OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Linia Międzyrzecz – Toporów (375)

Odcinek:

Ostatnia zmiana: 2025-07-17 (historia)

Wyślij nowe pliki »

| [Pokaż/ukryj poza zasięgiem] [Wersja podstawowa]

Obraz
Odsłon : 1247
powiększ
Autor: nieznany
Przesłał: Miłosz Telesiński - Zbąszynek; data: przed 1930;
Odcinek: Łagów - Gronów
Most kolejowy w Łagowie.
Ze zbiorów Miłosza Telesińskiego.
Tagi: mosty/wiadukty/estakady/przepusty
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 2085
powiększ
Autor: nieznany
Przesłał: Miłosz Telesiński - Zbąszynek; data: pomiędzy 1939 a 1945;
Odcinek: Łagów - Gronów
Stara pocztówka. Most kolejowy w Łagowie.
Ze zbiorów Miłosza Telesińskiego
Tagi: mosty/wiadukty/estakady/przepusty
Obraz
Odsłon : 1176
powiększ
Autor: nieznany
Przesłał: Stanisław Pikul; data: przed 1939 (???);
Odcinek: Łagów - Gronów
Wiadukt drogowy w Łagowie.
Tagi: mosty/wiadukty/estakady/przepusty
Obraz
Odsłon : 1075
powiększ
Autor: nieznany
Przesłał: Stanisław Pikul; data: przed 1939 (???);
Odcinek: Łagów - Gronów
Łagowski wiadukt przed 1939 r.
Tagi: mosty/wiadukty/estakady/przepusty
Obraz
Odsłon : 1398
powiększ
Autor: nieznany
Przesłał: Miłosz Telesiński - Zbąszynek; data: przed 1945;
Odcinek: Łagów - Gronów
Most kolejowy w Łagowie.
Ze zbiorów Miłosza Telesińskiego.
Tagi: mosty/wiadukty/estakady/przepusty
Obraz
Odsłon : 442
: 1
powiększ
Autor: Kurt Bellach Guben
Przesłał: Zenon Plewa; data: przed 1945 (???); (uwagi: Przed rokiem 1945)
Odcinek: Łagów - Gronów
Pocztówka. Wiadukt w Łagowie.
Tagi: mosty/wiadukty/estakady/przepusty
Obraz
Odsłon : 430
powiększ
Autor: Georg Kaliske Jordan
Przesłał: Zenon Plewa; data: przed 1945 (???); (uwagi: przed 1945 rokiem)
Odcinek: Kaława - Gościkowo
Panorama na wiadukt, bocznicę i dworzec w Gościkowie. W tle klasztor w Paradyżu i Jordanowo.
Tagi: budynki dworcowe
Obraz
Odsłon : 3593
: 20
powiększ
Autor: Marek Węgłowski
Przesłał: Kamil Baran; data: po 1989-05-22;
Odcinek: Nietoperek - Kaława
Jeden z ostatnich pociągów na tym odcinku linii kolejowej, pomiędzy Nietoperkiem a Kaławą, przed zawieszeniem ruchu pasażerskiego. Na czele Ok1-359 opuszczający stację w Nietoperku, jako pociąg specjalny, osiągający prędkość 20km/h. Gwoździem do trumny tej linii było brak jakichkolwiek remontów i konserwacji torowisk, które od lat popadały w ruinę. Jako ciekawostkę dodam, z informacji od starego kolejarza, że pod koniec lat 80. przed stacją w Gościkowie, na ostrym łuku wykoleił się pociąg towarowy, po czym zapadła decyzja o zawieszeniu i w konsekwencji likwidacji jakiegokolwiek ruchu pociągów pomiędzy Nietoperkiem a Staropolem.
Tagi: ciekawostki, inne, szlak (trasa)/pojedyncze tory
Obraz
Odsłon : 507
powiększ
Autor: Michał Gliniecki
data: 1991-05-25;
Odcinek: Łagów - Gronów
Wiadukt kolejowy nad ulicą Mostową w Łagowie - parowóz Ok1-359 z pociągiem specjalnym "Majówka z parowozem" relacji WOLSZTYN - Zbąszynek - Toporów - Międzyrzecz - Zbąszynek - WOLSZTYN. W lewo - kierunek Toporów, w prawo - kierunek Międzyrzecz.
Tagi: mosty/wiadukty/estakady/przepusty, tabor, wydarzenia i ludzie
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 2416
powiększ
Autor: Miłosz Telesiński - Zbąszynek
data: 1993;
Odcinek: Sieniawa Lubuska - Toporów
Rozkład jazdy Lubuskiej Kolei regionalnej która na początku lat 90 tych kursowała na odcinku Toporów - Sieniawa Lubuska.
Tagi: budynki do obsługi taboru, wieże wodne, dokumenty/bilety/mapy
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1652
powiększ
Autor: Miłosz Telesiński - Zbąszynek
data: 1993;
Odcinek: Sieniawa Lubuska - Toporów
Rozkład jazdy Lubuskiej Kolei regionalnej która na początku lat 90 tych kursowała na odcinku Toporów - Sieniawa Lubuska.
Tagi: budynki do obsługi taboru, wieże wodne, dokumenty/bilety/mapy
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 3409
powiększ
Autor: Stanisław Pikul
data: 2003-04-01;
Odcinek: Międzyrzecz: Początek LK375 - Kaława
Nietoperek. Tak wygląda linia kolejowa z Międzyrzecza do Toporowa, widziana z przejazdu drogowego na drodze do Lutola.
Tagi: szlak (trasa)/pojedyncze tory
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1995
powiększ
Autor: Stanisław Pikul
data: 2003-04-01;
Odcinek: Nietoperek - Kaława
Nietoperek. Niestety, jeszcze tylko jeden łuk…
Tagi: szlak (trasa)/pojedyncze tory
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1955
powiększ
