OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Linia Bielawa Zachodnia – Radków (318/327)

Odcinek:

Ostatnia zmiana: 2025-07-08 (podobiekty)

Wyślij nowe pliki »

| [Pokaż/ukryj poza zasięgiem] [Wersja podstawowa] |

Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1986
powiększ
Autor: nieznany
Przesłał: Adam Pacześniak; data: 1902;
Odcinek: Srebrna Góra - Srebrna Góra Twierdza
Wiadukt Srebrnogórski. Widok w kierunku północno-wschodnim: w prawo Srebrna Góra, w lewo Wolibórz/Ścinawka Średnia. Ze zbiorów Adama Pacześniaka.
Tagi: materiały prasowe, pocztówki, kadry filmowe, mosty/wiadukty/estakady/przepusty
Obraz
Odsłon : 1716
powiększ
Autor: nieznany
Przesłał: Adam Pacześniak; data: 1902;
Odcinek: Srebrna Góra - Srebrna Góra Twierdza
Wiadukt Srebrnogórski. W tle, po prawej twierdza. Widok w kierunku północnym: w prawo Srebrna Góra, w lewo Wolibórz/Ścinawka Średnia. Ze zbiorów Adama Pacześniaka.
Tagi: materiały prasowe, pocztówki, kadry filmowe, mosty/wiadukty/estakady/przepusty
Obraz
Odsłon : 2404
powiększ
Autor: nieznany
Przesłał: Adam Pacześniak; data: pomiędzy 1902 a 1931;
Odcinek: Srebrna Góra - Nowa Wieś Kłodzka
Wiadukt Żdanowski. Widok w kierunku północno-wschodnim: w prawo Srebrna Góra, w lewo Wolibórz/Ścinawka Średnia. Ze zbiorów Adama Pacześniaka.
Tagi: materiały prasowe, pocztówki, kadry filmowe, mosty/wiadukty/estakady/przepusty, tabor
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1964
powiększ
Autor: nieznany
Przesłał: Andrzej Michalski; data: pomiędzy 1902-08-05 a 1925;
Odcinek: Srebrna Góra - Nowa Wieś Kłodzka
Linia kolejowa na starej pocztówce.
Tagi: szlak (trasa)/pojedyncze tory
Obraz
Odsłon : 1905
powiększ
Autor: nieznany
Przesłał: Adam Pacześniak; data: 1903;
Odcinek: Srebrna Góra - Srebrna Góra Twierdza
Wiadukt Żdanowski. Widok w kierunku południowo-wschodnim: w lewo Srebrna Góra, w prawo Wolibórz/Ścinawka Średnia. Ze zbiorów Adama Pacześniaka.
Tagi: materiały prasowe, pocztówki, kadry filmowe, mosty/wiadukty/estakady/przepusty, tabor
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 2010
powiększ
Autor: nieznany
Przesłał: Adam Pacześniak; data: pomiędzy 1903 a 1931;
Odcinek: Srebrna Góra - Srebrna Góra Twierdza
Wiadukt Żdanowski. W tle twierdza. Widok w kierunku północnym: w prawo Srebrna Góra, w lewo Wolibórz/Ścinawka Średnia. Ze zbiorów Adama Pacześniaka.
Tagi: materiały prasowe, pocztówki, kadry filmowe, mosty/wiadukty/estakady/przepusty
Obraz
Odsłon : 2060
powiększ
Autor: nieznany
Przesłał: Adam Pacześniak; data: 1904;
Odcinek: Srebrna Góra - Srebrna Góra Twierdza
Wiadukt Żdanowski. Widok w kierunku południowo-wschodnim: w lewo Srebrna Góra, w prawo Wolibórz/Ścinawka Średnia. Ze zbiorów Adama Pacześniaka.
Tagi: materiały prasowe, pocztówki, kadry filmowe, mosty/wiadukty/estakady/przepusty
Obraz
