OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Linia Leszno – Zbąszyń (359)

Odcinek:

Ostatnia zmiana: 2023-11-23 (przebieg)

Wyślij nowe pliki »

| [Pokaż/ukryj poza zasięgiem] [Wersja podstawowa]

Obraz
Odsłon : 2941
: 1
powiększ
Autor: Keith Wilde
data: 1993-03-24;
Odcinek: Nowy Widzim - Wolsztyn
"Pójdziemy ze sobą powoli obok, do końca wszystkiego, żeby zacząć na nowo…".
Wspólny wyjazd pociągów osobowych z Wolsztyna do Nowej Soli (z lewej, Ol49) i Leszna (z prawej, SP45). Widok w kierunku północno-zachodnim (stacja Wolsztyn, w tle semafory wjazdowe).
Tagi: szlak (trasa)/pojedyncze tory, tabor
Obraz
Odsłon : 8017
powiększ
Autor: Maciej Knychała
data: 1994-05-23; (uwagi: data wydania biletu)
Odcinek: Wolsztyn - Zbąszyń: Koniec LK359
Skan biletu kolejowego.
Tagi: dokumenty/bilety/mapy
Obraz
Odsłon : 5432
: 1
powiększ
Autor: Matthias Sitte
Przesłał: wasiukibic; data: 1995-10-01;
Odcinek: Nowy Widzim - Wolsztyn
Piękna Helena z pociągiem osobowym z Wolsztyna do Poznania, na wiadukcie kolejowym nad torami z Leszna (prawy) i Kolska (lewy). Widok w kierunku północno-zachodnim.
Tagi: mosty/wiadukty/estakady/przepusty, szlak (trasa)/pojedyncze tory, tabor
Obraz
Odsłon : 166
powiększ
Autor: Andrzej Klauza
data: 2000-09-02;
Odcinek: Tuchorza - Belęcin Wielkopolski
Przejazd na ul. Polnej w Tuchorzy. Widok w kierunku Wolsztyna.
Tagi: przejazdy i przejścia naziemne (drogowe), szlak (trasa)/pojedyncze tory
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1791
powiększ
Autor: Marek Potocki
data: 2003-08-17;
Odcinek: Wolsztyn - Tuchorza
Widok na tor z ostatniego wagonu. (piętrus BHP,  przedział służbowy).
Tagi: szlak (trasa)/pojedyncze tory
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1741
powiększ
Autor: Jan Jakiel
data: 2003-08-19;
Odcinek: Leszno - Tuchorza
Osobowy relacji Leszno - Zbąszyń (Wolsztyn?) w okolicach Boszkowa (?).
Tagi: tabor, szlak (trasa)/pojedyncze tory
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 2026
powiększ
Autor: Andrzej Dybza
data: 2004-05-01;
Odcinek: Nowy Widzim - Wolsztyn
Wiadukt k. Adamowa, "Specjal" z Wrocławia wypełniony fanatykami pary dojeżdża na paradę do Wolsztyna. Nieużywany tor po prawej prowadzi w stronę Kolska - Nowej soli - Żagania.
Tagi: tabor, szlak (trasa)/pojedyncze tory
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1413
powiększ
Autor: Tomasz
data: 2007-04-21;
Odcinek: Wilkowice - Krzycko Wielkie
Zdjęcie przedstawia ostatni prosty odcinek toru przed stacją Krzycko Wielkie od strony Leszna…
Tagi: szlak (trasa)/pojedyncze tory
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1559
powiększ
Autor: Tomasz
data: 2007-05-08;
Odcinek: Krzycko Wielkie - Włoszakowice
2 km za stacją Włoszakowice w kierunku Leszna.
Tagi: szlak (trasa)/pojedyncze tory
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1506
powiększ
Autor: Tomasz
data: 2007-06-15;
Odcinek: Krzycko Wielkie - Włoszakowice
Ol49-7. Osobowy do Leszna na odcinku Włoszakowice-Krzycko Wielkie.
