Linia Wolsztyn – Żagań (371)
Ostatnia zmiana: 2025-08-04 (historia)
Historia linii » [Link bezpośredni]
data | odcinek | zdarzenie | źródło, uwagi |
---|---|---|---|
1889-10-01 | Nowa Sól - Kożuchów | Otwarcie nowej linii ruch towarowy; ruch pasażerski: regularny; torów: jeden; prześwit: 1435 mm; |
|
1890-10-01 | Kożuchów - Żagań | Otwarcie nowej linii ruch towarowy; ruch pasażerski: regularny; torów: jeden; prześwit: 1435 mm; |
|
1906-11-01 | Wolsztyn: Początek LK371 - Konotop | Otwarcie nowej linii ruch towarowy; ruch pasażerski: regularny; torów: jeden; prześwit: 1435 mm; |
|
1907-05-01 | Otyń - Nowa Sól | Otwarcie nowej linii ruch towarowy; ruch pasażerski: regularny; torów: jeden; prześwit: 1435 mm; |
|
1908-06-01 | Konotop - Otyń | Otwarcie nowej linii ruch towarowy; ruch pasażerski: regularny; torów: jeden; prześwit: 1435 mm; |
|
1920 (???) | Kębłowo - Świętno | Linia zlikwidowana |
Odcinek transgraniczny - rozebrano prawdopodobnie w okolicy 1920 |
po 1939-09-01 | Kębłowo - Świętno | Otwarcie nowej linii ruch towarowy; ruch pasażerski: regularny; torów: jeden; prześwit: 1435 mm; |
|
1945-02 | Lipiny Odrzańskie - Nowa Sól | Zamknięcie dla ruchu ruch pasażerski; |
|
1945-02 | Konotop - Nowa Sól | Linia nieprzejezdna/remont |
Zniszczony most w Stanach. |
przed 1946-10 | Konotop - Stany | Przywrócenie przejezdności |
|
1952 | Stany - Nowa Sól | Przywrócenie przejezdności ruch pasażerski: regularny; |
|
1993-01 | Kożuchów - Żagań | Zamknięcie dla ruchu ruch pasażerski; |
|
1994-05-28 | Wolsztyn: Początek LK371 - Nowa Sól | Zamknięcie dla ruchu ruch pasażerski; |
|
1995 | Nowa Sól - Kożuchów | Zamknięcie dla ruchu ruch pasażerski; |
|
1997 | Lubięcin - Otyń | Zamknięcie dla ruchu ruch towarowy; |
naruszenie konstrukcji mostu w Stanach |
1997 (???) | Otyń - Nowa Sól | Zamknięcie dla ruchu ruch towarowy; |
|
po 1998-12-30 | Konotop - Lubięcin | Zamknięcie dla ruchu ruch towarowy; |
Jeszcze co najmniej 30.12.1998 jeździły tam zdawki (z parowozem). (info: Przemysław Biały, 2007-12-23) |
przed 2000 | Kożuchów - Stara Kopernia | Zamknięcie dla ruchu ruch towarowy; |
|
przed 2000 | Otyń - Nowa Sól | Linia nieprzejezdna/remont |
zaasfaltowany przejazd na 3 rok 2000? |
2001-06-30 | Wolsztyn: Początek LK371 - Konotop | Zamknięcie dla ruchu ruch towarowy; |
|
2001-07-01 | Stypułów - Żagań | Linia nieprzejezdna/remont |
w Starej Koperni ukradziono szyny |
2002 (???) | Stypułów - Żagań | Przywrócenie przejezdności |
odnowiona linia, odbudowana bocznica do Tomaszowa ze St. Kop. skł. paliw |
2002-11-12 | Wolsztyn: Początek LK371 - Konotop | Otwarcie dla ruchu ruch towarowy; |
|
2003 | Nowa Sól - Kożuchów | Zamknięcie dla ruchu ruch towarowy; |
|
2004-08-26 | Wolsztyn - Konotop | Otwarcie dla ruchu ruch pasażerski: turystyczny; |
