OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Linia Jelenia Góra – Szklarska Poręba Górna (– Harrachov) (311/590)

Odcinek:

Ostatnia zmiana: 2025-06-23 (przebieg)

Wyślij nowe pliki »

| [Pokaż/ukryj poza zasięgiem] [Wersja podstawowa] |

Obraz
Odsłon : 4546
: 1
powiększ
Autor: nieznany
Przesłał: Marek Potocki; data: 1900;
Odcinek: Jelenia Góra - Dębowa Góra
Most na Bobrze.
Tagi: mosty/wiadukty/estakady/przepusty
Obraz
Odsłon : 4518
powiększ
Autor: nieznany
data: 1900;
Odcinek: Jelenia Góra - Dębowa Góra
Most na Bobrze.
Tagi: mosty/wiadukty/estakady/przepusty
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 2345
powiększ
Autor: nieznany
Przesłał: Adam Pacześniak; data: 1902;
Odcinek: Piechowice - Górzyniec
Most nad Małą Kamienną (widok w kierunku zachodnim ) oraz wjazd do tunelu pod Zbójnickimi Skałami od strony Piechowic. Ze zbiorów Adama Pacześniaka.
Tagi: mosty/wiadukty/estakady/przepusty, tunele
Obraz
Odsłon : 4826
powiększ
Autor: nieznany
Przesłał: Marek Potocki; data: 1903;
Odcinek: Jelenia Góra - Dębowa Góra
Most na Bobrze.
Tagi: mosty/wiadukty/estakady/przepusty
Obraz
Odsłon : 2071
powiększ
Autor: nieznany
Przesłał: Marek Potocki; data: 1904;
Odcinek: Szklarska Poręba Dolna - Szklarska Poręba Huta
W Szklarskiej Porębie.
Tagi: mosty/wiadukty/estakady/przepusty
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 3341
powiększ
Autor: nieznany
Przesłał: Adam Pacześniak; data: 1905;
Odcinek: Górzyniec - Szklarska Poręba Górna
Wyjazd ze stacji Szklarska Poręba Dolna (widoczny semafor wjazdowy stojący na grani) do stacji Szklarska Poręba Średnia. Widok tamże (zachód). Tory biegną w wykutym przez skały wąwozie.
Ze zbiorów Adama Pacześniaka.
Tagi: tabor, szlak (trasa)/pojedyncze tory
Obraz
Odsłon : 4555
powiększ
Autor: nieznany
data: 1905;
Odcinek: Jelenia Góra - Dębowa Góra
Most na Bobrze.
Tagi: mosty/wiadukty/estakady/przepusty
Obraz
Odsłon : 4550
powiększ
Autor: nieznany
data: 1907;
Odcinek: Jelenia Góra - Dębowa Góra
Most na Bobrze.
Tagi: mosty/wiadukty/estakady/przepusty
Obraz
Odsłon : 5162
powiększ
Autor: nieznany
Przesłał: Marek Potocki; data: 1908;
Odcinek: Jelenia Góra - Dębowa Góra
Most na Bobrze.
Tagi: mosty/wiadukty/estakady/przepusty
Obraz
Odsłon : 4507
powiększ
Autor: nieznany
Przesłał: Marek Potocki; data: 1909;
Odcinek: Jelenia Góra - Dębowa Góra
Most na Bobrze.
Tagi: mosty/wiadukty/estakady/przepusty
Obraz
Odsłon : 4923
powiększ
Autor: nieznany
Przesłał: Marek Potocki; data: pomiędzy 1910 a 1930;
Odcinek: Jelenia Góra - Dębowa Góra