Tagi: tabor, szlak (trasa)/pojedyncze tory
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1443
powiększ
Autor: Tomasz
data: 2007-06-16;
Odcinek: Wilkowice - Krzycko Wielkie
Ranny pociąg do Leszna prowadzony Pt47-112 na odcinku Krzycko Wielkie-Wilkowice.
Tagi: tabor, szlak (trasa)/pojedyncze tory
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1290
powiększ
Autor: F. Kaiser
data: 2007-06-17;
Odcinek: Zbąszyń Przedmieście - Zbąszyń: Koniec LK359
Zbąszyń - przed wjazdem na magistralę przepuszczamy osobowca z Poznania.
Tagi: tabor, szlak (trasa)/pojedyncze tory
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1221
powiększ
Autor: F. Kaiser
data: 2007-06-17;
Odcinek: Zbąszyń Przedmieście - Zbąszyń: Koniec LK359
Zbąszyń - ten pusty i ślepy nasyp to dawne odgałęzienie linii na Międzychód…
Tagi: szlak (trasa)/pojedyncze tory
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1551
powiększ
Autor: nieznany
Przesłał: Tomasz; data: 2007-07-21;
Odcinek: Krzycko Wielkie - Włoszakowice
Popołudniowy pociąg do Wolsztyna prowadzony Ol49-111
Tagi: tabor, szlak (trasa)/pojedyncze tory
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 2032
: 5
powiększ
Autor: Tomasz
data: 2007-08-09;
Odcinek: Krzycko Wielkie - Włoszakowice
SU45-183 z Pociągiem IC WAWEL na odcinku Włoszakowice-Krzycko Wielkie.
Tagi: tabor, szlak (trasa)/pojedyncze tory
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1839
: 2
powiększ
Autor: Tomasz
data: 2008-05-06;
Odcinek: Krzycko Wielkie - Włoszakowice
Freightliner na Lini Leszno Zbąszyń…
Tagi: tabor, szlak (trasa)/pojedyncze tory
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1320
powiększ
Autor: Przemysław Więcek
data: 2009-09-26;
Odcinek: Wolsztyn - Tuchorza
Tor 47,5 km. W oddali wiadukt w ciągu ulicy Bohaterów Bielnika. Widok w kierunku Leszna. 47,5 km.
Tagi: szlak (trasa)/pojedyncze tory
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1470
powiększ
Autor: Przemysław Więcek
data: 2009-09-26;
Odcinek: Wolsztyn - Tuchorza
Tarcza ostrzegawcza odnosząca się do semafora wjazdowego od strony Zbąszynia. Widok w kierunku Leszna. 47,7 km.
Tagi: szlak (trasa)/pojedyncze tory, sygnalizacja/słupki/znaki itp.
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1368
powiększ
Autor: Przemysław Więcek
data: 2009-09-26;
Odcinek: Wolsztyn - Tuchorza
Tarcza ostrzegawcza odnosząca się do semafora wjazdowego od strony Zbąszynia. Widok w kierunku Zbąszynia. 47,7 km.
Tagi: sygnalizacja/słupki/znaki itp.
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1299
powiększ
Autor: Przemysław Więcek
data: 2009-09-26;
Odcinek: Wolsztyn - Tuchorza
Tarcza ostrzegawcza odnosząca się do semafora wjazdowego od strony Zbąszynia jest za fotografującym. Widok w kierunku Zbąszynia. 47,7 km.
Tagi: sygnalizacja/słupki/znaki itp., szlak (trasa)/pojedyncze tory
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1310
powiększ
Autor: Przemysław Więcek
data: 2009-09-26;
Odcinek: Wolsztyn - Tuchorza
