OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Linia Warszawa Mokotów – Nowe Miasto nad Pilicą

Odcinek:

Ostatnia zmiana: 2024-03-11 (opisy, kilometraż)

Wyślij nowe pliki »

| [Pokaż/ukryj poza zasięgiem] [Wersja rozszerzona]
Obraz
fot. Henryk Poddębski (pomiędzy 1918 a 1919)
Obraz
fot. nieznany (1935)
Obraz
fot. nieznany (1935)
Obraz
fot. nieznany (1935-07)
Obraz
fot. Jan Bułhak (przed 1936)
Obraz
fot. nieznany (1938)
Obraz
fot. nieznany (pomiędzy 1938 a 1939)
Obraz
fot. Leszek Kowalik (1941)
Obraz
fot. nieznany (1959)
Obraz
fot. Roger Joanes (1964-07-16)
Obraz
fot. Michał Gliniecki (1966-05-22)
Obraz
fot. nieznany (1967)
Obraz
fot. Zbyszko Siemaszko (przed 1970)
Obraz
fot. Michał Gliniecki (pomiędzy 1971-12-14 a 1991-08-12)
Obraz
fot. Michał Gliniecki (zbiory prywatne) (pomiędzy 1986-06-01 a 1987-05-30)
Obraz
fot. Michał Gliniecki (zbiory prywatne) (pomiędzy 1986-06-01 a 1987-05-30)
Obraz
fot. Michał Gliniecki (zbiory prywatne) (pomiędzy 1986-06-01 a 1987-05-30)
Obraz
fot. Michał Gliniecki (zbiory prywatne) (pomiędzy 1986-06-01 a 1987-05-30)
Obraz
fot. Michał Gliniecki (zbiory prywatne) (pomiędzy 1986-06-01 a 1987-05-30)
Obraz
fot. Michał Gliniecki (zbiory prywatne) (pomiędzy 1986-06-01 a 1987-05-30)
Obraz
fot. Michał Gliniecki (zbiory prywatne) (1987-07-31)
Obraz
fot. Michał Gliniecki (zbiory prywatne) (pomiędzy 1987-09-30 a 1988-01-01)
Obraz
fot. Michał Gliniecki (1989)
Obraz
fot. Michał Gliniecki (1989-06-16)
Obraz
fot. Michał Gliniecki (1989-06-16)
Obraz
fot. Rafał Wąsowicz (1991-05-14)
Obraz
fot. Michał Gliniecki (1992-02-12)
Obraz
fot. Michał Gliniecki (1992-02-12)
Obraz
fot. Michał Gliniecki (1992-02-12)
Obraz
fot. Michał Gliniecki (1992-02-12)

Zdjęcia publikowane w tym serwisie w większości otrzymujemy od internautów i zakładamy, że mają oni prawo do ich przesyłania. Jeżeli trafisz na materiały naruszające Twoim zdaniem czyjeś prawa autorskie, skontaktuj się z nami (adres w stopce).

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Komentarze:

Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.

[pokaż/ukryj starsze ⇅]

