OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Linia Wrocław Główny – Świdnica Kraszowice (285)

Odcinek:

Ostatnia zmiana: 2025-08-30 (przebieg)

Wyślij nowe pliki »

| [Pokaż/ukryj poza zasięgiem] [Wersja podstawowa]

Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 3640
powiększ
Autor: nieznany
data: 1914;
Odcinek: Wrocław Główny: Początek LK285 - Świdnica Kraszowice: Koniec LK285
Rozkład jazdy z 1914 r.
Tagi: dokumenty/bilety/mapy
Obraz
Odsłon : 984
powiększ
Autor: Witold Niedzielski
data: 1981-09-15;
Odcinek: Świdnica Przedmieście - Świdnica Kraszowice: Koniec LK285
Kolejny bilet z zaliczania linii przez mojego śp. Ojca Adama.
Tagi: dokumenty/bilety/mapy
Obraz
Odsłon : 3665
: 2
powiększ
Autor: Maciej Knychała
data: 1994-07-31; (uwagi: data wystawienia biletu)
Odcinek: Sobótka Zachodnia - Świdnica Przedmieście
Skan biletu.
Tagi: dokumenty/bilety/mapy
Obraz
Odsłon : 4616
: 1
powiększ
Autor: Maciej Knychała
data: 1994-07-31; (uwagi: data wydania biletu)
Odcinek: Wrocław Główny: Początek LK285 - Świdnica Przedmieście
Skan wykonano 14.01.2017 r.
Tagi: dokumenty/bilety/mapy
Obraz
Odsłon : 7070
powiększ
Autor: Maciej Knychała
data: 1994-08-22; (uwagi: data wydania biletu)
Odcinek: Świdnica Przedmieście - Świdnica Kraszowice: Koniec LK285
Skan obu stron biletu wydanego 22 sierpnia 1994 r.
Tagi: dokumenty/bilety/mapy
Obraz
Odsłon : 5821
: 5
powiększ
Autor: Damian Grzywna
data: 1995-06-03;
Odcinek: Wrocław Główny: Początek LK285 - Kobierzyce
Bilet z dn. 03 czerwca 1995 z Dzierżoniów Śl do Legnica, lub Nowa Ruda, lub Wrocław Gł.
Tagi: dokumenty/bilety/mapy
Obraz
Odsłon : 1711
powiększ
Autor: Grzegorz Sarnecki
data: 2000-06-24;
Odcinek: Domasław - Kobierzyce
Ostatni pociąg pasażerski tuż przed stacją w Kobierzycach.
Tagi: wydarzenia i ludzie, tabor, szlak (trasa)/pojedyncze tory
Obraz
Odsłon : 1935
powiększ
Autor: Grzegorz Sarnecki
data: 2000-06-24;
Odcinek: Sobótka Zachodnia - Pszenno
Ostatni pociąg pasażerski.
Tagi: wydarzenia i ludzie, tabor, szlak (trasa)/pojedyncze tory
Obraz
Odsłon : 1948
powiększ
Autor: Grzegorz Sarnecki
data: 2000-06-24;
Odcinek: Sobótka Zachodnia - Pszenno
Ostatni pociąg pasażerski.
Tagi: wydarzenia i ludzie, tabor, szlak (trasa)/pojedyncze tory
Obraz
Odsłon : 1812
powiększ
Autor: Grzegorz Sarnecki
data: 2000-06-24;
Odcinek: Marcinowice Świdnickie - Pszenno
Ostatni pociąg pasażerski.
Tagi: wydarzenia i ludzie, tabor, szlak (trasa)/pojedyncze tory
Obraz
Odsłon : 2169
powiększ
Autor: Grzegorz Sarnecki
data: 2000-06-24;
Odcinek: Pszenno - Świdnica Przedmieście
Ostatni pociąg pasażerski gdzieś koło Świdnicy.
Tagi: wydarzenia i ludzie, tabor, szlak (trasa)/pojedyncze tory
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 2150
powiększ
Autor: Marek Potocki
data: 2003-05-17;
Odcinek: Wrocław Główny: Początek LK285 - Tarnogaj
We Wrocławiu, odcinek na wysokości ulicy Gazowej.
Tagi: szlak (trasa)/pojedyncze tory
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 2396
: 1
powiększ
Autor: Marek Potocki
data: 2003-05-30;
Odcinek: Wrocław Partynice [dawna lokalizacja] - Wrocław Klecina
Pozostałość po drugim torze - przejazd drogowy zaraz za stacją Wrocław Klecina.
Tagi: przejazdy i przejścia naziemne (drogowe)
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 2290
powiększ
Autor: Marek Potocki
data: 2003-05-30;
Odcinek: Wrocław Partynice [dawna lokalizacja] - Wrocław Klecina
Jednotorowy most na rz. Ślęza.
Tagi: mosty/wiadukty/estakady/przepusty
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 2505
: 3
powiększ
Autor: Marek Potocki
data: 2003-05-30;
Odcinek: Wrocław Partynice [dawna lokalizacja] - Wrocław Klecina