Widok w kierunku Zbąszynia. 47,8 km.
Tagi: szlak (trasa)/pojedyncze tory
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1505
powiększ
Autor: Jarosław Lizak
data: 2011;
Odcinek: Nowy Widzim - Wolsztyn
Linia w okolicy Wolsztyna.
Tagi: panoramy/widoki ogólne, szlak (trasa)/pojedyncze tory
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 2093
powiększ
Autor: Przemysław Więcek
data: 2011-10-21;
Odcinek: Zbąszyń Przedmieście - Zbąszyń: Koniec LK359
Trzyprzęsłowy most nad Obrą. W lewo Nowy Tomyśl i Wolsztyn, w prawo Zbąszynek. 378,3 km/ 67,8 km.
Tagi: mosty/wiadukty/estakady/przepusty
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1981
powiększ
Autor: Przemysław Więcek
data: 2011-10-21;
Odcinek: Zbąszyń Przedmieście - Zbąszyń: Koniec LK359
Trzyprzęsłowy most nad Obrą. Prawy brzeg. W prawo Nowy Tomyśl i Wolsztyn, w lewo Zbąszynek. 378,3 km/ 67,8 km.
Tagi: mosty/wiadukty/estakady/przepusty
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1859
powiększ
Autor: Przemysław Więcek
data: 2011-10-21;
Odcinek: Zbąszyń Przedmieście - Zbąszyń: Koniec LK359
Trzyprzęsłowy most nad Obrą. W oddali nastawnia dysponująca ZB. Widok w kierunku Zbąszynka. 378,3 km/ 67,8 km.
Tagi: mosty/wiadukty/estakady/przepusty, szlak (trasa)/pojedyncze tory
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 974
powiększ
Autor: Przemysław Więcek
data: 2011-10-21;
Odcinek: Zbąszyń Przedmieście - Zbąszyń: Koniec LK359
Tarcza ostrzegawcza odnosząca się do semafora wjazdowego stacji Zbąszyń. W oddali linia Nowy Tomyśl - Zbąszynek. 67,0 km.
Tagi: sygnalizacja/słupki/znaki itp.
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 992
powiększ
Autor: Przemysław Więcek
data: 2011-10-21;
Odcinek: Zbąszyń Przedmieście - Zbąszyń: Koniec LK359
Widoczna tarcza ostrzegawcza odnosząca się do semafora wjazdowego stacji Zbąszyń. Widok w kierunku Wolsztyna. 67,1 km.
Tagi: szlak (trasa)/pojedyncze tory, sygnalizacja/słupki/znaki itp.
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1086
powiększ
Autor: Przemysław Więcek
data: 2011-10-21;
Odcinek: Zbąszyń Przedmieście - Zbąszyń: Koniec LK359
Przejazd drogowy w ciągu ulicy Topolowej. Linia Wolsztyn - Zbąszyń i Nowy Tomyśl - Zbąszynek (dalej). W prawo Wolsztyn, w lewo koniec linii. 67,2 km/ 377,7 km.
Tagi: przejazdy i przejścia naziemne (drogowe)
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 993
powiększ
Autor: Przemysław Więcek
data: 2011-10-21;
Odcinek: Zbąszyń Przedmieście - Zbąszyń: Koniec LK359
Przejazd drogowy w ciągu ulicy Topolowej. Linia Wolsztyn - Zbąszyń. Widok w kierunku Wolsztyna. 67,2 km/ 377,7 km.
Tagi: przejazdy i przejścia naziemne (drogowe)
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 964
powiększ
Autor: Przemysław Więcek
data: 2011-10-21;
Odcinek: Zbąszyń Przedmieście - Zbąszyń: Koniec LK359
W oddali semafory wjazdowe stacji Zbąszyń od strony Nowego Tomyśla i Wolsztyna. Widok w kierunku końca linii. 67,3 km / 377,8 km.
Tagi: szlak (trasa)/pojedyncze tory

