OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Linia Kobylin – Legnica Północna (362/382)

Odcinek:

Ostatnia zmiana: 2025-08-21 (historia)

Wyślij nowe pliki »

| [Pokaż/ukryj poza zasięgiem] [Wersja podstawowa] |

Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 2791
powiększ
Autor: Anonymus
data: 2004-07-23;
Odcinek: Rawicz Wschód - Rawicz
Tak wygląda linia widziana z dworca wschodniego w kierunku stacji głównej.
Tagi: przejazdy i przejścia naziemne (drogowe)
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 3148
powiększ
Autor: Anonymus
data: 2004-07-23;
Odcinek: Rawicz Wschód - Rawicz
Widok w kierunku Rawicza wschodniego.
Tagi: szlak (trasa)/pojedyncze tory
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 2581
powiększ
Autor: Anonymus
data: 2004-07-23;
Odcinek: Rawicz Wschód - Rawicz
Kolejne spojrzenie rzucone w kierunku dw. Głównego. W oddali widać skrzyżowane ramiona semafora wjazdowego na stację.
Tagi: szlak (trasa)/pojedyncze tory
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 3454
powiększ
Autor: Anonymus
data: 2004-07-23;
Odcinek: Rawicz Wschód - Rawicz
Semafor wjazdowy, decydował o tym kto i kiedy mógł wjechać na stację "Ostbahnoff". Dzisiaj wygląda odrobinkę tak jakby złożył swoje ramiona do modlitwy. AMEN
Tagi: sygnalizacja/słupki/znaki itp.
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 3195
powiększ
Autor: Anonymus
data: 2004-07-23;
Odcinek: Rawicz Wschód - Rawicz
Widok w kierunku głównego. Tutaj linia prezentuje się bardzo dobrze. Widoczna budka dróżnika oznaczona literą "T" zamknięta, ale w stanie dobrym. Szlabanów jest 5, 4 dla krajowej "5" widocznej na zdjęciu i 1 dla dojazdu od działek.
Tagi: budynki towarzyszące (inne), przejazdy i przejścia naziemne (drogowe)
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 2870
powiększ
Autor: Anonymus
data: 2004-07-23;
Odcinek: Rawicz Wschód - Rawicz
Przejazd obok dw. Wschód.
Tagi: przejazdy i przejścia naziemne (drogowe)
Obraz
Odsłon : 832
powiększ
Autor: Wojciech Frykowski
data: 2005-06-06;
Odcinek: Wąsosz - Drozdowice Wielkie
Widok z przejazdu na DK36 w Wąsoszu w kierunku Drozdowic Wielkich. Widoczne semafory wjazdowe: z lewej ze Żmigrodu, z prawej ze Ścinawy.
Tagi: przejazdy i przejścia naziemne (drogowe), sygnalizacja/słupki/znaki itp.
Obraz
Odsłon : 699
powiększ
Autor: Wojciech Frykowski
data: 2005-06-06;
Odcinek: Krzelów - Iwno
Most na rzeczce Jezierzyca, ok.700m od stacji Krzelów (w lewo), w kierunku stacji Ścinawa (w prawo).
Tagi: mosty/wiadukty/estakady/przepusty
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 2268
powiększ
Autor: Przemysław Biały
data: 2005-07-26;
Odcinek: Iwno - Ścinawa
Pierwszy ceglany filar mostu na Odrze - zniszczonego w czasie wojny i nie odbudowanego już po 1945, trzecia nitka mostu była w zarządzie linii legnicko-rawickiej, filar na brzegu od strony Ścinawy.
Tagi: mosty/wiadukty/estakady/przepusty
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 2089
powiększ
Autor: Przemysław Biały
data: 2005-07-26;
Odcinek: Iwno - Ścinawa
Drugi filar trzeciej nitki mostu na Odrze w Ścinawie.
Tagi: mosty/wiadukty/estakady/przepusty
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 2037
powiększ
Autor: Przemysław Biały
data: 2005-07-26;
Odcinek: Krzelów - Iwno
Widok w kierunku Krzelowa. Te zabudowania w oddali to już Krzelów, dawna stacja węzłowa w kierunkach na Ścinawę, Wąsosz (Rawicz) i Górę (Leszno).
Tagi: szlak (trasa)/pojedyncze tory
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1820
powiększ
Autor: Przemysław Biały
data: 2005-07-26;
Odcinek: Krzelów - Iwno
Koniec podsypki.
Tagi: szlak (trasa)/pojedyncze tory
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 2080
powiększ
Autor: Przemysław Biały
data: 2005-07-26;
Odcinek: Krzelów - Iwno
Nasyp w kierunku Krzelowa. Kiedyś jeździły tą trasą pociągi do Wąsosza, Rawicza, Kobylina, Żmigrodu przez Wąsosz, Góry, Leszna przez Górę….
Tagi: szlak (trasa)/pojedyncze tory
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1858
powiększ
