OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Linia Szamotuły – Międzychód (368)

Odcinek:

Ostatnia zmiana: 2024-10-04 (przebieg)

Wyślij nowe pliki »

| [Pokaż/ukryj poza zasięgiem] [Wersja podstawowa] |

Obraz
Odsłon : 2545
: 6
powiększ
Autor: nieznany
Przesłał: Fotopolska.eu; data: pomiędzy 1930 a 1941;
Odcinek: Nojewo - Kikowo
Most w Nojewie.
źródło: Militärgeographischer Überbild Posen 1941 Instytut Geograficzny UAM.
Tagi: mosty/wiadukty/estakady/przepusty
Obraz
Odsłon : 407
: 7
powiększ
Autor: nieznany
Przesłał: Jacek jacek; data: pomiędzy 1930 (???) a 1950; (uwagi: Data wykonania zdjęcia nie jest mi znana)
Odcinek: Kikowo - Chrzypsko Wielkie
Montaż słynnego mostu w Chrzypsku Małym

(Zdj z fb).
Tagi: budowy/remonty/rozbiórki, materiały prasowe, pocztówki, kadry filmowe, mosty/wiadukty/estakady/przepusty
Obraz
Odsłon : 1904
: 7
powiększ
Autor: Tomasz Lehmann
data: 1979 (???); (uwagi: Lato 1979)
Odcinek: Sieraków Wielkopolski - Zatom Stary
TKt48 w okolicy przystanku Kłosowice.
Tagi: tabor
Obraz
Odsłon : 1306
powiększ
Autor: Tomasz Lehmann
data: 1979 (???);
Odcinek: Sieraków Wielkopolski - Zatom Stary
TKt48 prawdopodobnie Międzychód - Szamotuły.
Tagi: tabor
Obraz
Odsłon : 5253
: 1
powiększ
Autor: Maciej Knychała
data: 1992-03-22; (uwagi: data wydania biletu)
Odcinek: Szamotuły - Sieraków Wielkopolski
Skan biletu kolejowego.
Tagi: dokumenty/bilety/mapy
Obraz
Odsłon : 4500
: 1
powiększ
Autor: Maciej Knychała
data: 1992-08-05; (uwagi: data wystawienia biletu)
Odcinek: Szamotuły - Chrzypsko Wielkie
Skan biletu.
Tagi: dokumenty/bilety/mapy
Obraz
Odsłon : 5604
powiększ
Autor: Maciej Knychała
data: 1994-05-06 (???); (uwagi: data wydania biletu)
Odcinek: Szamotuły - Ryżyn
Skan biletu wydanego prawdopodobnie 6 maja 1994 r.
Tagi: dokumenty/bilety/mapy
Obraz
Odsłon : 3714
powiększ
Autor: Maciej Knychała
data: 1994-06-15 (???); (uwagi: data wydania biletu)
Odcinek: Szamotuły - Ryżyn
Skan biletu wydanego zapewne 15 czerwca 1994 r.
Tagi: dokumenty/bilety/mapy
Obraz
Odsłon : 6884
: 9
powiększ
Autor: Maciej Knychała
data: 1994-09-04; (uwagi: data wystawienia biletu)
Odcinek: Szamotuły - Sieraków Wielkopolski
Skan biletu
Tagi: dokumenty/bilety/mapy
Obraz
Odsłon : 3615
: 1
powiększ
Autor: Maciej Knychała
data: 1994-11-06; (uwagi: data wydania biletu)
Odcinek: Szamotuły - Sieraków Wielkopolski
Dopłata na trasie Sieraków – Szamotuły – Poznań.
Skan wykonano 15.01.2017 r.
Tagi: dokumenty/bilety/mapy
Obraz
Odsłon : 1681
powiększ
Autor: Witold Niedzielski
data: 2000-06-03;
Odcinek: Szamotuły - Szczepankowo
Szamotuły przy ul. Targowej. Pociąg specjalny z okazji Dnia Dziecka z SU45-143 wraca z Sierakowa Wlkp.
Tagi: szlak (trasa)/pojedyncze tory, tabor
Obraz
Odsłon : 1573
powiększ
Autor: Witold Niedzielski
data: 2000-06-03;
Odcinek: Szczepankowo - Ostroróg
SU45-143 z pociągiem z okazji Dnia Dziecka z Sierakowa Wlkp. w Karolewie (dziś przejazd ten jest zaasfaltowany).
Tagi: przejazdy i przejścia naziemne (drogowe), szlak (trasa)/pojedyncze tory, tabor
Obraz
Odsłon : 153
powiększ
Autor: nieznany
Przesłał: Przemysław Warczyński; data: 2000-08;
Odcinek: Międzychód Letnisko - Międzychód
Wiadukt z pocz. XX w. nad ul. Strzelecką w Międzychodzie. W lewo Międzychód, w prawo Szamotuły.
Tagi: mosty/wiadukty/estakady/przepusty
Obraz
Odsłon : 1450
powiększ
Autor: Witold Niedzielski
data: 2001-04-04;
Odcinek: Kikowo - Chrzypsko Wielkie
Na moście w Chrzypsku Małym.
Tagi: mosty/wiadukty/estakady/przepusty, panoramy/widoki ogólne, tabor
Obraz
Odsłon : 1096
powiększ
Autor: Witold Niedzielski
data: 2001-04-04;
Odcinek: Orle - Nojewo
Przed wjazdem do Nojewa od strony Szamotuł.
Tagi: mosty/wiadukty/estakady/przepusty, tabor
Obraz
Odsłon : 1180
powiększ
Autor: Witold Niedzielski
data: 2001-04-04;
Odcinek: Kikowo - Chrzypsko Wielkie
Na moście w Chrzypsku Małym od drugiej strony.