Zdjęcia publikowane w tym serwisie w większości otrzymujemy od internautów i zakładamy, że mają oni prawo do ich przesyłania. Jeżeli trafisz na materiały naruszające Twoim zdaniem czyjeś prawa autorskie, skontaktuj się z nami (adres w stopce).

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Komentarze:

Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.

[pokaż/ukryj starsze ⇅]

  • #45 (odp. na #44) wasiukibic (2022-08-21 20:55:52)
    To jest pekapowski standard lat 90. XX wieku na wielu liniach. Niektórzy, niestety, dalej żyją w tym chorym świecie.
  • #46 113 (2022-08-21 23:47:43)
    Serio 2-3 pary dziennie jeżdżą? Jakoś nie wydaję mi się, żeby aż tyle jeździło, niemniej jednak niech mnie ktoś oświeci jeżeli się tutaj mylę.

    Niemniej jednak myślę, że należałoby coś zrobić aby linia miała rozwiniętą siatkę połączeń oraz mieć zwiększone zainteresowanie historyczne. Przy zwiększaniu ruchu można byłoby pomyśleć o drugim torze tak myślę, choć nie wiem czy inni są też tego samego zdania gdyby zwiększono ruch?
  • #47 (odp. na #42) Łukasz Kiąca (2022-08-22 06:24:06)
    W okresie PRL'u istniały plany elektryfikacji tej linii i budowy drugiego toru. Inwestycja miała być przeprowadzona w 1995 r. Wyjeźdźając z Leszna w stronę Zbąszynia mniej więcej do wysokości wiaduktu 100-lecia odzyskania niepodległości, po lewej stronie toru szlakowego, biegnie długa bocznica, która miała być drugim torem.
  • #48 Błażej Kopka (2022-08-22 19:55:13)
    @113 - no wpisz sobie w dowolną aplikację biletową relację Wolsztyn - Zbąszynek to zobaczysz.
    Ta linia bardziej służy samej PKP z uwagi na pewne obiegi, podsyły itd, niż samym podróżnym.
    Co do planów z okresu PRL - a któraż to linia nie miała w planach drugiego toru, elektryfikacji i czego tam jeszcze... A jak się skończyło - wiemy. LK356 miała być elektryfikowana i mieć drugi tor na sporym odcinku, ale nawet w procesie jej kompletnej modernizacji w drugiej dekadzie XXI wieku nikt się nawet nie zająknął z takim pomysłem, mimo, że modernizacja jest uważna za wielki sukces (bo de facto tak jest) i po latach tylko LK285 w skali kraju będzie się mogła z nią równać (jak zagęszczą połączenia).
    Omawiana linia w mojej ocenie ma się co cieszyć, że w ogóle coś tam jeździ, bo nie takie już zamykano. Z drugiej strony sens utrzymywania i eksploatowania LK w ruchu osobowym dla 3 par dziennie jest dla mnie mocno dyskusyjny.
  • #49 (odp. na #48) wasiukibic (2022-08-22 20:46:37)
    Blakop, poczytaj sobie mój wpis z nr 43 i nie twórz nowych teorii, oderwanych od realiów odcinka Wolsztyn - Zbąszynek. Najpierw pocięto ofertę, co przełożyło się na spadek zainteresowania podróżnych. Odcinek Wolsztyn - Leszno, według mojej wiedzy, nigdy nie był zagrożony pod kątem przewozów pasażerskich. Nawet w okresie największej rzezi w roku 2000 nie było tego tematu, przynajmniej oficjalnie. Dyskusyjne to było obcięcie kursów z 5-6 na dobę o 50% na odcinku Wolsztyn - Zbąszyń i to należy piętnować, a nie to, że w ogóle tam jeżdżą 3 pary. UMWW tworzy alibizugi, które rozkładowo są niestrawne zarówno dla ludzi pracujących, jak i młodzieży szkolnej, to czemu się dziwić, że frekwencja słaba?
    Jakim to niby potrzebom PKP służy ta linia, skoro cały ruch pasażerski jest obecnie obsługiwany szynobusami Kolei Wielkopolskich, a do Włoszakowic z towarem jeździ prywaciarz? Cargowska szopa w Lesznie robi podsyły do Zbąszynka? Może obecnie, jak 358 w remoncie to się dzieje, ale wcześniej loki luzem były (po likwidacji szopy w Zbąszynku) podsyłane do/z Czerwieńska, gdzie Cargo ma swój sztandarowy zakład taboru na tą część Polski. Jakiś czas temu były tamtędy objazdy wykorzystywane przez IC, ale to był łabędzi śpiew dla tej linii.
    A plany elektryfikacji i 2 toru to jeszcze z czasów, jak w Polsce stacjonowali sowieci i trwał ożywiony handel między Polską/NRD i ZSRR. Ruscy wpieprzali się we wszystko. Aż dziw, że linii Legnica - Rawicz nie zrobili wtedy na 2 tory pod drutem. Dobrze, że lk 359 nie została zrobiona w ten sposób, bo mielibyśmy terozki zbędną infrę, która ino popadała by w ruinę, przy obecnym wykorzystaniu.
  • #50 113 (2022-08-22 22:16:35)
    @wasiukibic: Chodzi o komentarz Błażeja, czy tam ten do którego piszesz został już usunięty. Swoją drogą masz rację i generalnie tutaj dla linii kolejowej nr 359 no potrzebna byłaby rekultywacja. Ruch może nie jest duży, ale mym zdaniem można byłoby pomyśleć o drugim torze w razie czego, gdyż potencjał jest, ale nie na dużą magistralę, tylko linię regionalną, obsługującą kilka większych miast.

