OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Linia Nysa – Brzeg (288)

Odcinek:

Ostatnia zmiana: 2025-07-17 (historia)

Wyślij nowe pliki »

| [Pokaż/ukryj poza zasięgiem] [Wersja podstawowa]

Obraz
Odsłon : 1228
: 2
powiększ
Autor: Damian Stupień
Przesłał: CenTraX; data: 2011-10-28;
Odcinek: Nysa - Myśliczyn
Jeden z łuków na linii.
Tagi: szlak (trasa)/pojedyncze tory
Obraz
Odsłon : 2806
powiększ
Autor: Damian Stupień
data: 2012-04-13;
Odcinek: Nysa - Myśliczyn
szlak przed stacją Nysa od strony stacji Goświnowice. OD lewej tor linii 288 (Nysa-Brzeg) a dwa pozostałe to tor linii 137.
Tagi: szlak (trasa)/pojedyncze tory, przejazdy i przejścia naziemne (drogowe)
Obraz
Odsłon : 2439
: 1
powiększ
Autor: Damian Stupień
data: 2012-04-15;
Odcinek: Nysa - Myśliczyn
Widok w 142.1km linii. po prawej tor linii D29-288 Nysa-Brzeg.
Tagi: szlak (trasa)/pojedyncze tory
Obraz
Odsłon : 380
powiększ
Autor: Tomasz
data: 2018-09-12;
Odcinek: Myśliczyn - Pakosławice
Myśliczyn - Pakosławice. Widok w kierunku Brzegu tuż za przystankiem Myśliczyn.
Tagi: szlak (trasa)/pojedyncze tory
Obraz
Odsłon : 545
powiększ
Autor: wasiukibic
data: 2018-10-13;
Odcinek: Lipowa Śląska - Czeska Wieś
Wiadukt autostrady A4 nad torem. Widok w kierunku południowym (Grodków Śląski).
Tagi: mosty/wiadukty/estakady/przepusty, szlak (trasa)/pojedyncze tory
Obraz
Odsłon : 649
powiększ
Autor: wasiukibic
data: 2018-10-13;
Odcinek: Lipowa Śląska - Czeska Wieś
Wiadukt autostrady A4 nad torem. Widok w kierunku północnym (Brzeg).
Tagi: mosty/wiadukty/estakady/przepusty, szlak (trasa)/pojedyncze tory
Obraz
Odsłon : 558
powiększ
Autor: wasiukibic
data: 2018-10-13;
Odcinek: Lipowa Śląska - Czeska Wieś
Widok na tor w kierunku południowym (Grodków Śląski) z przyczółka wiaduktu w ciągu autostrady A4.
Tagi: szlak (trasa)/pojedyncze tory
Obraz
Odsłon : 735
: 3
powiększ
Autor: wasiukibic
data: 2018-10-13;
Odcinek: Lipowa Śląska - Czeska Wieś
Widok na tor w kierunku północnym (Brzeg) z przyczółka wiaduktu w ciągu autostrady A4. Jesień w tym roku rozpieszcza.
Tagi: szlak (trasa)/pojedyncze tory
Obraz
Odsłon : 858
powiększ
Autor: wasiukibic
data: 2018-10-13;
Odcinek: Olszanka - Brzeg: Koniec LK288
Przejazd kolejowy pomiędzy Gierszowicami a Krzyżowicami, do którego zbliża się, z zawrotną prędkością 20 km/h, pociąg z Nysy do Brzegu. Widok w kierunku zachodnim (w lewo Nysa, w prawo Brzeg).
Tagi: przejazdy i przejścia naziemne (drogowe), tabor
Obraz
Odsłon : 510
powiększ
Autor: wasiukibic
data: 2018-10-13;
Odcinek: Olszanka - Brzeg: Koniec LK288
Przejazd kolejowy pomiędzy Gierszowicami (w prawo) a Krzyżowicami (w lewo). W oddali ucieka pociąg z Nysy. Widok w kierunku północnym (Brzeg).
Tagi: przejazdy i przejścia naziemne (drogowe), szlak (trasa)/pojedyncze tory
Obraz
Odsłon : 489
powiększ
Autor: wasiukibic
data: 2018-10-13;
Odcinek: Olszanka - Brzeg: Koniec LK288
Przejazd kolejowy pomiędzy Gierszowicami (w lewo) a Krzyżowicami (w prawo). Widok w kierunku południowym (Grodków Śląski).