Autor: Przemysław Biały
data: 2005-07-26;
Odcinek: Iwno - Ścinawa Odra
Widok w kierunku Iwna.
Tagi: szlak (trasa)/pojedyncze tory
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 2163
powiększ
Autor: Przemysław Biały
data: 2005-07-26;
Odcinek: Iwno - Ścinawa Odra
Zburzony mostek na kanale - wygląda jak zburzony w czasie wojny… a jeszcze ok 13 lat temu jechało tutaj brutto.
Tagi: mosty/wiadukty/estakady/przepusty
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1959
powiększ
Autor: Przemysław Biały
data: 2005-07-26;
Odcinek: Iwno - Ścinawa Odra
Miejscowi złodzieje zabierają się już za podsypkę - nie wygląda to na robotę PLK.
Tagi: szlak (trasa)/pojedyncze tory
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1952
powiększ
Autor: Przemysław Biały
data: 2005-07-26;
Odcinek: Iwno - Ścinawa Odra
Widok w kierunku Iwna.
Tagi: szlak (trasa)/pojedyncze tory
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1823
powiększ
Autor: Przemysław Biały
data: 2005-07-26;
Odcinek: Iwno - Ścinawa Odra
Świeżo rozebrana linia: (.
Tagi: szlak (trasa)/pojedyncze tory
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1869
powiększ
Autor: Przemysław Biały
data: 2005-07-26;
Odcinek: Iwno - Ścinawa Odra
Początek nasypu w kierunku Rawicza.
Tagi: szlak (trasa)/pojedyncze tory
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1858
powiększ
Autor: Przemysław Biały
data: 2005-07-26;
Odcinek: Iwno - Ścinawa Odra
Rozebrany wiadukt w pobliżu p.o. Ścinawa Odra.
Tagi: szlak (trasa)/pojedyncze tory
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 2101
powiększ
Autor: Przemysław Biały
data: 2005-07-26;
Odcinek: Ścinawa Odra - Ścinawa
Wschodni przyczółek wysadzonego w 1945 trzeciego przęsła mostu kolejowego na Odrze na linii legnicko-rawickiej.
Tagi: mosty/wiadukty/estakady/przepusty
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 2144
powiększ
Autor: Przemysław Biały
data: 2005-07-26;
Odcinek: Ścinawa Odra - Ścinawa
Byk (ET22-xx) z bruttem na moście na Nadodrzance w Ścinawie.
Tagi: mosty/wiadukty/estakady/przepusty
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1871
powiększ
Autor: Przemysław Biały
data: 2005-07-26;
Odcinek: Ścinawa Odra - Ścinawa
Środkowe filary zburzonego trzeciego przęsła mostu na Odrze na linii legnicko-rawickiej.
Tagi: mosty/wiadukty/estakady/przepusty
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1989
powiększ
Autor: Przemysław Biały
data: 2005-07-29;
Odcinek: Rawicz - Wodniki
Nasyp linii w kierunku Rawicza. Z boku pozrywane druty telefoniczne.
Tagi: szlak (trasa)/pojedyncze tory
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1156
powiększ
Autor: Przemysław Biały
data: 2005-07-29;
Odcinek: Rawicz - Wodniki
Mostek kolejowy.
Tagi: mosty/wiadukty/estakady/przepusty
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 2891
powiększ
Autor: Przemysław Biały
data: 2005-07-29;
Odcinek: Rawicz - Wodniki
Semafor powtarzający przed Rawiczem z kierunku Wieży, także wskazuje "stop"!
Tagi: sygnalizacja/słupki/znaki itp.
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 2236
powiększ
Autor: Przemysław Biały
data: 2005-07-29;
Odcinek: Rawicz - Wodniki
Przejazd kolejowy koło działek rawickich.
Tagi: przejazdy i przejścia naziemne (drogowe)
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 2399
powiększ
Autor: Przemysław Biały
data: 2005-07-29;
Odcinek: Rawicz - Wodniki
Tarcza ostrzegawcza przed Rawiczem, w 9 lat po przejeździe ostatniego pociągu dalej wiernie wskazuje Stój!
Tagi: sygnalizacja/słupki/znaki itp.
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 2094
powiększ
Autor: shaggy
data: 2005-08-20;
Odcinek: Sobiałkowo - Miejska Górka
Widok w stronę stacji węzłowej Miejska Górka.
Tagi: szlak (trasa)/pojedyncze tory
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 2285
powiększ
Autor: shaggy
data: 2005-08-20;
Odcinek: Sobiałkowo - Miejska Górka
Przejazd kolejowy na drodze M.Górka-Chojno. Ruch osobowy zawieszono tu 9 lat temu, towarowy nieznane.
Tagi: przejazdy i przejścia naziemne (drogowe)