    Swoją drogą to o planach elektryfikacji i drugiego toru przeznaczonych do przeprowadzenia w 1995 roku.

    @Błażej Kopka: Sprawdzałem na Koleo.
  • #51 (odp. na #50) wasiukibic (2022-08-22 22:47:37)
    Nic nie usuwałem.
    O drugim torze można by pomyśleć, gdyby np. na skutek znacznego zwiększenia ruchu wyczerpywała się przepustowość linii i tańsze byłoby zbudowanie drugiego toru, niż reaktywacja i eksploatacja pozamykanych w latach 90. stacji. To nie jest takie hop-siup, bo mam pełną znajomość tej linii, od a do z i wiem, że budowa drugiego toru wiązałaby się z budową kilku nowych mostów i wiaduktów kolejowych, poszerzeń istniejących nasypów, zakupu pasa gruntu, a pewnie też i wyburzeń. To są kolosalne koszty, dla których obecnie i w dającej się przewidzieć przyszłości nie ma i nie będzie uzasadnienia w przypadku lk 359.
    Jakie większe miasta Ty chcesz obsługiwać tą linią, jak tam w zasadzie poza Lesznem są trzy miasteczka, z czego tak naprawdę najbardziej istotna jest ona dla Wolsztyna. Żadne inne większe, czy nawet średnie miasto w tym, czy sąsiednim województwie nie ma z tą linią wiele wspólnego, chyba że liczyć łykendowy i letni dojazd do Boszkowa, czy tam na paradę parowozów do Wolsztyna. Chcesz puszczać pośpiechy z pominięciem Poznania?
  • #52 113 (2022-08-23 17:10:02)
    @wasiukibic: Rozumiem. Spoglądałem za bardzo w przyszłość, gdyż tutaj, w przypadku organizacji chociażby przejazdów dla samego ruchu turystycznego zwiększenie ruchu mogłoby nastąpić przy wzmożonym ruchu w weekendy do Boszkowa.
  • #53 Błażej Kopka (2022-08-23 22:53:26)
    Tu nawet KILKUKROTNE zagęszczenie ruchu mogłoby nastąpić bez inwestycji infrastrukturalnych... Tylko dla kogo niby?
  • #54 (odp. na #48) X. Piast II Chrobry (2024-04-07 12:53:32)
    Obecnie 3 pary są tylko w dni świąteczne, natomiast w dni robocze 6 par, z tego 2, popołudniowe skrócone do lokalnej relacji Zbąszynek - Wolsztyn. https://koleje-wielk…

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Linia kolejowa Leszno – Zbąszyń (359)

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...