Tagi: przejazdy i przejścia naziemne (drogowe), szlak (trasa)/pojedyncze tory
Obraz
Odsłon : 461
powiększ
Autor: wasiukibic
data: 2018-10-13;
Odcinek: Olszanka - Brzeg: Koniec LK288
Przejazd kolejowy pomiędzy Gierszowicami (w tle) a Krzyżowicami. Widok w kierunku wschodnim (w prawo Nysa, w lewo Brzeg).
Tagi: przejazdy i przejścia naziemne (drogowe)
Obraz
Odsłon : 708
powiększ
Autor: wasiukibic
data: 2018-10-13;
Odcinek: Olszanka - Brzeg: Koniec LK288
Widok z wiaduktu drogowego w ciągu obwodnicy Brzegu w kierunku północno-zachodnim (stacja Brzeg). Z lewej strony linia z Nysy, z prawej zaś E30.
Tagi: szlak (trasa)/pojedyncze tory
Obraz
Odsłon : 720
powiększ
Autor: wasiukibic
data: 2018-10-13;
Odcinek: Olszanka - Brzeg: Koniec LK288
Widok z wiaduktu drogowego w ciągu obwodnicy Brzegu w kierunku południowo-wschodnim. Z prawej strony linia do Nysy, z lewej zaś E30 do Opola i dalej do Przemyśla.
Tagi: szlak (trasa)/pojedyncze tory
Obraz
Odsłon : 527
powiększ
Autor: wasiukibic
data: 2018-10-13;
Odcinek: Olszanka - Brzeg: Koniec LK288
Wiadukt drogowy w ciągu obwodnicy Brzegu, widok w kierunku południowo-wschodnim. Z prawej strony linia do Nysy, z lewej zaś E30 do Opola i dalej do Przemyśla.
Tagi: mosty/wiadukty/estakady/przepusty, szlak (trasa)/pojedyncze tory
Obraz
Odsłon : 517
powiększ
Autor: wasiukibic
data: 2018-10-13;
Odcinek: Olszanka - Brzeg: Koniec LK288
Wiadukt drogowy w ciągu obwodnicy Brzegu, widok w kierunku północno-zachodnim (stacja Brzeg). Z lewej strony linia do Nysy, z prawej zaś E30 do Opola i dalej do Przemyśla.
Tagi: mosty/wiadukty/estakady/przepusty, szlak (trasa)/pojedyncze tory
Obraz
Odsłon : 484
powiększ
Autor: wasiukibic
data: 2018-10-13;
Odcinek: Czeska Wieś - Olszanka
Budowle inżynieryjne w okolicy km 37,6. Na pierwszym planie przepust pod torem, dalej przepust wspólny dla toru i drogi polnej. Widok w kierunku południowym (Grodków Śląski).
Tagi: mosty/wiadukty/estakady/przepusty, szlak (trasa)/pojedyncze tory
Obraz
Odsłon : 557
powiększ
Autor: wasiukibic
data: 2018-10-13;
Odcinek: Czeska Wieś - Olszanka
Budowle inżynieryjne w okolicy km 37,6. Na pierwszym planie przepust przepust wspólny dla toru i drogi polnej, dalej przepust pod torem. Widok w kierunku północnym (Brzeg).
Tagi: mosty/wiadukty/estakady/przepusty, szlak (trasa)/pojedyncze tory
Obraz
Odsłon : 663
powiększ
Autor: wasiukibic
data: 2018-10-13;
Odcinek: Czeska Wieś - Olszanka
Budowle inżynieryjne w okolicy km 37,6. Na pierwszym planie przepust przepust wspólny dla toru i drogi polnej. Widok w kierunku północno-wschodnim; w lewo Brzeg, w prawo Grodków Śląski.
Tagi: mosty/wiadukty/estakady/przepusty
Obraz
Odsłon : 586
powiększ
Autor: wasiukibic
data: 2018-10-13;
Odcinek: Czeska Wieś - Olszanka
Budowla inżynieryjne w okolicy km 37,6 - dwukomorowy przepust wspólny dla toru i drogi polnej. Widok w kierunku zachodnim; w prawo Brzeg, w lewo Grodków Śląski.