Tagi: mosty/wiadukty/estakady/przepusty, tabor
Obraz
Odsłon : 1158
powiększ
Autor: Witold Niedzielski
data: 2001-04-04;
Odcinek: Kłosowice - Zatom Stary
Pociąg specjalny z Szamotuł zbliża się do skrzyżowania z drogą 182.
Tagi: przejazdy i przejścia naziemne (drogowe), szlak (trasa)/pojedyncze tory, tabor
Obraz
Odsłon : 907
powiększ
Autor: Paweł Skup
data: 2003-05-04;
Odcinek: Sieraków Wielkopolski - Kłosowice
Tuż za Sierakowem.
Widok w stronę Sierakowa, przed przejazdem na ul. Daszyńskiego.
Tagi: sygnalizacja/słupki/znaki itp., szlak (trasa)/pojedyncze tory
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 2386
powiększ
Autor: Stanisław Pikul
data: 2004-07-10;
Odcinek: Binino - Nosalewo
Binino. Widok na wiadukt w Bielejewie - to w połowie drogi między Bininem a Nojewem.
Tagi: mosty/wiadukty/estakady/przepusty
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1863
powiększ
Autor: Stanisław Pikul
data: 2004-07-10;
Odcinek: Orle - Nojewo
Ocalała tarcza ostrzegawcza na wjeździe na stację od strony Szamotuł. Przynależny do niej semafor już nie istnieje.
Tagi: infrastruktura torowa/rozjazdy/równie stacyjne, sygnalizacja/słupki/znaki itp.
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 2315
powiększ
Autor: Stanisław Pikul
data: 2004-07-10;
Odcinek: Binino - Nosalewo
Binino. Tak teraz wyglądają tory między wiaduktem w Bielejewie a Bininem.
Tagi: szlak (trasa)/pojedyncze tory
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 2202
powiększ
Autor: Stanisław Pikul
data: 2004-09-06;
Odcinek: Binino - Nojewo
Dobrojewo. Taki zaś wiadukt znajduje się trzysta metrów dalej w kierunki Binina.
Tagi: mosty/wiadukty/estakady/przepusty
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 2044
: 17
powiększ
Autor: Stanisław Pikul
data: 2004-10-13;
Odcinek: Sieraków Wielkopolski - Kłosowice
Wiadukt nad główną drogą dojazdową do Sierakowa. To właśnie tutaj zbyt wysoka ciężarówka uszkodziła przyczółki, które, jak widać - naprawiono.
Tagi: mosty/wiadukty/estakady/przepusty
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 2437
powiększ
Autor: Stanisław Pikul
data: 2005-02-28;
Odcinek: Kikowo - Chrzypsko Wielkie
Chrzypsko. Ten sam wiadukt widoczny z nieco większej odległości.
Tagi: mosty/wiadukty/estakady/przepusty
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 3000
powiększ
Autor: Stanisław Pikul
data: 2005-02-28;
Odcinek: Kikowo - Chrzypsko Wielkie
Czyż te tory wyglądają na zniszczone? Wiadukt między Kikowem a Chrzypskiem. Widok w kierunku Szamotuł.
Tagi: mosty/wiadukty/estakady/przepusty
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 2962
: 5
powiększ
Autor: Stanisław Pikul
data: 2005-02-28;
Odcinek: Kikowo - Chrzypsko Wielkie
Tak wygląda wiadukt między Kikowem a Chrzypskiem z dalszej perspektywy - z punktu widokowego koło Łężeczek (to tak ok. 3,5-4 km:)).
Tagi: mosty/wiadukty/estakady/przepusty
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 2537
powiększ
Autor: Stanisław Pikul
data: 2005-02-28;
Odcinek: Kikowo - Chrzypsko Wielkie
Wiadukt między Kikowem a Chrzypskiem - najwyższy filar. Od 1997 roku coraz bardziej zniszczony.
Tagi: mosty/wiadukty/estakady/przepusty
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 2268
powiększ
Autor: Wojciech Frytkowski
data: 2005-07-30;
Odcinek: Kikowo - Chrzypsko Wielkie
Tagi: mosty/wiadukty/estakady/przepusty
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 2605
powiększ
Autor: Stanisław Pikul
data: 2005-12-28;
Odcinek: Kikowo - Chrzypsko Wielkie
Widok na wiadukt między Kikowem a Chrzypskiem w zimowej aurze.
Tagi: mosty/wiadukty/estakady/przepusty
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1894
powiększ
Autor: Tomasz Chudak
data: 2006-04-22;
Odcinek: Szamotuły - Szczepankowo
Widok w kierunku Szamotuł kilka kilometrów za stacją.
Tagi: szlak (trasa)/pojedyncze tory

