskiej drogi wodnej i portów.
[Dodaj nowy komentarz]
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla
wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy
(moderację) bez podania przyczyny.