Regularne przewozy turystyczne zaczęły się 26.08.2004, pociągi jeździły do Konotopu w każdą sobotę do końca października 2004. W 2005 roku planowano uruchomić pociągi w czerwcu i wrześniu. Jeden czerwcowy przejazd został odwołany z powodu zagrożenia pożarowego. We wrześniu 2005 pociągi kursowały tylko do przystanku osobowego Krzyż Rudno (ściągała spalinówka z tyłu składu). Ostatni pociąg przejechał 24.09.2005. Nie wiadomo czy w nowym rozkładzie znajdą się pociągi do Konotopu lub Krzyża Rudno. (info: Filip Bebenow) |
przed 2004-09-20 | Stypułów - Jelenin Żagański | Linia nieprzejezdna/remont |
Brakuje 200 m. toru (jesień 2004) |
przed 2004-09-20 | Jelenin Żagański - Stara Kopernia | Linia nieprzejezdna/remont |
Brakuje koło kilometra toru (jesień 2004) |
2005 | Wolsztyn: Początek LK371 - Konotop | Zamknięcie dla ruchu ruch towarowy; |
Wolsztyn - Konotop jest wykorzystywany tylko do ruchu turystycznego. W czerwcu kursowały pociągi ogólnodostępne retro. Planuje się uruchomienie ogólnodostępnych pociągów retro także we wrześniu. Zamawiający drewno do Konotopu wycofał się ze względu na wysokie koszty, drewno rozładowuje na stacji w Wolsztynie i dalej dowozi ciężarówkami. Przewozy towarowe zniknęły z tej linii na dobre. (info: Filip Bebenow) Zamknięcie na początku 2005. |
przed 2005-04-01 | Stany - Bobrowniki Odrzańskie | Linia nieprzejezdna/remont |
Rozkręcone szyny przed i na moście. (info: Jarosław Woźny, 2005-04) |
przed 2005-07-31 | Lubięcin - Lipiny Odrzańskie | Linia nieprzejezdna/remont |
Ubytek ponad 60 metrowy w połowie trasy (info: Jarosław Woźny, 2005-07) |
2005-09-24 | Wolsztyn - Konotop | Zamknięcie dla ruchu ruch pasażerski; |
|
przed 2005-11-27 | Nowa Sól - Żagań | Przywrócenie przejezdności |
|
przed 2005-11-28 | Nowa Sól - Żagań | Otwarcie dla ruchu ruch towarowy; |
|
przed 2006-08-24 | Kożuchów - Żagań | Zamknięcie dla ruchu ruch towarowy; |
|
przed 2007-01-01 | Nowa Sól - Kożuchów | Zamknięcie dla ruchu ruch towarowy; |
|
przed 2007-09-17 | Nowa Sól - Ciepielów | Linia nieprzejezdna/remont |
wrzesień 2007. Na odcinku Nowa Sól-Ciepielów tor nieprzejezdny - brak śrub i podkładek, ponadto w km 55,5 wygięte szyny (!). Mimo oznaczenia odcinka Nowa Sól-Kożuchów jako "ruch towarowy", w praktyce jest on już nieprzejezdny. (info: Przemek Bernat, 2007-09-17) |
przed 2011-01-07 | Kożuchów - Stypułów | Linia nieprzejezdna/remont |
rozkradzione tory (info: STASIU 1, 2011-01-05 20:41:22) |
przed 2012-02-01 | Świętno - Kolsko | Linia nieprzejezdna/remont |
kradzież toru około 2km szlaka od Wolsztyna coraz mocniej zarośnięty (info: Klub Miłośników Transportu Zbiorowego, 2013-10) |
przed 2013-07-08 | Kolsko - Konotop | Linia nieprzejezdna/remont |
Rozkradzione tory na długości około 1 km. (info: Stanisław Jeżewski, 08-07-2013) |
przed 2013-10-06 | Ciepielów - Kożuchów | Linia nieprzejezdna/remont |
kradzież toru na około 2km (info: Klub Miłośników Transportu Zbiorowego, 2013-10) |
przed 2013-10-06 | Stypułów - Żagań | Linia nieprzejezdna/remont |