Odsłon : 2945
powiększ
Autor: nieznany
Przesłał: Adam Pacześniak; data: 1909;
Odcinek: Srebrna Góra - Nowa Wieś Kłodzka
Pociąg na zębatym odcinku linii.
Ze zbiorów Adama Pacześniaka.
Tagi: tabor, szlak (trasa)/pojedyncze tory
Obraz
Odsłon : 2233
powiększ
Autor: nieznany
Przesłał: Adam Pacześniak; data: 1910;
Odcinek: Srebrna Góra - Nowa Wieś Kłodzka
Ze zbiorów Adama Pacześniaka.
Tagi: tabor, szlak (trasa)/pojedyncze tory
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 2409
powiększ
Autor: nieznany
data: 1914;
Odcinek: Bielawa Zachodnia Dworzec Mały - Srebrna Góra
Rozkład jazdy z 1914 r.
Tagi: dokumenty/bilety/mapy
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 2080
powiększ
Autor: nieznany
data: 1914;
Odcinek: Bielawa Zachodnia Dworzec Mały - Srebrna Góra
Rozkład jazdy z 1914 r.
Tagi: dokumenty/bilety/mapy
Obraz
Odsłon : 11094
powiększ
Autor: nieznany
Przesłał: Adam Pacześniak; data: 1916;
Odcinek: Jemna - Srebrna Góra Twierdza
Mapa okolic Ząbkowic Śl.
Ze zbiorów Adama Pacześniaka.
Tagi: materiały prasowe, pocztówki, kadry filmowe, panoramy/widoki ogólne
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1943
powiększ
Autor: nieznany
data: przed 1918;
Odcinek: Bielawa Zachodnia Dworzec Mały - Srebrna Góra
Tagi: dokumenty/bilety/mapy
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 2217
powiększ
Autor: nieznany
data: pomiędzy 1918 a 1931;
Odcinek: Srebrna Góra - Srebrna Góra Twierdza
Największy wiadukt na odcinku (okres międzywojenny).
Tagi: materiały prasowe, pocztówki, kadry filmowe, mosty/wiadukty/estakady/przepusty, tabor
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 2359
powiększ
Autor: nieznany
data: pomiędzy 1918 a 1931;
Odcinek: Srebrna Góra - Srebrna Góra Twierdza
Największy wiadukt na odcinku.
Tagi: materiały prasowe, pocztówki, kadry filmowe, mosty/wiadukty/estakady/przepusty, tabor
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 2141
powiększ
Autor: nieznany
data: pomiędzy 1918 a 1945;
Odcinek: Ścinawka Średnia Dworzec Mały - Radków
Wiadukt na trasie.
Tagi: mosty/wiadukty/estakady/przepusty
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 2224
powiększ
Autor: nieznany
data: 1920;
Odcinek: Bielawa Zachodnia Dworzec Mały - Srebrna Góra
Tagi: tabor
Obraz
Odsłon : 1885
powiększ
Autor: nieznany
Przesłał: Adam Pacześniak; data: 1923;
Odcinek: Ścinawka Radkowska - Ratno Wambierzyce
Ze zbiorów Adma Pacześniaka.
Tagi: mosty/wiadukty/estakady/przepusty
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 2436
powiększ
Autor: nieznany
Przesłał: Adam Pacześniak; data: przed 1924;
Odcinek: Srebrna Góra - Nowa Wieś Kłodzka
Stara pocztówka, zbliżenie na tor kolei zębatej. Ze zbiorów Adama Pacześniaka.
Tagi: szlak (trasa)/pojedyncze tory
Obraz
Odsłon : 2089
powiększ
Autor: nieznany
Przesłał: Adam Pacześniak; data: 1926;
