OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Linia Bzowo Goraj – Piła Główna (374/390) (galeria)

Odcinek:

Ostatnia zmiana: 2018-11-20 (historia)

Aby zobaczyć wszystkie, lub dodać nowe zdjęcia, przejdź do galerii szczegółowej »

Obraz
fot. nieznany (przed 1902)
opis ⇵
Obraz
fot. Leszek Wincenciak (2004-04-02)
opis ⇵
Obraz
fot. Piotr Geremek (2008-01-08)
opis ⇵
Obraz
fot. Dawid Chibani (2008-03-09)
opis ⇵
Obraz
fot. Dawid Chibani (2008-03-09)
opis ⇵
Obraz
fot. Maciej Pacholski (2017-07-14)
opis ⇵
Obraz
fot. Maciej Pacholski (2017-07-18)
opis ⇵

Aby zobaczyć wszystkie, lub dodać nowe zdjęcia, przejdź do galerii szczegółowej »

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji |

Komentarze:

  • #1 Maciej (2016-08-21 16:56:22)
    Pojawiła się szansa reaktywowania linii kolejowej z Wągrowca do Czarnkowa przez Rogoźno. Poniżej dołączyłem link.
    http://www.wagrowiec…
    Odpowiedz»
  • #2 Piotr (2016-09-29 18:54:26)
    Stan torowiska z roku na rok coraz gorszy. 19.09.2016 r. odbyło się w Urzędzie Starostwa Powiatowego spotkanie w sprawie reaktywacji kolei z udziałem Wicemarszałka Wojciecha Jankowiaka. Mimo zaangażowania 3 starostów, kilku posłów i innych osób, którym mocno zależy na przyszłości linii, podczas spotkania nie poczyniono znacznego progresu w tej sprawie. Marszałek oszacował koszty remontu odcinka Czarnków - Rogoźno - Wągrowiec na 250 mln zł. W kwocie tej zawierałyby się prace związane z wybudowaniem nowych lub przebudowaniem istniejących przystanków pasażerskich i stacji kolejowych, remont dworca w Czarnkowie wraz z utworzeniem LCS oraz podniesieniem szlakowej prędkości do 120 km/h, co wiązałoby się z całkowitą wymianą torowiska. Dodatkowo założono zakup 3 - 4 składów SZT.
    Urząd Marszałkowski w Poznaniu zaproponował wspólną analizę rynku wraz z zainteresowanymi powiatami i gminami pod kątem faktycznego zapotrzebowania na przewozy pasażerskie bądź towarowe. Ta pozwoliłaby ocenić słuszność tej inwestycji.
    Odpowiedz»
  • #3 gość (2018-04-03 23:15:48)
    Rozmowa w TVP3 w sprawie linii Rogoźno - Czarnków. Stowarzyszenie Nadwarciańska Kolej Drezynowa chce utworzyć album o tej wielkopolskiej linii kolejowej. Poruszany był temat reaktywacji tego połączenia. Rozmowa zaczyna się w 15 minucie materiału. https://poznan.tvp.p… Odpowiedz»
  • #4 Maciej (2018-09-05 12:17:53)
    Czy z Piły do Ujścia nie mógłby kursować szynobus? Trasa jest wyjątkowo krótka, a linia użytkowana przez pociągi towarowe. Wierzę, że skutecznie przeprowadzona promocja zachęciłaby mieszkańców Ujścia do korzystania z tego środka transportu (podejrzewam, że aktualnie dość często jeżdżą tam autobusy). Wystarczy jeden szynobus kursujący wahadłowo na odcinku liczącym niecałe 12 km... Odpowiedz»
  • #5 (odp. na #4) Marek Potocki (2018-09-05 12:39:05)
    Pewnie mógłby, tylko dla kogo? Samo Ujście ma niecałe 4 tysiące mieszkańców, przystanek (na którym nawet nie ma się gdzie schować przed deszczem) byłby koło kilometra od centrum. Dodajmy, że do Ujscia dojeżdża pilska komunikacja miejska… Odpowiedz»

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Linia kolejowa Bzowo Goraj – Piła Główna (374/390)

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...