OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Linia Święta Katarzyna – Wrocław Kuźniki (349)

Odcinek:

Ostatnia zmiana: 2024-08-28 (historia)

Historia linii » [Link bezpośredni]

data odcinek zdarzenie źródło, uwagi
1874-08-01 Wrocław Gądów - Wrocław Kuźniki: Koniec LK349 Otwarcie nowej linii
ruch towarowy; torów: jeden; prześwit: 1435 mm;
przed 1889 Święta Katarzyna: Początek LK349 - Wrocław Gądów Otwarcie nowej linii
ruch towarowy; torów: jeden; prześwit: 1435 mm;
przed 1900 (???) Święta Katarzyna - Wrocław Brochów: Rozejście torów LK349 Zmiana liczby torów
torów: 2 lub więcej;
po 1900 (???) Wrocław Gądów: LK349 zejście torów (Gądów) - Wrocław Gądów Zmiana liczby torów
torów: 2 lub więcej;
po 1950 Święta Katarzyna: Początek LK349 - Wrocław Kuźniki: Koniec LK349 Elektryfikacja/zmiana systemu zasilania
system zasilania: 3000V DC;
2021-05 Święta Katarzyna: Początek LK349 - Wrocław Brochów Otwarcie dla ruchu
ruch pasażerski: regularny;

Historia numeracji » [Link bezpośredni]

data odcinek numer źródło, uwagi
1985 Święta Katarzyna: Początek LK349 - Wrocław Kuźniki: Koniec LK349 349

Rozkłady jazdy » [Link bezpośredni]

1946 – 1946 »

Historia prędkości » [Link bezpośredni]

data odcinek prędkość km/h źródło, uwagi
2007-11-18 Stadion - Wrocław Kuźniki: Koniec LK349 60 km/h Import PLK2007_10
2007-11-18 Święta Katarzyna: Początek LK349 - Wrocław Brochów 60 km/h Import PLK2007_10
2007-11-18 Święta Katarzyna: Początek LK349 - Stadion 40 km/h Import PLK2007_10
2023-01-03 Stadion - Wrocław Kuźniki: Koniec LK349 60 km/h IMPORT PLK (2023-01-03)
2023-01-03 Stadion - Wrocław Gądów: Początek LK759 60 km/h IMPORT PLK (2023-01-03)
2023-01-03 Wrocław Gądów: Początek LK752 - Wrocław Kuźniki: Koniec LK349 60 km/h IMPORT PLK (2023-01-03)
2023-01-03 Święta Katarzyna: Początek LK349 - Wrocław Brochów 60 km/h IMPORT PLK (2023-01-03)
2023-01-03 Wrocław Brochów - Stadion 40 km/h IMPORT PLK (2023-01-03)
2024-01-03 Stadion - Wrocław Kuźniki: Koniec LK349 60 km/h IMPORT PLK (2024-01-03)
2024-01-03 Stadion - Wrocław Gądów: Początek LK759 60 km/h IMPORT PLK (2024-01-03)
2024-01-03 Wrocław Gądów: Początek LK752 - Wrocław Kuźniki: Koniec LK349 60 km/h IMPORT PLK (2024-01-03)
2024-01-03 Święta Katarzyna: Początek LK349 - Wrocław Brochów 60 km/h IMPORT PLK (2024-01-03)
2024-01-03 Wrocław Brochów - Stadion 40 km/h IMPORT PLK (2024-01-03)
2025-04-07 Stadion - Wrocław Kuźniki: Koniec LK349 60 km/h IMPORT PLK (2025-04-07)
2025-04-07 Stadion - Wrocław Gądów: Początek LK759 60 km/h IMPORT PLK (2025-04-07)
2025-04-07 Wrocław Gądów: Początek LK752 - Wrocław Kuźniki: Koniec LK349 60 km/h IMPORT PLK (2025-04-07)
2025-04-07 Święta Katarzyna: Początek LK349 - Wrocław Brochów 60 km/h IMPORT PLK (2025-04-07)
2025-04-07 Wrocław Brochów - Stadion 40 km/h IMPORT PLK (2025-04-07)

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Komentarze:

Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.

  • #1 Adolf Nowak de Piaskowski (2021-07-05 20:59:52)
    W sumie nadal jest 4-ro torowa na odcinku 1,5 km od Hallera na północ, za wiadukt nad linią 274.
  • #2 Mszkl (2021-07-06 08:12:45)
    Biegnie równolegle po nasypie z lk. 750- też wg. Bazy jednotorową, coś z liczbą torów nie pasuje.
  • #3 (odp. na #2) Adolf Nowak de Piaskowski (2021-12-24 16:00:56)
    Na Wiki piszą: "Po zakończeniu drugiej wojny światowej, w 1945 roku 3 i 4 tor rozebrano. Dopiero w latach 80. XX wieku rozpoczęto ich odbudowę lecz w latach 90. XX wieku prace te przerwano[1]." https://pl.wikipedia…
    Z powietrza widać jednak inaczej.
    Może miejscowe chłopaki podzielą się swoją wiedzą.
  • #4 (odp. na #3) wasiukibic (2021-12-24 19:18:18)
    Tor 3 odbudowano (wraz z elektryfikacją) na początku XXI wieku. Tor 4 nie został odbudowany do dziś i nie ma planów na jego odbudowę. Były deklaracje/propozycję, aby obwodnicę towarową wykorzystać na cele kolei aglomeracyjnej, przy partycypacji miasta w kosztach, ale miasto nie było zainteresowane tematem.

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Linia kolejowa Święta Katarzyna – Wrocław Kuźniki (349)

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...