Zdjęcia publikowane w tym serwisie w większości otrzymujemy od internautów i zakładamy, że mają oni prawo do ich przesyłania. Jeżeli trafisz na materiały naruszające Twoim zdaniem czyjeś prawa autorskie, skontaktuj się z nami (adres w stopce).

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Komentarze:

Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.

[pokaż/ukryj starsze ⇅]

  • #28 (odp. na #27) Xiążę Piast II Chrobry (2023-05-03 04:53:12)
    Dobrze nakręcony film, bez zbędnych dłużyzn, wartka akcja, ciekawe ujęcia.
  • #29 Blażej Krawczyk (2023-06-27 18:30:04)
    Lokalny portal informuje o planach budowy ścieżki rowerowej na odcinku Rawicz - Wąsosz, a docelowo Rawicz - Lubin.
    https://elka.pl/cont…
  • #30 (odp. na #29) djSon (2023-06-27 19:26:48)
    Ciekawe, dlaczego od kilku dobrych lat obserwuje się taki przemiał, jeżeli chodzi o budowanie DDR na byłych nasypach. Moda?
  • #31 (odp. na #30) Paweł Skup (2023-06-27 21:01:29)
    Zastanawiałem się nad tym zjawiskiem wielokrotnie i doszedłem do wniosku, że to moda w szerszym kontekście.
    Moda, no bo pomysł już jest gotowy, "wszyscy robio", "w sąsiedniej gminie jest, to nie będziemy gorsi", albo wręcz "nikt wokół nie ma, będziemy pierwsi".
    Natomiast ten szerszy kontekst to jest wykazanie się, że się coś robi. DDR w śladzie LK idealnie się do tego nadaje, bo stwarza pozory dużej inwestycji. W efekcie na gotowej bazie, długiej, szerokiej i równej, bez męczących przewyższeń, otrzymujemy produkt "must have" dla każdego wójta/samorządu za niewielkie pieniądze w porównaniu do wykonania takiej drogi od zera. I naród już nie musi chlać pod geesem, może wsiąść na rower.
    Zresztą jest kilka takich modowych trendów, choćby ławeczka ze znaną postacią z okolicy, do której można się dosiąść. Albo, co już nieco kontrowersyjnie zaskakujące, są papugowane wrocławskie krasnale.
    Ponadto rower = ekologia. To też działa wizerunkowo na lokalnych polityków. Starotorze na ogół jest nieużytkiem, a ruiny stacji - śmietnikiem. A jak się posprząta, to mamy kolejny problem z głowy.
    No i jest to inwestycja wizerunkowo bezpieczna, bo poza grupą zbzikowanych mikoli nikt nie jest przeciw.
    Egocentryzm i krótkowzroczność władz widać wtedy, kiedy taka ścieżka urywa się bez sensu na granicy jurysdykcji.
    To tylko garść przemyśleń z kapelusza. Przepraszam, że tak nieskładnych, ale poruszyliśmy temat-rzekę.
  • #32 Błażej Kopka (2023-06-27 21:20:53)
    A co? Lepiej żeby zarastało i przypominało dżunglę nie do przebicia? To lepiej działa na serce mikola? Jeśli zdrowy rozsądek mówi, że póki co szans na reaktywację nie ma to lepiej żeby gniło i zarastało? A może rozsprzedać działki w korytarzu? Nawet Myrda ostatnio przyznał, ze DDR w śladzie linii to de facto dobry sposób ich "konserwacji".
  • #33 (odp. na #31) djSon (2023-06-27 22:21:30)
    W sumie wszystko co wymieniłeś, to prawda. Aczkolwiek chodziło mi o ten charakterystyczny "boom", bo kiedyś aż tak nie przywiązywano do tego uwagi, a ludzie jak jeździli, tak jeżdżą rowerami. Chociaż odnoszę wrażenie, że jest to popularniejsze.