Autor: Stanisław Pikul
data: 2003-04-01;
Odcinek: Nietoperek - Kaława
Nietoperek i linia przyjmuje taki wygląd.
Tagi: szlak (trasa)/pojedyncze tory, mosty/wiadukty/estakady/przepusty
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 2315
powiększ
Autor: Stanisław Pikul
data: 2003-04-01;
Odcinek: Nietoperek - Kaława
I taki widok będzie nam towarzyszył prawie do końca. (Wiadukt między Nietoperkiem i Kaławą).
Tagi: szlak (trasa)/pojedyncze tory, mosty/wiadukty/estakady/przepusty
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 3194
powiększ
Autor: Stanisław Pikul
data: 2003-04-01;
Odcinek: Nietoperek - Kaława
Dojeżdżamy do przystanku Kaława od strony Nietoperka.
Tagi: szlak (trasa)/pojedyncze tory, pozostałości/starotorza/dawne równie stacyjne
Obraz
Odsłon : 342
powiększ
Autor: Paweł Skup
data: 2003-05-06;
Odcinek: Staropole - Sieniawa Lubuska
Zarośnięty szlak w wykopie na odcinku Sieniawa Lubuska - Staropole.
Na wprost: Międzyrzecz, do tyłu Toporów.
Tagi: szlak (trasa)/pojedyncze tory
Obraz
Odsłon : 358
powiększ
Autor: Paweł Skup
data: 2003-05-06;
Odcinek: Staropole - Sieniawa Lubuska
Łuk na odcinku Sieniawa Lubuska - Staropole.
Widok w kierunku Międzyrzecza. Do tyłu: Toporów.
Tagi: szlak (trasa)/pojedyncze tory
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 2330
powiększ
Autor: Marek Pawlukowicz
data: 2004-07-22;
Odcinek: Łagów - Gronów
Wiadukt kolejowy w Łagowie.
Tagi: mosty/wiadukty/estakady/przepusty
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1769
: 3
powiększ
Autor: Maciej Trojanek
data: 2006-07-18;
Odcinek: Łagów - Gronów
Wiadukt przy zachodzie słońca.
Tagi: mosty/wiadukty/estakady/przepusty
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1591
powiększ
Autor: Maciej Trojanek
data: 2006-07-18;
Odcinek: Łagów - Gronów
Łagów wiadukt widok od dołu, cegły solidne wiadukt wygląda okazale całość spięta klamrami.
Tagi: mosty/wiadukty/estakady/przepusty
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1689
powiększ
Autor: Maciej Trojanek
data: 2006-07-18;
Odcinek: Łagów - Gronów
Łagów wiadukt, widok na górze.
Tagi: mosty/wiadukty/estakady/przepusty
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1865
powiększ
Autor: Maciej Trojanek
data: 2006-07-18;
Odcinek: Łagów - Gronów
Wiadukt Łagów, schody.
Tagi: mosty/wiadukty/estakady/przepusty
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1678
powiększ
Autor: F. Kaiser
data: 2007-10-13;
Odcinek: Gronów - Toporów
Ubytki w torach.
Tagi: szlak (trasa)/pojedyncze tory
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1628
powiększ
Autor: F. Kaiser
data: 2007-10-13;
Odcinek: Gronów - Toporów
Na szczęście kilkanaście godzin po wykonaniu zdjęcia otrzymałem informację z pierwszej ręki, że ubytki mają wkrótce być uzupełnione na zlecenie kopalni w Sieniawie.
Tagi: szlak (trasa)/pojedyncze tory
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1675
powiększ
Autor: F. Kaiser
data: 2007-10-13;
Odcinek: Gronów - Toporów
Widok od strony Międzyrzecza - znak informuje o zbliżającym się "więciu" w linię zelektryfikowaną.
Tagi: sygnalizacja/słupki/znaki itp.
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1684
powiększ
Autor: F. Kaiser
data: 2007-10-13;
Odcinek: Łagów - Gronów
Zdjęcie wykonane podczas schodzenia z wysokiego nasypu schodkami przy wiadukcie. Chyba rzadko są używane:).
Tagi: szlak (trasa)/pojedyncze tory
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1736
powiększ
Autor: F. Kaiser
data: 2007-10-14;
Odcinek: Łagów - Gronów
Jesienny świt - widok w kierunku Międzyrzecza.
Tagi: szlak (trasa)/pojedyncze tory
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1549
powiększ
Autor: F. Kaiser
data: 2007-10-14;
Odcinek: Łagów - Gronów
Widok w kierunku Toporowa. Tory po lewej stronie, dalej ruchliwy przejazd drogowy (ze śmierdzącym konkurentem). Kilkadziesiąt metrów dalej jest stacja Gronów.
Tagi: szlak (trasa)/pojedyncze tory, przejazdy i przejścia naziemne (drogowe)
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1525
powiększ
Autor: F. Kaiser
data: 2007-10-14;
Odcinek: Gronów - Toporów
Sorry za fatalną jakość, akurat wtedy aparat zaczął szwankować. Zdjęcie ma jednak swoją wartość historyczną - pomarańczowy punkt to kamizelka robotnika, który o niedzielnym poranku oczyszczał torowisko na stacji Gronów pod planowane wznowienie ruchu pociągów towarowych.
Tagi: szlak (trasa)/pojedyncze tory