Most na Bobrze.
Tagi: mosty/wiadukty/estakady/przepusty
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 2767
powiększ
Autor: nieznany
Przesłał: Adam Pacześniak; data: 1911;
Odcinek: Górzyniec - Szklarska Poręba Huta
Wjazd na stację Szklarska Poręba Dolna (widoczny stojący na grani semafor) od strony Szklarskiej Poręby Średniej. Widok w kierunku północno-wschodnim (Sz.P. Dolna). Sztuczny wąwóz przebity przez skałę celem przeprowadzenia toru.
Ze zbiorów Adama Pacześniaka.
Tagi: tabor, szlak (trasa)/pojedyncze tory
Obraz
Odsłon : 2156
powiększ
Autor: nieznany
data: 1911;
Odcinek: Dębowa Góra - Jelenia Góra Cieplice [dawna lokalizacja]
Rejon Jeleniej Góry Zachodniej.
Tagi: tabor, szlak (trasa)/pojedyncze tory, mosty/wiadukty/estakady/przepusty
Obraz
Odsłon : 2054
powiększ
Autor: nieznany
Przesłał: Miłosz Telesiński - Zbąszynek; data: 1911;
Odcinek: Szklarska Poręba Dolna - Szklarska Poręba Średnia
Wyjazd pociągu ze stacji Szklarska Poręba Dolna. Widok tamże (północny-wschód) od strony Szklarskiej Poręby Średniej.
Tagi: sygnalizacja/słupki/znaki itp., szlak (trasa)/pojedyncze tory, tabor
Obraz
Odsłon : 2733
powiększ
Autor: nieznany
Przesłał: Adam Pacześniak; data: 1912;
Odcinek: Górzyniec - Szklarska Poręba Górna
Ze zbiorów Adama Pacześniaka.
Tagi: tabor, szlak (trasa)/pojedyncze tory
Obraz
Odsłon : 5599
: 1
powiększ
Autor: nieznany
Przesłał: Marek Potocki; data: 1913;
Odcinek: Dębowa Góra - Jelenia Góra Celwiskoza
Pocztówka z rejonu Jeleniej Góry zachodniej. Widać pociągi na dwóch liniach.
Tagi: tabor, szlak (trasa)/pojedyncze tory
Obraz
Odsłon : 4387
powiększ
Autor: nieznany
data: 1913;
Odcinek: Jelenia Góra - Dębowa Góra
Most na Bobrze.
Tagi: mosty/wiadukty/estakady/przepusty
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 3255
: 1
powiększ
Autor: nieznany
Przesłał: fotopolska.eu; data: 1914;
Odcinek: Kopaniec - Szklarska Poręba Dolna
Wjazd na stację Szklarska Poręba Dolna od strony Piechowic, tuż za wylotem z tunelu pod Zbójnickimi Skałami. Widok w kierunku południowo-zachodnim.
Tagi: tabor, szlak (trasa)/pojedyncze tory
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 5428
powiększ
Autor: nieznany
Przesłał: Adam Pacześniak; data: 1914;
Odcinek: Jelenia Góra - Dębowa Góra
Ze zbiorów Adama Pacześniaka.
Tagi: mosty/wiadukty/estakady/przepusty
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 3023
powiększ
Autor: nieznany
Przesłał: Maciej Pędrak; data: 1914-07-01;
Odcinek: Jelenia Góra - Szklarska Poręba Górna
