OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Linia Kobierzyce – Piława Górna (310)

Odcinek:

Ostatnia zmiana: 2025-06-17 (historia)

Wyślij nowe pliki »

| [Pokaż/ukryj poza zasięgiem] [Wersja podstawowa]

Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1847
: 1
powiększ
Autor: nieznany
data: 1894-12-22;
Odcinek: Kobierzyce - Piława Górna: Koniec LK310
Akcja kolei z okresu budowy.
Tagi: dokumenty/bilety/mapy
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 2081
powiększ
Autor: nieznany
Przesłał: krzyhoo82; data: 1939;
Odcinek: Kobierzyce - Piława Górna: Koniec LK310
Rozkład z 1939r.
Tagi: dokumenty/bilety/mapy
Obraz
Odsłon : 466
powiększ
Autor: Krzysztof Nowak
data: pomiędzy 1968-01-01 (???) a 1970 (???);
Odcinek: Łagiewniki Dzierżoniowskie - Przystronie Śląskie
Rok około 1970, Zespół "Normandowie" z Łagiewnik pozuje na tle linii 310, w miejscu odgałęzienia do Strzelina (Linia 304). Widok w kierunku północnym. Zdjęcie współczesne https://www.bazakolejowa.pl/index.php?dzial=linie&id=558&od=1&do=29&ed=0&okno=galeria&str=4&photoid=297090.
Tagi: infrastruktura torowa/rozjazdy/równie stacyjne, szlak (trasa)/pojedyncze tory, wydarzenia i ludzie
Obraz
Odsłon : 4330
: 3
powiększ
Autor: K.W. Koch, zbiory Werner & Hansjörg Brutzer
data: 1983-07-19;
Odcinek: Szczepankowice Wrocławskie - Budziszów
Ok1 z pociągiem specjalnym w okolicy Kobierzyc. Prośba do użytkowników portalu o identyfikacje miejsca - czy jest to szlak do Sobótki, Jordanowa Śląskiego czy Wrocławia.
Tagi: szlak (trasa)/pojedyncze tory, tabor
Obraz
Odsłon : 5989
: 5
powiększ
Autor: Damian Grzywna
data: 1995-06-03;
Odcinek: Kobierzyce - Piława Górna: Koniec LK310
Bilet z dn. 03 czerwca 1995 z Dzierżoniów Śl do Legnica, lub Nowa Ruda, lub Wrocław Gł.
Tagi: dokumenty/bilety/mapy
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 2507
powiększ
Autor: nieznany
data: 1996;
Odcinek: Kobierzyce - Piława Górna: Koniec LK310
Tagi: dokumenty/bilety/mapy
Obraz
Odsłon : 265
powiększ
Autor: Andrzej Klauza
data: 1996-10-26;
Odcinek: Niemcza - Niemcza Miasto
Ty2-1169 z pociągiem specjalnym na linii nr 310 Kobierzyce - Piława Górna. Widok z wiaduktu w ciągu ulicy Strzelińskiej w Niemczy.
Tagi: szlak (trasa)/pojedyncze tory, tabor, wydarzenia i ludzie
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1828
powiększ
Autor: Marek Potocki
data: 2003-05-24;
Odcinek: Niemcza - Przerzeczyn Zdrój
Widok z wiaduktu w Niemczy.
Tagi: szlak (trasa)/pojedyncze tory
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 3547
powiększ
Autor: Marek Potocki
data: 2004-05-21;
Odcinek: Kobierzyce - Szczepankowice Wrocławskie
Rozjazd w Kobierzycach. Na lewo do Łagiewnik, na prawo do Świdnicy.
Tagi: szlak (trasa)/pojedyncze tory
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 2359
powiększ
Autor: Marek Potocki
data: 2004-06-21;
Odcinek: Kobierzyce - Szczepankowice Wrocławskie
Widok z przejazdu drogowego na południe. W tle przystanek Szczepankowice Wrocławskie.