Tagi: mosty/wiadukty/estakady/przepusty
Obraz
Odsłon : 504
powiększ
Autor: wasiukibic
data: 2018-10-13;
Odcinek: Czeska Wieś - Olszanka
Przejazd kolejowy na drodze łączącej Olszankę z Jankowicami Wielkimi. Widok w kierunku północnym (Brzeg), w tle zabudowania Olszanki.
Tagi: przejazdy i przejścia naziemne (drogowe), szlak (trasa)/pojedyncze tory
Obraz
Odsłon : 533
powiększ
Autor: wasiukibic
data: 2018-10-13;
Odcinek: Czeska Wieś - Olszanka
Przejazd kolejowy na drodze łączącej Olszankę z Jankowicami Wielkimi. Widok w kierunku południowym (Jankowice Wielkie).
Tagi: przejazdy i przejścia naziemne (drogowe), szlak (trasa)/pojedyncze tory
Obraz
Odsłon : 502
powiększ
Autor: wasiukibic
data: 2018-10-13;
Odcinek: Czeska Wieś - Olszanka
Przejazd kolejowy na drodze łączącej Olszankę z Jankowicami Wielkimi. Widok w kierunku północno-wschodnim (w lewo Brzeg, w prawo Grodków Śląski). W tle zabudowania Olszanki i Pogorzeli.
Tagi: przejazdy i przejścia naziemne (drogowe)
Obraz
Odsłon : 564
powiększ
Autor: wasiukibic
data: 2018-10-13;
Odcinek: Czeska Wieś - Olszanka
Przejazd kolejowy na drodze łączącej Olszankę z Jankowicami Wielkimi. Widok w kierunku południowo-zachodnim (w prawo Brzeg, w lewo Grodków Śląski).
Tagi: przejazdy i przejścia naziemne (drogowe)
Obraz
Odsłon : 485
powiększ
Autor: wasiukibic
data: 2018-10-13;
Odcinek: Skoroszyce - Chróścina Nyska
Dwuprzęsłowy most w Skoroszycach. Widok w kierunku zachodnim; w lewo Nysa i peron przystanku, w prawo Grodków Śląski.
Tagi: mosty/wiadukty/estakady/przepusty
Obraz
Odsłon : 466
powiększ
Autor: wasiukibic
data: 2018-10-13;
Odcinek: Skoroszyce - Chróścina Nyska
Dwuprzęsłowy most w Skoroszycach. Widok w kierunku wschodnim; w prawo Nysa i peron przystanku, w lewo Grodków Śląski.
Tagi: mosty/wiadukty/estakady/przepusty
Obraz
Odsłon : 721
powiększ
Autor: wasiukibic
data: 2018-10-13;
Odcinek: Skoroszyce - Chróścina Nyska
Dwuprzęsłowy most w Skoroszycach. Pierwsze przęsło nad ulicą, drugie nad ciekiem wodnym. Widok w kierunku północnym (Grodków Śląski).
Tagi: mosty/wiadukty/estakady/przepusty
Obraz
Odsłon : 481
powiększ
Autor: wasiukibic
data: 2018-10-13;
Odcinek: Skoroszyce - Chróścina Nyska
Dwuprzęsłowy most w Skoroszycach. Pierwsze przęsło nad ciekiem wodnym, drugie nad ulicą. Widok w kierunku południowym (peron przystanku i Nysa).
Tagi: mosty/wiadukty/estakady/przepusty
Obraz
Odsłon : 465
powiększ
Autor: wasiukibic
data: 2018-10-13;
Odcinek: Chróścina Nyska - Stary Grodków
Wiadukt kolejowy opodal przystanku Stary Grodków. Widok w kierunku zachodnim; w lewo Nysa, w prawo peron i Grodków Śląski.
Tagi: mosty/wiadukty/estakady/przepusty
Obraz
Odsłon : 525
powiększ
Autor: wasiukibic
data: 2018-10-13;
Odcinek: Chróścina Nyska - Stary Grodków
Wiadukt kolejowy nad polną drogą opodal przystanku Stary Grodków. Widok w kierunku północnym (peron, Grodków Śląski).
Tagi: mosty/wiadukty/estakady/przepusty, szlak (trasa)/pojedyncze tory