Koło toru wyścigów konnych.
Tagi: budynki związane z prowadzeniem ruchu, szlak (trasa)/pojedyncze tory
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 2049
powiększ
Autor: Marek Potocki
data: 2004-04-04;
Odcinek: Wrocław Klecina - Bielany Wrocławskie
Przepust na wysokości Bielan Wrocławskich.
Tagi: mosty/wiadukty/estakady/przepusty
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1951
powiększ
Autor: Marek Potocki
data: 2004-04-04;
Odcinek: Wrocław Klecina - Bielany Wrocławskie
Miejsce po drugim torze. Widok w kierunku Bielan Wrocławskich.
Tagi: szlak (trasa)/pojedyncze tory
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 2067
powiększ
Autor: Marek Potocki
data: 2004-04-04;
Odcinek: Wrocław Klecina - Bielany Wrocławskie
Miejsce po drugim torze. W tle wiadukt autostrady A4.
Tagi: szlak (trasa)/pojedyncze tory
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1699
powiększ
Autor: Marek Potocki
data: 2004-05-03;
Odcinek: Świdnica Przedmieście - Świdnica Kraszowice: Koniec LK285
Tagi: przejazdy i przejścia naziemne (drogowe)
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1611
powiększ
Autor: Marek Potocki
data: 2004-05-03;
Odcinek: Świdnica Przedmieście - Świdnica Kraszowice: Koniec LK285
Tagi: szlak (trasa)/pojedyncze tory
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1542
powiększ
Autor: Marek Potocki
data: 2004-05-03;
Odcinek: Świdnica Przedmieście - Świdnica Kraszowice: Koniec LK285
Tagi: przejazdy i przejścia naziemne (drogowe)
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1440
powiększ
Autor: Marek Potocki
data: 2004-05-03;
Odcinek: Świdnica Przedmieście - Świdnica Kraszowice: Koniec LK285
Tagi: szlak (trasa)/pojedyncze tory
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1632
powiększ
Autor: Marek Potocki
data: 2004-05-03;
Odcinek: Świdnica Przedmieście - Świdnica Kraszowice: Koniec LK285
Zachodni wjazd na stację Świdnica Przedmieście.
Tagi: sygnalizacja/słupki/znaki itp.
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 3466
powiększ
Autor: Marek Potocki
data: 2004-05-21;
Odcinek: Kobierzyce - Wierzbice Wrocławskie
Rozjazd w Kobierzycach. Na lewo do Łagiewnik, na prawo do Świdnicy.
Tagi: szlak (trasa)/pojedyncze tory
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 2381
powiększ
Autor: Damian Grzywna
data: 2007-04;
Odcinek: Wrocław Klecina - Bielany Wrocławskie
Widok z wiaduktu autostrady A4 w stronę Bielan Wrocławskich.
Tagi: szlak (trasa)/pojedyncze tory
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 2535
: 4
powiększ
Autor: Damian Grzywna
data: 2007-04;
Odcinek: Wrocław Klecina - Bielany Wrocławskie
Wiadukt na autostradzie A4. Widok w kierunku Kleciny.
Tagi: mosty/wiadukty/estakady/przepusty
Obraz
Odsłon : 1643
powiększ
Autor: Michal__TG
data: 2008-06-19;
Odcinek: Szczepanów - Świdnica Kraszowice: Koniec LK285
Gdzieś przed Świdnicą.
Tagi: szlak (trasa)/pojedyncze tory
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1405
powiększ
Autor: Dariusz Rzeziński
data: 2008-10-20;
Odcinek: Wrocław Główny: Początek LK285 - Świdnica Przedmieście
Piękne plany, oby doszły do skutku!!!
Tagi: dokumenty/bilety/mapy
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1569
powiększ
Autor: Jarosław Lizak
data: 2009;
Odcinek: Świdnica Przedmieście - Świdnica Kraszowice: Koniec LK285
Tak wygląda odcinek między Świdnickimi stacjami.
Tagi: szlak (trasa)/pojedyncze tory
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1735
powiększ
Autor: Jarosław Lizak
data: 2009;
Odcinek: Ciepłownia Zarzecze - Świdnica Przedmieście
Mostek nad drogą, wylot na Sobótkę.
Tagi: mosty/wiadukty/estakady/przepusty

