OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Linia Wrocław Psie Pole – Trzebnica (326)

Odcinek:

Ostatnia zmiana: 2025-07-11 (historia)

Wyślij nowe pliki »

| [Pokaż/ukryj poza zasięgiem] [Wersja podstawowa]

Obraz
Odsłon : 1836
powiększ
Autor: Grzegorz Sarnecki
data: 2001-05-25;
Odcinek: Wrocław Zakrzów - Wrocław Pawłowice
Szlak z Pawłowic do Zakrzowa.
Tagi: szlak (trasa)/pojedyncze tory
Obraz
Odsłon : 1490
: 2
powiększ
Autor: Grzegorz Sarnecki
data: 2001-05-25;
Odcinek: Wrocław Zakrzów - Wrocław Pawłowice
Most na Widawie między Pawłowicami i Zakrzowem.
Tagi: mosty/wiadukty/estakady/przepusty
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1549
powiększ
Autor: Marek Potocki
data: 2003-05-07;
Odcinek: Wrocław Zakrzów - Wrocław Pawłowice
Zakrzów - Pawłowice.
Tagi: szlak (trasa)/pojedyncze tory
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1291
powiększ
Autor: Marek Potocki
data: 2003-05-07;
Odcinek: Wrocław Zakrzów - Wrocław Pawłowice
Na odcinku Wrocław Zakrzów - Wrocław Pawłowice.
Tagi: szlak (trasa)/pojedyncze tory
Obraz
Odsłon : 557
powiększ
Autor: Maciej Dembiniok
data: 2006-11-10;
Odcinek: Wrocław Zakrzów - Wrocław Pawłowice
Mostek na Dobrej między Zakrzowem a Pawłowicami.
Tagi: infrastruktura torowa/rozjazdy/równie stacyjne, szlak (trasa)/pojedyncze tory
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1729
powiększ
Autor: Tadeusz Rutkowski
data: 2007-10;
Odcinek: Siedlec Trzebnicki - Trzebnica
Kładka nad torem na polnej drodze, miedzy wioskami Raszów i Będkowo. Widok w kierunku Trzebnicy.
Tagi: mosty/wiadukty/estakady/przepusty
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1312
powiększ
Autor: Tomasz Wciślik
data: 2009-05-15;
Odcinek: Wrocław Pawłowice - Ramiszów
Remontowany tor szlakowy, widok na północ.
Tagi: szlak (trasa)/pojedyncze tory
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1282
powiększ
Autor: Tomasz Wciślik
data: 2009-05-15;
Odcinek: Wrocław Zakrzów - Wrocław Pawłowice
Remontowany tor szlakowy - widok na północ.
Tagi: szlak (trasa)/pojedyncze tory
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1671
powiększ
Autor: Tomasz Wciślik
data: 2009-05-15;
Odcinek: Wrocław Zakrzów - Trzebnica
Rewitalizacja - oby rzeczywiście oznaczała ożywienie linii…
Tagi: budowy/remonty/rozbiórki, tablice informacyjne/plakaty/ogłoszenia
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1190
powiększ
Autor: Damian Grzywna
data: 2009-05-21;
Odcinek: Wrocław Zakrzów - Wrocław Pawłowice
Rewitalizacja linii kolejowej Wrocław Zakrzów - Trzebnica. Odcinek pomiędzy ul. Starodębową a ul. Pawłowicką.
Tagi: szlak (trasa)/pojedyncze tory
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1244
powiększ
Autor: Damian Grzywna
data: 2009-05-21;
Odcinek: Ramiszów - Pasikurowice
Rewitalizacja linii kolejowej Wrocław Zakrzów - Trzebnica. Widok linii tuż za przystankiem Ramiszów w kierunku Trzebnicy.
Tagi: szlak (trasa)/pojedyncze tory
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1276
powiększ
Autor: Damian Grzywna
data: 2009-05-21;
Odcinek: Ramiszów - Pasikurowice
Rewitalizacja linii kolejowej Wrocław Zakrzów - Trzebnica. Przejazd na drodze Pasikurowice - Ramiszów.
Tagi: przejazdy i przejścia naziemne (drogowe)
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1489
powiększ
Autor: Damian Grzywna
data: 2009-05-21;
Odcinek: Ramiszów - Pasikurowice
Rewitalizacja linii kolejowej Wrocław Zakrzów - Trzebnica. Widok w kierunku Trzebnicy.
Tagi: szlak (trasa)/pojedyncze tory
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1485
powiększ
Autor: Damian Grzywna
data: 2009-05-21;
Odcinek: Pasikurowice - Siedlec Trzebnicki
Rewitalizacja linii kolejowej Wrocław Zakrzów - Trzebnica. Widok w kierunku Wrocławia.
Tagi: szlak (trasa)/pojedyncze tory
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1662
powiększ
Autor: Damian Grzywna
data: 2009-05-21;
Odcinek: Pasikurowice - Siedlec Trzebnicki
Rewitalizacja linii kolejowej Wrocław Zakrzów - Trzebnica. Widok w kierunku Trzebnicy.
Tagi: szlak (trasa)/pojedyncze tory
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1305
powiększ
Autor: Damian Grzywna
data: 2009-05-21;
Odcinek: Ramiszów - Pasikurowice
Rewitalizacja linii kolejowej Wrocław Zakrzów - Trzebnica. Widok w kierunku Trzebnicy.