Zdjęcia publikowane w tym serwisie w większości otrzymujemy od internautów i zakładamy, że mają oni prawo do ich przesyłania. Jeżeli trafisz na materiały naruszające Twoim zdaniem czyjeś prawa autorskie, skontaktuj się z nami (adres w stopce).

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Komentarze:

Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.

[pokaż/ukryj starsze ⇅]

  • #4 wasiukibic (2023-09-06 19:25:03)
    No i niestety, stało się faktem. Od grudnia koniec bezpośrednich połączeń z Wrocka do Nysy, zostają skomunikowania i bieganie po peronach w Brzegu. Brawo Wy!
  • #5 Opolanin (2023-12-05 13:43:42)
    Starałem się powstrzymywać od tego tematu, gdyż uważałem, że ktoś tu grubo dramatyzuje jakby bezpośredni pociąg do wrocławskiej mekki był kwestią życia i śmierci z tą przesiadką, bo będzie krótka i na tym samym peronie... Patrząc na manipulacje i polityczną nawalankę jednak coś napiszę. Podniesiono kwestię, że likwidacja bezpośrednich pociągów utrudni dojazd do pracy/na studia do Wrocławia. To zobaczmy obecny rozkład. Obecne mamy dwie pary z Nysy do Wrocławia o 11:06 i 17:34, faktycznie na dojazd do pracy jak ulał, powrotne bezpośrednie z Wrocławia o 13:15 i 19:45 (ten drugi załadowany po brzegi głównie Oławą i Brzegiem i trochę ludzi przesiada się w kierunku na Opole).
    Poranny pociąg na 6:30 we Wrocławiu ma 10 minut na przesiadkę w Brzegu i tu się nie popisano, bo będzie...25 minut, faktycznie trochę słabo, ale TO NIE JEST (obecnie) połączenie BEZPOŚREDNIE!
    Sprawdzając połączenia z Wrocławia, będzie o 13:04 z 15 minutową przesiadką w Brzegu i niestety z różnych peronów oraz 19:57 z 12 minutową przesiadką w Brzegu "drzwi w drzwi". Daleko mi do sympatii do polityków z UMWO, ale ktoś tu bardzo grubo dramatyzuje. Jeszcze dodatkowo pojawiają się głosy o odłączeniu Nysy od tego dziwnego, jakby nie patrzeć, województwa. Coś się dzieje, lokalne media mają o czym pisać :)
  • #6 et21 (2023-12-06 18:11:20)
    Ale czego chcesz dowieść? Że brak połączenia Nysy z Wrocławiem jest lepszy niż połączenie? Że połączenie z przesiadką jest lepsze niż połączenie bez przesiadki? Że nie należy oczekiwać od urzędników zapewnienia połączeń bez przesiadek?
  • #7 Enter (2023-12-06 18:32:52)
    No niestety opolskie grabki grabią w jedną stronę i opolskie zawsze w pierwszej kolejności likwidowało połączenia, które nie są połączeniami do Opola. Tak naprawdę podłożem tej sytuacji jest to, że Opole wyhodowało u siebie monopolistę, który śmie dyktować warunki i od lat nie zgadza się na wpuszczenie ani kolei dolnośląskich z jednej strony, ani śląskich z drugiej. Dokładnie to samo się dzieje na granicy z lubuskim, tamtejsi zakładnicy zwani pasażerami, będą mieli przesiadkę w Głogowie, bo lubuskie nie wpuszcza innego przewoźnika. Zachodzi logiczne pytanie: co dalej? W czarnym scenariuszu po prostu dolnośląskie skróci połowę kursów do Oławy, realizując je swoimi kolejami. Oczywiście, nie stanie to się natychmiast, bo są jeszcze inne linie do ogarnięcia. Chyba wystarczającym sygnałem jest to, że pojawiają się skrócone kursy do Bierutowa, a Oleśnica jest obsługiwana już połowicznie linią aglomeracyjną Jelcz-Milicz. Powiem tak, jakby tego nie oceniać, to w przypadku linii Nysa Brzeg to opolskie robi na złość swoim mieszkańcom, swoim studentom którzy będą zakładnikiem całej tej sytuacji. A jakby to tak państwu z Opola zafundować chociaż jedną przesiadkę w Brzegu, to może by coś zrozumieli.
  • #8 logik (2023-12-07 16:21:25)