cały szlak rozkradziony brakuje około 5-7km toru linia bardzo mocno zarośnięta (info: Klub Miłośników Transportu Zbiorowego, 2013-10) |
przed 2013-10-06 | Konotop - Lubięcin | Linia nieprzejezdna/remont |
szlak rozkradziony około 1km toru (info: Klub Miłośników Transportu Zbiorowego, 2013-10) |
przed 2013-10-06 | Bobrowniki Odrzańskie - Otyń | Linia nieprzejezdna/remont |
rozkradziony tor na około 1,5km (info: Klub Miłośników Transportu Zbiorowego, 2013-10) |
2016-02-01 | Wolsztyn - Żagań | Linia nieprzejezdna/remont |
PLK podjęły działania zmierzające do planowej likwidacji linii Wolsztyn-Żagań. |
przed 2016-04-30 | Wolsztyn - Kębłowo | Przywrócenie przejezdności |
Przejazd SN61-168 kilka km za Kębłowo (do pierwszych ubytków) |
2018-08 | Krzyż Rudno - Żagań | Linia zlikwidowana |
Pod koniec sierpnia kończy się rozbiórka od Krzyż Rudno do Nowej Soli. Ma tam powstać dróżka rowerowa. (info: djSon, 25-08-2018) |
2019 | Kolsko - koniec szlaku rowerowego | Zmienione przeznaczenie nowe przeznaczenie: droga dla rowerów; |
|
2019 | koniec szlaku rowerowego - Stypułów | Zmienione przeznaczenie nowe przeznaczenie: droga dla rowerów; |
|
2023 (???) | Krzyż Rudno - Kolsko | Zmienione przeznaczenie nowe przeznaczenie: droga dla rowerów; |
|
2024-05-11 | Kębłowo - Świętno | Przywrócenie przejezdności |
Historia numeracji » [Link bezpośredni]
data | odcinek | numer | źródło, uwagi |
---|---|---|---|
1985 | Wolsztyn - Żagań | 371 |
Rozkłady jazdy » [Link bezpośredni]
1914 – 1933 » | ||
---|---|---|
rozkład | data | tabele |
Niemcy, Austria i Szwajcaria, maj 1914 | 1914-05-01 | 182b, 188, 302, | Szczegóły » |
Polska, lato 1922 | 1922-05 (???) | 47, | Szczegóły » |
Polska, lato 1923 | 1923-05 (???) | 47, | Szczegóły » |
Polska, lato 1924 | pomiędzy 1924-05 (???) a 1924-10 (???) | 47, | Szczegóły » |
Polska, lato 1925 | 1925-06-05 | 47, | Szczegóły » |
Polska, lato 1926 | pomiędzy 1926-05-15 a 1926-09-30 | 47, | Szczegóły » |
Polska, zima 1926/1927 | pomiędzy 1926-10-01 a 1927-05-14 | 47, | Szczegóły » |
Polska, lato 1927 | pomiędzy 1927-05-15 a 1927-10 | 47, | Szczegóły » |
Polska, zima 1927/1928 | pomiędzy 1927-10 (???) a 1928-05 (???) | 47, | Szczegóły » |
Polska, lato 1928 | pomiędzy 1928-05 (???) a 1928-09-30 | 47, | Szczegóły » |
Polska, zima 1928/1929 | pomiędzy 1928-10-01 a 1929-05 | 47, | Szczegóły » |
Polska, lato 1929 | pomiędzy 1929-05 (???) a 1929-09-30 | 119, | Szczegóły » |
Polska, zima 1929/1930 | pomiędzy 1929-10-01 a 1930-05-14 | 119, | Szczegóły » |
Polska, lato 1930 | pomiędzy 1930-05-15 a 1930-09-30 | 119, | Szczegóły » |
Polska, zima 1930/1931 | pomiędzy 1930-10-01 a 1931-05-14 | 119, | Szczegóły » |
Polska, lato 1931 | pomiędzy 1931-05-15 a 1931-10-03 | 119, | Szczegóły » |
Polska, zima 1931/1932 | pomiędzy 1931-10-04 a 1932-05-21 | 119, | Szczegóły » |
Polska, lato 1932 | pomiędzy 1932-05-22 a 1932-10-01 | 247, | Szczegóły » |
