OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Linia Kobierzyce – Piława Górna (310)

Odcinek:

Ostatnia zmiana: 2025-06-17 (historia)

Historia linii » [Link bezpośredni]

data odcinek zdarzenie źródło, uwagi
1884-10-15 Łagiewniki rozjazd - Niemcza rozjazd Otwarcie nowej linii
ruch towarowy; ruch pasażerski: regularny; torów: jeden; prześwit: 1435 mm;
1894-11-15 Niemcza rozjazd - Piława Górna: Koniec LK310 Otwarcie nowej linii
ruch towarowy; ruch pasażerski: regularny; torów: jeden; prześwit: 1435 mm;
1898-10-01 Kobierzyce - Łagiewniki rozjazd Otwarcie nowej linii
ruch towarowy; ruch pasażerski: regularny; torów: jeden; prześwit: 1435 mm;
1945 Kobierzyce - Piława Górna: Koniec LK310 Linia nieprzejezdna/remont
przed 1946-10 (???) Kobierzyce - Piława Górna: Koniec LK310 Przywrócenie przejezdności
1996-03-29 Kobierzyce - Piława Górna: Koniec LK310 Zamknięcie dla ruchu
ruch pasażerski;
Na odcinku Kobierzyce – Piława od dnia 01.04.96 wprowadzono zastępczą komunikację, która została zlikwidowana w dniu 04.11.96 (info: Klub Miłośników Transportu Zbiorowego, 2014)
przed 1999 Łagiewniki Dzierżoniowskie - Piława Górna: Koniec LK310 Zamknięcie dla ruchu
ruch towarowy;
przed 2000 Łagiewniki Dzierżoniowskie - Piława Górna: Koniec LK310 Linia nieprzejezdna/remont
2002-11 Kobierzyce - Łagiewniki Dzierżoniowskie Zamknięcie dla ruchu
ruch towarowy;
Oficjalne pismo zezwlające: TK–1g–4–54b3/2000 z dnia 27.11.2000.
Ostatnie wagony po cukier: jesień 2002.
2006 Kobierzyce - Piława Górna: Koniec LK310 Linia nieprzejezdna/remont
Linia usunięta z ewidencji PKP PLK. (2006)
Szlak Kobierzyce - Szczepankowice Wr w około km 1,3 zalano przejazd asfaltem na drodze krajowej nr 8
Jordanów Śl wjazd od strony Kobierzyc w km 13,4 zalano asfaltem przejazd - zrobiono to koło 3 stycznia (info: Klub Miłośników Transportu Zbiorowego, 2014-01-29)
2025-01 Łagiewniki - Przerzeczyn Zdrój Przywrócenie przejezdności
Od miejsca przejazdu z DK8 koło dawnej stacji Łagiewniki Dzierżoniowskie do okolic Piławy Górnej linia jest przejezdna. Wjazd na stację Piława Górna jeszcze nie został dokończony.

Historia numeracji » [Link bezpośredni]

data odcinek numer źródło, uwagi
1985 Kobierzyce - Piława Górna: Koniec LK310 310

Rozkłady jazdy » [Link bezpośredni]

1914 – 1955 »
1955 – 1967 »
1968 – 1987 »
1988 – 1996 »

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Komentarze:

Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.

[pokaż/ukryj starsze ⇅]

