Zdjęcia publikowane w tym serwisie w większości otrzymujemy od internautów i zakładamy, że mają oni prawo do ich przesyłania. Jeżeli trafisz na materiały naruszające Twoim zdaniem czyjeś prawa autorskie, skontaktuj się z nami (adres w stopce).
Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas. Uzupełnij dane
|
Napisz email do redakcji |
Jak dodać nowe zdjęcia?
Komentarze: ⇵
Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy.
Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.
[pokaż/ukryj starsze ⇅]
#1
Łukasz Kiąca
(2019-04-24 14:24:20)
Film z przejazdu pociągu towarowego na odcinku Toporów - Sieniawa Lubuska. Widok z kabiny. Nagranie z wiosny 2017 r. https://www.youtube.…
#2(odp. na #1)
Adolf Nowak de Piaskowski
(2021-07-11 14:15:43)
A jak tu sobie radzą pociągi z kopalni przy podjeździe do Toporowa bo nachylenie jest 10 promili (1%) ???
Co prawda jest to dopuszczalne na liniach drugorzędnych, ale przy długim składzie?
#3(odp. na #2)
Adolf Nowak de Piaskowski
(2021-07-11 22:16:41)
Wg info na YT od autora filmu, skład towarowy w Sieniawce jest dzielony na 2 części.
Stąd pod prądem jedzie do Konina, do elektrowni.
Dziwne że się opłaca taka jazda w przypadku tak taniego towaru.
Na kolewizja tv, na YouTube jest reportaż z przejazdu z Kostrzyna do Łagowa przedstawicieli IV rzeszy (wg jarka).
#6
Kospal
(2022-12-31 16:15:56)
W Sieniawie Lubuskiej trwa budowa nowego punktu załadunku węgla w kopalni. Z tego tytułu naprawiana jest linia 375 od km 27.800 do km 24.620.
#7
113
(2023-03-29 18:30:11)
Czy planowane jest przywrócenie ruchu na odcinku Nietoperek - Sieniawa Lubuska?
#8
Błażej Kopka
(2023-03-29 22:58:14)
Planowane przez kogo?
#9
Markus
(2023-05-06 13:01:47)
Czasem, zwłaszcza przed wyborami samorządowymi pojawia się pomysł utworzenia linii Międzyrzecz-Świebodzin-Sulechów, częściowo śladem linii 375 (mniej więcej Międzyrzecz-Gościkowo), by m.in. skrócić połączenia GW-ZG, ale zdaje się, że nigdy nie podają szczegółów. Nie wiem, czy w razie realizacji tego pomysłu odtworzono by też odcinek Gościkowo-Sieniawa, bo mogłoby to potencjalnie powodować problemy z przepustowością. ;) Patrząc na jego stan (na GoogleMaps można obejrzeć choćby przystanek i przejazd w Staropolu) można się spodziewać, że praktycznie byłaby tam konieczna budowa wszystkiego od nowa.
Kilka artykułów na temat nowej linii: https://www.miedzyrz… https://nettg.pl/gor…
Swoją drogą, na północ od Świebodzina też są niemałe górki, musieliby sporo pokombinować z przebiegiem, by uniknąć za dużych nachyleń przy dojeździe/wyjeździe do/z miasta.
#10
Błażej Kopka
(2023-05-06 23:03:02)
Samorządy wszystko co mogą władują teraz w Kolej+, dlatego w najbliższej dziesięciolatce poza dolnośląskim nie powstanie z obietnic samorządowych nawet 1km linii kolejowej innej, niż Kolej+ (a i te projekty są jeszcze niewiadomą na najbliższe 3 lata, bo tyle minie czasu dla większości projektów na rozpoczęcie faktycznych prac, gdzie będzie można już założyć, że projekt faktycznie się uda).
#11
mleczyk
(2023-06-14 12:37:30)
1. Co jakiś czas dochodzą głosy o rewitalizacji linii.
2. "Podobno" DeutcheBahn było zainteresowane ruchem turystycznym na tej linii. Podobno ;)
3. Ewentualna nowa linia do Świebodzina miałaby odchodzić od obecnej pomiędzy Goscikowem a ND lub ND a Staropolem. Było też info o możliwości puszczenia linii wzdłuż S3 z pomięciem stacji Gościkowo i felernego zakrętu.
