Zdjęcia publikowane w tym serwisie w większości otrzymujemy od internautów i zakładamy, że mają oni prawo do ich przesyłania. Jeżeli trafisz na materiały naruszające Twoim zdaniem czyjeś prawa autorskie, skontaktuj się z nami (adres w stopce).
Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas. Uzupełnij dane
|
Napisz email do redakcji |
Jak dodać nowe zdjęcia?
Komentarze: ⇵
Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy.
Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.
[pokaż/ukryj starsze ⇅]
#1
Dariusz Renkiewicz
(2017-07-07 17:26:57)
Od dnia 03.07.2017 rozpoczął sie remont kapitalny na odcinku Słupsk - Miastko.
#2(odp. na #1)
Przemysław Król
(2017-07-25 20:31:21)
Na odcinku od Słupska do Szczecinka wprowadzono Kolejową Komunikację Autobusową, która ma obowiązywać co najmniej do końca bieżącego roku.
#3
banowy
(2019-12-15 15:46:54)
Z dniem 15 grudnia i nowym rozkładem jazdy wznowiono całoroczny ruch kolejowy na trasie Słupsk - Ustka.
#4
Darek Nowak
(2020-01-17 22:41:01)
Ciekawe ilu jest teraz pasażerów, bo pamiętam, że przed remontem wcześniej jeździły 'piętrusy".
#5(odp. na #4)
Darek Nowak
(2020-03-28 00:31:25)
Darku, pasażerów jest 0,00 (słownie: zero) gdyż kursy na odcinku Słupsk - Ustka zostały zlikwidowane.
#6
subsens
(2020-04-26 16:40:23)
Przejazd ze Słupska do Ustki pod parą latem 1941 r. - minutowa synteza z Wittfeldem w ruchu na deser: https://youtu.be/uqt…
#7
sa
(2020-06-27 19:56:15)
27.07.20 - mijanka w Charnowie i srk na odcinku Słupsk - Ustka nadal nie działa.
#8
Adolf Nowak de Piaskowski
(2020-07-17 00:49:06)
Na odcinku Piła - Szczecinek kursują obecnie 4 pary Poleregio, przeważnie puste, 5 w weekendy: https://koleje-wielk…
#9
Igor13
(2022-10-10 22:25:01)
Tu w ogóle coś się nie zgadza w przebiegu. Skoro w Ustce jest linia kolejowa Ustka – Ustka Koszary obsługująca eszelony do tamtejszej jednostki wojskowej to dlaczego odcinek Słupsk - Ustka jest oznaczony jako tylko dla obsługi ruchu pasażerskiego? Czy eszelony się nie liczą i czy poza nimi nie kursują tu żadne inne składy towarowe na linii?
Druga sprawa to na jakiej linii leży przystanek Ustka Uroczysko? Jest jeden tor, a przystanek jest wpisany do tej i do drugiej linii do Ustki Koszar, a w dodatku nie rozumiem czy w tym wypadku nie kwalifikuje to do zmiany nazwy linii, czy oficjalne dokumenty PKP PLK podają nadal nazwę Piła Główna - Ustka, a Ustka Uroczysko leży na innej linii kolejowej?
Prosiłbym o wyjaśnienie tego tematu, bo może czegoś nie rozumiem?
Przy okazji coś chyba zjadło przebieg między Piłą PŁB, a Północną.
#10
Xiążę Piast II Chrobry
(2023-06-20 16:31:24)
Linia na odcinku Piła Północ - Szczecinek jest już wyeksploatowana.
Jeszcze 2 lata i będzie musiała być zamknięta dla ruchu osobowego.
Ponadto pociągi notują duże opóźnienia, ostatnio wieczorny regio z Kołobrzegu przyjechał do Poznania w niedziele z opóźnieniem 55 minut!
Jest tu duży ruch towarowy do Kronospanu w Szczecinku, który zatrudnia 4.000 pracowników.
Linia po remoncie powinna być zbudowana odcinkowo jako 2-u torowa, by wyrównywać opóźnienia.
1. Odcinek Piła Główna - Piła Północ może zostać jako 1-torowy, gdyż szkoda pieniędzy na wiadukt nad Ostbahn.
Ruch na północ może być kierowany łącznicą 999.
2. Dwutorowe powinny być:
- szlak P. Północ - Stara Łubianka,
- Ptusza - Okonek,
- Turowo- Szczecinek.
3. Tak samo powinno być dalej na północ, na linii 404 do Kołobrzegu:
- Szczecinek - Dalęcino,
- Grzmiąca - Podborsko,
- Białogard - Karlino.
