OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Linia Sulechów – Luboń koło Poznania (357)

Odcinek:

Ostatnia zmiana: 2017-08-10 (przebieg)

[Pokaż/ukryj poszczególne odcinki]
Punkt (województwo) km km taryfowy
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem]
  Sulechów  (F)
0,335 0
   
   
  Okunin  (F)
6,859 7
   
   
  Smolno Wielkie  (F)
13,266 14
   
   
  Chwalim  (F)
16,759 17
   
   
  Kargowa  (F)
19,505 20
   
   
  Kopanica  (P)
25,177 26
   
   
  Żodyń  (P)
30,232 31
   
   
  Powodowo  (P)
34,606 35
   
   
  Wolsztyn  (P)
38,858 39
   
   
  Tłoki  (P)
45,368 46
   
   
  Rostarzewo  (P)
49,377 50
   
   
  Rakoniewice  (P)
53,489 54
   
   
  Drzymałowo  (P)
56,462 57
   
   
  Ruchocice  (P)
60,291 61
   
    64,145
   
    67,769 68
   
   
  Grąblewo  (P)
70,965
   
   
  Ptaszkowo (ład)  (P)
74,400
   
    74,623 75
   
   
  Kotowo (ład)  (P)
77,331
   
   
  Kotowo  (P)
77,250
   
    80,698 81
   
    87,686 88
   
   
  Stęszew  (P)
95,467 96
   
    99,997 100
   
   
  Szreniawa  (P)
103,348 104
   
   
  Wiry  (P)
108,208 109
   
    112,182 113
Obraz
Stan linii « Pokaż/ukryj

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Komentarze:

  • #1 Łukasz Kiąca (2017-08-25 14:50:02)
    Komunikat ze strony kolei wielkopolskich o przesunięciu terminu zakończenia prac na odcinku Rakoniewice - Wolsztyn
    http://koleje-wielko…
  • #2 (odp. na #1) Adolf Nowak de Piaskowski (2020-06-28 00:03:34)
    Cały czas ciągną druta i są wykopki. Dziwne że nikt jeszcze nie zakosił zwojów kabli.
    Z kolei przed stacją w Stęszewie od wjazdu ze strony Wir, postawili semafor świetlny, który się nie komponuje zupełnie z koncepcją tej linii która miała pozostać przy semaforach kształtowych.
    Mechanik "samowarka" zeznał że na trasę Poznań Gł. - Wolsztyn = 80 km loko zużywa 2T węgla + 5 m^3 wody.
    Ponieważ tender ma zapas 10 T węgla to na styk jest to 400 km.
  • #3 Adolf Nowak de Piaskowski (2020-11-06 00:44:33)
    Typowa, polska niekonsekwencja logiczna:
    "Przywrócone zostanie kursowanie następujących pociągów:

    – 77668 rel. Poznań Gł. (18:47) – Grodzisk Wlkp. (19:42)

    – 77724 rel. Poznań Gł. (21:45) – Wolsztyn (23:10)

    – 77497 rel. Grodzisk Wlkp. (20:00) – Poznań Gł. (21:01)

    Ponadto w dniach od 23 listopada do 7 grudnia 2020 r. na odcinku Grodzisk Wlkp. – Granowo Nowotomyskie – Stęszew – Szreniawa – Luboń uruchomiona zostanie Zastępcza Komunikacja Autobusowa z uwagi na prowadzone przez zarządcę infrastruktury – PKP PLK S.A – prace."

    Za: https://koleje-wielk…
  • #4 (odp. na #3) Adolf Nowak de Piaskowski (2020-11-13 22:46:59)
    Szlak Wolsztyn - Drzymałowo ma być wyremontowany za 108,2 mln zet + prace na stacjach Wolsztyn, Rakoniewice (już dawno przecież po remoncie), Grodzisk + 21 przejazdów.
    https://poznan.nasze…
    A do kompletu: "Najnowsze pojazdy w Kolejach Wielkopolskich – 36WEhd" za jedyne 23,5 mln od sztuki:
    https://koleje-wielk…
    "To na tych odcinkach odnotowujemy coraz większe potoki pasażerskie, dlatego cieszymy się, że możemy odpowiedzieć na oczekiwania naszych pasażerów i rosnące zapotrzebowanie na nowoczesny transport zbiorowy."
    Każda podkładka jest dobra.
  • #5 (odp. na #4) Adolf Nowak de Piaskowski (2020-11-14 14:47:43)
    Poprzednio, w 2011 roku, remont odcinka Luboń - Grodzisk = 73 km kosztował 84 mln PLN co było sumą do przyjęcia:
    https://wiadomosci.o…

    Obecnie mamy wzrost kosztów 5x!
  • #6 (odp. na #5) BartekM (2020-11-16 17:28:36)
    ...i dodatkowo tamten remont był krótszy.
  • #7 (odp. na #6) Adolf Nowak de Piaskowski (2020-11-16 20:40:18)
    To się nazywa "działanie na wydrę" - wiedzą, że za chwilę pieniądze będą tylko dla Wybrańców Narodu oraz powiązanych na krótko z nimi.

    "I nie będzie niczego" - jak mówił 15 lat temu klasyk - Kononowicz. :-)
  • #8 Maciej (2021-02-15 18:49:54)
    Czy jakieś, choćby najbardziej fantastyczne plany, przewidują powrót Kargowej i Kopanicy z krainy wykluczenia komunikacyjnego i odbudowę połączenia Wolsztyn - Sulechów? Zdaję sobie sprawę, studiując najnowsze dzieje linii Wolsztyn - Nowa Sól (zakończone cichym pogrzebem), że lubuskie władze chyba mają tę tematykę w poważaniu i wolą zaorać szlaki, aby nikomu nie przyszedł do głowy wariant dolnośląski, tj. odbudowa linii.
  • #9 (odp. na #8) Adolf Nowak de Piaskowski (2021-02-15 21:28:08)
    Nie licz na to.
  • #10 Poznaniak (2021-03-26 12:07:28)
    Czy na tej linii jeździ towarowy? Jeśli tak to w jakim odstępie czasowym lub kiedy?

[Dodaj nowy komentarz]

Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj treści nie mogą być odbierane jako oficjalne stanowsko administratorów strony w jakiejkolwiek kwestii.
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Linia kolejowa Sulechów – Luboń koło Poznania (357)

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...