#12
Markus
(2023-06-21 23:46:10)
O, to puszczając linię na południe między ND a Staropolem można by skorzystać z ogromnego potencjału turystycznego Lubrzy (i nieco mniejszego potencjału MRU pod Boryszynem). ;) Tyle że to by pewnie oznaczało, że wjazd linii do Świebodzina byłby od zachodu - a jeśli na Sulechów chciano by faktycznie linię 384 odtworzyć (zamiast tworzyć nowy przebieg na wschód, np. przez Smardzewo i dojście do linii 358 koło Łęgowa), to na odcinku GW-ZG byłyby dwie zmiany kierunku: w Świebodzinie i w Sulechowie. Puszczenie linii od Gościkowa wzdłuż S3 mogłoby pomóc uniknąć zmiany kierunku w Świebodzinie, tyle że tam po drodze nie byłoby raczej gdzie pasażerów zbierać.
#13
Błażej Kopka
(2023-06-22 17:08:48)
A ja uważam, że MRU ma potencjał - linia właśnie mogłaby przechodzić dokładnie tamtędy z wykorzystaniem podziemnego dworca, który jest w kompleksie MRU. Wspomniane wcześniej DB pójdą w to w ciemno!!
#14
MK
(2024-08-08 17:05:51)
Staropole - Nietoperek to tylko 15 km. Odbudować i ruch przywrócić.
#15
Błażej Kopka
(2024-08-08 19:50:16)
Proste, łatwe, tanie - niemal od ręki do zrobienia - dlaczego nikt jeszcze na to nie wpadł?
#16
Błażej Kopka
(2024-08-08 20:33:06)
Mam inne pytanie - dlaczego w internetach odcinek Toporów - Łagów nie daje możliwości zakupienia biletu na rower? Totalna porażka, jeśli to wakacyjne połączenie nie oferuje takiej możliwości.
Odpowiem Ci, choć jestem niemal pewny, że dobrze wiesz, tylko kolejny raz się zgrywasz/prowokujesz dyskusję. Otóż, jak już wielokrotnie pisano na łamach Bazy Kolejowej, PLK na wywalone na boczne linie kolejowe, najchętniej w jak największej liczbie przekazałaby je do PKP SA na wieczne leżenie odłogiem (lub rozbiórkę), żeby później tacy jak Ty mieli usprawiedliwienie dla braku jakichkolwiek działań, bo przecież formalnie nie jest to już linia kolejowa, pra? Dodatkowo położenie w województwie lubuskim, jednym z najsłabszych pod kątem organizacji przewozów, przez jeden z najgorszych oddziałów Regio w Polsce - gdzie i tak o cud ocierają się te sezonowe pociągi z Zielonej Góry do Łagowa, przez Świebodzin, skomunikowane na 3 minuty z pociągiem przyjeżdżającym z Wrocławia - no już pal 6 ten Wrocław i takich jak ja, ale tym samym pociągiem przyjeżdżają także mieszkańcy Nowej Soli, czy Bytomia Odrzańskiego, a więc mieszkańców jak najbardziej województwa lubuskiego, dla których jaśnie im panujący Marszałek ma zasrany obowiązek przygotowania dobrej oferty przewozowej, a nie 3 minutowej bieganiny z peronu 3 na peron 1a w Zielonej Górze z nazwy Głównej - kto zna tą stację, ten wie, jakie to jest udogodnienie. I mimo parszywych warunków przejazdu - dziś jechało Żelazko - to jednak - o dziwo - frekwencja była taka, że wszystkie miejsca siedzące zajęte + kilkanaście stojących, w tym kilku rowerzystów. Co warte podkreślenie - kilkanaście osób jechało z Zielonej Góry do Świebodzina, a więc w relacji, która poza sezonem nie istnieje (trzeba się przesiadać w ZBK).
"Proste, łatwe, tanie - niemal od ręki do zrobienia" - każdą sprawę można skomplikować tak, że będzie ona trudna, lub nie do zrobienia, tym bardziej w PLK. Pytanie, czy lubuskie po remoncie byłoby chętne przygotować solidną ofertę, dobrze skomunikowaną na węzłach, jak między Rzepinem i Zbąszynkiem jeździ 6 par regio dziennie, po linii zelektryfikowanej?