#11
Antek Kujawski 2
(2024-01-08 19:10:06)
Może być kontrowersyjnie, ale bardziej przydałby się alternatywny szlak Piła - Trzebiatów przez Wałcz, Złocieniec, Świdwin, jako dojazd do nadmorskich miejscowości od zachodniej strony + w przypadku utrudnień na szlaku, sensowny objazd, bo obecnie, jak coś nawali pomiędzy Piłą lub Szczecinkiem, to pod prądem tylko przez Gdańsk i Bydgoszcz lub Stargard i Krzyż (jak Bóg da Piła - Kostrzyn pod prądem). Dodatkowo, przy połączeniu z Nadmorską Koleją Wąskotorową na odcinku Trzebiatów - Rewal duże możliwości przewozu turystów. No, ewentualnie skręt na Worowo i potem do Płotów i dalej Wysoka Kamieńska ale w Resku to już tory dawno zamurowane. Tylko że, jak w innym poście wspominałem realizacja takiego przedsięwzięcia w obecnym stanie mentalności dygnitarzy kolejowych to koszt co najmniej 50mld. Ewentualnie Piła - Szczecinek na 2 tory, ale wtedy linia dalej również modernizowana, by puszczać pociągi Piła - Ustka przez Miastko i odciążyć 202, na szlaku Białogard - Słupsk dla większej ilości pociągów Szczecin - Gdańsk - Olsztyn - Giżycko/Mikołajki/Szczytno - Ełk. Z południa do Sławna niewiele pasażerów jest, to odejście stamtąd pociągów z południa Wrocław/Poznań to niewielka strata.
#12
SZ-REK
(2024-01-08 21:04:07)
Bardzo dobre rozwiązanie. Ewentualnie Wałcz-Czaplinek-Połczyn-Świdwin. Dalej, przez Resko do Płot i na Trzebiatów. W Trzebiatowie, jak by odbudowali kolejkę wąskotorową do Niechorza, to by było rewelacyjne połączenie nad morze. Turystów było by sporo. Połczyn też dużo traci przez brak kolei, a miasto piękne, z uzdrowiskami. Latem jechałem ickiem ze Szczecina do Trzebiatowa i babki w przedziale między sobą gadały, że do sanatorium jadą do Kołobrzegu, a wolały by do Połczyna, tylko nie mają jak dojechać (nie każdy ma samochód). Przy odbudowie połączenia z Płot przez Golczewo do Wysokiej, można by zrobić połączenie bezpośrednie Kołobrzeg - Świnoujście (w Płotach tylko zmiana czoła, przy hybrydach lub szt to 5 minut) też masa turystów by korzystała.
#13
Błażej Kopka
(2024-01-09 18:58:08)
@Antek Kujawski - ale "kolejowi dygnitarze" przecież na tym zarabiają, to dlaczego nie ma im na tym zależeć, żeby właśnie za 50, a nawet 100 miliardów to wybudować?
#14
Antek Kujawski 2
(2024-01-10 09:57:47)
Tylko, że to jest patologia, bo ceny budowy torów są wysoko przeceniane. Jakoś wszędzie na świecie powstają nowe linie kolejowe, natomiast tutaj, w Polsce cały czas inwestycje polegają na modernizacji linii, które to nic nie dają.
#15
Błażej Kopka
(2024-01-10 20:57:19)
A tak w najbliższej okolicy, to jakie nowe linie kolejowe powstały? Możesz podać? I co to dla Ciebie jest "modernizacja" linii? I co gdyby na danych liniach po 20-30 latach nie robiono nic? Uważasz, że parametry można by utrzymać? A jak wytłumaczysz linię DSDiK do Chocianowa, która zaczęła się sypać w drugim roku użytkowania, tylko pod szynobusami KD kilka razy na dobę i konieczności wpompowania w nią ponad 6 milionów zł tylko w tym roku? Wiesz ile tam jest km?
#16(odp. na #15)
Antek Kujawski
(2024-01-10 23:46:44)
Oczywiście, że modernizacje są potrzebne, ale obecnie to chyba one są robione tak, by za jakiś czas znowu trzeba będzie zrobić modernizację. Przykład sąsiedniej linii 353. Dlaczego, jak podczas ostatniej modernizacji mostu w Obornikach Wielkopolskich, to pozostawiono go jako jednotorowy, po czym po jakimś czasie to samo PLK powiedziało, że to jest wąskie gardło, które musi być naprawione? No właśnie. A co do Chocianowa, to zobaczymy za jakiś czas, jak będą inne linie funkcjonowały, bo to może być z innych powodów. Wszak PLK nie zależy, by kolej funkcjonowała.
#17(odp. na #16)
X. Piast II Chrobry
(2024-03-29 16:24:05)
Obecnie na szlaku Biały Bór - Miastko funkcjonuje ZKA.
#18
Dżon Łejn
(2024-06-07 22:25:16)
W historii brakuje opisu korekty przebiegu około dwukilometrowego odcinka pod Korzybiem w 1921r., przy okazji zmiany układu torowego, związanego z budową odcinka Korzybie - Polanów. To dlatego dziś budynek stacyjny nie jest położony równolegle do torów.
