Zdjęcia publikowane w tym serwisie w większości otrzymujemy od internautów i zakładamy, że mają oni prawo do ich przesyłania. Jeżeli trafisz na materiały naruszające Twoim zdaniem czyjeś prawa autorskie, skontaktuj się z nami (adres w stopce).
Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas. Uzupełnij dane
|
Napisz email do redakcji |
Jak dodać nowe zdjęcia?
Komentarze: ⇵
Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy.
Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.
oj, niedobrze będzie to wyglądało... Obecny rząd totalnie skrewił na linii pozyskania środków unijnych. Oby tylko udało dokończyć się to, co zostało przed paroma laty rozpoczęte... (refleksja totalnie nie bazo-kolejowa; ryzyko usunięcia - sto procent :) )
#3
Błażej Kopka
(2023-06-19 18:22:15)
Otwarto oferty na linię do Gostynia w ramach programu Kolej+. Ta linia jako jedyna z 5 wielkopolskich projektów ma być realizowana w konwencji "projektuj i buduj". Dodatkowo jest najkrótsza, czynna w ruchu towarowym dlatego wyceniono ją najtaniej. Efekt? Na 11 ofert żadna nawet nie zbliża się do budżetu - pierwszy taki przypadek w Wlkp. Pewnie preludium tego, co będzie jak w pozostałych projektach pójdą już przetargi na wykonanie, a nie tylko projekty. Oj mikole będą niepocieszeni, bo przecież dla wielu program Kolej+ na obecnym etapie, to jest już gwarancja uruchomienia ruchu.
#4(odp. na #3)
wasiukibic
(2023-06-19 22:44:55)
Myślisz, że ino Mikole czekają na remont i reaktywację ruchu pociągów pasażerskich w Wielkopolsce?
#5
Błażej Kopka
(2023-06-20 00:43:14)
Chodzi o bezkrytyczne nastawienie do deklaracji przeróżnych polityków i decydentów - choćby nie wiem jak nierealne, czy chociażby wątpliwe co do samej terminowości, to powtarzane jak mantra i nawet nie próbuje się podważać tego, skoro w tv czy gdzie tam powiedzieli, że tak będzie. Najlepszy przykład Karpacza - w grudniu już tam pojedziemy i koniec! Bo takie są deklaracje, takie przekazy mediów, więc w czym problem? Że to de facto tylko 5 miesięcy, a tam nawet przetargu na projekt nie ma i wykonanie, to kogo to obchodzi? Pojedziemy bo tak władze i media podają. Kompletny cynizm i niezrozumiała dla mnie akceptacja dla takich informacji - i o to mi chodzi, a nie o to, że z pewnością na takie połączenie czeka wielu. Choć może w wielu przypadkach wcale aż tak nie czekają (np. Turek).
#6
Błażej Kopka
(2023-10-28 10:38:52)
Udało się. Wybrali ZRK DOM z Poznania. Niby formuła realizacji szybsza, bo od razu "projektuj i buduj" (a nie jak w pozostałych projektach na razie tylko opracowanie dokumentacji), ale i tak termin realizacji taki sam, jak dla pozostałych projektów, czyli 2029. Tusk jeszcze dobrze premierem nie został, a sprawy już ruszyły z miejsca - no proszę... ;)
#7
Błażej Kopka
(2023-12-15 18:40:20)
Zaczynam się gubić w tym całym Kolej+ :) PKP po przetargu wybrało ZRK DOM Poznań na wykonawcę inwestycji. Tymczasem ZRK DOM właśnie... ogłosiło, że szukają kogoś, kto by im to wykonał w ramach przetargu ogłoszonego przez siebie :) Chętnie wysłucham każdego, kto mi postara się to wytłumaczyć.
#8
Kospal
(2023-12-15 20:52:08)
Rutynowa sytuacja. Szukają na część albo całość robót podwykonawcę. Tak mieliśmy na linii 430, przy remoncie w zeszłym roku.
#9
Błażej Kopka
(2024-01-18 21:12:46)
Firma ERG Polska z Poznania zaprojektuje i wykona linię do Gostynia w ramach Kolej+ (no chyba, że i oni teraz ogłoszą kolejny przetarg, na kolejnego podwykonawcę).
#10
Igor13
(2024-04-15 17:02:33)
Co było przyczyną likwidacji ruchu pasażerskiego w okolicach od 31 marca do 1 września 2004 roku, na całej linii?