Tagi: szlak (trasa)/pojedyncze tory
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1642
powiększ
Autor: Michał Fibik
data: 2005-06-05;
Odcinek: Łagiewniki Dzierżoniowskie - Przystronie Śląskie
Most w Łagiewnikach. Most nad rzeką Krzywula, przy skrzyżowaniu torów z ulicą Południową.
Tagi: mosty/wiadukty/estakady/przepusty
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 2021
powiększ
Autor: Marek Potocki
data: 2005-08-27;
Odcinek: Budziszów - Pustków Wilczkowski
Wyjazd z Budziszowa w stronę Łagiewnik.
Tagi: przejazdy i przejścia naziemne (drogowe)
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1782
powiększ
Autor: Michał Fibik
data: 2005-11-30;
Odcinek: Łagiewniki Dzierżoniowskie - Przystronie Śląskie
Przed Łagiewnikami
Wjazd do wsi Łagiewniki od strony Przystronia.
Tagi: szlak (trasa)/pojedyncze tory
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1651
powiększ
Autor: Tomasz Bielecki
data: 2006;
Odcinek: Łagiewniki Dzierżoniowskie - Piława Górna: Koniec LK310
Tagi: mosty/wiadukty/estakady/przepusty
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1586
powiększ
Autor: Tomasz Bielecki
data: 2006;
Odcinek: Wilków Wielki - Przerzeczyn Zdrój
Most nad Piekielnym Potokiem w Niemczy. Po lewej fragment starego browaru. Widok w kierunku południowym (dawna stacja w Niemczy/Piława Górna).
Tagi: mosty/wiadukty/estakady/przepusty, szlak (trasa)/pojedyncze tory
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 2113
: 2
powiększ
Autor: Michał Fibik
data: 2006-03-19;
Odcinek: Łagiewniki Dzierżoniowskie - Przystronie Śląskie
Łuk za Łagiewnikami. Szyny na tym łuku nie są w żaden sposób przytwierdzone do podkładów. Leżą poprzewracane na nasypie, w większości na boku.
Tagi: szlak (trasa)/pojedyncze tory
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1714
powiększ
Autor: slavoy
data: 2006-05-20;
Odcinek: Jordanów Śląski - Łagiewniki Dzierżoniowskie
Wiadukt drogowy w Jordanowie Śląskim.
Tagi: mosty/wiadukty/estakady/przepusty
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1997
powiększ
Autor: Tomasz Bielecki
data: przed 2006-12-27;
Odcinek: Trzebnik - Łagiewniki Dzierżoniowskie
Mostek przy drodze krajowej nr 8, koło wsi Radzików. Widok w kierunku południowym (Łagiewniki).
Tagi: mosty/wiadukty/estakady/przepusty
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 3339
powiększ
Autor: Michał Fibik
data: 2007-01-02;
Odcinek: Łagiewniki Dzierżoniowskie - Przystronie Śląskie
Łuk przed Łagiewnikami - miejsce, w którym zbiegają się linie z Brzegu i Piławy. Od tego momentu aż do stacji w Łagiewnikach tory biegną równolegle, tworząc ponad kilometrowy pseudo-dwutor. Na linii 304 widoczna trzecia szyna, łuk jest bardzo ciasny, szlak zmienia kierunek o ponad 90 stopni.
Tagi: szlak (trasa)/pojedyncze tory
Obraz
Odsłon : 766
: 1
powiększ
Autor: Jacek2004
data: 2010-03-06;
Odcinek: Przerzeczyn Zdrój - Piława Górna: Koniec LK310