Polska, zima 1932/1933 | pomiędzy 1932-10-02 a 1933-05-14 | 247, | Szczegóły » |
Polska, lato 1933 | pomiędzy 1933-05-15 a 1933-10-07 | 247, | Szczegóły » |
1933 – 1948 » | ||
rozkład | data | tabele |
Polska, zima 1933/1934 | pomiędzy 1933-10-08 a 1934-05-14 | 247, | Szczegóły » |
Polska, lato 1934 | pomiędzy 1934-05-15 a 1934-10-06 | 247, | Szczegóły » |
Polska, zima 1934/1935 | pomiędzy 1934-10-07 a 1935-05-14 | 247, | Szczegóły » |
Polska, lato 1935 | pomiędzy 1935-05-15 a 1935-09-01 | 233, | Szczegóły » |
Polska, jesień 1935 | pomiędzy 1935-09-02 a 1935-12-13 | 233, | Szczegóły » |
Polska, lato 1936 | pomiędzy 1936-05-15 (???) a 1936-09-02 | 233, | Szczegóły » |
Polska, jesień 1936 | pomiędzy 1936-09-03 a 1936-12-14 | 233, | Szczegóły » |
Polska, lato 1937 | pomiędzy 1937-05-22 a 1937-09-05 | 233, | Szczegóły » |
Polska, jesień 1937 | pomiędzy 1937-09-06 a 1937-12-14 | 233, | Szczegóły » |
Polska, zima 1937/1938 | pomiędzy 1937-12-15 a 1938-05-14 | 233, | Szczegóły » |
Polska, lato 1938 | pomiędzy 1938-05-15 a 1938-10-01 | 233, | Szczegóły » |
Polska, zima 1938/1939 | pomiędzy 1938-10-02 a 1939-05-14 | 233, | Szczegóły » |
Polska, lato 1939 | pomiędzy 1939-05-15 a 1939-10-07 | 234, | Szczegóły » |
Dolny i Górny Śląsk, zima 1943/1944 | pomiędzy 1943-11-01 a 1944-05 (???) | 129r, 144f, | Szczegóły » |
III Rzesza 1944/1945, część 1 | 1944-07-03 | 129r, 144f, | Szczegóły » |
Polska, lato 1946 | pomiędzy 1946-07-14 a 1946-10-06 | 183, 201, 208, | Szczegóły » |
Polska, zima 1946/1947 | pomiędzy 1946-10-07 a 1947-05-14 | 183, 201, 208, | Szczegóły » |
Polska, lato 1947 | pomiędzy 1947-05-04 a 1947-10-04 | 183, 201, 208, VII, | Szczegóły » |
Polska, zima 1947/1948 | pomiędzy 1947-10-05 a 1948-05-01 | 183, 201, 208, VII, | Szczegóły » |
Polska, lato 1948 | pomiędzy 1948-05-02 a 1948-10-02 | 6, 11, 319a, 322, 323, | Szczegóły » |
1948 – 1958 » | ||
rozkład | data | tabele |
Polska, zima 1948/1949 | pomiędzy 1948-10-03 a 1949-05-14 | 11, 319a, 322, 323, | Szczegóły » |
Polska, lato 1949 | pomiędzy 1949-05-15 a 1949-10-01 | 19, | Szczegóły » |
Polska, zima 1949/1950 | pomiędzy 1949-10-02 a 1950-05-13 | 19, 319a, 322, 323, | Szczegóły » |
Polska, lato 1950 | pomiędzy 1950-05-14 a 1950-10-07 | 319a, 322, 323, | Szczegóły » |
Polska, zima 1950/1951 | pomiędzy 1950-10-08 a 1951-05-19 | 319a, 322, 323, | Szczegóły » |
Polska, lato 1951 | pomiędzy 1951-05-20 a 1951-10-06 | 333, 336, 348, | Szczegóły » |
Polska, zima 1951/1952 | pomiędzy 1951-10-07 a 1952-05-17 | 333, 336, 348, | Szczegóły » |
Polska, lato 1952 | pomiędzy 1952-05-18 a 1952-10-04 | 333, 351, 352, | Szczegóły » |
Polska, zima 1952/1953 | pomiędzy 1952-10-05 a 1953-05-16 | 333, 351, 352, | Szczegóły » |
Polska, lato 1953 | pomiędzy 1953-05-17 a 1953-10-03 | 333, 351, 352, | Szczegóły » |
Polska, zima 1953/1954 | pomiędzy 1953-10-04 a 1955-05-22 | 333, 351, 352, | Szczegóły » |