Odcinek: Srebrna Góra - Srebrna Góra Twierdza
Wiadukt Srebrnogórski. Widok w kierunku północno-wschodnim: w prawo stacja Srebrna Góra, w lewo Wolibórz/Ścinawka Średnia. Ze zbiorów Adama Pacześniaka.
Tagi: materiały prasowe, pocztówki, kadry filmowe, mosty/wiadukty/estakady/przepusty
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1908
powiększ
Autor: nieznany
data: 1929;
Odcinek: Bielawa Zachodnia Dworzec Mały - Srebrna Góra
Tagi: dokumenty/bilety/mapy
Obraz
Odsłon : 1002
powiększ
Autor: nieznany
Przesłał: Marek Potocki; data: 1930 (???);
Odcinek: Srebrna Góra - Srebrna Góra Twierdza
Wiadukt Żdanowski. Widok w kierunku północnym: w prawo Srebrna Góra, w lewo Wolibórz/Ścinawka Średnia.
Tagi: materiały prasowe, pocztówki, kadry filmowe, mosty/wiadukty/estakady/przepusty
Obraz
Odsłon : 1828
powiększ
Autor: nieznany
Przesłał: Adam Pacześniak; data: przed 1931;
Odcinek: Srebrna Góra - Srebrna Góra Twierdza
Wiadukt Srebrnogórski. Widok w kierunku północno-zachodnim: w prawo dawna stacja Srebrna Góra, w lewo Wolibórz/Ścinawka Średnia. Ze zbiorów Adama Pacześniaka.
Tagi: materiały prasowe, pocztówki, kadry filmowe, mosty/wiadukty/estakady/przepusty
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1932
powiększ
Autor: nieznany
data: 1940;
Odcinek: Bielawa Zachodnia Dworzec Mały - Srebrna Góra
Rozkład jazdy z 1940 r.
Tagi: dokumenty/bilety/mapy
Obraz
Odsłon : 2787
powiększ
Autor: nieznany
Przesłał: Adam Pacześniak; data: przed 1940;
Odcinek: Ścinawka Radkowska - Ratno Wambierzyce
Ze zbiorów Adma Pacześniaka.
Tagi: budynki dworcowe, mosty/wiadukty/estakady/przepusty
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1685
powiększ
Autor: nieznany
data: 1943;
Odcinek: Ścinawka Średnia Dworzec Mały - Radków
Bilet z Kłodzka do Radkowa.
Tagi: dokumenty/bilety/mapy
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1371
powiększ
Autor: nieznany
Przesłał: Andrzej Michalski; data: przed 1945;
Odcinek: Ścinawka Radkowska - Ratno Wambierzyce
Stara pocztówka. Widukt w pobliżu stacji kolejowej.
Tagi: mosty/wiadukty/estakady/przepusty
Obraz
Odsłon : 1574
powiększ
Autor: nieznany
Przesłał: Adam Pacześniak; data: przed 1945;
Odcinek: Ścinawka Radkowska - Ratno Wambierzyce
Przedwojenne zdjęcie jako polska pocztówka.
Ze zbiorów Adma Pacześniaka.
Tagi: mosty/wiadukty/estakady/przepusty
Obraz
Odsłon : 1323
: 2
powiększ
Autor: nieznany
Przesłał: Damian Grzywna; data: 1975;
Odcinek: Nowa Ruda Słupiec - Radków
Fragment mapy z 1975r. w skali 1:100000 z przebiegiem linii.
Tagi: detale, dokumenty/bilety/mapy
Obraz
Odsłon : 2331
powiększ
Autor: Werner & Hansjörg Brutzer
data: 1981-01-01;
Odcinek: Ścinawka Radkowska - Ratno Wambierzyce
Pociąg osobowy do Radkowa z Ty2 na czele w okolicach wsi Ratno Dolne.
Tagi: tabor, szlak (trasa)/pojedyncze tory

