Zdjęcia publikowane w tym serwisie w większości otrzymujemy od internautów i zakładamy, że mają oni prawo do ich przesyłania. Jeżeli trafisz na materiały naruszające Twoim zdaniem czyjeś prawa autorskie, skontaktuj się z nami (adres w stopce).
Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas. Uzupełnij dane
|
Napisz email do redakcji |
Jak dodać nowe zdjęcia?
Komentarze: ⇵
Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy.
Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.
[pokaż/ukryj starsze ⇅]
#1
Łukasz Kiąca
(2017-09-06 13:58:51)
Film prezentujący od 2:48 do 3:16 dworzec Świebodzki w 1989 r. https://www.youtube.…
Były dworzec (właściwie jego główne tereny, niekoniecznie sam budynek), sfilmowany przeze mnie ok. 2012 roku, wyglądał wtedy tak: https://www.youtube.…. Jeśli się nie mylę to wtedy część torowiska przy peronach wyglądała na użytkowaną. Ten dworzec (jak i wiele innych) nie ma niestety szczęścia do kraju swojego położenia, że tak oględnie się wyrażę - taka jest prawda. W innym wypadku coś zapewne by drgnęło, a tu? Można potargować, coś tam kupić, posprzeczać się, choć o przyszłych planach nikt się nie zająknie. Szkoda tylko i okolicy, i ludzi, którzy chcieliby powrotu dworca do jego oryginalnego i pierwotnego przeznaczenia. Tak jak z rowerem - służy do jeżdżenia, a po pewnym czasie odstawiasz go. Jest rower, a jakoby nieużytkowany, w dodatku poczyna ci rdzewieć, powietrze z opon schodzi.. Podobnież rzecz ma się z tym pięknym przecież dworcem. Nauka prawdziwa brzmi: nigdy nie wierz tym, co najwięcej obiecują i co wiecznie obiecują, bo będzie na odwrót wobec tego, co obiecają..
#5(odp. na #4)
Adolf Nowak de Piaskowski
(2020-10-16 00:31:43)
Pamiętam jak w l. 90. był na Dworcu nawet lokal uciech cielesnych....
#6
ACdVL (Andrzej)
(2021-03-15 23:36:26)
I cóż? Inne stacje w modernach, vide Warszawa Główna/Zachodnia, Wronki, a wrocławski dworzec świebodzki śpi w najlepsze, a szkoda, bo mógłby być niezłym uzupełnieniem Dworca Głównego, a nawet stanowić dla niektórych pośpiechów stację docelową, jak i być istotną częścią węzła wrocławskiego. Oby nie wzięła się za niego deweloperka, bo wtedy katastrofa..!
#7
wasiukibic
(2021-03-16 09:57:09)
Pośpiechy to niekoniecznie, ale już aglomeracyjny z Wołowa, Malczyc czy Kątów Wrocławskich - jak najbardziej. Tylko, że to jest Polska i wpierw trzeba przegadać ze 20 lat, wyprodukować setki kilogramów makulatury i dopiero ewentualnie wziąć się za robotę - tak jest w przypadku, gdy ogarnia to państwowy beton. Szansą byłoby przejęcie tego przez samorząd, ale terenu w centrum miasta PKP będzie bronić jak niepodległości, choćby i następne pół wieku miałoby tu być to syfiaste targowisko i rosnąć samosiejki.
#8(odp. na #5)
ACdVL (Andrzej)
(2021-03-16 20:21:34)
Słyszałem o tym. Dobrze, że "był", świadectwo totalnego upadku tego niezwykłego miejsca.
#9(odp. na #7)
Adolf Nowak de Piaskowski
(2021-03-17 00:35:43)
Miałem kilkadziesiąt lat temu plany zbudowania tunelu z tego kierunku, dalej pod Kazimierza W., Placem Społecznym i Traugutta z przystankami podziemnymi
właśnie pod dworcem, następnie w rejonie Świdnickiej, pod Placem Społecznym oraz pod skrzyżowaniem z Krakowską.
Przystanki mogłyby być krótsze - 150 metrów a koszt na dzisiaj to ok. 1 mld PLN.
W tunelu koncentrowałyby się 3 linie np. Brzeg/Opole - Głogów, Legnica - Strzelin/Kłodzko, Wałbrzych - Jelcz.
Przy kursach co godzinę na każdej z nich częstotliwość "miejska" byłaby 20 minut a w godzinach szczytu mogłaby być uzupełniona o dodatkowe krótsze relacje.
