OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Linia Leszno – Zbąszyń (359)

Odcinek:

Ostatnia zmiana: 2020-10-27 (historia)

[Pokaż/ukryj poszczególne odcinki]
Punkt (województwo) km km taryfowy
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem]
  Leszno  (P)
0,000 0
   
   
  Marysiewice  (P)
3,593
   
   
  Wilkowice  (P)
5,084
   
    11,535
   
   
  Włoszakowice  (P)
17,893
   
   
  Boszkowo  (P)
21,968
   
   
  Starkowo  (P)
24,850
   
   
  Błotnica  (P)
26,411
   
   
  Perkowo  (P)
29,025
   
    32,946
   
   
  Nowy Solec  (P)
35,276
   
   
  Wroniawy  (P)
39,107
   
   
  Nowy Widzim  (P)
41,982
   
   
  Wolsztyn  (P)
46,089
   
   
  Tuchorza  (P)
53,552
   
    58,395
   
   
  Stefanowo  (P)
62,775
   
    66,637
   
   
  Zbąszyń  (P)
68,878
Obraz
Stan linii « Pokaż/ukryj

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Komentarze:

[pokaż/ukryj starsze ⇅]

  • #29 Givexnine Poznań (Kamil) (2022-03-01 18:15:43)
    Wg raportu UTK zsumowana średnia wymiana dobowa na odc. Wolsztyn-Zbąszyń Przedmieście wynosi 60 osób (przyjąłem środkowe wartości z podanych tam zakresów). Oznacza to, że mniej więcej tyle osób dziennie korzysta z tego odcinka linii. Uruchamianie ZKA wówczas, gdy tory są przejezdne, jedynie z powodu subiektywnie niskiej frekwencji jest bezsensowne. Należy spróbować wpierw spróbować różnych wariantów rozkładu. Jeśli to nie pomoże, to przecież we flocie KW jest tabor o dostosowanej pojemności (ok. 30 osób) - żelazka, ew. podwójne - SA105 i SA108 - i wydaje mi się, że to one głównie tutaj jeżdżą.
  • #30 Błażej Kopka (2022-03-01 19:43:39)
    Utrzymywanie linii dla 3 par pociągów po 20 osób na kurs (średnio). No pewnie - kto bogatemu zabroni..
  • #31 (odp. na #29) Adolf Nowak de Piaskowski (2022-03-01 19:46:33)
    ZKA jest 10x tańsza niż nawet szynobus.
    A teraz wystarczy tam nawet mały busik.
  • #32 wasiukibic (2022-03-01 22:15:04)
    Przy tak beznadziejnej ofercie - 3 pary na dobę - to i tak nieźle. Do Gostynia, w ostatnim okresie eksploatacji jeździło po kilka osób.
  • #33 Błażej Kopka (2022-03-01 22:38:16)
    I dlatego linia pasażersko umarła - to naturalne. Pytanie co było pierwsze? Jajko, czy kura - brak dobrej ofert, czy pasażerów?
  • #34 (odp. na #33) Adolf Nowak de Piaskowski (2022-03-03 00:55:47)
    Będzie lepsza pogoda w marcu to pojeżdżę trochę bo mam wolny miesiąc. :-)
    Sprawdze frekwencje na różnych szlakach.
  • #35 Błażej Kopka (2022-03-03 08:40:38)
    To Ty majątek na bilety stracisz ;)
  • #36 (odp. na #33) wasiukibic (2022-03-03 15:06:30)
    W pewnym momencie kolejarze/UMWW nie za bardzo ogarnęli, czemu ma służyć komunikacja na odcinku Zbąszyń - Wolsztyn; czy jako dowóz do pracy i/lub szkół do Wolsztyna, czy do Zbąszynia, czy na skomunikowanie na przesiadki do Poznania i po drodze obcięto liczbę par z 5-6 do 3, z ofertą w zasadzie nie trafiająca w żaden z wymienionych przeze mnie celów. Jak dojedziesz do Wolsztyna do szkoły na 7, to powrót jest dopiero po 16; jeszcze na początku XXI wieku były połączenia mniej więcej o 13.30 i 15.30. Do Zbąszynia czy Zbąszynka do roboty masz dojazd na 7, ale w drugą stronę pociąg jest zaraz po 13 lub po 17, a więc wrócić z Ikei czy KW w Zbąszynku nie da rady. I tak te pociągi jeżdżą sobie od kilku lat ni w p(...) ni w kakao, więc i frekwencja w nich poleciała na pysk - jak pojedzie 20 kilka osób to jest dobrze. Czasem są jakieś wycieczki miłośników kolei do Wolsztyna, bo przynajmniej skomunikowania w Zbąszynku jakieś są.
  • #37 (odp. na #36) Adolf Nowak de Piaskowski (2022-03-03 15:59:42)
    Dlatego na niektórych odcinkach lepsza jest ZKA bo bardziej elastyczna i tańsza.
    Można puścić nawet bus ale częściej przy sumarycznie niższych kosztach.
    Kierowca może sprawdzać i sprzedawać bilety, by oszczędzać na drużynie, a to porządny koszt.
  • #38 (odp. na #37) wasiukibic (2022-03-03 17:49:20)
    Można też dostosować rozkład jazdy do potrzeb lokalsów, tylko wpierw trzeba te potrzeby określić, ustalić potoki podróżnych; skąd/dokąd, na którą godzinę, jak pojemny tabor, etc. Historia zna niejeden przypadek wygaszania frekwencji i marginalizowania transportu kolejowego.

[Dodaj nowy komentarz]

Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj treści nie mogą być odbierane jako oficjalne stanowsko administratorów strony w jakiejkolwiek kwestii.
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Linia kolejowa Leszno – Zbąszyń (359)

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...