  • #173 Błażej Kopka (2025-04-10 14:09:56)
    W Rokitkach chyba do dzisiaj pół stacji niesprawne i jazda na Sz, a Tobie się marzy podłączanie do sieci linii, która i tak nie funkcjonuje?
  • #174 Błażej Kopka (2025-04-28 16:14:28)
    DSDiK otwarła oferty na remont odcinka Kobierzyce - Łagiewniki. Wszystkie oferty (9) mieszczą się w budżecie zamawiającego. Swoją drogą ciekawe, czy stacja w Kobierzycach kiedykolwiek zyska swój ostateczny kształt, czy te niepotrzebne obecnie zygzaki po prostu już się tak ostaną na zawsze.
  • #175 Krzysztof Nowak (2025-06-23 19:37:42)
    DSDiK wybrała dzisiaj zwycięzce przetargu na odbudowę północnej części linii, zwyciężyła ponownie firma TORHAMER i za kwotę 75 743 728,80 wyremontuje ten kawałek linii. https://ezamowienia.…
  • #176 aagaj (2025-10-04 21:27:48)
    W którym roku! 2030.
  • #177 Sławek (2025-10-05 00:14:10)
    Czy ja dobrze widziałem, że coś zaczyna się dziać pod Łagiewnikami
  • #178 Błażej Kopka (2025-10-05 12:40:25)
    No fakt faktem, że robią co mogą, żeby tylko wydłużyć termin. Swoją drogą, te Kolzamy to w końcu są w ruchu?
  • #179 (odp. na #177) Krzysztof Nowak (2025-10-06 11:25:00)
    Tak, zaczęli budować S8. Co do linii DSDiK nie podpisała jeszcze umowy z Torhamerem, bo dokumenty z przetargu utknęły w Krajowej Izbie Odwoławczej. Słyszałem, że druga w kolejności w przetargu firma złożyła odwołanie po ogłoszeniu najkorzystniejszej oferty. Jeśli KIO wydali wyrok niekorzystny dla przegranej firmy, to ona może to zaskarżyć w sądzie. Również Urząd Marszałkowski po raz kolejny zmienił budżet na rewitalizacje linii, gdzieś tam dodali 12 milionów z funduszy unijnych w innym punkcie zmniejszono plan wydatków o 24 miliony, tak więc tak i jeszcze jedno, w budżecie ujęto również koszty postępowań sądowych oraz możliwość zwrotu części dotacji w związku z wyrokiem Krajowej Izby Odwoławczej. Mateusz Masłowski dyrektor DSDiK, 3 września na Forum Ekonomicznym w Karpaczu powiedział m.in. "za chwilę podpisujemy umowę na 319 Łagiewniki - Strzelin ... oraz podpisanie umowy na 310 Łagiewniki - Kobierzyce" Tak czy inaczej, prace jeszcze nie ruszyły.
  • #180 (odp. na #178) wasiukibic (2025-10-06 17:34:49)
    "No fakt faktem, że robią co mogą, żeby tylko wydłużyć termin." - a co robi PLK, żeby doprowadzić odcinek Wrocław Główny - Kobierzyce do standardu linii aglomeracyjnej? Jakoś nie słyszę o rozpisaniu przetargu o odbudowie 2 toru, wyniesieniu linii ponad poziom ulic, etc., a bez tego będzie ciężko o dobrą ofertę.
  • #181 Krzysztof Nowak (2025-10-06 18:02:38)
    No i trochę się wyjaśniło – rewitalizacja linii 310 najprawdopodobniej ruszy w I kwartale 2026 roku. Opóźnienie wynika prawdopodobnie z odwołania jednej z firm oraz przeciągających się procedur na szczeblu centralnym (KIO i UZP)
  • #182 Błażej Kopka (2025-10-06 18:41:21)
    No i widzisz - pytasz, ale i odpowiadasz jednocześnie. Tam się po prostu żadnej ze stron nie śpieszy. O taborze nie wspomnę. A drugi tor i podniesienie toru we Wrocławiu? Im dłużej to obserwuję, tym bardziej jestem przekonany, że takiego momentu nie doczekam. A jak zrobić dobrą ofertę, gdzie na jednej stacji spotykają się linie jednotorowe, to w nieco mniejszej skali, za jakiś czas powinno nam pokazać DSDiK w Mysłakowicach :) Bo zgodzę się, że taki układ to będzie kiepska oferta dla jednego z kierunków. A generalnie to akurat Kobierzyce były projektowane pod inny model prowadzenia ruchu, zakładający m.in. dzielenie i łączenie składów w peronie.

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Linia kolejowa Kobierzyce – Piława Górna (310)

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...