Linia Dzierżoniów Śląski – Bielawa Zachodnia
Ostatnia zmiana: 2024-07-25 (przebieg)
Historia linii » [Link bezpośredni]
data | odcinek | zdarzenie | źródło, uwagi |
---|---|---|---|
1900-06-01 | Dzierżoniów Śląski - Pieszyce Górne | Otwarcie nowej linii ruch towarowy; ruch pasażerski: regularny; torów: jeden; prześwit: 1435 mm; |
|
1900-10-01 | Pieszyce Górne - Bielawa Zachodnia | Otwarcie nowej linii ruch towarowy; ruch pasażerski: regularny; torów: jeden; prześwit: 1435 mm; |
|
1974-05-25 | Dzierżoniów Śląski - Bielawa Zachodnia | Zamknięcie dla ruchu ruch towarowy, pasażerski; |
|
1978 | Dzierżoniów Śląski - Bielawa Zachodnia | Linia zlikwidowana |
|
przed 2020 (???) | Pieszyce Środkowe - Pieszyce Górne | Zmienione przeznaczenie nowe przeznaczenie: polna droga, ścieżka; |
Historia numeracji » [Link bezpośredni]
data | odcinek | numer | źródło, uwagi |
---|---|---|---|
1985 | Dzierżoniów Śląski - Bielawa Zachodnia | 318 |
Rozkłady jazdy » [Link bezpośredni]
1914 – 1955 » | ||
---|---|---|
rozkład | data | tabele |
Niemcy, Austria i Szwajcaria, maj 1914 | 1914-05-01 | 348, | Szczegóły » |
Dolny i Górny Śląsk, zima 1943/1944 | pomiędzy 1943-11-01 a 1944-05 (???) | 154k, | Szczegóły » |
III Rzesza 1944/1945, część 1 | 1944-07-03 | 154k, | Szczegóły » |
Polska, lato 1946 | pomiędzy 1946-07-14 a 1946-10-06 | 147, | Szczegóły » |
Polska, zima 1946/1947 | pomiędzy 1946-10-07 a 1947-05-14 | 147, | Szczegóły » |
Polska, lato 1947 | pomiędzy 1947-05-04 a 1947-10-04 | 140, | Szczegóły » |
Polska, zima 1947/1948 | pomiędzy 1947-10-05 a 1948-05-01 | 140, | Szczegóły » |
Polska, lato 1948 | pomiędzy 1948-05-02 a 1948-10-02 | 231d, | Szczegóły » |
Polska, zima 1948/1949 | pomiędzy 1948-10-03 a 1949-05-14 | 231d, | Szczegóły » |
Polska, zima 1949/1950 | pomiędzy 1949-10-02 a 1950-05-13 | 231d, | Szczegóły » |
Polska, lato 1950 | pomiędzy 1950-05-14 a 1950-10-07 | 231c, | Szczegóły » |
Polska, zima 1950/1951 | pomiędzy 1950-10-08 a 1951-05-19 | 231c, | Szczegóły » |
Polska, zima 1951/1952 | pomiędzy 1951-10-07 a 1952-05-17 | 236, | Szczegóły » |
Polska, lato 1952 | pomiędzy 1952-05-18 a 1952-10-04 | 236, | Szczegóły » |
Polska, zima 1952/1953 | pomiędzy 1952-10-05 a 1953-05-16 | 236, | Szczegóły » |
Polska, lato 1953 | pomiędzy 1953-05-17 a 1953-10-03 | 236, | Szczegóły » |
Polska, zima 1953/1954 | pomiędzy 1953-10-04 a 1955-05-22 | 236, | Szczegóły » |
Polska, lato 1954 | pomiędzy 1954-05-23 a 1954-10-02 | 236, | Szczegóły » |
Polska, zima 1954/1955 | pomiędzy 1954-10-03 a 1955-05-21 | 236, | Szczegóły » |
Polska, lato 1955 | pomiędzy 1955-05-22 a 1955-10-01 | 236, | Szczegóły » |
1955 – 1967 » | ||
rozkład | data | tabele |
Polska, zima 1955/1956 | pomiędzy 1955-10-02 a 1956-06-02 | 236, | Szczegóły » |
Polska, 1956-1957 | pomiędzy 1956-06-03 a 1957-06-01 | 236, | Szczegóły » |
Polska 1957-1958 | pomiędzy 1957-06-02 a 1958-05-31 | 236, | Szczegóły » |
Polska, zima 1957/1958 | pomiędzy 1957-09-29 a 1958-03-29 | 236, | Szczegóły » |
Polska, lato 1958 | pomiędzy 1958-06-01 a 1958-09-27 | 236, | Szczegóły » |
Polska, zima 1958/1959 | pomiędzy 1958-09-28 a 1959-05-30 | 236, | Szczegóły » |
Polska, lato 1959 | pomiędzy 1959-05-31 a 1959-10-03 | 236, | Szczegóły » |
Polska, lato 1960 | pomiędzy 1960-05-29 a 1960-10-01 | 236, | Szczegóły » |
