Zdjęcia publikowane w tym serwisie w większości otrzymujemy od internautów i zakładamy, że mają oni prawo do ich przesyłania. Jeżeli trafisz na materiały naruszające Twoim zdaniem czyjeś prawa autorskie, skontaktuj się z nami (adres w stopce).
Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas. Uzupełnij dane
|
Napisz email do redakcji |
Jak dodać nowe zdjęcia?
Komentarze: ⇵
Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy.
Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.
[pokaż/ukryj starsze ⇅]
#1
Maciej
(2016-08-21 16:56:22)
Pojawiła się szansa reaktywowania linii kolejowej z Wągrowca do Czarnkowa przez Rogoźno. Poniżej dołączyłem link. http://www.wagrowiec…
#2
Piotr
(2016-09-29 18:54:26)
Stan torowiska z roku na rok coraz gorszy. 19.09.2016 r. odbyło się w Urzędzie Starostwa Powiatowego spotkanie w sprawie reaktywacji kolei z udziałem Wicemarszałka Wojciecha Jankowiaka. Mimo zaangażowania 3 starostów, kilku posłów i innych osób, którym mocno zależy na przyszłości linii, podczas spotkania nie poczyniono znacznego progresu w tej sprawie. Marszałek oszacował koszty remontu odcinka Czarnków - Rogoźno - Wągrowiec na 250 mln zł. W kwocie tej zawierałyby się prace związane z wybudowaniem nowych lub przebudowaniem istniejących przystanków pasażerskich i stacji kolejowych, remont dworca w Czarnkowie wraz z utworzeniem LCS oraz podniesieniem szlakowej prędkości do 120 km/h, co wiązałoby się z całkowitą wymianą torowiska. Dodatkowo założono zakup 3 - 4 składów SZT.
Urząd Marszałkowski w Poznaniu zaproponował wspólną analizę rynku wraz z zainteresowanymi powiatami i gminami pod kątem faktycznego zapotrzebowania na przewozy pasażerskie bądź towarowe. Ta pozwoliłaby ocenić słuszność tej inwestycji.
#3
gość
(2018-04-03 23:15:48)
Rozmowa w TVP3 w sprawie linii Rogoźno - Czarnków. Stowarzyszenie Nadwarciańska Kolej Drezynowa chce utworzyć album o tej wielkopolskiej linii kolejowej. Poruszany był temat reaktywacji tego połączenia. Rozmowa zaczyna się w 15 minucie materiału. https://poznan.tvp.p…
#4
Maciej
(2018-09-05 12:17:53)
Czy z Piły do Ujścia nie mógłby kursować szynobus? Trasa jest wyjątkowo krótka, a linia użytkowana przez pociągi towarowe. Wierzę, że skutecznie przeprowadzona promocja zachęciłaby mieszkańców Ujścia do korzystania z tego środka transportu (podejrzewam, że aktualnie dość często jeżdżą tam autobusy). Wystarczy jeden szynobus kursujący wahadłowo na odcinku liczącym niecałe 12 km...
#5(odp. na #4)
Marek Potocki
(2018-09-05 12:39:05)
Pewnie mógłby, tylko dla kogo? Samo Ujście ma niecałe 4 tysiące mieszkańców, przystanek (na którym nawet nie ma się gdzie schować przed deszczem) byłby koło kilometra od centrum. Dodajmy, że do Ujscia dojeżdża pilska komunikacja miejska…
#6
Piotr Geremek
(2019-05-07 14:32:34)
Odcinek z Bzowa Goraj do Czarnkowa ponownie wykorzystywany przez pociągi turystyczne. 22 czerwca pojedzie pociąg uruchomiony przez Nadwarciańską Kolej Drezynową a we wrześniu swój pociąg uruchomi Turkol.
#7(odp. na #6)
Marek Potocki
(2019-05-07 21:14:35)
No i tu mam dylemat czy/jak w bazie oznaczać tego typu zmiany. Duża dokładność doprowadza do tego, że mamy dziesiątki zmian statusu linii, które zaciemniają stan faktyczny, a mniejsza gubi różne ciekawe szczegóły. Jak sądzicie, zmiana statusu z "nieczynnej" na "ruch turystyczny" dla np. dwóch składów w roku ma sens?