Zdjęcia publikowane w tym serwisie w większości otrzymujemy od internautów i zakładamy, że mają oni prawo do ich przesyłania. Jeżeli trafisz na materiały naruszające Twoim zdaniem czyjeś prawa autorskie, skontaktuj się z nami (adres w stopce).

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Komentarze:

Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.

[pokaż/ukryj starsze ⇅]

  • #179 (odp. na #177) wasiukibic (2024-10-20 11:59:44)
    "Po co DSDiK karczuje obecnie LK310 od Kobierzyc, skoro nie zamierza na razie odbudowywać tej linii?" - roboty przygotowawcze. To jest powszechna praktyka wśród inwestorów; ogarnięcie placu budowy, rozbiórki, pociągnięcie przyłączy, itp., a właściwa inwestycja startuje po tygodniach/miesiącach/niekiedy latach. Z tymi opłotkami to bym nie demonizował, bo np. do Galerii Świdnickiej jest bliżej z Przedmieścia, niż z Miasta, a i do samego Rynku to lekko ponad 1 km, to mniej więcej tyle, ile idzie się z wrocławskiego Głównego pod Galerię Dominikańską, dokąd sporo ludzi ciśnie z buta lub z Osiedla Kruczkowskiego w Kłodzku do stacji Kłodzko Miasto. Przy odpowiednio zagęszczonej liczbie pociągów, nie powinno to stanowić większego problemu, że składy z Wrocławia do Jedliny ominą Miasto. Pozwolę sobie tukej przytoczyć przykład Oleśnicy, gdzie swego czasu składy z Wrocławia do Ostrowa i Krotoszyna nie zajeżdżały na stację w centrum miasta, a Oleśniczanie po prostu wiedzieli, że chcąc skorzystać z tych relacji muszą udać się na przystanek Rataje, bądź poczekać na coś, co leci do Kluczborka.
    "Aż jestem ciekaw, czy te zabiegi wicemarszałka w Ministerstwie Infrastruktury przyniosą jakiekolwiek skutki, czy jednak za jakiś czas po tej obietnicy elektryfikacji słuch zaginie." - zaiste, w kuriozalnym kraju żyjemy, skoro o oczywistej oczywistości trzeba lobbować i pilnować, żeby kasa nie poszła na odrutowanie np. Malhowic, czy inkszego Sulęcina.
  • #180 Błażej Kopka (2024-10-20 13:08:36)
    Karczowanie terenu budowy na kilka tygodni, czy nawet miesięcy przed właściwą inwestycją - ok. Na kilka lat przed nią jest bez sensu - co - nic tam nie odrośnie do tego czasu?
  • #181 Krzysztof Nowak (2024-10-21 12:01:38)
    Ptaszki ćwierkają, że jednak budowa WWK zostanie odłożona na "później", a główna inwestycja na lk310, z Łagiewnik do Kobierzyc zostanie ogłoszona w ciągu 3 miesięcy.
  • #182 Karny (2024-12-02 19:07:16)
    Podpisano umowę na udrożnienie szlaku Przedmieście-Kraszowice, zgodnie z którą Infrakol z Jawora ma zrealizować tę inwestycję do końca 2025 roku. Poza oczywistymi elementami tej inwestycji na pewno zostanie zrealizowana opcja nr 1 (budowa dwukrawędziowego peronu na Przedmieściu). Więcej np. tutaj: https://doba.pl/dsw/…
    Inwestycja "umożliwi lepsze trasowanie składów, co przełoży się na dogodniejszą ofertę dla podróżnych i krótsze przejazdy pociągów towarowych, przewożących m.in. kruszywo z dolnośląskich kopalń. Po zakończonych pracach pociągi pasażerskie pojadą objętym pracami odcinkiem z prędkością do 70 km/h, a towarowe – do 40 km/h". I tak jak ruch towarowy nie jest żadną niespodzianką (dla przykładu przez obecne prace na stacji Świdnica Miasto pociąg transportujący nawozy azotowe z Kędzierzyna-Koźla na bocznicę Osadkowskiego musi manewrować aż w Jaworzynie, a tak to będzie śmigać sobie bez obrotu lokomotywy przez Kraszowice), tak nadal zagadką pozostaje ruch pasażerski. @Błażej Kopka, teraz widzisz jak na dłoni, skąd w moich wcześniejszych wypowiedziach była mowa o możliwości omijaniu Miasta - opierałem to o różne informacje, które pojawiały się tu i ówdzie. Oczywiście osobną sprawą jest fakt, że KD tak za bardzo się nie wyrywa do takiej relacji, ponieważ potoki pasażerskie w Mieście traktuje jako "fenomenalne".