#10(odp. na #9)
Adolf Nowak de Piaskowski
(2021-07-04 23:27:20)
Budowa trasy TAT to zupełny bezsens, lepszy mój plan powyżej.
Otóż otwarty w sobotę odcinek początkowy od pętli do Placu Orląt Lwowskich kosztował 98 mln za 2 kilometry!
Tymczasem czas przejazdu od pętli w rejon Placu to co prawda tylko 4 minuty ale już sam przejazd przez plac zajmuje kolejne 4.
Ale już przejechanie ul. Podwale do Świdnickiej, nawet w godzinach wieczornych, zajmuje 10 minut co całkowicie podważa sens tej inwestycji.
Doliczając czas przejazdu od ul. Gubińskiej, dojazd do centrum wyniesie nawet 23 minuty.
Ten odcinek owszem ale nadaje się do dojazdu do Piłsudskiego i dalej.
Z kolei do centrum lepiej będzie po remoncie Legnickiej tamtędy prowadzić ruch do Pl. Dominikańskiego.
Tunel Centralny przyspieszałby przejazd tutaj znacznie z Gądowa do centrum a ponadto łączyłby więcej kierunków regionalnych w całość.
#11(odp. na #10)
wasiukibic
(2021-07-05 10:52:05)
Lepsze to niż BRT, który swego czasu był nachalnie lansowany przez Dudka, który się tego naoglądał w krajach III świata. Kolej aglomeracyjna ma jednak nieco inne zadania, niż typowo miejski tramwaj. W dodatku, w warunkach wrocławskich, spowalniany przez zbyt gęstą sygnalizację świetlną, brak bezkolizyjnych skrzyżowań, niepotrzebne przystanki. Miałem cichą nadzieję, że linia na ND zostanie zrealizowana w konwencji PST, przynajmniej na newralgicznych miejscach, jak Śrubowa, Krzyżówka czy Rogowska, ale się przeliczyłem... O tunelu kolejowym pod miastem mówi się od lat i minie zapewne jeszcze mnóstwo czasu, zanim Wrocław się go doczeka. Nowy Dwór nie mógł czekać aż tyle; to jest tak naprawdę nadrabianie zapóźnień inwestycyjnych jeszcze z lat 70. XX wieku... No i wreszcie będzie można rozgrzebać tory na pl. 1 maja.
#12(odp. na #11)
Adolf Nowak de Piaskowski
(2021-07-05 20:18:19)
Powinni zrobić priorytet na Placu Orląt dla tramwajów jadących prosto w Podwale to raz, 3 minuty do przodu.
Po drugie - konieczność rozwiązania problemów na krzyżówce przy Renomie.
Nawet wieczorem, kolejka tramwajów potrafi sięgać Sądów.
Jest tu zbyt dużo linii ale nie mam teraz czasu by zrobić analizę ich ruchu.
Bo mam urlop od wszystkiego.
#13(odp. na #12)
wasiukibic
(2021-07-05 21:35:27)
To po prostu inteligentny system sterowania ruchem, za grubo ponad 100 baniek, wciąż się uczy. Albo po prostu inteligencji ma zbyt mało, aby ten wrocławski grajdoł należycie ogarnąć.
#14
Błażej Kopka
(2023-02-08 19:01:11)
Coraz głośniej o podpisaniu umowy w ramach Kolej+ na dworzec Świebodzki. Ale czy to dobry pomysł, to mam wątpliwości. Pociągi w jakich relacjach miałyby tam zaczynać i kończyć bieg? Jak tak śledzę dyskusje w internetach, to zdania są podzielone. Zwolennicy wiadomo - nostalgia, sentyment, chcemy pociągów na każdym możliwym kawałku torów. Realiści wskazują problemy z przesiadkami. Jadąc do Wrocławia, musiałbym zawsze sprawdzać do którego Wrocławia faktycznie dojadę i czy będę miał tam przesiadkę. Bo rozumiem, darmowych taksówek PKP pomiędzy Świebodzkim, a Głównym nie będzie. Sam nie wiem, czy to rozrusza, czy upośledzi WWK.
