Linia Wałcz – Złotów
Ostatnia zmiana: 2025-03-12 (historia)
Historia linii » [Link bezpośredni]
data | odcinek | zdarzenie | źródło, uwagi |
---|---|---|---|
1914 | Wałcz - Złotów | Linia projektowana lub nieukończona |
Linia pojawia się już w rozkładzie z maja 1914 r. |
1914-09-10 | Płytnica - Złotów | Otwarcie nowej linii ruch towarowy; ruch pasażerski: regularny; torów: jeden; prześwit: 1435 mm; |
|
1914-11-25 | Wałcz - Płytnica | Otwarcie nowej linii ruch towarowy; ruch pasażerski: regularny; torów: jeden; prześwit: 1435 mm; |
|
1945 | Wałcz - Wałcz: Hurtownia paliw | Zamknięcie dla ruchu ruch pasażerski; |
|
1945 | Wałcz: Hurtownia paliw - Złotów | Linia nieprzejezdna/remont |
Faktyczna likwidacja |
po 1947 | Bartoszkowo - Annopole | Zmienione przeznaczenie nowe przeznaczenie: polna droga, ścieżka; |
|
po 1953-06-01 | Wałcz: Hurtownia paliw - Złotów | Linia zlikwidowana |
Formalna likwidacja |
po 1954 | Wałcz, ul. Południowa - Ostrowiec Wałecki: Ostrowiec płd. | Zmienione przeznaczenie nowe przeznaczenie: polna droga, ścieżka; |
|
po 1954 | most Gwda - Węgierce | Zmienione przeznaczenie nowe przeznaczenie: polna droga, ścieżka; |
|
po 1954 | Tarnowo - Płytnica: Płytnica (droga) | Zmienione przeznaczenie nowe przeznaczenie: polna droga, ścieżka; |
Historia numeracji » [Link bezpośredni]
data | odcinek | numer | źródło, uwagi |
---|---|---|---|
1985 | Wałcz - Złotów | 240 |
Rozkłady jazdy » [Link bezpośredni]
1914 – 1948 » | ||
---|---|---|
rozkład | data | tabele |
Niemcy, Austria i Szwajcaria, maj 1914 | 1914-05-01 | 200b, | Szczegóły » |
Niemcy, lato 1943; część północna | pomiędzy 1943-05-17 a 1943-10-31 (???) | 128f, | Szczegóły » |
III Rzesza 1944/1945, część 1 | 1944-07-03 | 128f, | Szczegóły » |
Polska, lato 1946 | pomiędzy 1946-07-14 a 1946-10-06 | 264, | Szczegóły » |
Polska, zima 1946/1947 | pomiędzy 1946-10-07 a 1947-05-14 | 264, | Szczegóły » |
Polska, lato 1947 | pomiędzy 1947-05-04 a 1947-10-04 | 253, | Szczegóły » |
Polska, zima 1947/1948 | pomiędzy 1947-10-05 a 1948-05-01 | 253, | Szczegóły » |
Polska, lato 1948 | pomiędzy 1948-05-02 a 1948-10-02 | 348, | Szczegóły » |
Polska, zima 1948/1949 | pomiędzy 1948-10-03 a 1949-05-14 | 348, | Szczegóły » |
Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane
|
Napisz email do redakcji |
Jak dodać nowe zdjęcia?
Komentarze: ⇵
Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.
-
#1
Mikol74
(2021-06-27 19:06:31)
Przejście dawnym torowiskiem na trasie Złotów - Węgierce
https://youtu.be/ood…
Przejście dawnym torowiskiem na trasie Płytnica - Węgierce
https://youtu.be/X0w… -
#2
dentarg
(2022-12-31 17:45:53)
Świetny materiał. Podobno między Tarnowem a Zabrodziem są gdzieś pozostałości peronu, chodziłem w tą i z powrotem i nie znalazłem :(.
Ja widziałem wszystkie obiekty nad Dobrzycą, Piławą i Rurzycą + większość pomiędzy rzekami. Kawał historii.
Te małe wiadukty są jak odlewane od tej same formy, zresztą te duże też bardzo podobne, jeden do drugiego. Możliwe, że to prefabrykaty. -
#3
Tomasz
(2023-12-26 08:08:37)
Polecam wszystkim wędrówki śladem tej linii - obiekty pozostałe po niej, to milczący świadkowie historii, której już niedługo minie 100 lat. Niech trwają jak najdłużej. Byłem tylko w okolicach Płytnicy, aż do Gwdy; nawet pieszo szedłem od stacji.
-
#4
dentarg
(2024-04-03 19:11:53)
Dla tych co nie wiedzą.
Torowisko i tabór zabrali Rosjanie i wywieźli wgłąb ZSRR - (słyszałem, że w latach 50. XX wieku).
Z jakiejś przyczyny wysadzili też co najmniej 2 mosty na trasie.
Budynki na trasie tej linii podobno zostały rozszabrowane przez lokalsów (taką informację mam od osób mieszkających w pobliżu linii). Np cegły posłużyły do budowy innych budynków :o -
#5
Błażej Kopka
(2024-04-04 03:24:52)
Co to za rewelacje, że mosty wysadzili rosjanie? Które mosty?
[Dodaj nowy komentarz]
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.
Linia kolejowa Wałcz – Złotów