Wjazd do Piławy Górnej od strony Przerzeczyna/Niemczy. Wtedy tor był jeszcze w miarę widoczny, przynajmniej w tym miejscu.
Tagi: szlak (trasa)/pojedyncze tory
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1566
powiększ
Autor: Krzysiek Nowak
Przesłał: krzyhoo82; data: 2010-10-01;
Odcinek: Łagiewniki Dzierżoniowskie - Przystronie Śląskie
W kierunku stacji Łagiewniki Dzierżoniowskie, jeden z lepiej zachowanych fragmentów linii, około 10 metrów w prawo widać zbiegającą się w tym miejscu linię z Brzegu.
Tagi: szlak (trasa)/pojedyncze tory
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1533
powiększ
Autor: Krzysiek Nowak
Przesłał: krzyhoo82; data: 2010-10-01;
Odcinek: Łagiewniki Dzierżoniowskie - Przystronie Śląskie
Wyjazd z Łagiewnik w kierunku Piławy Górnej, miedzy ulicami Południową a Półwiejską. Pod koniec lat osiemdziesiątych odcinek ten był remontowany. Kilka metrów na lewo biegnie linia do Brzegu.
Tagi: szlak (trasa)/pojedyncze tory
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1687
powiększ
Autor: Tomasz Szopa
data: 2011-03-17;
Odcinek: Pustków Wilczkowski - Jordanów Śląski
Most kolejowy na trasie 310
Tagi: mosty/wiadukty/estakady/przepusty
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1712
powiększ
Autor: Krzysztof Nowak
data: 2014-03-25;
Odcinek: Łagiewniki Dzierżoniowskie - Przystronie Śląskie
Wyjazd z Łagiewnik w kierunku Niemczy, około 300 metrowy odcinek został na początku roku 2014 odkrzaczony.
Tagi: szlak (trasa)/pojedyncze tory
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1802
powiększ
Autor: Krzysztof Nowak
data: 2014-03-25;
Odcinek: Łagiewniki Dzierżoniowskie - Przystronie Śląskie
Wjazd do Łagiewnik od strony Niemczy, w miejscu przecięcia z drogą gminną Łagiewniki - Sienice.
Tagi: przejazdy i przejścia naziemne (drogowe)
Obraz
Odsłon : 969
powiększ
Autor: Krzysztof Brankowski
data: 2014-08-05;
Odcinek: Budziszów - Pustków Wilczkowski
Torowisko przecina szosę Rolantowice – Szczepankowice. Zaraz za nią znajdował się przystanek Budziszów.
Tagi: przejazdy i przejścia naziemne (drogowe)
Obraz
Odsłon : 1404
powiększ
Autor: Krzysztof Brankowski
data: 2014-09-05;
Odcinek: Trzebnik - Łagiewniki Dzierżoniowskie
Torowisko między stacjami Łagiewniki Dzierżoniowskie i Trzebnik, widok w stronę Kobierzyc.
Tagi: szlak (trasa)/pojedyncze tory
Obraz
Odsłon : 1454
powiększ
Autor: Krzysztof Brankowski
data: 2014-09-05;
Odcinek: Trzebnik - Łagiewniki Dzierżoniowskie
Most nad wyschniętym rowem, tuż przed dawnym przystankiem Trzebnik.
Tagi: mosty/wiadukty/estakady/przepusty
Obraz
Odsłon : 1423
powiększ
Autor: Krzysztof Brankowski
data: 2014-09-05;
Odcinek: Jordanów Śląski - Trzebnik
Kierowcy cały czas muszą zachować ostrożność: -)
Tagi: przejazdy i przejścia naziemne (drogowe)
Obraz
Odsłon : 1541
powiększ
Autor: Krzysztof Brankowski
data: 2014-09-05;
Odcinek: Jordanów Śląski - Trzebnik
Torowisko miedzy stacjami Trzebnik i Jordanów Śląski, widok w kierunku Kobierzyc.
Tagi: szlak (trasa)/pojedyncze tory