Polska, lato 1954 | pomiędzy 1954-05-23 a 1954-10-02 | 347, 348, 351, | Szczegóły » |
Polska, zima 1954/1955 | pomiędzy 1954-10-03 a 1955-05-21 | 347, 348, 351, | Szczegóły » |
Polska, lato 1955 | pomiędzy 1955-05-22 a 1955-10-01 | 347, 348, 351, | Szczegóły » |
Polska, zima 1955/1956 | pomiędzy 1955-10-02 a 1956-06-02 | 347, 348, 351, | Szczegóły » |
Polska, 1956-1957 | pomiędzy 1956-06-03 a 1957-06-01 | 347, 348, 351, | Szczegóły » |
Polska 1957-1958 | pomiędzy 1957-06-02 a 1958-05-31 | 347, 348, 351, | Szczegóły » |
Polska, zima 1957/1958 | pomiędzy 1957-09-29 a 1958-03-29 | 347, 348, 351, | Szczegóły » |
Polska, lato 1958 | pomiędzy 1958-06-01 a 1958-09-27 | 24, 347, 348, 351, | Szczegóły » |
Polska, zima 1958/1959 | pomiędzy 1958-09-28 a 1959-05-30 | 24, 347, 348, 351, | Szczegóły » |
1959 – 1972 » | ||
rozkład | data | tabele |
Polska, lato 1959 | pomiędzy 1959-05-31 a 1959-10-03 | 25, 347, 348, 352, | Szczegóły » |
Polska, zima 1959/1960 | pomiędzy 1959-10-04 a 1960-05-28 | 25, | Szczegóły » |
Polska, lato 1960 | pomiędzy 1960-05-29 a 1960-10-01 | 26, 347, 348, 352, | Szczegóły » |
Polska, zima 1960/1961 | pomiędzy 1960-10-02 a 1961-05-27 | 24, 347, 348, 352, | Szczegóły » |
Polska, lato 1961 | pomiędzy 1961-05-28 a 1961-09-30 | 35, 347, 348, 352, | Szczegóły » |
Polska, zima 1961/1962 | pomiędzy 1961-10-01 a 1962-05-26 | 35, 347, 348, 352, | Szczegóły » |
Polska, lato 1962 | pomiędzy 1962-05-27 a 1962-09-29 | 40, 347, 348, 352, | Szczegóły » |
Polska, zima 1962/1963 | pomiędzy 1962-09-30 a 1963-05-25 | 40, 347, 348, 352, | Szczegóły » |
Polska, lato 1963 | pomiędzy 1963-05-26 a 1963-09-28 | 44, 347, 348, 352, | Szczegóły » |
Polska, zima 1963/1964 | pomiędzy 1963-09-29 a 1964-05-30 | 44, 347, 348, 352, | Szczegóły » |
Polska, lato 1964 | pomiędzy 1964-05-31 a 1964-09-26 | 42, 347, 348, 352, | Szczegóły » |
Polska, zima 1964/1965 | pomiędzy 1964-09-27 a 1965-05-29 | 42, 347, 348, 352, | Szczegóły » |
Polska 1965-1966 | pomiędzy 1965-05-30 a 1966-05-21 | 45, 347, 348, 352, | Szczegóły » |
Polska, 1966-1967 | pomiędzy 1966-05-22 a 1967-05-27 | 45, 347, 348, 352, | Szczegóły » |
Polska, 1967-1968 | pomiędzy 1967-05-28 a 1968-05-25 | 45, | Szczegóły » |
Polska, 1968-1969 | pomiędzy 1968-05-26 a 1969-05-31 | 49, 347, 348, 352, | Szczegóły » |
Polska 1969-1970 | pomiędzy 1969-06-01 a 1970-05-30 | 49, 347, 348, 352, | Szczegóły » |
Polska, 1970-1971 | pomiędzy 1970-05-31 a 1971-05-22 | 49, 347, 348, 352, | Szczegóły » |
Polska 1971-1972 | pomiędzy 1971-05-23 a 1972-05-27 | 49, 347, 348, 352, | Szczegóły » |
Polska, 1972-1973 | pomiędzy 1972-05-28 a 1973-06-02 | 49, 347, 348, 352, | Szczegóły » |
1973 – 1992 » | ||
rozkład | data | tabele |
Polska 1973-1974 | pomiędzy 1973-06-03 a 1974-05-25 | 49, 347, 348, 352, | Szczegóły » |
Polska 1974-1975 | pomiędzy 1974-05-26 a 1975-05-31 | 49, 347, 348, 352, | Szczegóły » |