#15(odp. na #14)
wasiukibic
(2023-02-08 21:54:11)
Przewozy aglomeracyjne na lk 273, 274, 275. Rozważana jest także budowa toru w stronę Mikołajowa, co by otworzyło dodatkowo 271, 143, itd. - tak więc wszystko, poza kierunkami południowymi. Coś trzeba wykombinować, bo estakada jest na granicy przepustowości, a na razie ani widu, ani słychu o jej rozbudowie do - przynajmniej - 4 torów, a konieczność rozdzielenia przewozów aglo od regio, z uwagi na przeładowanie pociągów, staje się koniecznością. Do wszystkiego idzie się przyzwyczaić, także np. do tego, że z takiego Głogowa masz do Wrocka dwóch przewoźników - KD i Polregio, więc trzeba kupić właściwy bilet, np. przez internet, czy w automacie.
#16
Błażej Kopka
(2023-02-09 17:13:16)
A co to jest przewóz aglomeracyjny? Ja rozumiem, że być może dla części połączeń i pasażerów kończenie kursów na różnych dworcach może być ok, choć pewnie nie dla wszystkich. Ale generalnie to jest założenie fajne tylko dla podróżujących do i z Wrocławia. Wrocław jako węzeł przesiadkowy w tym momencie zostanie mocno okrojony. W Polsce nawet przesiadka peron w peron to dla ludzi problem. A tu jeszcze po drodze tramwaj między dworcami... Nie nie - ja już wtedy na pewno wybiorę samochód, choć do Wrocławia zawsze jadę pociągiem z przyjemnością.
#17(odp. na #16)
wasiukibic
(2023-02-09 19:10:31)
Przewóz realizowany w ramach aglomeracji miejskiej, w tym przypadku - wrocławskiej. Granice tego tworu są oczywiście umowne; dla linii, kere wymieniłem w pierwszy rzucie, przyjmuje się Kąty Wrocławskie, Środę Śląską i Wołów. To ma być przede wszystkim dowozówka do pracy, szkół i usług dla mieszkańców tychże miasteczek, a także miejscowości położonych po drodze, dla kerych punktem docelowym jest Wrocław, a nie przesiadka dalej. W Warszawie część kursów regionalnych kończy się na Wileńskiej lub Gdańskiej i co, pasażerowie narzekają?
#18
Błażej Kopka
(2023-02-09 19:27:04)
Czyli z Wrocławia są kursy które kończą bieg w Wołowie i dalej nie jadą? To dotyczy tylko KD, czy PR też?
#19(odp. na #18)
wasiukibic
(2023-02-09 21:55:18)
Sam jestem ciekaw, jak to w praktyce będzie funkcjonować. Z kierunków, kere maglujemy (274, 275 i 273), sprawa wygląda następująco. 274 - obecnie realizowane są aglomeracyjne kursy Wrocław - Kąty Wrocławskie, zagęszczając kursy regionalne Wrocław - Jelenia Góra (Szklarska Poręba Górna). Po tym, jak połączenia ze Świdnicą i Bielawą Zachodnią przetrasowano na 285, na samej 274 zwolniło się kilka wolnych slotów, w dalszym jednak ciągu problematyczny jest odcinek post. odg. Grabiszyn - Wrocław Główny. 275 - brak kursów stricte aglomeracyjnych, ale ruch jest i tak bardzo intensywny, bo kumulują się tu składy do/z Lubina (Głogowa), Zgorzelca, Lubania Śląskiego, Żar. Z tego powodu, na odcinku Wrocław - Środa Śląska ma powstać dodatkowa para torów dla obsługi ruchu aglo właśnie. Pytanie, dlaczego nie do Malczyc, skoro tam są dodatkowe tory przy krawędziach peronowych, a Środa została przeca zdegradowana ostatnio do roli przystanku osobowego z posterunkiem odgałężnym? Albo jeszcze lepiej - do samej Legnicy? 273 - obecnie są pojedyncze kursy kończące bieg w Wołowie. Do niedawna było tak, że ruch aglo kończył się w Ścinawie, a regio (a w zasadzie interregio) w Zielonej Górze, gdyż Polregio ma większość relacji Wrocław - Głogów i Głogów - Zielona Góra spiętych w jeden pociąg. Terozki doszły jeszcze do tego KDki, realizujące kursy do Głogowa Nadodrzanką. Tukej problemem jest infrastruktura - jednotor i sypiący się most pod Brzegiem Dolnym. W tym przypadku dochodzi jeszcze intensywny ruch towarowy (docelowo jest to podstawowa linia dedykowana dla obsługi towarowej zespołu portów Szczecin-Świnoujście, kombinatu chemicznego w Brzegu Dolnym, czy hut miedzi w Głogowie) i brak jakichkolwiek planów rozbudowy od dodatkowy tor przy podejściu do Wrocławia. Z uwagi na duży, prokolejowy lobbing Ścinawy oraz brak odpowiedniej infrastruktury w Wołowie (1 peron, drugi od dawna wyłączony z eksploatacji, w Ścinawie są 2 czynne) oraz to, że jazda na odcinku Wrocław - Ścinawa, połataną Nadodrzanką to obecnie circa 1 h, więc po porządnym remoncie, przewozy aglo w takcie 1 h mają jak najbardziej sens.
