Linia Święta Katarzyna – Wrocław Kuźniki (349)
Ostatnia zmiana: 2024-08-28 (historia)
Historia linii » [Link bezpośredni]
data | odcinek | zdarzenie | źródło, uwagi |
---|---|---|---|
1874-08-01 | Wrocław Gądów - Wrocław Kuźniki: Koniec LK349 | Otwarcie nowej linii ruch towarowy; torów: jeden; prześwit: 1435 mm; |
|
przed 1889 | Święta Katarzyna: Początek LK349 - Wrocław Gądów | Otwarcie nowej linii ruch towarowy; torów: jeden; prześwit: 1435 mm; |
|
przed 1900 (???) | Święta Katarzyna - Wrocław Brochów: Rozejście torów LK349 | Zmiana liczby torów torów: 2 lub więcej; |
|
po 1900 (???) | Wrocław Gądów: LK349 zejście torów (Gądów) - Wrocław Gądów | Zmiana liczby torów torów: 2 lub więcej; |
|
po 1950 | Święta Katarzyna: Początek LK349 - Wrocław Kuźniki: Koniec LK349 | Elektryfikacja/zmiana systemu zasilania system zasilania: 3000V DC; |
|
2021-05 | Święta Katarzyna: Początek LK349 - Wrocław Brochów | Otwarcie dla ruchu ruch pasażerski: regularny; |
Historia numeracji » [Link bezpośredni]
data | odcinek | numer | źródło, uwagi |
---|---|---|---|
1985 | Święta Katarzyna: Początek LK349 - Wrocław Kuźniki: Koniec LK349 | 349 |
Rozkłady jazdy » [Link bezpośredni]
1946 – 1946 » | ||
---|---|---|
rozkład | data | tabele |
Polska, zima 1946/1947 | pomiędzy 1946-10-07 a 1947-05-14 | 175, | Szczegóły » |
Historia prędkości » [Link bezpośredni]
data | odcinek | prędkość km/h | źródło, uwagi |
---|---|---|---|
2007-11-18 | Stadion - Wrocław Kuźniki: Koniec LK349 | ↔ 60 km/h | Import PLK2007_10 |
2007-11-18 | Święta Katarzyna: Początek LK349 - Wrocław Brochów | ↔ 60 km/h | Import PLK2007_10 |
2007-11-18 | Święta Katarzyna: Początek LK349 - Stadion | ↔ 40 km/h | Import PLK2007_10 |
2023-01-03 | Stadion - Wrocław Kuźniki: Koniec LK349 | → 60 km/h | IMPORT PLK (2023-01-03) |
2023-01-03 | Stadion - Wrocław Gądów: Początek LK759 | ← 60 km/h | IMPORT PLK (2023-01-03) |
2023-01-03 | Wrocław Gądów: Początek LK752 - Wrocław Kuźniki: Koniec LK349 | ← 60 km/h | IMPORT PLK (2023-01-03) |
2023-01-03 | Święta Katarzyna: Początek LK349 - Wrocław Brochów | ↔ 60 km/h | IMPORT PLK (2023-01-03) |
2023-01-03 | Wrocław Brochów - Stadion | ↔ 40 km/h | IMPORT PLK (2023-01-03) |
2024-01-03 | Stadion - Wrocław Kuźniki: Koniec LK349 | → 60 km/h | IMPORT PLK (2024-01-03) |
2024-01-03 | Stadion - Wrocław Gądów: Początek LK759 | ← 60 km/h | IMPORT PLK (2024-01-03) |
2024-01-03 | Wrocław Gądów: Początek LK752 - Wrocław Kuźniki: Koniec LK349 | ← 60 km/h | IMPORT PLK (2024-01-03) |
2024-01-03 | Święta Katarzyna: Początek LK349 - Wrocław Brochów | ↔ 60 km/h | IMPORT PLK (2024-01-03) |
2024-01-03 | Wrocław Brochów - Stadion | ↔ 40 km/h | IMPORT PLK (2024-01-03) |
2025-04-07 | Stadion - Wrocław Kuźniki: Koniec LK349 | → 60 km/h | IMPORT PLK (2025-04-07) |
2025-04-07 | Stadion - Wrocław Gądów: Początek LK759 | ← 60 km/h | IMPORT PLK (2025-04-07) |
2025-04-07 | Wrocław Gądów: Początek LK752 - Wrocław Kuźniki: Koniec LK349 | ← 60 km/h | IMPORT PLK (2025-04-07) |
2025-04-07 | Święta Katarzyna: Początek LK349 - Wrocław Brochów | ↔ 60 km/h | IMPORT PLK (2025-04-07) |
2025-04-07 | Wrocław Brochów - Stadion | ↔ 40 km/h | IMPORT PLK (2025-04-07) |
Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane
|
Napisz email do redakcji |
Jak dodać nowe zdjęcia?
Komentarze: ⇵
Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.
-
#1
Adolf Nowak de Piaskowski
(2021-07-05 20:59:52)
W sumie nadal jest 4-ro torowa na odcinku 1,5 km od Hallera na północ, za wiadukt nad linią 274.
-
#2
Mszkl
(2021-07-06 08:12:45)
Biegnie równolegle po nasypie z lk. 750- też wg. Bazy jednotorową, coś z liczbą torów nie pasuje.
-
#3
(odp. na #2)
Adolf Nowak de Piaskowski
(2021-12-24 16:00:56)
Na Wiki piszą: "Po zakończeniu drugiej wojny światowej, w 1945 roku 3 i 4 tor rozebrano. Dopiero w latach 80. XX wieku rozpoczęto ich odbudowę lecz w latach 90. XX wieku prace te przerwano[1]." https://pl.wikipedia…
Z powietrza widać jednak inaczej.
Może miejscowe chłopaki podzielą się swoją wiedzą. -
#4
(odp. na #3)
wasiukibic
(2021-12-24 19:18:18)
Tor 3 odbudowano (wraz z elektryfikacją) na początku XXI wieku. Tor 4 nie został odbudowany do dziś i nie ma planów na jego odbudowę. Były deklaracje/propozycję, aby obwodnicę towarową wykorzystać na cele kolei aglomeracyjnej, przy partycypacji miasta w kosztach, ale miasto nie było zainteresowane tematem.
[Dodaj nowy komentarz]
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.
Linia kolejowa Święta Katarzyna – Wrocław Kuźniki (349)