Linia Jelenia Góra (Hirsberg) - Kořenov (Grünthal), nr 57b.
REICHS-KURSBUCH obowiązywał od 1.07.1914r.
Tagi: dokumenty/bilety/mapy
Obraz
Odsłon : 2213
powiększ
Autor: nieznany
Przesłał: Marek Potocki; data: 1915;
Odcinek: Szklarska Poręba Dolna - Szklarska Poręba Jakuszyce [dawna lokalizacja]
Pociąg w Górach Izerskich.
Tagi: tabor, szlak (trasa)/pojedyncze tory
Obraz
Odsłon : 4079
: 1
powiększ
Autor: nieznany
data: 1918;
Odcinek: Jelenia Góra - Dębowa Góra
Most na Bobrze.
Tagi: tabor, mosty/wiadukty/estakady/przepusty
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1947
powiększ
Autor: nieznany
data: przed 1918;
Odcinek: Szklarska Poręba Huta - Szklarska Poręba Jakuszyce [dawna lokalizacja]
Odcinek powyżej stacji Szklarska Poręba Huta.
Tagi: szlak (trasa)/pojedyncze tory
Obraz
Odsłon : 3667
powiększ
Autor: nieznany
data: 1919;
Odcinek: Jelenia Góra - Dębowa Góra
Most na Bobrze.
Tagi: tabor, mosty/wiadukty/estakady/przepusty
Obraz
Odsłon : 2088
powiększ
Autor: nieznany
Przesłał: Adam Pacześniak; data: przed 1920;
Odcinek: Kopaniec - Szklarska Poręba Dolna
Wlot do tunelu pod Zbójnickimi Skałami od strony Szklarskiej Poręby. Widok w kierunku północnym (Piechowice). Ze zbiorów Adama Pacześniaka.
Tagi: tabor, szlak (trasa)/pojedyncze tory
Obraz
Odsłon : 3830
powiększ
Autor: nieznany
data: przed 1920;
Odcinek: Jelenia Góra - Dębowa Góra
Most na Bobrze.
Tagi: mosty/wiadukty/estakady/przepusty
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 4164
powiększ
Autor: nieznany
data: pomiędzy 1920 a 1945;
Odcinek: Jelenia Góra - Dębowa Góra
Most na Bobrze.
Tagi: tabor, mosty/wiadukty/estakady/przepusty
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 5519
: 6
powiększ
Autor: nieznany
Przesłał: Adam Pacześniak; data: przed 1922;
Odcinek: Dębowa Góra - Jelenia Góra Zachodnia
Zejście się torów obecnej lk 274, z Gryfowa Śląskiego (u dołu) i lk 311 ze Szklarskiej Poręby Górnej (w tle). W lewo połączenie torów i stacja Jelenia Góra. Ze zbiorów Adama Pacześniaka.
Tagi: infrastruktura torowa/rozjazdy/równie stacyjne, tabor, szlak (trasa)/pojedyncze tory
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 4176
powiększ
Autor: nieznany
Przesłał: Adam Pacześniak; data: przed 1922;
Odcinek: Jelenia Góra - Dębowa Góra
Ze zbiorów Adama Pacześniaka.
Tagi: mosty/wiadukty/estakady/przepusty
Obraz
Odsłon : 1610
powiększ
Autor: nieznany
Przesłał: Marek Potocki; data: przed 1922;
Odcinek: Szklarska Poręba Średnia - Czerwony Potok
Wiadukt w Szklarskiej Porębie.
Tagi: mosty/wiadukty/estakady/przepusty

