Linia Warszawa Śródmieście – Grodzisk Mazowiecki (447/448)
Ostatnia zmiana: 2024-07-19 (przebieg)
Wyślij nowe pliki »
Zdjęcia publikowane w tym serwisie w większości otrzymujemy od internautów i zakładamy, że mają oni prawo do ich przesyłania. Jeżeli trafisz na materiały naruszające Twoim zdaniem czyjeś prawa autorskie, skontaktuj się z nami (adres w stopce).
Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas. Uzupełnij dane
|
Napisz email do redakcji |
Jak dodać nowe zdjęcia?
Komentarze: ⇵
Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy.
Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.
[pokaż/ukryj starsze ⇅]
#1
Darek Nowak
(2020-03-14 01:10:58)
Wyjazd pociągu SKM ze "Średnicy" w kierunku Warszawy Zachodniej z widokiem na przystanek WKD Śródmieście. https://www.youtube.…
#2
Darek Nowak
(2020-03-14 23:40:20)
Generalnie, wszystkie budynki, mury oporowe oraz inne elementy betonowe powinny zostać na tej linii solidnie wypiaskowane, ubytki zasklepione oraz usunięte niepotrzebne różne elementy metalowe.
Przywróciłoby to pierwotny blask modernistyczny sprzed 60 lat.
#3
Darek Nowak
(2020-03-15 15:48:36)
Budowę Linii Średnicowej we Warszawie można porównać do podobnej linii S-Bahn w Berlinie w tym samym czasie.
Tylko ten w naszej stolicy tunel pierwotnie miał tylko 1,15 km licząc od zachodniego wjazdu przed dzisiejszym rondem Dmowskiego do wylotu na początku dzisiejszego przystanku Powiśle.
Dzisiaj odcinek w tunelu jest dłuższy o 1 kilometr po przykryciu terenu nad linią aż do ul. Żelaznej.
Więcej o Linii: https://pl.wikipedia…
Korzystne jest obecnie prowadzenie ruchu Kolei Mazowieckich na odcinku Warszawa Zachodnia - Warszawa Wschodnia, regularnie co 4 minuty.
Do tego dochodzą 4 kursy/godzinę SKM linii 1 i 2.
Przy tych parametrach jest to ważna część układu komunikacyjnego stolicy.
Trzeba tu nadmienić że budowę Linii Średnicowej zapoczątkowano krótko po odzyskaniu Niepodległości i przebiegała ona w czasach Wielkiego Kryzysu.
Był to więc wielki wysiłek finansowy dla całego Kraju.
#4(odp. na #3)
Adolf Nowak de Piaskowski
(2021-12-12 14:48:46)
"Od niedzieli, 25 czerwca aż do 2 września, z powodu prac wykonywanych przez PKP, podmiejska kolejowa linia średnicowa zostanie zamknięta dla ruchu pociągów. Zmienią się rozkłady jazdy Szybkiej Kolei Miejskiej linii S1 i S20 oraz Kolei Mazowieckich - poinformował stołeczny ratusz.
W niedzielę, 25 czerwca, pociągi SKM będą kursowały na dwóch trasach: S1 Warszawa Zachodnia - Pruszków oraz S10 Warszawa Wschodnia - Otwock. Z Warszawy do Pruszkowa tego dnia zostanie uruchomionych 13, a w odwrotnej relacji - 12 połączeń. Natomiast pomiędzy Warszawą a Otwockiem - 28 połączeń.
Od poniedziałku, 26 czerwca, pociągi SKM linii S1 pojadą na trasie Pruszków - Warszawa Zachodnia lub Pruszków - Otwock przez dalekobieżną linię średnicową i stację Warszawa Centralna, z pominięciem przystanków Warszawa Ochota, Śródmieście, Powiśle i Stadion. W pełnej relacji - do Otwocka - pojedzie 7, a do Pruszkowa 11 pociągów. Odcinek Warszawa Wschodnia - Otwock obsłuży 28 pociągów linii S10." https://stooq.pl/n/?…
#6
X. Piast II Chrobry
(2023-10-18 00:50:22)
"Średnica" uruchomiona od 03.09 br.
#7
X. Piast II Chrobry
(2024-02-13 17:18:59)
Tak naprawdę linia kończy się na buforach 430 metrów na zachód od peronu w Grodzisku, tak jak po stronie wschodniej, 900 metrów przed przystankiem Rembertów.
#8
X. Piast II Chrobry
(2024-02-21 18:45:27)
To zdjęcie rzuca cień na to kiedy została faktycznie zbudowana ta linia. https://www.bazakole…
Ten odcinek na zachód od Głównego (Centralnego obecnie), to faktycznie linia nr 1.
Trudno powiedzieć teraz, czy za Dworcem Zachodnim były już dodatkowe tory podmiejskie do Grodziska, czy zbudowano ja jak całość pod koniec l. 50-tych.
Jak wynika z powyższego zdjęcia na Bazie, linia ta została zbudowana dopiero koniec l. 50-tych.
#10(odp. na #9)
Kuracyja
(2024-03-07 22:49:33)
Została wydzielona z LK1, jak już.
#11(odp. na #10)
X. Piast II Chrobry
(2024-03-08 16:56:39)
XII 1963 (notabene, wtedy się urodziłem) to najpóźniejszy termin uruchomienia tej linii.
Moja ulubiona stacja Śródmieście istniała już wcześniej, ale nie było do niej dojazdów.
#12(odp. na #11)
Kuracyja
(2024-03-10 02:09:47)
"Nie było do niej dojazdów" to przepraszam bardzo, jak funkcjonowała?
#13(odp. na #12)
X. Piast II Chrobry
(2024-03-10 11:22:53)
W ogóle nie funkcjonowała przez 7 lat, od zbudowania w 1956 roku.
W XII 1963 urządzono w niej sylwestra.
[Dodaj nowy komentarz]
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla
wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy
(moderację) bez podania przyczyny.
Linia kolejowa Warszawa Śródmieście – Grodzisk Mazowiecki (447/448)