OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Linia Bzowo Goraj – Piła Główna (374/390) (galeria)

Odcinek:

Ostatnia zmiana: 2020-07-31 (przebieg)

Aby zobaczyć wszystkie, lub dodać nowe zdjęcia, przejdź do galerii szczegółowej »

Obraz
fot. nieznany (przed 1902)
opis ⇵
Obraz
fot. Leszek Wincenciak (2004-04-02)
opis ⇵
Obraz
fot. Piotr Geremek (2008-01-08)
opis ⇵
Obraz
fot. Dawid Chibani (2008-03-09)
opis ⇵
Obraz
fot. Dawid Chibani (2008-03-09)
opis ⇵
Obraz
fot. Maciej Pacholski (2017-07-14)
opis ⇵
Obraz
fot. Maciej Pacholski (2017-07-18)
opis ⇵

Aby zobaczyć wszystkie, lub dodać nowe zdjęcia, przejdź do galerii szczegółowej »

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Komentarze:

[pokaż/ukryj starsze ⇅]

  • #6 Piotr Geremek (2019-05-07 14:32:34)
    Odcinek z Bzowa Goraj do Czarnkowa ponownie wykorzystywany przez pociągi turystyczne. 22 czerwca pojedzie pociąg uruchomiony przez Nadwarciańską Kolej Drezynową a we wrześniu swój pociąg uruchomi Turkol.
  • #7 (odp. na #6) Marek Potocki (2019-05-07 21:14:35)
    No i tu mam dylemat czy/jak w bazie oznaczać tego typu zmiany. Duża dokładność doprowadza do tego, że mamy dziesiątki zmian statusu linii, które zaciemniają stan faktyczny, a mniejsza gubi różne ciekawe szczegóły. Jak sądzicie, zmiana statusu z "nieczynnej" na "ruch turystyczny" dla np. dwóch składów w roku ma sens?
  • #8 (odp. na #7) Maciej (2019-05-08 08:01:52)
    Można wziąć pod uwagę zastosowanie dodatkowego oznaczenia kolorystycznego (dotyczy stanu linii), które informowałoby o sporadycznym ruchu turystycznym.
  • #9 (odp. na #7) Adrian K (2019-05-10 17:03:53)
    Biorąc pod uwagę, że pociągi turystyczne na takich liniach pojawiają się czasem raz na kilka lat, ruch turystyczny powinien być oznaczony i nie zmieniany przez pewien okres (np. 5 lat) zgodnie z tym czy poza nim na linii odbywa się również ruch towarowy czy linia jest nieczynna ("Ruch turystyczny" i "Ruch towarowy i turystyczny", tak jak jest teraz w kolorach na mapie). Nie ma sensu co chwilę zmieniać statusu. W uwagach należałoby napisać co ile lat mniej więcej odbywają się przejazdy turystyczne lub kiedy odbył się ostatni/ostatnie. Też wypadałoby to jakoś uporządkować w całej Bazie, bo dla tej linii zmiany są częste, a dla innych (Bydgoszcz- Szubin, Chojnice - Gniezno) mimo pojawiającego się na nich ruchu turystycznego, w Bazie nie ma wzmianki. Jest tutaj pewna niekonsekwencja.
    Ruch turystyczny z natury jest sporadyczny, (w odróżnieniu od pasażerskiego sezonowego), myślę że dodatkowe oznaczenie kolorem byłoby przesadną dokładnością. Ruch "sporadyczny turystyczny" równie dobrze można oznaczyć jako "linia nieczynna" z uwagą o uruchamianiu połączeń turystycznych. Takich linii nie mamy w Polsce aż tak wiele i każdy zainteresowany znajdzie informację po dokładnej analizie stanu linii.
  • #10 (odp. na #2) Darek Nowak (2020-01-03 23:09:47)
    Zatrudnienie pacjentów z takich sanatorium jak: Czarne, Rawicz, Wronki obniżyłoby ten koszt do 15 mln.
  • #11 Nadnotecki dzik (2020-01-27 22:31:37)
    Witam.
    Myślę że otworzenie na nowo ruchu pasażerskiego na lini 374 ma sens gdyż dało by to możliwość połączenia Piły z Czarnkowem. Później można rozbudować trasę z Czarnkowa do Rogoźna później Oborniki i docelowo Poznań. Co o tym myślicie?
  • #12 (odp. na #10) Stanisław Pikul (2020-01-28 09:31:46)
    Więźniów też obowiązuje płaca minimalna.
  • #13 Adam (2020-01-28 18:56:22)
    Linia od Czarnkowa do Mirosławia nie istnieje. A w samym Czarnkowie nie ma miejsca już na taką linię, przez obwodnicę.
  • #14 motorniczy_4160 (2020-01-28 22:07:55)
    Zawsze tory mogłyby pójść obok obwodnicy miasta. Akurat z tym nie byłoby żadnego problemu. Tam jednak może być inny problem. Działki po dawnej linii kolejowej mogły zostać już sprzedane i wówczas reaktywacja tej linii jest praktycznie niemożliwa. Jeśli tak nie jest to reaktywacja jest możliwa i samorządy powinny się o nią starać.
  • #15 Jacek (2020-01-28 22:28:47)
    Jeżeli będą motywacje i pieniądze na kolej zawsze brakujący odcinek linii idzie dzisiaj odbudować za pomocą długich przęseł mostowych lub estakad, byle było miejsce pod podporę mostu a po drugie prześwit na obecne czasy pod mostem powinien wynosić od 5,60 metra w górę ze względu na różne wysokie ładunki przewożone przez ciężarówki. Przykładem takich linii są Chiny, Etiopia, Kenia, Tanzania, nowy most na Odrze w Słubicach, przyszły most na Odrze w Kostrzynie itd.Estakady takie mają dużo zalet- wolne od złodziei,samobójców, śniegu, łamiących się drzew, niebezpiecznych kierowców, tylko wystarczy mnożyć przykłady.Nie dziwię się że rozebrano linię w Czarnkowie gdyż szła po bardzo niskim nasypie i była dużą zawalidrogą dla rosnącego ruchu samochodów w mieście.

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Linia kolejowa Bzowo Goraj – Piła Główna (374/390)

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...