Tak więc, nie samo uruchomienie Świebodzkiego przyczyni się do powstania namiastki kolei aglomeracyjnej we Wrocławiu, ale trzeba poczynić jeszcze szereg inkszych inwestycji. No właśnie, dlaczego piszę o namiastce, a nie o kolei aglomeracyjnej z prawdziwego zdarzenia? Otóż, żeby takowa zaistniała, należałoby przede wszystkim wrócić do integracji taryfowej z komunikacją publiczną we Wrocławiu, także i rozkładowej, na wybranych punktach stycznych we Wrocku, więc i tych punktów stycznych wartałoby, aby było jak najwięcej; np. obecnie buduje się np. pętle tramwajową na ul. Rogowskiej wele peronów przystanku Wrocław Nowy Dwór. No i na koniec - infrastruktura - bez dodatkowych torów u podejścia do Wrocławia, ciężko będzie pomieścić wszystkich chętnych, zwłaszcza, że musimy jeszcze uwzględnić towary (zwłaszcza na 273 i 275) oraz pogodzić ruch aglo z ruchem regio, a przeca ciężko wymagać, aby taktowanie składów Wrocław - Ścinawa idealnie wstrzeliło się w luki składów Wrocław - Zielona Góra, czy Wrocław - Głogów.
#20(odp. na #19)
Xiążę Piast II Chrobry
(2023-02-10 04:38:16)
Film sensacyjno-szpiegowski z 1964 roku "Spotkanie ze szpiegiem".
W jednej z głównych ról jak zawsze Mikulski. https://www.youtube.…
Jest tu dużo motywów kolejowych.
Może ktoś rozpozna na jakiej linii były kręcone sceny?
Biorąc pod uwagę rok 1964, to raczej środkowa część kraju, bo tylko tu były zelektryfikowane wtedy.
Do tego dużo scen na Wawa Śródmieście, czyli krótko po otwarciu stacji 29.09.1963. https://pl.wikipedia…
#21(odp. na #20)
polo
(2023-02-10 08:48:34)
Spośród wielu scen kolejowych, prym wiodą te z udziałem dworca w Kamieńsku k. Radomska (linia nr 1). Poza tym w filmie pojawiają się dworce w Piotrkowie Trybunalskim (bardzo lubiany przez filmowców} oraz w Szadku k. Zduńskiej Woli (linia nr 131).
#22(odp. na #20)
Krzysztof Nowak
(2023-02-10 10:43:43)
Tylko dodam, że w końcowych scenach (np. 01:40:08) widoczny jest most kolejowy na Wiśle w Górze Kalwarii, widziany z okolic drogowego, w ciągu obecnej DK 50 (wówczas 27). Wiadukt nad drogą widoczny chwilę wcześniej znajduje się 1 km na wschód od tego mostu.
#24(odp. na #22)
Xiążę Piast II Chrobry
(2023-02-10 17:56:39)
No proszę, jest nawet i specjalistyczna strona w tym temacie.
#25
Błażej Kopka
(2023-02-10 18:53:21)
Ależ mości Książe! Strona ta była przytaczana już na OBK wielokrotnie, niejednokrotnie prowadząc do burzliwych dyskusji :)
#26(odp. na #19)
Xiążę Piast II Chrobry
(2023-03-23 01:45:33)
Obudzcie się wreszcie po tej ponurej, pozbawionej słońca zimie.
Ominęła was atrakcja w postaci wjazdu hybrydy KD na Świebodzki.
Właściwa akcja zaczyna się od m41 a szczególnie od m45 po zmianie trakcji i dłuży się niemiłosiernie.
Przed pociągiem idą pacjenci w pomarańczowych mundurkach, zupełnie jak w czasach początku automobili. https://www.youtube.…
#27(odp. na #26)
Staszek
(2023-03-23 12:41:50)
Tą dłużącą się część polecam obejrzeć w tempie x2 ;-)
[Dodaj nowy komentarz]
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla
wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy
(moderację) bez podania przyczyny.