OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Linia Piła Główna – Ustka (405)

Odcinek:

Ostatnia zmiana: 2025-08-19 (historia)

Wyślij nowe pliki »

| [Pokaż/ukryj poza zasięgiem] [Wersja rozszerzona] |
Obraz
fot. nieznany (1907)
Obraz
fot. nieznany (przed 1918)
Obraz
fot. nieznany (pomiędzy 1918 a 1945)
Obraz
fot. nieznany (pomiędzy 1935 a 1940)
Obraz
fot. nieznany (przed 1950)
Obraz
fot. Mariusz Drużkowski (2003-07-18)
Obraz
fot. Mariusz Drużkowski (2003-07-18)
Obraz
fot. Mariusz Drużkowski (2003-08-05)
Obraz
fot. Mariusz Drużkowski (2003-08-05)
Obraz
fot. Maria Wasylik (2004-05-29)
Obraz
fot. Maria Wasylik (2004-05-29)
Obraz
fot. Maria Wasylik (2004-05-29)
Obraz
fot. Włodzimierz Ziomek (2004-08-17)
Obraz
fot. Mariusz Drużkowski (2005-06-03)
Obraz
fot. Mariusz Drużkowski (2005-06-03)
Obraz
fot. Mariusz Drużkowski (2005-06-03)
Obraz
fot. Mariusz Drużkowski (2005-08-03)
Obraz
fot. Mariusz Drużkowski (2005-08-03)
Obraz
fot. Krystian Szczelczyk (2005-08-17)
Obraz
fot. Marcin Janowicz (przed 2005-09-01)
Obraz
fot. Marcin Janowicz (2006)
Obraz
fot. Jarosław Kowalski (2006-03-03)
Obraz
fot. Jarosław Kowalski (2006-03-03)
Obraz
fot. Marcel Durbajło (2006-05-06)
Obraz
fot. Grzegorz Kurkowski (2006-08-03)
Obraz
fot. Marcin Janowicz (2006-09-23)
Obraz
fot. Dawid Chibani (2007-12-28)
Obraz
fot. Michał Kłosowski (2008-06-21)
Obraz
fot. Michał Kłosowski (2008-06-21)
Obraz
fot. Przemysław Król (2008-09-24)

Zdjęcia publikowane w tym serwisie w większości otrzymujemy od internautów i zakładamy, że mają oni prawo do ich przesyłania. Jeżeli trafisz na materiały naruszające Twoim zdaniem czyjeś prawa autorskie, skontaktuj się z nami (adres w stopce).

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Komentarze:

Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.

[pokaż/ukryj starsze ⇅]