Zdjęcia publikowane w tym serwisie w większości otrzymujemy od internautów i zakładamy, że mają oni prawo do ich przesyłania. Jeżeli trafisz na materiały naruszające Twoim zdaniem czyjeś prawa autorskie, skontaktuj się z nami (adres w stopce).

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Komentarze:

Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.

[pokaż/ukryj starsze ⇅]

  • #14 MK (2024-08-08 17:05:51)
    Staropole - Nietoperek to tylko 15 km. Odbudować i ruch przywrócić.
  • #15 Błażej Kopka (2024-08-08 19:50:16)
    Proste, łatwe, tanie - niemal od ręki do zrobienia - dlaczego nikt jeszcze na to nie wpadł?
  • #16 Błażej Kopka (2024-08-08 20:33:06)
    Mam inne pytanie - dlaczego w internetach odcinek Toporów - Łagów nie daje możliwości zakupienia biletu na rower? Totalna porażka, jeśli to wakacyjne połączenie nie oferuje takiej możliwości.
  • #17 X. Piast II Chrobry (2024-08-10 17:35:42)
    Filmik z linii:
    0:15 - Sieniawa Lubuska – ładowanie węglem
    1:15 - Sieniawa Lubuska
    2:55 - Łagów
    6:15 - Toporów
    8:35 - Toporów
    https://www.youtube.…
  • #18 (odp. na #15) wasiukibic (2024-08-24 23:34:08)
    Odpowiem Ci, choć jestem niemal pewny, że dobrze wiesz, tylko kolejny raz się zgrywasz/prowokujesz dyskusję. Otóż, jak już wielokrotnie pisano na łamach Bazy Kolejowej, PLK na wywalone na boczne linie kolejowe, najchętniej w jak największej liczbie przekazałaby je do PKP SA na wieczne leżenie odłogiem (lub rozbiórkę), żeby później tacy jak Ty mieli usprawiedliwienie dla braku jakichkolwiek działań, bo przecież formalnie nie jest to już linia kolejowa, pra? Dodatkowo położenie w województwie lubuskim, jednym z najsłabszych pod kątem organizacji przewozów, przez jeden z najgorszych oddziałów Regio w Polsce - gdzie i tak o cud ocierają się te sezonowe pociągi z Zielonej Góry do Łagowa, przez Świebodzin, skomunikowane na 3 minuty z pociągiem przyjeżdżającym z Wrocławia - no już pal 6 ten Wrocław i takich jak ja, ale tym samym pociągiem przyjeżdżają także mieszkańcy Nowej Soli, czy Bytomia Odrzańskiego, a więc mieszkańców jak najbardziej województwa lubuskiego, dla których jaśnie im panujący Marszałek ma zasrany obowiązek przygotowania dobrej oferty przewozowej, a nie 3 minutowej bieganiny z peronu 3 na peron 1a w Zielonej Górze z nazwy Głównej - kto zna tą stację, ten wie, jakie to jest udogodnienie. I mimo parszywych warunków przejazdu - dziś jechało Żelazko - to jednak - o dziwo - frekwencja była taka, że wszystkie miejsca siedzące zajęte + kilkanaście stojących, w tym kilku rowerzystów. Co warte podkreślenie - kilkanaście osób jechało z Zielonej Góry do Świebodzina, a więc w relacji, która poza sezonem nie istnieje (trzeba się przesiadać w ZBK).
    "Proste, łatwe, tanie - niemal od ręki do zrobienia" - każdą sprawę można skomplikować tak, że będzie ona trudna, lub nie do zrobienia, tym bardziej w PLK. Pytanie, czy lubuskie po remoncie byłoby chętne przygotować solidną ofertę, dobrze skomunikowaną na węzłach, jak między Rzepinem i Zbąszynkiem jeździ 6 par regio dziennie, po linii zelektryfikowanej?
  • #19 Błażej Kopka (2024-08-25 11:58:19)