  • #183 Błażej Kopka (2024-12-02 19:51:42)
    No to nie do końca Cię rozumiem Kolego @Karny. O towarach zapomnijmy, bo to inny temat, ale co z tymi pasażerskimi? Będą Twoim zdaniem, czy nie? Jeśli tak, to ile, na jakich relacjach itd. Chętnie poznam Twoje zdanie teraz, nawet jeśli to czas ma pokazać, co faktycznie się tu stanie.
  • #184 Karny (2024-12-02 23:25:56)
    Zbierając do kupy informacje od PKP i naszą dyskusję, powiem wprost: szczerze zdziwiłbym się, gdyby żaden pasażerski tam się nie pojawił. Moje wątpliwości wynikają jedynie z tego, iż po zasięgnięciu gdzieniegdzie języka okazało się, że choć o samej inwestycji w KD doskonale wiedzą, tak konkretnych planów na wykorzystanie tego szlaku na razie za bardzo nie mają. Tak czy siak, ja widziałbym tam pospieszne składy w takich relacjach:
    1. Wrocław-Bielawa (póki jeszcze docelowa trasa przez LK310 jest w powijakach);
    2. Wrocław-Świdnica-Jedlina (pewnikiem są śmigające tą trasą TurKole i inne tego typu składy okazjonalne, obecnie manewrujące w Mieście. Może więc obecne pospieszne z Wrocławia przez Jaworzynę - 1 w dni robocze, 3 w weekendy - zostałyby przetrasowane właśnie przez Sobótkę, wszak delikatnym marnotrawstwem jest puszczanie SZT na tak długiej trasie z drutem).
    Więcej wróżyć z fusów nie będę, mając nadzieję, że prędzej czy później padną jakieś konkrety.
  • #185 (odp. na #184) Hugo (2025-09-03 13:34:43)
    Konkrety padły w poniedziałek w Radiu Wrocław: Wojciech Zdanowski w audycji Reakcja 24 powiedział wprost, że szlak Przedmieście-Kraszowice jest szykowany głównie pod wywóz kruszyw z kopalń. Wspomniał, że jeśli już coś pasażerskiego miałoby się tam pojawić, będą to pociągi okazjonalne. KD nie zamierza omijać Świdnicy Miasto, tym bardziej że PKP PLK na tej stacji przeprowadziło prace, które znacznie ułatwiają zmianę kierunku jazdy. Pojawiło się też pytanie o pociąg na całej długości dawnej LK 285 (od Wrocławia aż do Jedliny), jednak to również raczej nie nastąpi. Zdanowski stwierdził, że linia od Wrocławia do Świdnicy "jest upakowana pociągami czasami do granic swoich możliwości", a do tego - i to bardzo racjonalny argument zamykający dalsze dywagacje, znając liczbę mijanek na 285 i 266 - podczas prac nad rozkładem jazdy starają się unikać trasowania pociągów bardzo długo linią jednotorową, aby unikać ryzyka powstawania znacznych opóźnień.
  • #186 Błażej Kopka (2025-09-04 11:20:45)
    No to Kolega @Karny się zdziwił - i to szczerze ;) Ja jakoś nie.
  • #187 Karny (2025-09-04 20:27:11)
    Cóż, przyznaję się do błędu. I tylko zastanawia mnie, czy na Przedmieściu KD zaplanuje jakieś rozkładowe krzyżowania z wykorzystaniem peronu nr 2, czy go też budują tylko dla "pociągów okazjonalnych"...
  • #188 Błażej Kopka (2025-09-05 10:32:02)
    A on w końcu jest budowany, czy tylko rezerwa pod niego robiona?

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Linia kolejowa Wrocław Główny – Świdnica Kraszowice (285)

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...