Polska 1975-1976 | pomiędzy 1975-06-01 a 1976-05-29 | 49, 347, 348, 352, | Szczegóły » |
Polska, 1976-1977 | pomiędzy 1976-05-30 a 1977-05-21 | 49, 347, 348, 352, | Szczegóły » |
Polska, 1977-1978 | pomiędzy 1977-05-22 a 1978-05-27 | 49, 347, 348, 352, | Szczegóły » |
Polska, 1978-1979 | pomiędzy 1978-05-28 a 1979-05-26 | 49, 347, 348, 352, | Szczegóły » |
Polska 1979-1980 | pomiędzy 1979-05-27 a 1980-05-31 | 49, 347, 348, 352, | Szczegóły » |
Polska 1980-1981 | pomiędzy 1980-06-01 a 1981-05-30 | 49, 347, 348, 352, | Szczegóły » |
Polska 1981-1982 | pomiędzy 1981-05-31 a 1982-05-22 | 49, 347, 348, 352, | Szczegóły » |
Polska 1982-1983 | pomiędzy 1982-05-23 a 1983-05-28 | 49, 347, 348, 352, | Szczegóły » |
Polska 1983-1984 | pomiędzy 1983-05-29 a 1984-06-02 | 49, 347, 348, 352, | Szczegóły » |
Polska 1984-1985 | pomiędzy 1984-06-03 a 1985-06-01 | 49, 347, 348, 352, | Szczegóły » |
Polska 1985-1986 | pomiędzy 1985-06-02 a 1986-05-31 | 49, 347, 348, 352, | Szczegóły » |
Polska, 1986-1987 | pomiędzy 1986-06-01 a 1987-05-30 | 49, 347, 348, 352, | Szczegóły » |
Polska 1987-1988 | pomiędzy 1987-05-31 a 1988-05-28 | 49, 347, 348, 352, | Szczegóły » |
Polska, 1988-1989 | pomiędzy 1988-05-29 a 1989-05-27 | 48, 347, 348, 352, | Szczegóły » |
Polska 1989-1990 | pomiędzy 1989-05-28 a 1990-05-26 | 48, 347, 348, 352, | Szczegóły » |
Polska 1990-1991 | pomiędzy 1990-05-27 a 1991-06-01 | 48, 347, 348, 352, | Szczegóły » |
Polska 1991-1992 | pomiędzy 1991-06-02 a 1992-05-30 | 347, 348, 352, | Szczegóły » |
Polska, 1992-1993 | pomiędzy 1992-05-31 a 1993-05-22 | 348, 352, | Szczegóły » |
1993 – 1997 » | ||
rozkład | data | tabele |
Polska, lato 1993 | pomiędzy 1993-05-23 a 1993-09-25 | 47, 348, 352, 352a, | Szczegóły » |
Polska, zima 1993/1994 | pomiędzy 1993-09-26 a 1994-05-28 | 47, 348, 352, | Szczegóły » |
Polska, lato 1994 | pomiędzy 1994-05-29 a 1994-09-24 | 45, 348, 352, | Szczegóły » |
Polska, zima 1994/1995 | pomiędzy 1994-09-25 a 1995-05-27 | 348, 352, | Szczegóły » |
Polska 1995-1996 | pomiędzy 1995-05-28 a 1996-06-01 | 348, 352, | Szczegóły » |
Polska, 1996-1997 | pomiędzy 1996-06-02 a 1997-05-31 | 348, 352, | Szczegóły » |
Polska 1997-1998 | pomiędzy 1997-06-01 a 1998-05-23 | 352, | Szczegóły » |
Historia prędkości » [Link bezpośredni]
data | odcinek | prędkość km/h | źródło, uwagi |
---|---|---|---|
2007-11-18 | Konotop - Żagań | ↔ 0 km/h | Import PLK2007_10 |
2007-11-18 | Wolsztyn - Konotop | ↔ 30 km/h | Import PLK2007_10 |
2014-12-08 | Wolsztyn - Konotop | ↔ 0 km/h | Import PLK2014_12_PAS_SZYN |
2023-01-03 | Wolsztyn - Krzyż Rudno | ↔ 0 km/h | IMPORT PLK (2023-01-03) |
2024-01-03 | Wolsztyn: Początek LK371 - Krzyż Rudno | ↔ 0 km/h | IMPORT PLK (2024-01-03) |
2025-04-07 | Wolsztyn: Początek LK371 - Krzyż Rudno | ↔ 0 km/h | IMPORT PLK (2025-04-07) |
Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane
|
Napisz email do redakcji |
Jak dodać nowe zdjęcia?