#8(odp. na #7)
Maciej
(2019-05-08 08:01:52)
Można wziąć pod uwagę zastosowanie dodatkowego oznaczenia kolorystycznego (dotyczy stanu linii), które informowałoby o sporadycznym ruchu turystycznym.
#9(odp. na #7)
Adrian K
(2019-05-10 17:03:53)
Biorąc pod uwagę, że pociągi turystyczne na takich liniach pojawiają się czasem raz na kilka lat, ruch turystyczny powinien być oznaczony i nie zmieniany przez pewien okres (np. 5 lat) zgodnie z tym czy poza nim na linii odbywa się również ruch towarowy czy linia jest nieczynna ("Ruch turystyczny" i "Ruch towarowy i turystyczny", tak jak jest teraz w kolorach na mapie). Nie ma sensu co chwilę zmieniać statusu. W uwagach należałoby napisać co ile lat mniej więcej odbywają się przejazdy turystyczne lub kiedy odbył się ostatni/ostatnie. Też wypadałoby to jakoś uporządkować w całej Bazie, bo dla tej linii zmiany są częste, a dla innych (Bydgoszcz- Szubin, Chojnice - Gniezno) mimo pojawiającego się na nich ruchu turystycznego, w Bazie nie ma wzmianki. Jest tutaj pewna niekonsekwencja.
Ruch turystyczny z natury jest sporadyczny, (w odróżnieniu od pasażerskiego sezonowego), myślę że dodatkowe oznaczenie kolorem byłoby przesadną dokładnością. Ruch "sporadyczny turystyczny" równie dobrze można oznaczyć jako "linia nieczynna" z uwagą o uruchamianiu połączeń turystycznych. Takich linii nie mamy w Polsce aż tak wiele i każdy zainteresowany znajdzie informację po dokładnej analizie stanu linii.
#10(odp. na #2)
Darek Nowak
(2020-01-03 23:09:47)
Zatrudnienie pacjentów z takich sanatorium jak: Czarne, Rawicz, Wronki obniżyłoby ten koszt do 15 mln.
#11
Nadnotecki dzik
(2020-01-27 22:31:37)
Witam.
Myślę że otworzenie na nowo ruchu pasażerskiego na lini 374 ma sens gdyż dało by to możliwość połączenia Piły z Czarnkowem. Później można rozbudować trasę z Czarnkowa do Rogoźna później Oborniki i docelowo Poznań. Co o tym myślicie?
#12(odp. na #10)
Stanisław Pikul
(2020-01-28 09:31:46)
Więźniów też obowiązuje płaca minimalna.
#13
Adam
(2020-01-28 18:56:22)
Linia od Czarnkowa do Mirosławia nie istnieje. A w samym Czarnkowie nie ma miejsca już na taką linię, przez obwodnicę.
#14
motorniczy_4160
(2020-01-28 22:07:55)
Zawsze tory mogłyby pójść obok obwodnicy miasta. Akurat z tym nie byłoby żadnego problemu. Tam jednak może być inny problem. Działki po dawnej linii kolejowej mogły zostać już sprzedane i wówczas reaktywacja tej linii jest praktycznie niemożliwa. Jeśli tak nie jest to reaktywacja jest możliwa i samorządy powinny się o nią starać.
#15
Jacek
(2020-01-28 22:28:47)
Jeżeli będą motywacje i pieniądze na kolej zawsze brakujący odcinek linii idzie dzisiaj odbudować za pomocą długich przęseł mostowych lub estakad, byle było miejsce pod podporę mostu a po drugie prześwit na obecne czasy pod mostem powinien wynosić od 5,60 metra w górę ze względu na różne wysokie ładunki przewożone przez ciężarówki. Przykładem takich linii są Chiny, Etiopia, Kenia, Tanzania, nowy most na Odrze w Słubicach, przyszły most na Odrze w Kostrzynie itd.Estakady takie mają dużo zalet- wolne od złodziei,samobójców, śniegu, łamiących się drzew, niebezpiecznych kierowców, tylko wystarczy mnożyć przykłady.Nie dziwię się że rozebrano linię w Czarnkowie gdyż szła po bardzo niskim nasypie i była dużą zawalidrogą dla rosnącego ruchu samochodów w mieście.