Zdjęcia publikowane w tym serwisie w większości otrzymujemy od internautów i zakładamy, że mają oni prawo do ich przesyłania. Jeżeli trafisz na materiały naruszające Twoim zdaniem czyjeś prawa autorskie, skontaktuj się z nami (adres w stopce).

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Komentarze:

Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.

[pokaż/ukryj starsze ⇅]

  • #87 Błażej Kopka (2025-06-29 08:15:48)
    Żaden kawałek nie jest tutaj ani realny, ani opłacalny do wykonania, dlatego nigdy nie powstanie.
  • #88 Ksawery Jakubek (2025-07-18 19:01:38)
    Dziś przeszedłem się trasą z Ścinawki Średniej do Radkowa i to musze powiedzieć:
    - Większość wiaduktów pozostało i jest normalnie do przejścia.
    - Ścinawka Radkowska do Ratno Wambierzyce jest jak las i nie do przejścia kompletnie
    - Radków i Ratno Wambierzyce są postawione na prywatnym terenie i nie da się wejść legalnie.
  • #89 Błażej Kopka (2025-07-23 01:38:58)
    Tak dla ścisłości, dla tych, którzy chcieli by całej linii od Srebrnej Góry do Ścinawki - może dla niektórych to oczywiste, ale jak czytam wiele wypowiedzi, to myślę, że dla wielu to nie jest takie oczywiste - odcinek dawnej linii kolejowej na odcinku Srebrna Góra - Wolibórz (odcinek zębatki) nie należy do DSDiK. Mało tego - w wielu miejscach teren po byłej linii na tym odcinku nie stanowi nawet wydzielonej działki geodezyjnej.
  • #90 (odp. na #89) Zuoty (2025-07-23 09:36:32)
    Błażeju, jesteś pewny? Rozmawiałem z DSDiK odnośnie uszkodzonego wiaduktu koło Nowej Wsi Kłodzkiej i mówili, że to jest w ich posiadaniu (jak i linia) i oni będą się zajmować tym obiektem.
    Co nie zmienia faktu, że takową odbudowę póki co można odłożyć, jak niektórych marzenia ;)
  • #91 Błażej Kopka (2025-07-23 12:54:38)
    To kto im to przekazał i kiedy? Należy pamiętać, że to już przed wojną nie była linia kolejowa, więc trudno, żeby jako linię od kogokolwiek ją przejęli. Okolice wiaduktów srebnogóskich to są potężne działki z przylegającymi do nich lasami i geodezyjnie wiadukty, ani linia kolejowa w tym rejonie nie są w żaden sposób na tych potężnych działkach wyodrębnione (działki 489 i 490). Można to sprawdzić na geoportalu. Na stronie DSDiK nie znajdziesz też tego odcinka jako wykazanego w liniach objętych ich zarządem. DSDiK dostało tylko odcinek od Dzierżoniowa przez Bielawę do Srebrnej Góry - dalej w kierunku Woliborza nie, bo to już nawet nie wszędzie jest wyodrębniony teren po byłej linii. Zresztą ta ścieżka rowerowa (obecnie) do Ząbkowic też już nie należy do DSDiK. Dopiero od Woliborza do Nowej Rudy Słupiec jest ich teren (ale już do samej Ścinawki nie, bo to cały czas należy do PLK). Jeśli ktoś ma informacje, że w jakiś sposób przeszli w posiadanie gruntów pod byłą linią w okolicy wiaduktów srebnogórskich, to chętnie usłyszę kiedy i jak to nastąpiło i dlaczego w wykazach gruntu tych terenów nie wyodrębniono.
  • #92 Błażej Kopka (2025-07-23 16:21:04)
    @Zuoty - jeśli natomiast masz na myśli ten wiadukt nad DW385, to zabezpieczenie, czy nawet remont wiaduktu może wynikać z faktu, że przecież DSDiK zarządza również ową drogą pod nim, więc z tego mogą wynikać prace w tym miejscu, a nie czymkolwiek związanym z przywracaniem połączenia kolejowego.
  • #93 Ksawery Jakubek (2025-08-23 18:11:24)
    Ok, przeszedłem dziś linie z Ząbkowic do Bielawy Zachodniej przez Srebrną Górę i mam jedno wielkie pytanie, o co chodzi z kilometrażem? Próbowałem zrobić z tego sens, ale nie kumam. Około Srebrnej Góry pojawia się kilometraż 13 000, ale np. dalej - Jemna to już 15 000 i to tak rosło. Gdzie rozpoczyna się, nie mam pojęcia. Jeżeli chodzi o samą linię, to jest odkrzaczona i trochę wyboista również bez 2 małych mostków. Da się cała przejść i zobaczyć każdy (oprócz srebrno-górskiego) budynek dworca. Tory są ułożone do mostku przy Bielawie Nowej, a od Ostroszowic do Bielawy Nowej są porozwalane podkłady.
  • #94 Mikol74 (2025-09-02 19:27:20)
    Srebrna jest ciut daleko od twierdzy. Jak widać na mapie, przed drugim wiaduktem odchodzi ścieżka prawie do samej budowli. Jaka byłaby szansa przedłużyć o ten kawałek? Tylko jeden wiadukt wtedy do naprawy, a i marketingowo przystanek twierdza byłby bardziej chwytliwy. Ile to jest, 2 km?
  • #95 (odp. na #94) wasiukibic (2025-09-03 10:20:05)
    Remont dwóch potężnych, ceglanych wiaduktów pod ruch pociągów kosztowałby krocie. Strzelam, że z dychę za jeden. Poza tym stromy podjazd i kłopoty w prowadzeniu ruchu jesienią i zimą. Tam są głębokie wąwozy, gdzie niekiedy zimą śniegu jest po pas; nie wiem czy DSDiK jest gotowe na prowadzenie ruchu na takiej linii.
  • #96 Błażej Kopka (2025-09-03 11:43:54)
    One się nie nadają do remontu - od tego trzeba zacząć. Zostały źle zaprojektowane. Działki, na których leżą wiadukty, nie są wyodrębnione jako dawna linia kolejowa i nie należą do województwa, więc nie ma się co zastanawiać, co by tu zrobiło DSDiK, bo nie ma z tymi terenami nic wspólnego.

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Linia kolejowa Bielawa Zachodnia – Radków (318/327)

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...