#19
Błażej Kopka
(2024-08-25 11:58:19)
Nie - nie wiem i pytam poważnie. Łagów odwiedzam regularnie od niemal kilkudziesięciu lat, ale nigdy nie byłem tam pociągiem i byłem ciekaw, jaki skład jest tam puszczany i dlaczego nie mogę kupić biletu na rower (bo to jednak dość dziwna opcja w wyszukiwarkach kolejowych dla takiego połączenia). O tym w jakim stanie jest lubuskie polredżio pisać mi nie musisz... Tak czy inaczej widzę, że nadal czeka mnie opcja zapinania roweru na auto, a szkoda...
#20(odp. na #19)
wasiukibic
(2024-08-25 15:48:19)
Ja z pociągów łagowskich korzystam już drugi sezon, z tym ze w zeszłym roku skład jeździł przez Rzepin i był to dwuczłon, SA132 chyba. Skuli tego, że jeździłem w łykendy, to połączenie zawdy cieszyły się dobrą frekwencją, ale nigdy nie odmówiono mi wejścia z rowerem do pojazdu. Nie wiem, czy większa empatia, czy luźniejsze podejście do przepisów, w porównaniu z Kadecją. Jeździli nim rowerzyści, wędkarze, spóźnieni grzybiarze, imprezowicze zmierzający do Zielonej Góry, itp. Był on także ostatnią deską ratunku, gdy nawalił Frankfurt; bo on jechał jakoś pół godziny po nim i zbierał ludzi z większych stacji; pamiętam, jak raz darłem z Jerzmanic do Gądkowa, bo dyżurna z Jerzmanic na szczęście sprzedała mi info o tej możliwości. Nie wiem, dlaczego w tym roku pociąg przetrasowano przez Sulechów i Świebodzin oraz jeździ ten mały pizdryk z ZNTK Poznań - Regio Tramp, jak to się w ogóle na taką relację nie nadaje, zważywszy na to, że jadą ludzie z rowerami, wózkami, dużym bagażem, itp. A bilet możesz spokojnie kupić u konduktora, pod warunkiem, że będzie miejsce, aby wejść z rowerem.
#21
Błażej Kopka
(2024-08-25 19:43:44)
No i tu właśnie o to wszystko się rozchodzi... A będą miejsca? Do żelazka z ciężkim elektrykiem nawet nie zamierzam startować. Dzięki za info.
#22(odp. na #21)
wasiukibic
(2024-08-26 14:14:37)
To i tak już w zasadzie końcówka kursowania, bo i koniec wakacji. Z tym przewozem rowerów, to niestety jest loteria. Ja w tym roku, na łykend majowy nie poradziłem się zabrać z Żar Kadecją, bo był już tak napakowany ludźmi wsiadającymi po drodze z Forst. Jak jest dzień wolny i ładna pogoda, to raczej należy zakładać, że rowerzyści jacyś będą, więc im wcześniej wsiadasz, tym lepiej. W przypadku kursu do Łagowa, oprócz turystów dochodzą jeszcze miejscowi. Niestety, niedostosowanie taboru aż razi w oczy, bo na wahadle ZBK - Rzepin lata trójczłonowy EN57, a na liniach bez druta trafiają się właśnie takie kwiatki, jak Żelazko do Żar czy Gorzowa: https://www.bazakole…
#23
SQ3LLX
(2025-01-07 20:07:20)
Jechałem do Łagowa w końcówce sierpnia 2024. Pogadałem z Panią Kierownik. Podobno kopalnia z Sieniawy jest bardzo niechętna wpuszczaniu PR na "ich szlak" i ciągle robi pod górkę. Faktycznie - nie ma tam żadnej mijanki. Z drugiej strony (bywając często w Łagowie) nie zauważyłem zbyt dużego ruchu brutto z kopalni. Ja do Łagowa dojechałem pociągiem (SA139 chyba tego dnia?), niestety wracając trafiłem na AKZ do Toporowa, gdzie już czekał ten sam pojazd, którym jechałem rannym kursem. Czyżby słowa Pani Kierownik same się potwierdziły?
[Dodaj nowy komentarz]
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla
wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy
(moderację) bez podania przyczyny.