#11
Mikol82
(2024-08-29 22:06:23)
Czy prace rewitalizacyjne są już widoczne na linii kolejowej?
#12
Koro
(2024-11-02 13:42:06)
Obecnie fizycznie nie widziałem żadnych prac, oprócz zatynkowania otworów drzwiowych i okiennych na parterze i zabiciu okien płytami OSB na piętrze na dworcu w Kosowie. Nadal jest ruch pociągów towarowych. Ostatnio widziany Gagarin z ST48, z kontenerami z Gostynia.
#13
Błażej Kopka
(2024-11-07 23:24:33)
Minister Malepszak u szczytu formy, można powiedzieć. Wystąpienie Pana Ministra wraz ze współpracownikami na wczorajszej Komisji Infrastruktury w sprawie programu Kolej+ nie można skwitować inaczej, niż konkluzją, że do świąt i kolędowania jeszcze sporo czasu, a tu "...cuda cuda ogłaszają". Panowie z ministerstwa twierdzą, że są na poziomie badań analitycznych wraz z głębokim zainteresowaniem władz województwa, aby zmodyfikować program Kolej+ w rejonie. Przyczynkiem było pytanie, czy można przedłużyć na tym etapie linię z Gostynia do miejscowości Piaski. Padła odpowiedź, że być może by można, ale nie wiadomo skąd kasa na to itd. ale pomysł jest inny i dotyczy również projektu LK do Śremu. Otóż - ze Śremu zbuduje się nową linię do Gostynia (no i może by się te piaski nawet zahaczyło ostatecznie), a potem już z górki - rewitalizacja przez Miejską Górkę do Rawicza jako alternatywne połączenie Poznań-Wrocław. Bo kto bogatemu zabroni?
#14
Janka
(2024-12-10 20:38:12)
Cześć, czy ktoś z okolic byłby w stanie wykonać kilka aktualnych zdjęć stanu szyn, podkładów i otoczenia linii kolejowej w jednej, zaniedbanej lokalizacji na odcinku Jarocin-Gostyń oraz jednego przejazdu drogowego? Jest to potrzebne do mojej pracy :)
#15(odp. na #14)
Opolanin
(2024-12-11 07:44:14)
Podbij do Stowarzyszenia Szerokim Torem, co opiekuje się nieczynnym odcinkiem.
#16
Janka
(2024-12-12 09:52:55)
Bardzo dziękuję za podpowiedź
#17
Michał
(2025-01-09 23:33:51)
Mamy nowy rok, ale czy coś dzieje się w temacie odtworzenia linii kolejowej do ruchu kolejowego? Umowa z wykonawcą została podpisana pod koniec 2023 roku i nadal czekamy.
#18
Błażej Kopka
(2025-01-10 09:51:18)
Program Kolej+ jest do 2029 roku.
#19
Błażej Kopka
(2025-02-11 13:39:16)
Na stacji w Gostyniu rozpoczęły się pierwsze prace ziemne mające na celu przygotowanie zaplecza pod modernizację linii do Kąkolewa. Właściwe prace w terenie mają rozpocząć się w drugim kwartale tego roku.
#20(odp. na #19)
X. Piast II Chrobry
(2025-04-25 12:32:31)
#22(odp. na #21)
X. Piast II Chrobry
(2025-04-29 12:31:33)
Ja zawsze, ci co przy korycie.
Zresztą cały ten KPO można nazwać: Ostatni Skok na Kasę (OSK).
#23
Błażej Kopka
(2025-04-29 17:12:00)
To kto ustalił taką cenę tej inwestycji? Konkretnie.
#24(odp. na #23)
X. Piast II Chrobry
(2025-04-30 15:08:17)
Konkretnie, będzie to ustalał prokurator, któremu to zgłosiłem na piśmie.
Tak samo "Obwodnica" Poznania za jedyne 1,7 mld PLN.
Ludziska, za tę kwotę można by zbudować tunel centralny pod Wrockiem i jeszcze kilkaset mln by zostało.
#25
Stefan
(2025-09-22 10:26:02)
Uwielbiam komentarze "fachowców od wszystkiego" w stylu "2x przewalone koszty" :D
Proszę zapoznać się z zakresem prac i porównanie z obecnymi kosztami tego typu inwestycji. https://www.sektorko…
[Dodaj nowy komentarz]
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla
wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy
(moderację) bez podania przyczyny.