Tagi: szlak (trasa)/pojedyncze tory
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1298
powiększ
Autor: Damian Grzywna
data: 2009-05-21;
Odcinek: Pasikurowice - Siedlec Trzebnicki
Rewitalizacja linii kolejowej Wrocław Zakrzów - Trzebnica. Przejazd na drodze Pasikurowice - Bukowina.
Tagi: przejazdy i przejścia naziemne (drogowe)
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1280
powiększ
Autor: Oskar Olejnik
data: 2009-09-02;
Odcinek: Brochocin Trzebnicki - Trzebnica
Tor szlakowy za kilometrem 14.800. Tam tylko zostały wymienione podkłady pod stykami.
Tagi: szlak (trasa)/pojedyncze tory
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1123
powiększ
Autor: Jarosław Lizak
data: 2009-09-20;
Odcinek: Wrocław Zakrzów - Wrocław Pawłowice
Po wznowieniu ruchu na linii konduktorzy wychodzą na przejazdy kolejowe celem zatrzymania ruchu drogowego by bezpiecznie przejechać składem.
Tagi: przejazdy i przejścia naziemne (drogowe), ciekawostki
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1276
powiększ
Autor: Jarosław Lizak
data: 2009-09-20;
Odcinek: Wrocław Zakrzów - Wrocław Pawłowice
Przejazd w okolicy Pawłowic.
Tagi: przejazdy i przejścia naziemne (drogowe)
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1573
powiększ
Autor: Jarosław Lizak
data: 2009-09-20;
Odcinek: Wrocław Psie Pole: Początek LK326 - Wrocław Zakrzów
Dojeżdżamy do stacji Wrocław Psie Pole.
Tagi: szlak (trasa)/pojedyncze tory
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1535
powiększ
Autor: Jarosław Lizak
data: 2010;
Odcinek: Wrocław Psie Pole: Początek LK326 - Trzebnica
Rozkład jazdy Kolei Dolnośląskich, obowiązywał w 2010 roku.
Tagi: dokumenty/bilety/mapy
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1341
powiększ
Autor: Damian Grzywna
data: 2012-03-23;
Odcinek: Wrocław Zakrzów - Wrocław Pawłowice
Przejazd na ul. Starodębowej na Pawłowicach we Wrocławiu.
Tagi: przejazdy i przejścia naziemne (drogowe), tablice informacyjne/plakaty/ogłoszenia
Obraz
Odsłon : 1371
powiększ
Autor: materiał urzędowy
Przesłał: Michał Dadełło; data: 2014-12-14;
Odcinek: Wrocław Psie Pole: Początek LK326 - Trzebnica
Rozkład jazdy przykładowego pociągu (realnego) z RJ 2014/2015, obrazującego sytuację z infrastrukturą na linii nr 326. Skróty, dla mniej wtajemniczonych: H - zainstalowane urządzenia SHP, ph - postój handlowy pociągu, po - przystanek osobowy, PP - blokada samoczynna na szlaku dwu lub wi ej torowym, przystosowana dla jazdy poci gu po torze lewym w kierunku przeciwnym do zasadniczego, RT - radiotelefon rejestrowany, ZS - posterunek zdalnie sterowany (ZS + symbol nastawni, np. ZS WP - zdalne sterowanie Wrocław Popowice).
Tagi: dokumenty/bilety/mapy
Obraz
Odsłon : 1104
powiększ
Autor: Damian Grzywna
data: 2016-08-26;
Odcinek: Wrocław Pawłowice - Ramiszów
Wiadukt na drodze ekspresowej S8. Na drugim planie wiadukt na drodze krajowej nr 98. Widok w kierunku Wrocławia.
Tagi: szlak (trasa)/pojedyncze tory, mosty/wiadukty/estakady/przepusty
Obraz
Odsłon : 787
powiększ
Autor: Damian Grzywna
data: 2016-08-26;
Odcinek: Wrocław Pawłowice - Ramiszów
Okolice hektometra kol. 4,4. Widok w Kierunku Trzebnicy.
Tagi: szlak (trasa)/pojedyncze tory
Obraz
Odsłon : 770
powiększ
Autor: Jacek Wielgus
data: 2016-11-27;
Odcinek: Brochocin Trzebnicki - Trzebnica
Szlak z Trzebnicy po podbiciu i wymianie podkładów. W tle wiadukt kolejowy nad ul. Armii Krajowej w Trzebnicy. Widok w kierunku Wrocławia.
Tagi: szlak (trasa)/pojedyncze tory
Obraz
Odsłon : 982
powiększ
Autor: Jacek Wielgus
data: 2016-12-04;
Odcinek: Pierwoszów Miłocin - Brochocin Trzebnicki
Remont torowiska.
Tagi: szlak (trasa)/pojedyncze tory
Obraz
Odsłon : 1199
: 16
powiększ
Autor: Ryszard
data: 2017-09-07;
Odcinek: Brochocin Trzebnicki - Trzebnica
Nawiązanie do zdjęcia (2007-10). Ten sam teren po wycięciu drzew znajdujących się w odległości do 15m od toru. Widok w kierunku Wrocławia.
Tagi: materiały prasowe, pocztówki, kadry filmowe, szlak (trasa)/pojedyncze tory
Obraz
Odsłon : 734
powiększ
Autor: Damian Grzywna
data: 2018-04-30;
Odcinek: Wrocław Pawłowice - Ramiszów
Wrocław. Okolice cmentarza przy ul. Złocieniowej. Widok w kierunku Trzebnicy.
Tagi: panoramy/widoki ogólne, sygnalizacja/słupki/znaki itp., szlak (trasa)/pojedyncze tory, tabor

