OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Linia Zieliniec – Kiekrz (395)

Odcinek:

Ostatnia zmiana: 2025-03-30 (przebieg)

Wyślij nowe pliki »

| [Pokaż/ukryj poza zasięgiem] [Wersja rozszerzona]
Obraz
fot. nieznany (pomiędzy 1968 a 1972)
Obraz
fot. nieznany (1970)
Obraz
fot. nieznany (pomiędzy 1970 a 1977)
Obraz
fot. nieznany (1970 (???))
Obraz
fot. nieznany (1986-06-25)
Obraz
fot. nieznany (1986-06-25)
Obraz
fot. nieznany (1986-06-25)
Obraz
fot. nieznany (przed 1986-06-25)
Obraz
fot. ViaCon Polska Sp. z o.o. (1997)
Obraz
fot. ViaCon Polska Sp. z o.o. (pomiędzy 1997 a 1998)
Obraz
fot. ViaCon Polska Sp. z o.o. (pomiędzy 1997 a 1998)
Obraz
fot. ViaCon Polska Sp. z o.o. (1998)
Obraz
fot. Dariusz Kaźmierczak (pomiędzy 2000 a 2004-08)
Obraz
fot. Mariusz Drużkowski (2001)
Obraz
fot. Mariusz Drużkowski (2001)
Obraz
fot. Mariusz Drużkowski (2001-08-26)
Obraz
fot. Mariusz Drużkowski (2005-05-20)
Obraz
fot. Mariusz Drużkowski (2005-07-30)
Obraz
fot. Wojciech Frykowski (2006-06-08)
Obraz
fot. Wojciech Frykowski (2006-06-08)
Obraz
fot. Wojciech Frykowski (2006-06-08)
Obraz
fot. Wojciech Frykowski (2006-09-20)
Obraz
fot. irek (2011-06-18)
Obraz
fot. irek (2011-06-18)
Obraz
fot. irek (2011-06-18)
Obraz
fot. irek (2011-06-18)
Obraz
fot. irek (2011-06-18)
Obraz
fot. irek (2011-06-18)
Obraz
fot. irek (2011-06-18)
Obraz
fot. irek (2011-06-18)

Zdjęcia publikowane w tym serwisie w większości otrzymujemy od internautów i zakładamy, że mają oni prawo do ich przesyłania. Jeżeli trafisz na materiały naruszające Twoim zdaniem czyjeś prawa autorskie, skontaktuj się z nami (adres w stopce).

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Komentarze:

Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.

[pokaż/ukryj starsze ⇅]