    Oj Panie Opolanin, a gdyby to wam podróżnym z Opola zafundowano przesiadkę w Brzegu albo w Oławie, to bylibyście zadowoleni i opowiadali, że nie ma dramatu? Proszę sobie darować porównania Wrocławia do Mekki, bo dla Nysy Wrocław jest najbliższym wielkim miastem, czy się to Tobie podoba czy nie. Prawda jest taka, że opolskie tańczy jak zagra jemu regio i nie umie tupnąć tylko przyjmuje stare śpiewki, że coś się nie opłaca. Ta sama śpiewka była w dolnośląskim i tam gdzie regio nic się nie opłacało, dziś jeżdżą szynobusy kolei dolnośląskich. Jeśli już stosujemy kryterium, czy coś się opłaca to odpowiedzmy na pytanie, czy np. Nysie opłaca się być w opolskim? Po prostu za to, co wypisałeś powinieneś przeprosić, bo dla mieszkańców Nysy, Grodkowa i wszystkich miejscowości po trasie utrzymanie połączenia z Wrocławiem jest priorytetem. Przecież jak tak dalej pójdzie, to oprócz Nysy Opole zacznie mieć problem z Namysłowem, gdzie pojawi się perspektywa przesiadki w Bierutowie, a granica województwa stanie się trudno przekraczalną granicą - tego chcecie? Naprawdę - proponuję zaprzestać zaklinania rzeczywistości, bo będąc na dworcu Wrocław Główny bardzo dobrze widać różnicę pomiędzy regio a kd.
  • #9 (odp. na #8) Opolanin (2023-12-08 08:13:22)
    Okazjonalni i tak w większości przypadków jeżdżą IC, cena praktycznie ta sama, a stali by narzekali. Przeczytaj jeszcze raz, na spokojnie co napisałem. Jakby ten poranny pociąg był bezpośredni (jak w soboty i niedziele) to w pełni bym rozumiał i chyba widzę, że ktoś grubo nie popisał się rano z czasem przesiadki? Nie mówiąc o weekendach, bo słabo to wyszło. W tygodniu i tak bezpośrednie pociągi były w godzinach, jakich były i kto tak niby dojeżdża do pracy? Jedynie w niedzielę i piątek studenci mają prawo narzekać, a uderzanie w tony, że to wykluczenie komunikacyjne itp. to gruba przesada i o tym pisałem.
    I bardzo dobrze, że skracają te pociągi, bo z szynobusami jest słabo i będzie jeszcze gorzej, chyba że ktoś chce mieć zaraz co chwilę ZKA, bo dla szynobusów priorytetem jest Opole-Nysa, gdzie ludzie się momentami nie mieszczą. To już inny temat, dlaczego doszło do takiej sytuacji i pretensje należy mieć do UM, dlaczego nie kupił ich więcej. W PR akurat starają się jak mogą, by szynobusy jeździły, ale wypadających napraw nie przeskoczysz. Jednak w temacie gospodarki wolałbym nie wdawać się w dyskusję, bo znam się średnio.
    "Proszę sobie darować porównania Wrocławia do Mekki, bo dla Nysy Wrocław jest najbliższym wielkim miastem" -> a w Opolu to kultu Wrocławia nie ma?
    "a granica województwa stanie się trudno przekraczalną granicą - tego chcecie?" Nie, tak się nie stanie, za dużo ludzi jeździ z opolszczyzny we wrocławskie (za pracą) i wtedy to UMWD byłby tym złym, choć pewnie zaraz by się wszyscy rzucili na UMWO, bo tu są PR, a postępowcy kąsają tylko PKP i pochodnie. Chyba, że wcześniej szlag trafi to polityczne województwo, tylko szkoda, że Opole miałoby być w Śląskim (choćby przez ichową uchwałę antysmogową), zwłaszcza że ludnościowo jesteśmy jak Brzeg, Nysa itp. czyli ludnością napływową ze śląskiem mającymi tyle wspólnego, że tu tylko mieszkamy.
  • #10 Superlogik (2023-12-08 21:21:28)
    Panie logik, czy et21 piewco kolei dolnośląskich, czy jak ci tam dzisiaj itd. Najbliższym dużym miastem dla Nysy, to jest Opole, w dodatku miastem wojewódzkim, gdzie wszystkie sprawy się załatwia. Prowadzisz pan pokrętną logikę i uważasz, że Wrocław jest pępkiem regionu. A tak nie jest. Od dawna wszyscy chcący zachować zdrowie psychiczne uciekają z dużych miast, a tylko słoiki do nich ciągną, takie czasy. Myśląc tak jak ty, to dla Wrocławia jakie wielkie miasto jest tym najbliższym? Bo chyba zdajesz sobie sprawę, że Wrocław przy innych miastach, to jak Nysa przy Opolu. I co koleje dolnośląskie do nich jeżdżą z