OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Linia Poznań Wschód – Bydgoszcz Główna (356) (galeria)

Odcinek:

Ostatnia zmiana: 2018-08-17 (historia)

Aby zobaczyć wszystkie, lub dodać nowe zdjęcia, przejdź do galerii szczegółowej »

Obraz
fot. Waldemar Heise (pomiędzy 2006 a 2007)
opis ⇵
Obraz
fot. irek (2013-09-10)
opis ⇵
Obraz
fot. irek (2013-11-15)
opis ⇵
Obraz
fot. irek (2014-02-10)
opis ⇵
Obraz
fot. irek (2014-02-11)
opis ⇵
Obraz
fot. Adrian K (2018-07-07)
opis ⇵
Obraz
fot. Maciej Knychała (2019-07-26)
opis ⇵

Aby zobaczyć wszystkie, lub dodać nowe zdjęcia, przejdź do galerii szczegółowej »

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Komentarze:

  • #1 Cyprian Kruk (2019-09-24 23:15:01)
    Szczerze, gdyby były chęci jakiejkolwiek ze strony województwa Kujawsko-pomorskiego. To tą linie można by połączyć z Bydgoszczą, Grudziądzem, Trójmiastem, chyba Tczewem i wieloma innymi dużymi miastami. Oczywiście trzeba było by linię zelektryfikować. Ale po co?? Lepiej zaniedbac, wywalić i się nie interesować. Gdyby dało by radę odwalić takie coś jak napisałem, to pociągi w kierunku Gdańska nie musiałyby jechać do Wrześni na Linie Chorzów Tczew a bezpośrednio przez Kcynie, Wągrowiec do Bydgoszczy. Kompletny bezsens, trochę pomyśleć, a ile by to czasu zaoszczedziło. Prócz IC można uruchomić kible do Bydgoszczczy, Wagrowca, Kcyni. Pole manewru jest ogromne, ale coś nie gra ze strony prawdopodobnie województwa Kujawsko pomorskiego.
  • #2 Mirek (2019-09-25 20:14:42)
    Szanowny Panie, ustalmy jedna rzecz bo do końca nie rozumiemy Pana wypowiedzi. Jakie pociągi jeżdżą do Gdańska przez Wrześnie. Żadne. Poza tym na stacji Września nie przechodzi linia Chorzów Batory-Tczew tylko jeśli takim tokiem myslenia idziemy to pewnie chodzi o Oleśnica-Chojnice. Elektryfikowac tą linie, ale w jakim celu? Gdyby mały szynobus jeździł dalej jak to teraz jezdzi do Wągrowca to by starczało. Mam wrażenie ,że Pan nigdy chyba nie jechał tą linią i nie wie jakie są zapotrzebowania? A odnośnie Województwa Kuj-Pom nie od dzis wiadomo że tam stawiają na przewóz autokarami...
  • #3 Psoter (2019-10-11 10:44:27)
    Elektryfikacja i utrzymanie jej infrastruktury ma sens przy określonej ilości przewozów towarowych (nie dotyczy to dużych aglomeracji gdzie ruch towarowy często jest wydzielony od pasażerskiego). Ale swoją drogą Kujawiacy mogli by przejawiać większe zainteresowanie przedłużeniem linii 356.
  • #4 Adrian K (2019-10-18 09:29:28)
    W godzinach szczytu przewozowego dwa SA 132 z Wągrowca są pełne pasażerów. W latach 70-80 pojawiła się "mapka" z dość ambitnymi planami elektryfikacji węzła poznańskiego i na niej zakładano elektryfikację tylko do Wągrowca. "Kujawiacy" to tylko jedni z mieszkańców woj. kujawsko-pomorskiego, akurat linia 356 przebiega przez Wielkopolskę (część w kuj-pom) i Pomorze. Sprawa reaktywacji tej linii jest poruszana od dawna, ale Urząd Marszałkowski w Toruniu tłumaczy się brakiem środków na realizację. Linia została wpisana do RPO 2014-20 na listę rezerwową z dwoma warunkami: jeśli wystarczy na nią środków i z uwzględnieniem wariantu przez Nakło a nie przez Szubin (de facto od Kcyni liniami 281 i 18). O rewitalizację zabiegali politycy z Bydgoszczy.
  • #5 Cyprian Kruk (2020-03-29 18:46:38)
    W planach PKP na lata 2021-2027 z realizacją do 2040 roku planowana jest modernizacja odcinka Wągrowiec-Gołańcz-granica województwa. Niestety pomimo naprawy torowiska przy stacji Grocholin odcinek pomiędzy Golańczą a Grocholinem a dalej pomiędzy Kcynią a Szubinem jest nieprzejezdny
  • #6 zenOBeK (2020-03-29 21:50:39)
    Bardzo często czytałem, że w PKP brak jest myślenia perskektywicznego. A to myk! Lepiej niż w PRL (plany 5 letnie) - plan na 20 lat!!!! Jestem (prawie) pewien że los linii w tym czasie nie ulegnie zmianie.
    :)
  • #7 Dawid (2020-05-28 13:02:03)
    Czy jest możliwość znalezienia gdzieś w Internecie aktualnego rozkładu jazdy pociągu towarowego na trasie Bydgoszcz-Szubin?
  • #8 (odp. na #7) Marcin Lewandowski (2020-05-28 14:54:11)
    Na pewno jeździ w czwartki, wczesnym przedpołudniem i po południu.
  • #9 Givexnine Poznań (2020-08-03 17:14:58)
    Mój film z tej linii, z większością przystanków po drodze i fragmentami jazdy na szlaku (widok z okna) na odcinku do Skoków - https://www.youtube.…
  • #10 ROPA Poznań (2020-08-03 20:08:55)
    Właśnie 30.07 pojechałem tą linią i "obzdjęciowałem" stacje aż do Wągrowca. Zastanawia mnie jedna rzecz. Całą linię remontował
    "Marszałek Województwa", torowiska, perony,wokół budynków kostka, parkingi ,zostawił jednak budynki dworcowe. Powstał pewien dysonans linia należy do KW/Koleje Wielkopolskie/ a budynki do PKP Nieruchomości. Jeśli tak jest to efektem jest ich stan budowlany. Nic się nie zmienia. Np na stacji Łopuchowo, mam zdjęcie z przed 15 lat. Drewno położone wzdłuż czołowej ściany mam wrażenia jakby było to samo. W czasie tego remontu zaproponowałem, powstanie nowego przystanku u zbiegu ulic Bałtyckiej i Gdyńskiej. Przeprowadziłem rozeznanie. Ponieważ jest tam wiele zakładów byli by chętni na korzystanie z niego. Odpowiedź była negatywna, plan finansowy był już zamknięty. Chętni muszą pójść ok.1 km do stacji/przystanku Poznań Karolin.

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Linia kolejowa Poznań Wschód – Bydgoszcz Główna (356)

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...