Zdjęcia publikowane w tym serwisie w większości otrzymujemy od internautów i zakładamy, że mają oni prawo do ich przesyłania. Jeżeli trafisz na materiały naruszające Twoim zdaniem czyjeś prawa autorskie, skontaktuj się z nami (adres w stopce).

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Komentarze:

Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.

[pokaż/ukryj starsze ⇅]

  • #28 Ksawery Jakubek (2025-06-18 07:15:32)
    W lipcu planuję wybrać się pieszo na praktycznie cały kawałek tej linii kolejowej, więc możliwe, że wpadnie wtedy na każdą stację nowe zdjęcie.
  • #29 (odp. na #28) Paweł (2025-06-18 07:28:30)
    Nowe zdjęcia na Bazę są cenne.
  • #30 mikol zza wschodniej granicy (2025-06-24 22:37:33)
    Cześć wszystkim! Interesuję się trochę koleją w Polsce i ciekawi mnie takie pytanko: a czy na tej linii kursowały kiedykolwiek EN57 lub inne podobne EZTy (EN71, ED72)? Nie było żadnych ograniczeń spowodowanych specyficznym charakterem profilu tej linii? Bo tak naprawdę, gdy gdzieś natrafiam na zdjęcia stąd, zawsze są to składy wagonowe z elektrowozem - chodzi mi o tych starszych zdjęciach, jeszcze przed uruchomieniem KD.
  • #31 Mszkl (2025-06-25 07:39:56)
    Oj nie zawsze :-)
    https://www.bazakole…
  • #32 (odp. na #30) Opolanin (2025-06-25 10:03:34)
    Jak to, a słynna EN71-43? Jeździły, ale w pewnym momencie, przez ograniczenie na łuku i pod górkę bywało, że opory w kibelkach się paliły i nie dawały rady jechać na bezoporowej, przy takich zawrotnych prędkościach.
  • #33 Błażej Kopka (2025-06-25 11:39:08)
    EM-10 były tutaj często widywane też.
  • #34 mikol zza wschodniej granicy (2025-06-25 19:11:27)
    Nie mówiłem, że zawsze jeździly tylko EU07, powiedziałem zaś, że to ja na takie zdjęcia natrafiam. Szukałem zdjęć na rail.phototrans.eu, wpisując w tamtejszej wyszukiwarce numer linii, a okazało się, że dużo jest dawno temu opublikowanych zdjęć, dla których numer linii nie został wpisany w odpowiednim polu. Potem już trochę znalazłem, wpisując zamiast numeru linii, nazwy tamtejszych stacji.
    A dlaczego EN71-043 pomalowano w taki sposób? To był jakiś pociąg "flagmański"?
    Przejazd przyśpieszonym „Sprinterem” KD „Szrenica”, w relacji Wrocław Główny — Szklarska Poręba Górna, widok z kabiny maszynisty: https://www.youtube.…
  • #35 Błażej Kopka (2025-06-26 09:16:49)
    "Apteka" była składakiem z dwóch klasycznych kibelków serii EN57 (1041+116) i różniła się trochę od reszty - miała inny sposób wykończenia siedzeń, minibar, stojaki na narty i była dedykowana na szlaki górskie.
  • #36 Mikol z Karkonoszy (2025-06-26 12:43:07)
    Cytat z #33 "EM-10 były tutaj często widywane też".
    Serie lokomotyw należałoby pisać poprawnie, czyli EM10. Po myślniku były numery inwentarzowe poszczególnych pojazdów. To częsty błąd, zwłaszcza u osób niezbyt znających się na kolei, ale trzeba go prostować, prostować i jeszcze raz prostować. Co do tego "częstego widywania", to trzeba powiedzieć, że był to jednak krótki okres czasowy, ok. 6 letni, na początku XXI w. (biorąc pod uwagę 38-letni czas istnienia na PKP linii Jelenia Góra – Szklarska Poręba Górna, jako zelektryfikowanej).

    Kolejny cytat z #35 ""Apteka" była składakiem z dwóch klasycznych kibelków serii EN57 (1041+116)". Raczej z jednego kibelka - 1041 i jedynie członu sb, tego drugiego, czyli 116. Tego typu wpis sugeruje, że była to jednostka 6-członowa, a nie 4-członowa. Nie wiem też skąd potoczna nazwa "Apteka", dla tego składu (lansowana dziś (?) w internecie), jednak nie mająca wiele wspólnego z czasami, kiedy skład ten jeździł w malowaniu w niebieskie pasy (czy barwy te przypominają aptekę? dziwne określenie). Na tego typu składy mówiono wówczas "kolorowe kible", no ale nie wnikam, może ktoś dla samego siebie mówił też "Apteka".

    A co do odmiennych malowań ezt w tamtym okresie (od standardowych dla ówczesnych EN57 i EN71), dostało je kilkanaście składów, wykorzystywanych jako pociągi InterRegio, właśnie dla odróżnienia ich od "zwyczajnych" ezt. Było to kilka wariantów malowania, w tym te nawiązujące do ezt serii ED72. Wiele pociągów IR zestawianych z ezt, miało wówczas także własne nazwy (trochę ich było), np wspomniany EN71-043, obsługiwał IR "Szrenica" do Szklarskiej.
  • #37 Błażej Kopka (2025-06-26 19:28:57)
    No rzeczywiście postawienie kreski z przecinkami tu lub tam, tudzież nazwa "apteka" (którą nie ja wymyśliłem) wiele wnosi do sprawy :)

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Linia kolejowa Jelenia Góra – Szklarska Poręba Górna (– Harrachov) (311/590)

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...