Polska, zima 1960/1961 | pomiędzy 1960-10-02 a 1961-05-27 | 236, | Szczegóły » |
Polska, lato 1961 | pomiędzy 1961-05-28 a 1961-09-30 | 236, | Szczegóły » |
Polska, zima 1961/1962 | pomiędzy 1961-10-01 a 1962-05-26 | 236, | Szczegóły » |
Polska, lato 1962 | pomiędzy 1962-05-27 a 1962-09-29 | 236, | Szczegóły » |
Polska, zima 1962/1963 | pomiędzy 1962-09-30 a 1963-05-25 | 236, | Szczegóły » |
Polska, lato 1963 | pomiędzy 1963-05-26 a 1963-09-28 | 226, | Szczegóły » |
Polska, zima 1963/1964 | pomiędzy 1963-09-29 a 1964-05-30 | 226, | Szczegóły » |
Polska, lato 1964 | pomiędzy 1964-05-31 a 1964-09-26 | 226, | Szczegóły » |
Polska, zima 1964/1965 | pomiędzy 1964-09-27 a 1965-05-29 | 226, | Szczegóły » |
Polska 1965-1966 | pomiędzy 1965-05-30 a 1966-05-21 | 226, | Szczegóły » |
Polska, 1966-1967 | pomiędzy 1966-05-22 a 1967-05-27 | 226, | Szczegóły » |
Polska, 1967-1968 | pomiędzy 1967-05-28 a 1968-05-25 | 226, | Szczegóły » |
1968 – 1973 » | ||
rozkład | data | tabele |
Polska, 1968-1969 | pomiędzy 1968-05-26 a 1969-05-31 | 226, | Szczegóły » |
Polska 1969-1970 | pomiędzy 1969-06-01 a 1970-05-30 | 227, | Szczegóły » |
Polska, 1970-1971 | pomiędzy 1970-05-31 a 1971-05-22 | 227, | Szczegóły » |
Polska 1971-1972 | pomiędzy 1971-05-23 a 1972-05-27 | 227, | Szczegóły » |
Polska, 1972-1973 | pomiędzy 1972-05-28 a 1973-06-02 | 227, | Szczegóły » |
Polska 1973-1974 | pomiędzy 1973-06-03 a 1974-05-25 | 227, | Szczegóły » |
Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane
|
Napisz email do redakcji |
Jak dodać nowe zdjęcia?
Komentarze: ⇵
Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.
-
#1
Michael
(2021-03-01 11:02:39)
Jeszcze na początku lat 80. XX wieku, tory do Pieszyc były tak z Dzierżoniowa, jak i z Bielawy. Razem z kolegą przeszliśmy trasę torami, z Bielawy do Pieszyc Górnych. Później na torach do Pieszyc, od strony Dzierżoniowa, stały dwa wagony platformy, pewnie do przewozu torów z tej pętli. Zaznaczam, że na początku lat 80., gdy tory były, to tarcze ostrzegawcze z obu stron pętli były całe, tak jak i podniesione rogatki. W Pieszycach Górnych wraz z bocznicą do stacji energetycznej opodal i napisem na budynku stacyjnym - Pieszyce Górne. Szkoda że ta pętla nie przetrwała do naszych czasów, bo teraz można by było puścić nią w sezonie letnim drezyny. A tak to raczej pozamiatane jest, by na dawnym przebiegu tej pętli, coś sensownego zrobić, bo nawet ta ścieżka rowerowa to słabo wyszła władzom Pieszyc.
-
#2
(odp. na #1)
wasiukibic
(2021-03-01 18:52:13)
"W Pieszycach Górnych wraz z bocznicą do stacji energetycznej opodal i napisem na budynku stacyjnym - Pieszyce Górne." Czy to był ten budynek, na którym przez wiele lat widniał napis: "Naprawa krzeseł elektrycznych"?
-
#3
Michael
(2023-01-06 15:53:37)
Ten budynek znajdował się przed przejazdem i odnogą bocznicy. Zdjęcia jego, wraz z bocznicą, są na portalu polska.org.
-
#4
Michael
(2023-05-11 20:24:04)
Napis "Pieszyce Górne" znajdował się nad drzwiami do poczekalni. Pewnie drzwi miały u góry półokrągłe sklepienie.
-
#5
Mikol74
(2023-07-28 19:26:16)
Przejście szlakiem dawnego torowiska https://youtu.be/Fjk…
[Dodaj nowy komentarz]
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.
Linia kolejowa Dzierżoniów Śląski – Bielawa Zachodnia