#19
Andrzej
(2024-08-06 15:00:27)
Przejechałem całą lk 405. W większości teren skazuje, że była to kiedyś linia dwutorowa: szerokość nasypu, przyczółki mostowe. Nigdzie nie mogę nic dowiedzieć, kto był taki zdolny: czy panowie trenujący prawą rękę, czy bracia z za Buga, czy PRL.
#20
Dżon Łejn
(2024-08-27 00:25:54)
Andrzeju. Ta linia nigdy nie była dwutorowa.
#21
Mszkl
(2024-08-29 22:25:49)
Do umieszczenia w Bazie nowy PO "Jastrowie Miasto". Opierając się na SRJP (tab. 340) ma lokalizację 2,165 km na północ od stacji Jastrowie, co dawałoby okrągły kilometraż 37,000 linii.
#22
Kolejman
(2024-09-01 00:38:13)
Odpowiedź na #12:
Zamiast Wałcz-Czaplinek, łatwiej i taniej byłoby odbudować Jastrowie-Czaplinek. Nawet jest miejsce na nową łącznicę od strony Ptuszy. Wtedy bez zmiany czoła z Piły w stronę Czaplinka dał byś radę. O budowie odcinka Czaplinek-Polczyn zapomnij, nieopłacalne. Teren nieprzyjazny, wąska dolina pełna jezior, otoczona wzgórzami. Do Połczyna był kiedyś dojazd ze Złocieńca, który jest na jednej linii z Czaplinkiem, zaraz za nim. Więc jeżeli już bardzo chcesz tworzyć taki korytarz, korzystaj z gotowców. Pierwszy rozebrali sołdaty, drugi solidaruchy. Na pierwszym rosną drzewka, drugi można zwiedzić rowerem. Aby taki korytarz miał sens, warto by było zmaścić coś nowego z Połczyna np. do Tychowa lub Podborska, bo odbudowa do Grzmiącej to bezsensowny objazd. Szlak do Grzmiącej miał sens, gdy miał kontynuację dalej w stronę Słupska czy Bytowa, ale o to sołdaty też zadbali.
#23
Antek Kujawski
(2024-09-01 11:34:59)
Na trasie Jastrowie - Czaplinek jest obecnie poligon wojskowy, a jego to raczej nie da się przesunąć, więc odbudowa tej linii to mrzonka. Jednak nie byłby to najgorszy pomysł, ale to tylko ze względu na festiwal Owsiaka, który odbywa się w Broczynie, leżącym na trasie tej linii.
#24
X. Piast II Chrobry
(2024-11-30 19:28:33)
Na szlaku Słupsk - Ustka obecnie funkcjonuje ZKA.
#25(odp. na #20)
Andrzej Kizimowicz
(2024-12-27 22:48:27)
A ja mam podobne wrażenie, że była dwutorowa. Wyraźnie widać po szerokości nasypów. A już najlepiej widać to w Jastrowiu, przejeżdżając w centrum pod wiaduktem. Drugi tor musiała zabrać ze sobą taka "trochę większa wycieczka", jako suwenir, kiedy wracali spod Berlina od 1945 r. Jeżeli jednak teoria o tym, że nie była to dwutorowa linia jest prawdziwa - to była pod drugi tor przygotowana. Innych opcji nie widzę.
#26
Dżon Łejn
(2025-01-22 00:11:25)
Odpowiedź na nr 25.
Przedwojenne i wojenne mapy nie kłamią. Zawsze jednotorowa.
#27
Programista Kolejowy
(2025-06-09 19:45:29)
271 [Wrocław Główny - Poznań Główny] na całym odcinku
351 [Poznań Główny - Szczecin Główny] na odcinku Poznań Glówny - Poznań Główny POD
354 [Poznań Główny POD - Piła Główna] na całym odcinku
405 [Piła Główna - Ustka] od rozjazdu początkowego by przejechać na tory do Piły Północ
Tory stacyjne piły
18 [Kutno - Piła Główna] podobnie jak 405
203 [Tczew - Kostrzyn] Ostbahn [tak samo]
999 [Piła Główna - Piła Północ] na całym odcinku [totalny bezsens mogli nas 405 od razu puścić]
405 [Piła Główna - Ustka] ponownie ale tym razem do Szczecinka.
Po zatrzymaniu w Szczecinku, niestety urwał mi się materiał do Białogardu ale w ramach stacji skład przejechał jeszcze 210 [Chojnice - Runowo Pomorskie] by wbić się na 404
404 [Szczecinek - Kołobrzeg] w tym fragment 202 [Gdańsk Główny - Stargard] w ramach przejazdu na stacji Białogard.
Na piechotę zwiedzimy: linię portową w Kołobrzegu, gdzie pociągi jadą po ulicy i rondo, gdzie krajowa 11 zaczyna swój bieg do Bytomia.
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla
wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy
(moderację) bez podania przyczyny.