Zdjęcia publikowane w tym serwisie w większości otrzymujemy od internautów i zakładamy, że mają oni prawo do ich przesyłania. Jeżeli trafisz na materiały naruszające Twoim zdaniem czyjeś prawa autorskie, skontaktuj się z nami (adres w stopce).

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Komentarze:

Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.

[pokaż/ukryj starsze ⇅]

  • #204 irek (2025-06-19 20:08:14)
    Cytat " - Powstała także nowa koncepcja trasy Międzychód-Szamotuły, której koszt wzrósłby z ponad 400 mln zł do ponad 1 mld zł - zaznaczył w rozmowie z Polską Agencją Prasową Wojciech Jankowiak, wicemarszałek województwa wielkopolskiego odpowiedzialny za transport." Gdy lata temu podałem, aby ta linia powróciła do żywych potrzeba 1 miliard, to wielu "znafców" mnie wyśmiało! No cóż, są tacy, którzy coś wiedzą i są tacy, którym się wydaje, że coś wiedzą :)
  • #205 Błażej Kopka (2025-06-20 01:12:10)
    @irku - ale ten drogi wariant właśnie chyba upadł. Już nie będzie elektryfikacji i 160km/h. Obecnie jest powrót do korzeni w starym śladzie.
  • #206 (odp. na #205) irek (2025-06-22 16:26:42)
    Błażeju, kiedy tam byłeś ostatnio? No to zrób marszrutkę i zobaczysz, iż tam na gwałt potrzeba zrobić wszystko od zera! Z lat dawnych pozostały jedynie wspomnienia "starych górali" i zdjęcia tubylców! Cała reszta do wymiana...CAŁA reszta!
  • #207 Błażej Kopka (2025-06-22 23:07:27)
    No ale to wiadomo, że trzeba zrobić od zera. Większość linii się tak teraz robi przecież. No z jednym wyjątkiem - nasypy, przekopy, itd. są. Również większość obiektów inżynieryjnych wymaga jedynie remontu, a nie rycia od zera. Nawet DSDiK robi wszystko od zera - to żadna nowość.
  • #208 (odp. na #207) irek (2025-06-23 10:07:23)
    Błażeju, jako że mieszkam w okolicy Towarowej Obwodnicy Poznania, tzw. rzut beretem, widzę co tam się robi jak dochodzi do "remontu" czegoś tam, wywala się wszystko co jest w gestii Generalnej dyrekcji dróg żelaznych. I słusznie, no bo jak robić to konkretnie, a nie na zasadzie "będzie pan zadowolony"! Dlatego aby ta linia (Szamotuły-Międzychód) była w miarę normalnie cywilizowaną, muszą tam być wykonane ogromne prace ....naziemne i podziemne, aby za czas jakiś, jakiś wujek nie organizował kolejnego "przetargu" dla znajomych królika!
  • #209 Błażej Kopka (2025-06-23 12:28:05)
    No a jak myślisz - dlaczego to tak długo trwa (w sensie opracowania projektu)? Bo to jest projekt budowlany, czyli de facto linia będzie budowana od nowa (przepusty, odwodnienia remonty/przebudowy obiektów inżynieryjnych) - to nie są zwykłe prace utrzymaniowe polegające na wymianie szyn/podkładów. Ktokolwiek myślał, że po tych starych szynach cokolwiek jeszcze będzie jeździć? Przecież to absurd. Zakres prac jest wiadomy od samego początku.
  • #210 Z Szamotuł (2025-06-24 11:15:51)
    A to już wiadomo, jak docelowo ma wyglądać ta linia (160/120 km/h, pod drutem/bez drutu), że robią jakiś projekt wykonawczy?
