Linia Mieszków – Czempiń (369) (galeria)
Ostatnia zmiana: 2022-11-25 (kilometraż)
Aby zobaczyć wszystkie, lub dodać nowe zdjęcia, przejdź do galerii szczegółowej »
Aby zobaczyć wszystkie, lub dodać nowe zdjęcia, przejdź do galerii szczegółowej »
Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane
|
Napisz email do redakcji |
Jak dodać nowe zdjęcia?
Komentarze: ⇵
Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.
[pokaż/ukryj starsze ⇅]
-
#30
anonim
(2025-06-02 20:28:52)
Ma być rewitalizacja linii prawdopodobnie z posterunkiem rozwidlającym do Iłowca. Ja osobiście uważam, że powinien być posterunek rozwidlający do Mosiny. Jest ona przystosowana do tego!
-
#31
Błażej Kopka
(2025-06-03 01:33:42)
Stacja Mosina mimo swoich trzech krawędzi peronowych (co jest rzadkością na tak małych przystankach) nie jest tak naprawdę przystosowana do niczego. A co raz to nowe pomysły, żeby linię ze Śremu włączyć w innych miejscach niż Czempiń służą chyba tylko temu, żeby uwalić ostatecznie ten projekt z uwagi na koszty. Na razie udało się to z Turkiem - kto następny?
-
#32
sp
(2025-06-03 11:22:05)
Szamotuły - to oczywiste. :)
-
#33
KM ŚREM
(2025-10-17 18:09:26)
Według mnie, najlepiej byłoby odbudować linię kolejową na całej relacji, z Czempinia do Mieszkowa, ze wszystkimi stacjami, jako dwutorową, zelektryfikowaną i bez przejazdów kolejowych.
-
#34
(odp. na #33)
Lužicki Bieluch
(2025-10-18 13:52:47)
Po pierwsze: po co dwutorowa? to nie jest jakaś wielce znacząca magistrala.
Po drugie - elektryfikacja? może opłacałoby się, jeno większy koszt.
Po trzecie - bez przejazdów kolejowych? nierealne, w szczególności, że tuż obok jest DW310 i DW434 od Czempinia, aż za Śrem. -
#35
realista
(2025-10-20 13:42:48)
Dwa tory? Ale po co? dla jednej pary na godzinę? Drut? Po co? Wystarczy tabor spalinowo=-elektryczny, za cenę elektryfikacji i późniejszego utrzymania można kupić od groma takich E/SZT.
A tak czysto realnie - jaki jest sens upierania się przy budowie ogryzka Śrem - Czempiń? Jak już trzeba i tak wydać górę kasy, to najsensowniej byłoby stworzyć całkiem nowy ciąg komunikacyjny: Gostyń - Dolsk - śrem - Kórnik/Mosina i wpiąć się tam do 272/271. Wylot i spory kawałek od Gostynia istnieje, reszta to kwestia wytyczenia w terenie. Zakładając, że ruch w zasadzie tylko pasażerski, to i profil ewentualny nie jest problemem; dla osobówek wzniesienia nie są problemem. -
#36
Błażej Kopka
(2025-10-31 16:18:18)
Rada miejska w Śremie przygotowała apel w sprawie zmiany przebiegu linii ze Śremu w kierunku Poznania, z uwzględnieniem Brodnicy, a pominięciem Czempinia. Ciekawe co włodarze miasta robili na etapie opracowywania WSPP. Przypominam, że władze województwa dotychczas były/są przeciwne takiemu rozwiązaniu. Śrem aż się prosi, żeby realizacji tego projektu w ogóle nie było. Poza tym przypominam, że ta akurat linia od początku jest projektowana pod drutem i chyba nic w tej akurat kwestii się nie zmieniło. Póki co, zespół projektowy cały czas opracowuje projekt wg pierwotnych ustaleń (czyli z grubsza w starym przebiegu).
-
#37
Błażej Kopka
(2025-11-12 18:28:04)
Wg najnowszych informacji prasowych burmistrz Śremu dowodzi, że wariant linii przez Brodnicę do Iłowca będzie nie tylko bardziej optymalny (czas przejazdu), ale i tańszy (koszt wywłaszczeń), niż dotychczasowy przebieg, wymagający korekty przebiegu DW310 na sporym odcinku.
-
#38
(odp. na #37)
Michał Żarnowski
(2025-12-01 00:52:22)
Dowodzi, ale na podstawie czego? Dokumentów nie pokazał, na których opiera te informacje. Obecnie opracowywany jest odcinek Śrem-Brodnica-Czempiń. Odbicie linii na Iłowiec to na pewno będzie droższy wariat. Więcej gruntów do wykupienia, tereny podmokłe przed Iłówcem oraz więcej grzebania w SRK w Iłowcu oraz całkowita przebudowa z przystanku osobowego na stacje.
-
#39
H.Ł.
(2025-12-01 13:46:07)
Stacja Czempiń, dopiero co zmodernizowana, też wymaga przebudowy. Ponadto rzut oka na mapę każe postawić pytanie, jaka będzie długość trasy Śrem - Brodnica - Czempiń?
[Dodaj nowy komentarz]
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.
Linia kolejowa Mieszków – Czempiń (369)
Ogólnopolska Baza Kolejowa