  • #58 Błażej Kopka (2024-10-17 17:41:13)
    A którędy teraz jadą towarowe do portu?
  • #59 (odp. na #58) X. Piast II Chrobry (2024-10-18 12:41:50)
    Nadodrzanką oczywiście, ta linia zostaje głównie pod ruch osobowy.
  • #60 Błażej Kopka (2024-10-18 19:06:52)
    Z Poznania do portów w Szczecinie i Świnoujściu pociągi towarowe jeżdżą trasą okrężną przez Rzepin? Dlaczego? To może lepiej rozebrać tą obwodnicę i zrobić ścieżkę rowerową? Ale zaraz - przecież napisałeś też "Dobrze że obwodnica jest, bo odciąża Główny" - od czego odciąża, jak nic tam nie jeździ? Nic już nie rozumiem.
  • #61 (odp. na #60) wasiukibic (2024-10-18 19:14:07)
    Co inszego remont linii pod ruch towarowy, a co inszego robienie tam na siłę kolei aglomeracyjnej. Z drugiej strony brak kasy, żeby porządnie przebudować Poznań Główny - ot i Polska.
  • #62 Błażej Kopka (2024-10-18 19:42:53)
    Ale to dodanie peronów w kilku miejscach nie wpływa jakoś wybitnie na budżet tej inwestycji - to jest niejako przy okazji, a ludzie trochę to odbierają, że buduje się kolej aglomeracyjną za miliardy bez sensu. To nie tak - estakada, tory przez Franowo (a nowa świecka tradycja sprawiła, że część pociągów warszawskich jeździ teraz tamtędy), ale i wiele innych fragmentów obwodnicy towarowej (bo to nie jest tylko sama 395) jest po prostu w tragicznym stanie i trzeba było coś z tym zrobić. A pomysł dołożenia przystanków wziął się tylko z tego, że jedna z form finansowania pierwotnie była od tego uzależniona. Osobiście też uważam, że te przystanki są niepotrzebne, ale już sam remont towarowego (i nie tylko tak naprawdę) ringu był potrzebny. A jak się będzie odnajdywał tam ruch aglo - zobaczymy niedługo.
  • #63 (odp. na #62) wasiukibic (2024-10-18 20:22:44)
    "A jak się będzie odnajdywał tam ruch aglo - zobaczymy niedługo." => dowóz pracowników do VW na Antoninku + alternatywny dojazd do Głównego dla pociągów od strony Krzyża, Piły i (w mniejszym stopniu) Gniezna, w przyszłości Międzychodu. IC z Warszawki nie potrzebują infrastruktury przystankowej. Uzależnianie remontu od zbudowania tam przystanku - no cóż, kiedyś dyskutowaliśmy o konieczności łagodzenia pewnych kantów polskich przepisów i ich swobodnej interpretacji, skuli zrealizowaniu celów, kere by się w danej definicji pierwotnie nie zmieściły.
  • #64 Błażej Kopka (2024-10-19 12:56:52)
    O ile z projektowanego przystanku Zieliniec będzie sensowne dojście do VW, to ok. Powiedzmy też, że pasażer z Krzyża będzie mógł też dojechać bezpośrednio do Ikei na Franowie. Tylko ilu takich będzie? A alternatywny dojazd z np. Krzyża do Głównego, zawierający w sobie wycieczkę dookoła Poznania i wydłużający czas podróży tak znacznie, że podróż koleją straci sens, to nie wiem, czy to można nazwać jakąkolwiek alternatywą. Dzisiaj pasażer z Rokietnicy dojedzie na Główny w 15 minut i w godzinach szczytu to jest absolutnie bezkonkurencyjne dla innych środków transportu. Z przejażdżką wokół Poznania, to już będzie pewnie bliżej godziny - to jaka to alternatywa? Natomiast, czy wzorem lat poprzednich zdecydują się puścić jakiś szybki pociąg Wa-wa - Szczecin obwodnicą, to nie wiem. Pomijanie drugiej co do wielkości stacji w Polsce to jednak jest pewne kuriozum. Teoretycznie taki icek mógłby się zatrzymać na przystanku na wysokości Sobieskiego, ale pytanie czy projektowany tam peron aglo pomieści taki skład. Dla mnie jedyny sens to puścić jeden skład i niech jeździ w kółko przez nową łącznicę w Suchym Lesie i tyle. Pytanie tylko, czy taka kolejka PIKO (Poznańska Interdzielnicowa Kolej Obwodowa) nie zapcha totalnie PWK - szczególnie na odcinku PoD-Główny.
  • #65 (odp. na #60) X. Piast II Chrobry (2024-10-19 13:47:48)
    Nie z Poznania, tylko ze Śląska. Nawet jeśli tylko kilka par pociągów na dobę tędy jeździ, to dobrze dla Głównego.
  • #66 (odp. na #64) wasiukibic (2024-10-19 15:29:27)
    Bardziej chodziło mi o wjazdy awaryjne, skuli np. blokady możliwości wjazdu przez Wolę, jak już ze dwa razy stałem w Kiekrzu po kilkadziesiąt minut, bo nie było wjazdu, a w międzyczasie trzeba było puścić Icka. Jest to jakaś alternatywa po likwidacji stacji Poznań Wola i braku rozbudowy o dodatkowy tor (tory) odcinka Poznań Główny - PoD. Co do Icków, to nie tyle chodziło mi o puszczanie ich Obwodnicą, co zrobienie torów tranzytowych przez Franowo, aby nie musiały się tam kulać 40 km/h, ale to zadanie raczej wykracza poza prace remontowe nad Obwodnicą, a może się mylę?
    Idąc do brzegu, na moje to sam remont linii, aby przywrócić prędkość i przepustowość konstrukcyjną - OK. Reszta to już naciąganie i leczenie syfa pudrem, w obliczu ważniejszych - w mojej opinii - zadań, jakie należałoby przeprowadzić na węźle poznańskim. Później to niepoważnie wygląda, jak się w jednym miejscu hojnie sypie kasą, a w drugim tej kasy brak.
  • #67 Błażej Kopka (2024-10-19 16:02:26)
    Taki przejazd byłby możliwy nawet teraz, bez remontu, ale po co? Czas przejazdu byłby taki sam, jak tego postoju. Bez znajomości szlaku i tak nie ma jazdy z V max. A o co chodzi z Wolą? Skąd informacja, że ma być zlikwidowana? A już wizje dodatkowych torów na wylotach z Poznania, to już raczej nie za naszego żywota, a tu mówimy o remoncie, który już trwa i efekty będą za jakieś dwa lata pewnie, więc to dwie różne perspektywy czasowe.

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Linia kolejowa Zieliniec – Kiekrz (395)

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...