  • #18 Dżon Łejn (2024-06-07 22:25:16)
    W historii brakuje opisu korekty przebiegu około dwukilometrowego odcinka pod Korzybiem w 1921r., przy okazji zmiany układu torowego, związanego z budową odcinka Korzybie - Polanów. To dlatego dziś budynek stacyjny nie jest położony równolegle do torów.
  • #19 Andrzej (2024-08-06 15:00:27)
    Przejechałem całą lk 405. W większości teren skazuje, że była to kiedyś linia dwutorowa: szerokość nasypu, przyczółki mostowe. Nigdzie nie mogę nic dowiedzieć, kto był taki zdolny: czy panowie trenujący prawą rękę, czy bracia z za Buga, czy PRL.
  • #20 Dżon Łejn (2024-08-27 00:25:54)
    Andrzeju. Ta linia nigdy nie była dwutorowa.
  • #21 Mszkl (2024-08-29 22:25:49)
    Do umieszczenia w Bazie nowy PO "Jastrowie Miasto". Opierając się na SRJP (tab. 340) ma lokalizację 2,165 km na północ od stacji Jastrowie, co dawałoby okrągły kilometraż 37,000 linii.
  • #22 Kolejman (2024-09-01 00:38:13)
    Odpowiedź na #12:
    Zamiast Wałcz-Czaplinek, łatwiej i taniej byłoby odbudować Jastrowie-Czaplinek. Nawet jest miejsce na nową łącznicę od strony Ptuszy. Wtedy bez zmiany czoła z Piły w stronę Czaplinka dał byś radę. O budowie odcinka Czaplinek-Polczyn zapomnij, nieopłacalne. Teren nieprzyjazny, wąska dolina pełna jezior, otoczona wzgórzami. Do Połczyna był kiedyś dojazd ze Złocieńca, który jest na jednej linii z Czaplinkiem, zaraz za nim. Więc jeżeli już bardzo chcesz tworzyć taki korytarz, korzystaj z gotowców. Pierwszy rozebrali sołdaty, drugi solidaruchy. Na pierwszym rosną drzewka, drugi można zwiedzić rowerem. Aby taki korytarz miał sens, warto by było zmaścić coś nowego z Połczyna np. do Tychowa lub Podborska, bo odbudowa do Grzmiącej to bezsensowny objazd. Szlak do Grzmiącej miał sens, gdy miał kontynuację dalej w stronę Słupska czy Bytowa, ale o to sołdaty też zadbali.
  • #23 Antek Kujawski (2024-09-01 11:34:59)
    Na trasie Jastrowie - Czaplinek jest obecnie poligon wojskowy, a jego to raczej nie da się przesunąć, więc odbudowa tej linii to mrzonka. Jednak nie byłby to najgorszy pomysł, ale to tylko ze względu na festiwal Owsiaka, który odbywa się w Broczynie, leżącym na trasie tej linii.
  • #24 X. Piast II Chrobry (2024-11-30 19:28:33)
    Na szlaku Słupsk - Ustka obecnie funkcjonuje ZKA.
  • #25 (odp. na #20) Andrzej Kizimowicz (2024-12-27 22:48:27)
    A ja mam podobne wrażenie, że była dwutorowa. Wyraźnie widać po szerokości nasypów. A już najlepiej widać to w Jastrowiu, przejeżdżając w centrum pod wiaduktem. Drugi tor musiała zabrać ze sobą taka "trochę większa wycieczka", jako suwenir, kiedy wracali spod Berlina od 1945 r. Jeżeli jednak teoria o tym, że nie była to dwutorowa linia jest prawdziwa - to była pod drugi tor przygotowana. Innych opcji nie widzę.
  • #26 Dżon Łejn (2025-01-22 00:11:25)
    Odpowiedź na nr 25.
    Przedwojenne i wojenne mapy nie kłamią. Zawsze jednotorowa.
  • #27 Programista Kolejowy (2025-06-09 19:45:29)
    271 [Wrocław Główny - Poznań Główny] na całym odcinku
    351 [Poznań Główny - Szczecin Główny] na odcinku Poznań Glówny - Poznań Główny POD
    354 [Poznań Główny POD - Piła Główna] na całym odcinku
    405 [Piła Główna - Ustka] od rozjazdu początkowego by przejechać na tory do Piły Północ
    Tory stacyjne piły
    18 [Kutno - Piła Główna] podobnie jak 405
    203 [Tczew - Kostrzyn] Ostbahn [tak samo]
    999 [Piła Główna - Piła Północ] na całym odcinku [totalny bezsens mogli nas 405 od razu puścić]
    405 [Piła Główna - Ustka] ponownie ale tym razem do Szczecinka.
    Po zatrzymaniu w Szczecinku, niestety urwał mi się materiał do Białogardu ale w ramach stacji skład przejechał jeszcze 210 [Chojnice - Runowo Pomorskie] by wbić się na 404
    404 [Szczecinek - Kołobrzeg] w tym fragment 202 [Gdańsk Główny - Stargard] w ramach przejazdu na stacji Białogard.

    Na piechotę zwiedzimy: linię portową w Kołobrzegu, gdzie pociągi jadą po ulicy i rondo, gdzie krajowa 11 zaczyna swój bieg do Bytomia.


    https://youtu.be/qLC…

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Linia kolejowa Piła Główna – Ustka (405)

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...