Wrocławia? Do tych najbliższych Wrocławiowi wielkich miast? A może oceniasz, że mieszkańcy Wrocławia nie potrzebują przemieszczać się, bo wystarcza im Wrocław? No tak, ale wtedy mieszkańcom Nysy, równie dobrze może wystarczać Nysa, a mieszkańcom Opola, Opole. Myślę więc, że udowodnianie wyższości Wrocławia nad jakimś innym miastem, czy kolei dolnośląskich nad polregio, czy czymkolwiek innym (i na odwrót, jakby ktoś pytał), ma się tak do realiów życia, jak życie ma się do przysłowiowego Kazia, który od 20 lat jest szczęśliwy nie ruszając się ze swojej chałupy w Śmiarach-Koloni i jest przez to niezwykle szczęśliwy, żyje bez stresu i nie goni za nie wiadomo czym. Po co waśnie, po co zwady głupie, wnet i tak wszyscy, skończymy w czarnej d... A na koniec okaże się, że tylko przysłowiowy Kazio, przeżył życie naprawdę szczęśliwie, bez trosk i w zgodzie z samym sobą, nie wiedząc nawet, ze istnieje takie coś jak Koleje Dolnośląskie. Tak więc do kogo ta gadka, panie logik? Do Kazia?
  • #11 wasiukibic (2024-01-12 10:28:51)
    https://www.portalsa…
    https://www.radiowro…
    Z całym szacunkiem do Ciebie, Opolaninie, ale chyba z perspektywy Nysy, czy Brzegu fakt likwidacji bezpośrednich pociągów do Wrocka wygląda nieco inaczej, niż z perspektywy Opola.
  • #12 (odp. na #11) Opolanin (2024-01-12 12:36:40)
    Przeczytaj raz jeszcze dlaczego uważam, że dobrze zrobiono i co sądzę o nowej rzeczywistości. Typowy szum polityków wokół siebie, tylko jakoś nikt nie chce podać konkretnych liczb. RW nie przeczytam, bo mam w pracy blokadę, ale ta druga strona to ładnie manipuluje. Pełne to one były, owszem. Pomiędzy Brzegiem a Wrocławiem, aż się ludzie momentami nie mieścili. A że z szynobusami zrobiło się, jak się zrobiło, to trzeba ratować co się da, bo inaczej będzie ZKA i dopiero będzie kwik. Osoba, co tam się wypowiada, to dawno temu już się skompromitowała i jest znana ze swoich różnych widzimisię.
  • #13 (odp. na #12) wasiukibic (2024-01-12 14:43:26)
    Biorę pod uwagę twoją argumentację, ale z jednym nie mogę się zgodzić:
    "I bardzo dobrze, że skracają te pociągi, bo z szynobusami jest słabo i będzie jeszcze gorzej, chyba że ktoś chce mieć zaraz co chwilę ZKA, bo dla szynobusów priorytetem jest Opole-Nysa, gdzie ludzie się momentami nie mieszczą. To już inny temat, dlaczego doszło do takiej sytuacji i pretensje należy mieć do UM, dlaczego nie kupił ich więcej. W PR akurat starają się jak mogą, by szynobusy jeździły, ale wypadających napraw nie przeskoczysz. Jednak w temacie gospodarki wolałbym nie wdawać się w dyskusję, bo znam się średnio." - o tym, że w pociągach relacji Nysa - Opole jest problem z podażą miejsc wiedziano już na długo przed remontem tej linii, w zasadzie to kłopot zaczął się w momencie zamiany składów wagonowych na autobusy szynowe i dwuczłonowe szt, które to może i były dobre na kursy pozaszczytowe, ale nie na szczytowe, o czym PR i UMWO wiedzą już od 15 lat z okładem. Co przez ten czas zrobiono, aby poprawić sytuację? Dodajmy do tego problemy z taborem i okrojenie rozkładu jazdy na Podsudeckiej, też mniej więcej 15 roków na zad, co skutecznie zabiło frekwencję na tej kiedyś przeładowanej pasażerami linii (na odcinku opolskim). Tak więc dwa podmioty: usługodawca i usługobiorca latami mają świadomość problemu i robią z tym niewiele, lub niemalże nic. To, o czym piszesz to pokłosie tej sytuacji. Ktoś obudził się z ręką w nocniku. Jakieś pudrowanie trupa, że jest to jakaś przemyślana i rozsądna akcja, brzmi jak nieśmieszny żart.

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Linia kolejowa Nysa – Brzeg (288)

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...