    Nie - nie wiem i pytam poważnie. Łagów odwiedzam regularnie od niemal kilkudziesięciu lat, ale nigdy nie byłem tam pociągiem i byłem ciekaw, jaki skład jest tam puszczany i dlaczego nie mogę kupić biletu na rower (bo to jednak dość dziwna opcja w wyszukiwarkach kolejowych dla takiego połączenia). O tym w jakim stanie jest lubuskie polredżio pisać mi nie musisz... Tak czy inaczej widzę, że nadal czeka mnie opcja zapinania roweru na auto, a szkoda...
  • #20 (odp. na #19) wasiukibic (2024-08-25 15:48:19)
    Ja z pociągów łagowskich korzystam już drugi sezon, z tym ze w zeszłym roku skład jeździł przez Rzepin i był to dwuczłon, SA132 chyba. Skuli tego, że jeździłem w łykendy, to połączenie zawdy cieszyły się dobrą frekwencją, ale nigdy nie odmówiono mi wejścia z rowerem do pojazdu. Nie wiem, czy większa empatia, czy luźniejsze podejście do przepisów, w porównaniu z Kadecją. Jeździli nim rowerzyści, wędkarze, spóźnieni grzybiarze, imprezowicze zmierzający do Zielonej Góry, itp. Był on także ostatnią deską ratunku, gdy nawalił Frankfurt; bo on jechał jakoś pół godziny po nim i zbierał ludzi z większych stacji; pamiętam, jak raz darłem z Jerzmanic do Gądkowa, bo dyżurna z Jerzmanic na szczęście sprzedała mi info o tej możliwości. Nie wiem, dlaczego w tym roku pociąg przetrasowano przez Sulechów i Świebodzin oraz jeździ ten mały pizdryk z ZNTK Poznań - Regio Tramp, jak to się w ogóle na taką relację nie nadaje, zważywszy na to, że jadą ludzie z rowerami, wózkami, dużym bagażem, itp. A bilet możesz spokojnie kupić u konduktora, pod warunkiem, że będzie miejsce, aby wejść z rowerem.
  • #21 Błażej Kopka (2024-08-25 19:43:44)
    No i tu właśnie o to wszystko się rozchodzi... A będą miejsca? Do żelazka z ciężkim elektrykiem nawet nie zamierzam startować. Dzięki za info.
  • #22 (odp. na #21) wasiukibic (2024-08-26 14:14:37)
    To i tak już w zasadzie końcówka kursowania, bo i koniec wakacji. Z tym przewozem rowerów, to niestety jest loteria. Ja w tym roku, na łykend majowy nie poradziłem się zabrać z Żar Kadecją, bo był już tak napakowany ludźmi wsiadającymi po drodze z Forst. Jak jest dzień wolny i ładna pogoda, to raczej należy zakładać, że rowerzyści jacyś będą, więc im wcześniej wsiadasz, tym lepiej. W przypadku kursu do Łagowa, oprócz turystów dochodzą jeszcze miejscowi. Niestety, niedostosowanie taboru aż razi w oczy, bo na wahadle ZBK - Rzepin lata trójczłonowy EN57, a na liniach bez druta trafiają się właśnie takie kwiatki, jak Żelazko do Żar czy Gorzowa: https://www.bazakole…
  • #23 SQ3LLX (2025-01-07 20:07:20)
    Jechałem do Łagowa w końcówce sierpnia 2024. Pogadałem z Panią Kierownik. Podobno kopalnia z Sieniawy jest bardzo niechętna wpuszczaniu PR na "ich szlak" i ciągle robi pod górkę. Faktycznie - nie ma tam żadnej mijanki. Z drugiej strony (bywając często w Łagowie) nie zauważyłem zbyt dużego ruchu brutto z kopalni. Ja do Łagowa dojechałem pociągiem (SA139 chyba tego dnia?), niestety wracając trafiłem na AKZ do Toporowa, gdzie już czekał ten sam pojazd, którym jechałem rannym kursem. Czyżby słowa Pani Kierownik same się potwierdziły?

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Linia kolejowa Międzyrzecz – Toporów (375)

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...