Komentarze: ⇵
Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.
[pokaż/ukryj starsze ⇅]
-
#79
Givexnine Poznań
(2020-07-08 13:29:24)
Znalazłem ciekawy filmik pokazujący stan linii 10 lat temu: https://www.youtube.…
-
#80
Jakub M.
(2020-08-21 23:30:19)
W czwartek 27 sierpnia na moście kolejowym w Stanach, w godzinach od 14:00 do 17:00, na ścieżce rowerowej ma zostać zorganizowane otwarcie całorocznej wystawy plenerowej poświęconej historii mostu oraz linii kolejowej nr 371 relacji Wolsztyn – Nowa Sól – Żagań.
-
#81
Łukasz Kiąca
(2020-10-12 03:50:25)
Widok z kabiny maszynisty wagonu motorowego SN61-168 podczas przejazdu specjalnego zrealizowanego 29 kwietnia 2016 roku (za stację Kębłowo do km 10,300): https://www.youtube.…
SN61-168 na linii w dniu 30.04.2016 r.: https://www.youtube.…
Parowozy na linii 371 w dniu 01.06.2016 r. https://www.youtube.… -
#82
Olek Droń
(2022-01-02 10:37:18)
https://polska-org.p… możnaby to dodać jako stację?
-
#83
Sławek
(2022-01-29 17:07:48)
Ścieżki rowerowej na odcinku Otyń - Nowa Sól nie ma i raczej nie będzie, ze względu na wiadukt nad linią zelektryfikowaną.
-
#84
Błażej Kopka
(2022-01-29 18:12:32)
Potężny most w Stanach zrobiono, a tu niby mały wiadukt miałby być przeszkodą? Powód moim zdaniem jest inny - zaraz za owym wiaduktem ścieżka musiałaby przebiegać w bezpośrednim sąsiedztwie linii kolejowej co pewnie uznano za niezbyt dobre rozwiązanie, bo ostatecznie i tak w okolicach dworca trzeba by dla niej wymyślić całkowicie inny przebieg, dlatego od razu postanowiono poprowadzić ją przez miasto, bo tak jest ciekawiej turystycznie. Nikt nie mówił, że ścieżka musi iść w 100% śladem starej linii. Uznano, że ciekawiej będzie poprowadzić ją przez miasto zdecydowanie inaczej niż biegła linia kolejowa i dlatego już w Otyniu mamy zjazd z linii "do miasta", a potem z powrotem powrót na nasyp, już za stacją w Nowej Soli.
-
#85
Sławek
(2022-01-29 23:50:01)
Zawsze mogą istnieć dwie ścieżki rowerowe. Tu raczej chodzi o bezpieczeństwo tych, którzy by wraz z rowerem, jakimś cudem zetknąć się raz jeden w życiu z 3000 V.
-
#86
(odp. na #85)
Opolanin
(2022-01-30 13:06:37)
Żadne tam bezpieczeństwo, od tego są siatki nad siecią a jak ktoś będzie chciał to i tak dotknie. Myślę że tu chodziło o koszty, no i remont wiaduktu nad czynną linią.
-
#87
Błażej Kopka
(2022-01-31 05:58:20)
Spadnięcie z mostu na Odrze też by się dobrze nie skończyło. A istnienie dwóch ścieżek - no cóż - kto bogatemu zabroni, ale ponieważ żaden bogacz tego nie budował, to zdecydowali się na tańszy wariant.
-
#88
Błażej Kopka
(2024-05-12 17:38:29)
Towarzystwo Przyjaciół Wolsztyńskiej Parowozowni podało na FB, że w dniu wczorajszym odcinek Kłębowo - Świętno odzyskał przejezdność - można poprawić jeden paseczek na schemacie.
[Dodaj nowy komentarz]
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.
Linia kolejowa Wolsztyn – Żagań (371)