Zdjęcia publikowane w tym serwisie w większości otrzymujemy od internautów i zakładamy, że mają oni prawo do ich przesyłania. Jeżeli trafisz na materiały naruszające Twoim zdaniem czyjeś prawa autorskie, skontaktuj się z nami (adres w stopce).

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Komentarze:

Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.

  • #1 Łukasz Kiąca (2017-05-15 14:54:52)
    Artykuł z gazety wrocławskiej o zakończeniu prac remontowych na linii kolejowej do Trzebnicy
    http://www.gazetawro…
  • #2 Ryszard (2017-11-15 13:49:32)
    Linia Wrocław Psie Pole - Trzebnica wchodziła w skład Kolei Prawego Brzegu Odry (Rechte - Oder - Ufer Eisenbahn, ROU). Plany budowy linii powstały już w latach 1883-1884. Wówczas planowano poprowadzić ją z Oleśnicy, dalej przez Trzebnicę do Żmigrodu lub Prusic, ze względu na lokalizację kopalni węgla brunatnego. W roku 1884 proponowano, aby trasa linii przebiegała z Wrocławia Psiego Pola do Trzebnicy, a następnie przez Uraz, Wołów, Ścinawę, w kierunku Szczecina. Celem zaś takiego projektu miało być uniezależnienie się od Kolei Górnośląskiej (Oberschlesische Eisenbahn, OSE). Powyższego planu jednak nie udało się zrealizować, gdyż na drodze stanęło wcześniejsze otrzymanie koncesji na budowę przez Kolej Wrocławsko-Świebodzicką (Breslau - Freiburger Eisenbahn, BrFr). Dzięki staraniom Trzebnicy i Prusic od roku 1878 podjęto prace nad projektem przebiegu i później budowy linii o znaczeniu lokalnym. Trasa miała przebiegać z Wrocławia przez Trzebnicę do Prusic, ale ostatecznie zadecydowano o tym, iż Trzebnica pozostanie stacją końcową. Linię wybudowano w 1886 roku, z państwowych środków finansowych. Otwarcie było dwuetapowe - do listopada 1886 roku otwarto odcinek Wrocław Psie Pole (Breslau Hundsfeld) - Brochocin (Gros Totschen) o długości 15,6 km, a pierwszy pociąg wjechał na dworzec w Trzebnicy (Trebnitz) dnia 1 grudnia 1886 roku. Ostatecznie przebieg trasy przedstawiał się następująco:
    • Wrocław Psie Pole (Breslau Hundsfeld) km 0,000
    • Wrocław Zakrzów (Sacrau) km 1,150
    • Wrocław Pawłowice (Pawelwitz) km 2,608
    • Pasikurowice (Paschkelwitz) km 7,526
    • Siedlec Trzebnicki (Sedlitz) km 10,391
    • Brochocin Trzebnicki (Gros Totschen) km 15,696
    • Trzebnica (Trebnitz) km 19,736
    W latach 70. przewozy kolejowe drastycznie malały, a w tym okresie prędkość handlowa na tym odcinku wynosiła 20 km/h. W latach 80. przeprowadzono częściowy remont linii podwyższając równocześnie prędkość handlową do 50 km/h dla pociągów pasażerskich i 45 km/h dla składów mieszanych. W latach 1984-1988 kursowało do Trzebnicy do siedmiu par pociągów na dobę, w tym jeden prowadzony podwójną trakcją lokomotyw SP45.
    Od roku 1988 jednak regres przewozów na linii był już znaczny - w latach 1990-91 kursowały już tylko dwie pary pociągów pasażerskich na dobę, w tym jeden pasażersko-towarowy. Ostatecznie linię zamknięto dla ruchu pasażerskiego w czerwcu 1991, pociągi towarowe zawieszono w 1999 roku, ostatni pociąg PKP pojawił się na linii w 2002 roku. Od tego momentu linia dzierżawiona była przez Dolnośląskie Koleje Regionalne Sp. z o.o., które organizowały przejazdy okolicznościowe własnym taborem i planowały wznowienie ruchu pasażerskiego na tej linii.