Zdjęcia publikowane w tym serwisie w większości otrzymujemy od internautów i zakładamy, że mają oni prawo do ich przesyłania. Jeżeli trafisz na materiały naruszające Twoim zdaniem czyjeś prawa autorskie, skontaktuj się z nami (adres w stopce).

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Komentarze:

Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.

[pokaż/ukryj starsze ⇅]

  • #173 Błażej Kopka (2025-04-10 14:09:56)
    W Rokitkach chyba do dzisiaj pół stacji niesprawne i jazda na Sz, a Tobie się marzy podłączanie do sieci linii, która i tak nie funkcjonuje?
  • #174 Błażej Kopka (2025-04-28 16:14:28)
    DSDiK otwarła oferty na remont odcinka Kobierzyce - Łagiewniki. Wszystkie oferty (9) mieszczą się w budżecie zamawiającego. Swoją drogą ciekawe, czy stacja w Kobierzycach kiedykolwiek zyska swój ostateczny kształt, czy te niepotrzebne obecnie zygzaki po prostu już się tak ostaną na zawsze.
  • #175 Krzysztof Nowak (2025-06-23 19:37:42)
    DSDiK wybrała dzisiaj zwycięzce przetargu na odbudowę północnej części linii, zwyciężyła ponownie firma TORHAMER i za kwotę 75 743 728,80 wyremontuje ten kawałek linii. https://ezamowienia.…
  • #176 aagaj (2025-10-04 21:27:48)
    W którym roku! 2030.
  • #177 Sławek (2025-10-05 00:14:10)
    Czy ja dobrze widziałem, że coś zaczyna się dziać pod Łagiewnikami
  • #178 Błażej Kopka (2025-10-05 12:40:25)
    No fakt faktem, że robią co mogą, żeby tylko wydłużyć termin. Swoją drogą, te Kolzamy to w końcu są w ruchu?
  • #179 (odp. na #177) Krzysztof Nowak (2025-10-06 11:25:00)
    Tak, zaczęli budować S8. Co do linii DSDiK nie podpisała jeszcze umowy z Torhamerem, bo dokumenty z przetargu utknęły w Krajowej Izbie Odwoławczej. Słyszałem, że druga w kolejności w przetargu firma złożyła odwołanie po ogłoszeniu najkorzystniejszej oferty. Jeśli KIO wydali wyrok niekorzystny dla przegranej firmy, to ona może to zaskarżyć w sądzie. Również Urząd Marszałkowski po raz kolejny zmienił budżet na rewitalizacje linii, gdzieś tam dodali 12 milionów z funduszy unijnych w innym punkcie zmniejszono plan wydatków o 24 miliony, tak więc tak i jeszcze jedno, w budżecie ujęto również koszty postępowań sądowych oraz możliwość zwrotu części dotacji w związku z wyrokiem Krajowej Izby Odwoławczej. Mateusz Masłowski dyrektor DSDiK, 3 września na Forum Ekonomicznym w Karpaczu powiedział m.in. "za chwilę podpisujemy umowę na 319 Łagiewniki - Strzelin ... oraz podpisanie umowy na 310 Łagiewniki - Kobierzyce" Tak czy inaczej, prace jeszcze nie ruszyły.
  • #180 (odp. na #178) wasiukibic (2025-10-06 17:34:49)
    "No fakt faktem, że robią co mogą, żeby tylko wydłużyć termin." - a co robi PLK, żeby doprowadzić odcinek Wrocław Główny - Kobierzyce do standardu linii aglomeracyjnej? Jakoś nie słyszę o rozpisaniu przetargu o odbudowie 2 toru, wyniesieniu linii ponad poziom ulic, etc., a bez tego będzie ciężko o dobrą ofertę.
  • #181 Krzysztof Nowak (2025-10-06 18:02:38)
    No i trochę się wyjaśniło – rewitalizacja linii 310 najprawdopodobniej ruszy w I kwartale 2026 roku. Opóźnienie wynika prawdopodobnie z odwołania jednej z firm oraz przeciągających się procedur na szczeblu centralnym (KIO i UZP)
  • #182 Błażej Kopka (2025-10-06 18:41:21)
    No i widzisz - pytasz, ale i odpowiadasz jednocześnie. Tam się po prostu żadnej ze stron nie śpieszy. O taborze nie wspomnę. A drugi tor i podniesienie toru we Wrocławiu? Im dłużej to obserwuję, tym bardziej jestem przekonany, że takiego momentu nie doczekam. A jak zrobić dobrą ofertę, gdzie na jednej stacji spotykają się linie jednotorowe, to w nieco mniejszej skali, za jakiś czas powinno nam pokazać DSDiK w Mysłakowicach :) Bo zgodzę się, że taki układ to będzie kiepska oferta dla jednego z kierunków. A generalnie to akurat Kobierzyce były projektowane pod inny model prowadzenia ruchu, zakładający m.in. dzielenie i łączenie składów w peronie.

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Linia kolejowa Kobierzyce – Piława Górna (310)

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...