  • #34 (odp. na #32) Paweł Skup (2023-06-27 22:43:21)
    Oczywiście, że nie lepiej, ale chyba wiesz, że na serce mikola najlepiej podziała odbudowa szlaku, z drewnianymi, pachnącymi podkładami, po którym będzie kursował co godzina parowóz z trzema wagonami z pomostami, a muchomor będzie go żegnał na każdej stacyjce uniesieniem lizaka...
    Oczywiście celem mojej wypowiedzi nie była ocena, a wskazanie sposobu myślenia gminnych decydentów, który w moim mniemaniu jest daleki od ideału, a trzaskanie sztamp w ramach akcji "zróbmy coś oryginalnego", po przejechaniu Polski wzdłuż, zwyczajnie mierzi. Wiem, że trzeba wybrać mniejsze zło i takie tam, ale przyznam, że jak te kilkanaście lat temu po raz pierwszy trafiłem na asfalt zamiast spodziewanych torów wąskich, to moje odczucia były bardzo skrajne. Z jednej strony zachwyt, że zadbano o takie drobiazgi jak wskaźniki, a na przystankach stanęły wiaty. Z drugiej smutek, że nie zobaczę tych torów już. A było to w okolicach Milicza. I już nie zobaczę. I raczej jestem przekonany, że jak ktoś kiedyś zechce odkopać tę konserwę, to wąskotorówki tam już nie zorganizuje. Następstwo czasów.
  • #35 (odp. na #33) Paweł Skup (2023-06-28 06:28:57)
    Nie określiliśmy ram czasowych. Dla mnie ten trend w Polsce zaczął się kilkanaście lat temu i nabiera tempa. Nie wiem, która DDR po starotorzu była pierwsza i kiedy powstała. Kiedyś też się jeździło, ale bez ideologii. Trzeba było dojechać do sklepu czy stacji (stąd czasem pod małymi stacjami kolejowymi czy przystankami było przypięte mrowie rowerów - dobrze to zobrazował St. Bareja w "Zmiennikach"). Rekreacyjnie też się jeździło, ale kiedyś na drogach rowerzysta nie czuł się bezpiecznie, a samochody mijały go ocierając się niemalże i trąbiąc, więc aby dotrzeć do rejonów przyjaznych rowerzyście, trzeba było pokonać ileś kilometrów po nie tak jak dziś, ale ruchliwych drogach. Dziś sporo ludzi korzysta z roweru do przemieszczania się. Nie zapomnę pewnej pani z okolic bodajże Chojny, która jeździła regularnie do Szczecina rowerem (70 km w jedną stronę), ale po DDR po niemieckiej stronie, wzdłuż Odry. Jak mówiła, po polskiej stronie by się nie odważyła.
  • #36 Błażej Kopka (2023-06-28 16:58:50)
    Idziemy w kierunku powielania trendów zachodnich, więc rozwój trakcji rowerowej nas nie minie i pewnie wkrótce przy stacjach kolejowych zaczną powstawać stacje rowerowe, tak jak w Niemczech. Nie widzę nic zdrożnego w zamianie nieużywanych torowisk, dla których nie ma najmniejszych szans na reaktywację w DDR.
  • #37 Szemhazay (2024-09-10 06:26:43)
    Przejazd pociągu turystycznego Cukierek odcinkiem Miejska Górka - Rawicz, z dnia 29.04.2023 r. Widok z końca pociągu
    https://youtu.be/YPh…

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Linia kolejowa Kobylin – Legnica Północna (362/382)

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...