    W roku 2006 PKP wypowiedziało umowę z DKR i postanowiło zlikwidować linię. Ostatni, pożegnalny przejazd DKR miał miejsce 7 października 2006. Tymczasem po długich rozmowach linia została przejęta 11 października 2007 przez samorząd województwa dolnośląskiego.
    Samorząd podjął się jej remontu i 20 września 2009 roku reaktywowano przewozy pasażerskie.
    W roku 2012 wybudowano nowy przystanek w km 13,216 Pierwoszów umożliwiający dojazd koleją mieszkańcom Wrocławia i Trzebnicy do ośrodka wypoczynkowego znajdującego się obok przystanku.
    W roku 2014 zarządca linii Dolnośląska Służba Dróg i Kolei (jednostka wykonawcza samorządu) wyremontowała perony na przystankach Wrocław Pawłowice, Pasikurowice, Siedlec Trzebnicki oraz wybudowała nowy przystanek w km 5,597 w miejscowości Ramiszów, wymienione perony zostały dostosowane do obowiązujących przepisów (wysokość peronu 55cm – dopasowana do wysokości podłogi kursującego taboru). Wszystkie zmodernizowane przystanki posiadają oświetlenie peronu, wiatę peronową, stojak na rowery oraz parking dla samochodów, są dostosowane dla osób niepełnosprawnych. Na terenie zarządzanym przez DSDiK do modernizacji pozostały perony w miejscowościach Brochocin Trzebnicki i Trzebnica
    W roku 2016 wykonano prace II etapu modernizacji linii. Przebudowano układ torowy st. Trzebnica wraz z przebudową peronu do wysokości 55cm i połączenia go z projektowanym przez Gminę Centrum przesiadkowym. Przebudowano peron Brochocin Trzebnicki oraz wymieniono szyny i podkłady między miejscowościami Brochocin – Trzebnica. Po modernizacji prędkość rozkładowa na linii została podwyższona na całym odcinki do 80 km/h. Obecnie prowadzona jest planowa wycinka drzew rosnących w odległości mniejszej niż 15 m o czynnego toru(zgodnie z Ustawą o transporcie kolejowym).
  • #3 Ryszard (2017-11-22 14:47:06)
    DSDiK (zarządca kolejowy odcinka Wrocław Zakrzów - Trzebnica) wyremontował w porozumieniu z zarządcami dróg przejazdy kolejowe:
    km 2,414 ul. Pawłowicka
    km 2,581 ul. Starodębowa
    km 10,341 Siedlec
    Zarządcy dróg w ramach remontu drogi wykonali również chodniki.
  • #4 Błażej Kopka (2025-04-02 03:20:28)
    KOLTECH INWESTOR Sp. z o.o. z Warszawy wykona studium wykonalności elektryfikacji linii do Trzebnicy dla DSDiK. Oby lepiej, niż niektóre projekty z programu Kolej+, gdzie dla elektryfikacji w ogóle nie pomyślano o liniach przesyłowych i podstacjach trakcyjnych :)
  • #5 Błażej Kopka (2025-07-18 16:00:47)
    Ogłoszono przetarg na remont dwóch odcinków torów, o łącznej długości ok.11km. Zamawiający przyznaje, że większość szyn i podkładów na tym odcinku nadaje się już tylko na złom i do utylizacji. Na nowych odcinkach prędkość ma wzrosnąć do 100km/h, ale oczywiście nadal na torze klasycznym.

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Linia kolejowa Wrocław Psie Pole – Trzebnica (326)

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...