OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Linia Bzowo Goraj – Piła Główna (374/390)

Odcinek:

Ostatnia zmiana: 2025-08-15 (historia)

Wyślij nowe pliki »

| [Pokaż/ukryj poza zasięgiem] [Wersja rozszerzona]
Obraz
fot. nieznany (1896)
Obraz
fot. nieznany (przed 1910)
Obraz
fot. nieznany (1931-05)
Obraz
fot. nieznany (przed 1939 (???))
Obraz
fot. Mariusz Drużkowski (1990-04-28)
Obraz
fot. Mariusz Drużkowski (1990-04-28)
Obraz
fot. Mariusz Drużkowski (1990-04-28)
Obraz
fot. Mariusz Drużkowski (1990-04-28)
Obraz
fot. Mariusz Drużkowski (1990-04-28)
Obraz
fot. Mariusz Drużkowski (1990-04-28)
Obraz
fot. Michał Gliniecki (1990-04-28)
Obraz
fot. Maciej Knychała (1994-08-02)
Obraz
fot. Mariusz Drużkowski (1995-11-10)
Obraz
fot. Mariusz Drużkowski (1995-11-10)
Obraz
fot. Maciej Wegner (pomiędzy 2000 a 2005)
Obraz
fot. Marek Moczulski (2003-04-27)
Obraz
fot. Leszek Wincenciak (2004-04-02)
Obraz
fot. Maciej Wegner (2005-05-26)
Obraz
fot. Krystian Szczelczyk (2005-10-14)
Obraz
fot. Wojciech Frykowski (2006-09-24)
Obraz
fot. Wojciech Frykowski (2006-09-24)
Obraz
fot. Wojciech Frykowski (2006-09-24)
Obraz
fot. Wojciech Frykowski (2006-09-24)
Obraz
fot. Wojciech Frykowski (2006-09-24)
Obraz
fot. Wojciech Frykowski (2006-09-24)
Obraz
fot. Wojciech Frykowski (2006-09-24)
Obraz
fot. Paweł Ukole (2007-07-21)
Obraz
fot. Paweł Ukole (2007-07-21)
Obraz
fot. Paweł Ukole (2007-07-21)
Obraz
fot. Piotr Geremek (2008-01-08)

Zdjęcia publikowane w tym serwisie w większości otrzymujemy od internautów i zakładamy, że mają oni prawo do ich przesyłania. Jeżeli trafisz na materiały naruszające Twoim zdaniem czyjeś prawa autorskie, skontaktuj się z nami (adres w stopce).

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Komentarze:

Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.

[pokaż/ukryj starsze ⇅]

  • #18 Błażej Kopka (2022-04-20 18:59:40)
    No to teraz ten wyremontowany odcinek zostanie rozebrany, wynika z najnowszych informacji :)
  • #19 113 (2022-04-20 20:44:00)
    @Błażej Kopka: Z jakich informacji?
  • #20 Błażej Kopka (2022-04-20 21:14:49)
    Ano takich, że bodajże wczoraj, czy nawet dzisiaj Pinokio ogłosił zwiększenie nakładów na "Kolej+" i ogłosił również 34 z 47 projektów które zakwalifikowały się do realizacji przez PKP PLK. W Wielkopolsce zakwalifikowano wszystkie 5 projektów - w tym linię do Czarnkowa. Zakładany projekt zakłada linię na 120km/h, a to będzie wymagało nowego podtorza (teraz zrobiono tylko na 60km/h) - czyli obecne idzie do rozbiórki. Jest duża szansa na to, że po ostatnim remoncie nie zdąży tu nic przejechać, a tor zostanie rozebrany - brawo PKP PLK :)
  • #21 wasiukibic (2022-04-20 22:30:05)
    A mało to było linii, na których jeszcze pod koniec lat 80. XX wieku wymieniono nawierzchnię, aby je w kilka lat później zamknąć? Tajemnicą poliszynela jest to, że PLK i MI lubią się chwalić miliardami złotówek wpompowanych w infrastrukturę kolejową, a to czy zostały one zainwestowane z głową, tam gdzie jest to faktycznie potrzebne, to już inna kwestia. A to, że wiele projektów wyleciało z listy, bo biednych samorządów nie stać było na wkład własny, o tym się nie wspomni. W Dzienniku Telewizyjnym słupki będą wyglądać ładnie. Nieraz o tym pisałem, że założenie programu Kolej+ jest słuszne, ale diabeł tkwi w szczegółach.
  • #22 Błażej Kopka (2022-04-20 23:19:10)
    To, że się linię remontuje, a potem nic po niej nie jedzie to już faktycznie nie raz było. Ale to, że się ją remontuje, a potem w przeciągu powiedzmy dwóch lat i tak się ją rozbiera i... buduje od nowa to raczej trudno przykładów szukać.
  • #23 Человек с Украины (2022-05-22 11:57:16)
    Эта линия - неплохой маршрут для экотуризма (велосипед, приспособленный для движения по железнодорожной колее. Во многих странах это популярный вид туризма и технического творчества.
  • #24 Sławek (2022-05-25 07:14:49)
    Вот именно...
  • #25 Marek (2022-10-22 12:32:32)
    Przecież mogą wygładzić te nasypy, albo zrobić nad drogą w Czarnkowie most podnoszony. Jakby im się chciało, to by zrobili.
  • #26 Błażej Kopka (2022-10-25 21:54:16)
    Co zrobić? Co wygładzić? Most zwodzony??? A nie lepiej wszystko w tunel wpuścić pod miejscowością jak w Warszawie? Co - Warszawa może mieć, a Czarnków nie?
    Eh... W Wyborczej był teraz jakiś artykuł o braku kasy na rewitalizację linii - niestety z płatnym dostępem, więc nie wiem o czym traktował.
  • #27 Błażej Kopka (2023-12-07 19:08:39)
    Linia na każdym odcinku ma podwójną numerację, w dodatku przejętą po innych historycznych liniach czasami, dlatego podobno po potencjalnej rewitalizacji Wągrowiec - Czarnków (przez Rogoźno) przejmie w całości nr 236. Chyba :)

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Linia kolejowa Bzowo Goraj – Piła Główna (374/390)

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...