  • #2 (odp. na #1) Marek Potocki (2023-03-01 22:15:17)
    Dla tej linii mamy w historii cztery zgłoszone podobiekty. Zostały one dodane jako poprawki do przebiegów odcinków, oraz w bocznicach GKD https://www.bazakole…
    Coś na jeszcze uciekło? Jak coś proszę na maila, ustalimy co i jak.
  • #3 (odp. na #2) Igor13 (2023-03-01 23:25:59)
    Czy w przypadku daty zamknięcia ruchu pasażerskiego do Grójca jest prawdziwa, gdyż według Atlasu Kolejowego ostatni pociąg pasażerski odjechał z tej stacji w 1994 roku. Jeszcze gdzieś doszukałem się informacji, że data zamknięcia to był rok 1992, 1990 a nawet 1988. I chyba te dwie ostatnie daty figurowały w Bazie Kolejowej, ale chyba już je zmieniłeś?
  • #4 T P (2023-03-02 14:30:27)
    @Igor13 Tu zobacz rozkład z 1994 https://www.bazakole…
  • #5 (odp. na #2) T P (2023-03-08 15:06:48)
    Podasz swojego maila?
  • #6 (odp. na #5) Marek Potocki (2023-03-10 11:00:28)
    marek @ bazakolejowa.pl
  • #7 Tomek Janiszewski (2024-07-01 14:26:09)
    To, co aktualnie uskutecznia się na czynnym ogryzku Piaseczno Miasto - Tarczyn Wąsk. nijak nie spełnia kryterium, jakim powinien odpowiadać ruch pasażerski. Nawet weekendowy (realizowany np. na normalnotorowej linii Świdnica - Jedlina Zdrój). Nie da się zakupić biletu na część trasy, ba! Zlikwidowano nawet postoje na przystanku Piaseczno Wiadukt najwyraźniej chcąc nakłonić uczestników imprez do skorzystania z dowozu do Warszawy starym Ikarusem udającym trolejbus za sprawą numeru 51, po co ułatwiać im korzystanie z kibla KM linii R8 lub Impulsa linii S-4 SKM? Co gorsze - w drodze powrotnej ma miejsce ponad trzygodzinna(!), przymusowa przerwa w Runowie na piknik przy kiełbaskach i pifku. Nie tak jak na Rogowskiej, gdzie można wrócić po kilkudziesięciu minutach, bądź spędzić przy ognisku wiele godzin przepuszczając jeden lub dwa kursy. Ale i do typowego ruchu turystycznego nie bardzo to pasuje: nie ma obiektów do zwiedzania, ani na końcu trasy, ani na jej części, zaś atrakcyjny widokowo odcinek trasy zaczyna się przed Lesznowolą, gdzie kolejka od dawna nie jeździ i ma już nigdy nie jeździć, bo target, na jaki postawiono w Piasecznie tego nie oczekuje. Niecelowy jest też przewóz rowerów, skoro można z podobnym skutkiem dowieźć je do Ustanówka, Zalesia Górnego albo Otrębusów, odpowiednio KM lub WKD. Zważywszy na to, że piknik w podróży powrotnej stał się praktycznie jedynym celem imprezy, zamiast jej urozmaiceniem - należałoby raczej wprowadzić nową kategorię przewozów: RUCH CATERINGOWY.
  • #8 Błażej Kopka (2024-07-02 05:33:17)
    Kolego - linia ze Świdnicy do Jedliny od dłuższego już czasu nie ma ruchu weekendowego. Coś nietrafione porównanie.
  • #9 Tomek Janiszewski (2024-07-02 09:10:34)
    Ano faktycznie, jeżdżą pociagi po tamtej dolośląskiej linii, nawet i dziś. Toteż na linii Świdnica - Jedlina funkcjonuje obecnie normalny RUCH PASAŻERSKI REGULARNY. Zaczynano jednak po odbudowie od RUCHU PASAŻERSKIEGO WEEKENDOWGO, kiedy to pociągi kursowały tylko w soboty i niedziele. Ale także wówczas można było kupić bilet np. z Jedliny Zdrój Centrum do Lubachowa i dojechać normalnie, nie trwoniąc czasu podczas obowiązkowej przerwy w Zagórzu Śląskim na zwiedzanie zamku, albo w Jugowicach na piknik zorganizowany na rozległym terenie dawnej stacji. Czy teraz porównanie (a raczej przeciwstawienie) ruchu na Świdnica - Jedlina z tym, co serwuje się imprezowiczom (bo chyba nie pasażerom) na ogryzku pozostałym z Grójeckiej jest adekwatne? Ktoś musiał strasznie oszukać Autora strony, nazywając to, co dzieje się na tej kolejce RUCHEM PASAŻERSKIM WEEKENDOWYM, niewątpliwie celem poprawienia jej wizerunku.
  • #10 Senior (2024-09-22 19:44:21)
    "Atrakcyjny widoków odcinek zaczyna się przed Lesznowolą". Ktoś, kto tą linie zna ten wie, że widokowo przyjemny jest odcinek powyżej Kępny. Zwłaszcza w maju, gdy kwitną sady, a teren jest pagórkowato urozmaicony. Już nie wspomnę o Dolinie Mogielanki, most na Mogielance z przejazdem po wysoko posadowionym torze.
  • #11 Senior (2024-09-23 09:56:46)
    Jeszcze tylko dodam, że "fachowcy" i "znawcy" doprowadzili do zezłomowania MBxd1 353, wagonów typu "Grochów" i wszystkich niemal wagonów towarowych na prześwit 1000 mm. To samo z cysternami z Zastalu. To, co pozostali to wagony rumunskie do MBxd2, a sam motowóz MBxd2 jest nie na chodzie. No i platformy do wagonów na prześwit 1435 no i Lxd2 - dodatkowo przerobionych z oryginalnych silników MB na Henschel. Widziałem to 21.09.2024. Machnąłem ręką, w doczepach do MBxd2 za spalinowozem Lxd2 nie jeździłem. Wspomnień nie miałbym żadnych. Zaś odnośnie toru. Zatrzymałem się za wsią Odrzywolek, linia przecinał DW728 pomiędzy Kępina, a Mała Wieś. Aż dziw bierze, jak roślinność porosła na torze. Liche było tam podtorze, ale doprowadzenie linii do ruchu pociągów wymagało by reinwestycji. Nikt nie wyłoży na to pieniędzy - więc wszystko z tego dalszego odcinka to historia dokonana. Ponieważ jest remontowany budynek dworcowy w Grójcu, dobrze byłoby podciągnąć linię choćby tam. Prawdopodobnie, z powodu mostu na Jeziorce nie dojdzie to do skutku. Szkoda.

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Linia kolejowa Warszawa Mokotów – Nowe Miasto nad Pilicą

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...