#16
Jacek Grabowski
(2021-01-06 16:19:35)
Odcinek z Bzowo Goraj do Czarnkowa jest nieczynny.
#17
Kwatera Tomasz
(2021-01-06 22:10:06)
Jacek Grabowski. Odcinek jest czynny i nawet po remoncie
#18
Błażej Kopka
(2022-04-20 18:59:40)
No to teraz ten wyremontowany odcinek zostanie rozebrany, wynika z najnowszych informacji :)
#19
113
(2022-04-20 20:44:00)
@Błażej Kopka: Z jakich informacji?
#20
Błażej Kopka
(2022-04-20 21:14:49)
Ano takich, że bodajże wczoraj, czy nawet dzisiaj Pinokio ogłosił zwiększenie nakładów na "Kolej+" i ogłosił również 34 z 47 projektów które zakwalifikowały się do realizacji przez PKP PLK. W Wielkopolsce zakwalifikowano wszystkie 5 projektów - w tym linię do Czarnkowa. Zakładany projekt zakłada linię na 120km/h, a to będzie wymagało nowego podtorza (teraz zrobiono tylko na 60km/h) - czyli obecne idzie do rozbiórki. Jest duża szansa na to, że po ostatnim remoncie nie zdąży tu nic przejechać, a tor zostanie rozebrany - brawo PKP PLK :)
#21
wasiukibic
(2022-04-20 22:30:05)
A mało to było linii, na których jeszcze pod koniec lat 80. XX wieku wymieniono nawierzchnię, aby je w kilka lat później zamknąć? Tajemnicą poliszynela jest to, że PLK i MI lubią się chwalić miliardami złotówek wpompowanych w infrastrukturę kolejową, a to czy zostały one zainwestowane z głową, tam gdzie jest to faktycznie potrzebne, to już inna kwestia. A to, że wiele projektów wyleciało z listy, bo biednych samorządów nie stać było na wkład własny, o tym się nie wspomni. W Dzienniku Telewizyjnym słupki będą wyglądać ładnie. Nieraz o tym pisałem, że założenie programu Kolej+ jest słuszne, ale diabeł tkwi w szczegółach.
#22
Błażej Kopka
(2022-04-20 23:19:10)
To, że się linię remontuje, a potem nic po niej nie jedzie to już faktycznie nie raz było. Ale to, że się ją remontuje, a potem w przeciągu powiedzmy dwóch lat i tak się ją rozbiera i... buduje od nowa to raczej trudno przykładów szukać.
#23
Человек с Украины
(2022-05-22 11:57:16)
Эта линия - неплохой маршрут для экотуризма (велосипед, приспособленный для движения по железнодорожной колее. Во многих странах это популярный вид туризма и технического творчества.
#24
Sławek
(2022-05-25 07:14:49)
Вот именно...
#25
Marek
(2022-10-22 12:32:32)
Przecież mogą wygładzić te nasypy, albo zrobić nad drogą w Czarnkowie most podnoszony. Jakby im się chciało, to by zrobili.
#26
Błażej Kopka
(2022-10-25 21:54:16)
Co zrobić? Co wygładzić? Most zwodzony??? A nie lepiej wszystko w tunel wpuścić pod miejscowością jak w Warszawie? Co - Warszawa może mieć, a Czarnków nie?
Eh... W Wyborczej był teraz jakiś artykuł o braku kasy na rewitalizację linii - niestety z płatnym dostępem, więc nie wiem o czym traktował.
#27
Błażej Kopka
(2023-12-07 19:08:39)
Linia na każdym odcinku ma podwójną numerację, w dodatku przejętą po innych historycznych liniach czasami, dlatego podobno po potencjalnej rewitalizacji Wągrowiec - Czarnków (przez Rogoźno) przejmie w całości nr 236. Chyba :)
[Dodaj nowy komentarz]
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla
wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy
(moderację) bez podania przyczyny.
Linia kolejowa Bzowo Goraj – Piła Główna (374/390)