  • #211 Błażej Kopka (2025-06-24 14:13:01)
    Z tymi prędkościami to jest trochę dziwna sprawa, ale w założeniach projektowych na podstawie WSPP i w dokumentacji przetargowej był taki dziwny zapis (i wspominałem o tym już dawno temu w wypowiedzi #155), że linia ma być przystosowana do prędkości 120km/h, ale konstrukcyjnie przygotowana do 160km/h. Nie wiem, co to oznacza technicznie w praktyce, ale jak widać, to nie jest nowy pomysł. Umowę na wykonie dokumentacji projektowej podpisano w sierpniu 2023, dając termin 927 dni na wykonanie. I od tego czasu projekt i wszystko co z tym związane jest procedowane. A procedowane jest zgodnie ze wstępnym studium wykonalności - dokumencie, o którym wielu już zapomniało. I tu jest cały problem - bo jak opracowywano ten dokument, w którym zawarto wszelkie założenia konstrukcyjne linii, to nikogo to tak naprawdę nie interesowało, na tym etapie projektu Kolej+ i tak nikt nie wierzył w realność tego projektu. Dlatego ani żadne władze samorządowe, ani mieszkańcy nie byli zainteresowani konsultacjami. O dziwo jednak, pieniądze się znalazły i projekt jednak będzie realizowany, co jest zaskoczeniem dla wszystkich i wszystko stanęło do góry nogami - bo nagle na obecnych konsultacjach, gdzie powinno się już tylko omawiać drobne szczegóły opracowanego projektu (typu gdzie zrobić przejazd, jakiej kategorii albo czy peron przesunąć trochę w tą czy inną stronę), to nagle dyskutuje się o generalnej koncepcji, czy w ogóle jej nie zmienić! (co powinno mieć miejsce na etapie opracowywania WSPP). W efekcie, w przestrzeni publicznej pojawiają się sensacyjne informacje, żeby wszystko zrobić inaczej, tylko że tak naprawdę firma projektowa i tak proceduje projekt zgodnie ze wstępnymi założeniami - bo taką podpisała umowę i za to dostała już kasę, a oprócz medialnego szumu, nikt z propozycją aneksu do owej umowy się do nich nie zwrócił.
    Projekt w formie takiej, jak wstępne studium będzie zgodnie z umową gotowy w pierwszym kwartale 2026 roku (projekt w sensie dokumentacji gotowej do realizacji, czyli łącznie z pozwoleniem na budowę, wszelkimi innymi pozwoleniami i uzgodnieniami, decyzją środowiskową etc.). Jeśli do umowy projektu będą jakieś aneksy, okres ten oczywiście się wydłuży. Na razie jednak nic na to nie wskazuje, bo samorząd nie zamierza dokładać do wizji podniesienia parametrów linii (elektryfikacja) na tym etapie.
  • #212 makims (2025-09-05 14:08:07)
    Nowe informacje, bardziej o linii Międzychód -Skwierzyna, jednak mamy potwierdzenie, że cały odcinek Szamotuły - Gorzów Wielkopolski ma być zelektryfikowany jako opcja, jeśli znajdzie się finansowanie https://www.plk-sa.p…
  • #213 Błażej Kopka (2025-09-05 16:07:07)
    Tylko że władze województwa już zapowiedziały, że takich środków nie znajdą.

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Linia kolejowa Szamotuły – Międzychód (368)

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...