OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Linia Mieszków – Czempiń (369)

Odcinek:

Ostatnia zmiana: 2022-11-25 (kilometraż)

Wyślij nowe pliki »

| [Pokaż/ukryj poza zasięgiem] [Wersja rozszerzona]
Obraz
fot. Witold Niedzielski (1990-06-24)
Obraz
fot. Witold Niedzielski (1990-06-24)
Obraz
fot. Paweł Ukole (2008-02-10)
Obraz
fot. Śremianin (2008-03)
Obraz
fot. Maciej Grzywaczewski (2008-04)
Obraz
fot. Tomasz Chudak (2008-10-25)
Obraz
fot. Tomasz Chudak (2008-10-25)
Obraz
fot. Tomasz Chudak (2008-10-25)
Obraz
fot. Tomasz Chudak (2008-10-25)
Obraz
fot. Krzysztof Pawlicki (2011)
Obraz
fot. Marek Potocki (2013-06-30)
Obraz
fot. Stanisław Pikul (2018-07-13)
Obraz
fot. Stanisław Pikul (2018-07-13)
Obraz
fot. Stanisław Pikul (2018-07-13)
Obraz
fot. Tomasz (2019-04-18)
Obraz
fot. Maciej Knychała (2020-05-11)
Obraz
fot. Maciej Knychała (2020-05-11)
Obraz
fot. Maciej Knychała (2020-05-11)
Obraz
fot. Prochiron (2020-05-27)
Obraz
fot. Prochiron (2020-05-27)
Obraz
fot. H.Ł. (2020-10-03)
Obraz
fot. H.Ł. (2020-10-03)
Obraz
fot. Maciej Knychała (2021-05-09)
Obraz
fot. Maciej Knychała (2021-05-09)
Obraz
fot. Maciej Knychała (2021-06-05)
Obraz
fot. Maciej Knychała (2021-06-05)
Obraz
fot. Maciej Knychała (2021-06-05)
Obraz
fot. Maciej Knychała (2021-06-05)
Obraz
fot. Maciej Knychała (2021-06-05)
Obraz
fot. Maciej Knychała (2021-06-05)

Zdjęcia publikowane w tym serwisie w większości otrzymujemy od internautów i zakładamy, że mają oni prawo do ich przesyłania. Jeżeli trafisz na materiały naruszające Twoim zdaniem czyjeś prawa autorskie, skontaktuj się z nami (adres w stopce).

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Komentarze:

Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.

[pokaż/ukryj starsze ⇅]

  • #30 anonim (2025-06-02 20:28:52)
    Ma być rewitalizacja linii prawdopodobnie z posterunkiem rozwidlającym do Iłowca. Ja osobiście uważam, że powinien być posterunek rozwidlający do Mosiny. Jest ona przystosowana do tego!
  • #31 Błażej Kopka (2025-06-03 01:33:42)
    Stacja Mosina mimo swoich trzech krawędzi peronowych (co jest rzadkością na tak małych przystankach) nie jest tak naprawdę przystosowana do niczego. A co raz to nowe pomysły, żeby linię ze Śremu włączyć w innych miejscach niż Czempiń służą chyba tylko temu, żeby uwalić ostatecznie ten projekt z uwagi na koszty. Na razie udało się to z Turkiem - kto następny?
  • #32 sp (2025-06-03 11:22:05)
    Szamotuły - to oczywiste. :)
  • #33 KM ŚREM (2025-10-17 18:09:26)
    Według mnie, najlepiej byłoby odbudować linię kolejową na całej relacji, z Czempinia do Mieszkowa, ze wszystkimi stacjami, jako dwutorową, zelektryfikowaną i bez przejazdów kolejowych.
  • #34 (odp. na #33) Lužicki Bieluch (2025-10-18 13:52:47)
    Po pierwsze: po co dwutorowa? to nie jest jakaś wielce znacząca magistrala.
    Po drugie - elektryfikacja? może opłacałoby się, jeno większy koszt.
    Po trzecie - bez przejazdów kolejowych? nierealne, w szczególności, że tuż obok jest DW310 i DW434 od Czempinia, aż za Śrem.
  • #35 realista (2025-10-20 13:42:48)
    Dwa tory? Ale po co? dla jednej pary na godzinę? Drut? Po co? Wystarczy tabor spalinowo=-elektryczny, za cenę elektryfikacji i późniejszego utrzymania można kupić od groma takich E/SZT.

    A tak czysto realnie - jaki jest sens upierania się przy budowie ogryzka Śrem - Czempiń? Jak już trzeba i tak wydać górę kasy, to najsensowniej byłoby stworzyć całkiem nowy ciąg komunikacyjny: Gostyń - Dolsk - śrem - Kórnik/Mosina i wpiąć się tam do 272/271. Wylot i spory kawałek od Gostynia istnieje, reszta to kwestia wytyczenia w terenie. Zakładając, że ruch w zasadzie tylko pasażerski, to i profil ewentualny nie jest problemem; dla osobówek wzniesienia nie są problemem.
  • #36 Błażej Kopka (2025-10-31 16:18:18)
    Rada miejska w Śremie przygotowała apel w sprawie zmiany przebiegu linii ze Śremu w kierunku Poznania, z uwzględnieniem Brodnicy, a pominięciem Czempinia. Ciekawe co włodarze miasta robili na etapie opracowywania WSPP. Przypominam, że władze województwa dotychczas były/są przeciwne takiemu rozwiązaniu. Śrem aż się prosi, żeby realizacji tego projektu w ogóle nie było. Poza tym przypominam, że ta akurat linia od początku jest projektowana pod drutem i chyba nic w tej akurat kwestii się nie zmieniło. Póki co, zespół projektowy cały czas opracowuje projekt wg pierwotnych ustaleń (czyli z grubsza w starym przebiegu).
  • #37 Błażej Kopka (2025-11-12 18:28:04)
    Wg najnowszych informacji prasowych burmistrz Śremu dowodzi, że wariant linii przez Brodnicę do Iłowca będzie nie tylko bardziej optymalny (czas przejazdu), ale i tańszy (koszt wywłaszczeń), niż dotychczasowy przebieg, wymagający korekty przebiegu DW310 na sporym odcinku.
  • #38 (odp. na #37) Michał Żarnowski (2025-12-01 00:52:22)
    Dowodzi, ale na podstawie czego? Dokumentów nie pokazał, na których opiera te informacje. Obecnie opracowywany jest odcinek Śrem-Brodnica-Czempiń. Odbicie linii na Iłowiec to na pewno będzie droższy wariat. Więcej gruntów do wykupienia, tereny podmokłe przed Iłówcem oraz więcej grzebania w SRK w Iłowcu oraz całkowita przebudowa z przystanku osobowego na stacje.
  • #39 H.Ł. (2025-12-01 13:46:07)
    Stacja Czempiń, dopiero co zmodernizowana, też wymaga przebudowy. Ponadto rzut oka na mapę każe postawić pytanie, jaka będzie długość trasy Śrem - Brodnica - Czempiń?

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Linia kolejowa Mieszków – Czempiń (369)

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...