Linia Oleśnica – Chojnice (281)
Ostatnia zmiana: 2025-08-12 (podobiekty)
Historia linii » [Link bezpośredni]
data | odcinek | zdarzenie | źródło, uwagi |
---|---|---|---|
1875-06-30 | Oleśnica: Początek LK281 - Gniezno | Otwarcie nowej linii ruch towarowy; ruch pasażerski: regularny; torów: jeden; prześwit: 1435 mm; |
|
po 1875-07-01 | Jarocin - Gniezno | Zmiana liczby torów torów: 2 lub więcej; |
|
po 1875-07-02 | Dąbrowa Oleśnicka - Grabowno Wielkie | Zmiana liczby torów torów: 2 lub więcej; |
|
1887-11-01 | Gniezno - Nakło nad Notecią | Otwarcie nowej linii ruch towarowy; ruch pasażerski: regularny; torów: jeden; prześwit: 1435 mm; |
|
1894-10-01 | Więcbork (pierwsza lokalizacja) - Chojnice: Polczątek LK210/koniec LK208/początek LK211 | Otwarcie nowej linii ruch towarowy; ruch pasażerski: regularny; torów: jeden; prześwit: 1435 mm; |
|
1894-10-01 | Nakło nad Notecią - Więcbork – korekta | Otwarcie nowej linii ruch towarowy; ruch pasażerski: regularny; torów: jeden; prześwit: 1435 mm; |
|
1906 | Więcbork – korekta - Więcbork (pierwsza lokalizacja) | Otwarcie nowej linii ruch towarowy; ruch pasażerski: regularny; torów: jeden; prześwit: 1435 mm; |
|
1919 | Cieszków - Zduny | Zamknięcie dla ruchu ruch pasażerski; |
|
1929-05 | Cieszków - Zduny | Otwarcie dla ruchu ruch pasażerski: regularny; |
Odcinek graniczny ponownie otwarty. |
1975-12-02 | Oleśnica: Początek LK281 - Grabowno Wielkie | Elektryfikacja/zmiana systemu zasilania system zasilania: 3000V DC; |
|
1976-11-25 | Jarocin - Gniezno | Elektryfikacja/zmiana systemu zasilania system zasilania: 3000V DC; |
|
1977 | Damasławek - Kcynia | Linia nieprzejezdna/remont |
Zapadnięcie się ziemi pod terenem stacji kolejowej w Wapnie na skutek zalania wodą miejscowej kopalni soli. (info: Polo) |
1980 | Damasławek - Kcynia | Przywrócenie przejezdności |
|
1986-12-17 | Grabowno Wielkie - Krotoszyn | Elektryfikacja/zmiana systemu zasilania system zasilania: 3000V DC; |
|
1987-11-28 | Krotoszyn - Jarocin | Elektryfikacja/zmiana systemu zasilania system zasilania: 3000V DC; |
|
2000-06-01 | Gniezno - Chojnice: Polczątek LK210/koniec LK208/początek LK211 | Zamknięcie dla ruchu ruch pasażerski; |
|
przed 2004-07-17 | Żerków - Orzechowo | Zamknięcie jednego toru |
Na odcinku Żerków-Orzechowo jeden z torów (prawy, jadąc z Jarocina do Gniezna) jest całkowicie wyłączony z użycia. Cały jest pordzewiały, w jednym miejscu stoi nawet szlaban. Wszystkie pociągi poruszają się drugim torem. (info:Hubert Staniszewski) |
2004-12-12 | Grabowno Wielkie - Krotoszyn | Zamknięcie dla ruchu ruch pasażerski; |
|
2005-02-07 | Oleśnica: Początek LK281 - Milicz | Otwarcie dla ruchu ruch pasażerski: regularny; |
|
2005-12-11 | Milicz - Krotoszyn | Otwarcie dla ruchu ruch pasażerski: regularny; |
|
2006-12-10 | Oleśnica: Początek LK281 - Dąbrowa Oleśnicka | Zamknięcie dla ruchu ruch pasażerski; |
w dniu 10.12.2006 w związku z wprowadzeniem nowego rozkładu jazdy zamknięto dla ruchu pasażerskiego szlak na odcinku Oleśnica-Oleśnica Rataje-Dąbrowa Oleśnicka.Pociągi osobowe z Wrocławia do Milicza i Ostrowa Wlkp.jadą przez łącznik Łukanów-O.Rataje z pominięciem Oleśnicy "Głównej". (info: Bartek Rumak, 2006-12-10) |
2007-03-19 | Oleśnica: Początek LK281 - Dąbrowa Oleśnicka | Otwarcie dla ruchu ruch pasażerski: regularny; |
|
2012-12-09 | Jarocin - Gniezno | Zamknięcie dla ruchu ruch pasażerski; |
|
2013-05-13 | Jarocin - Gniezno | Otwarcie dla ruchu ruch pasażerski: regularny; |
Z dniem dzisiejszym przynajmniej do 13 czerwca na tym odcinku wraca ruch pasażerski. Dwie pary pociągów będą jeździć od poniedziałku do piątku oprócz świąt. Potwierdzenie od Przewozów Regionalnych: https://m.facebook.com/profile.php?id=244749568906214&m_sess&viewtype=admin&__user=100000064548763#!/208794348065/timeline/story?ut=69&hash=1887146358871816787&wstart=0&wend=1370069999&pagefilter=1&ustart&__user=100000064548763 (info: Marcin Czech, 13-05-2013) |
po 2016-01-01 | Żerków - Orzechowo | Otwarcie zamkniętego toru (na linii dwutorowej) |
Źródło: http://www.plk-sa.pl/biuro-prasowe/informacje-prasowe/wroca-pociagi-na-trase-jarocin-wrzesnia-gniezno-3427/ |
przed 2016 | Jarocin - Gniezno | Zamknięcie dla ruchu ruch pasażerski; |
|
2016-12-11 | Grabowno Wielkie - Krotoszyn | Zamknięcie dla ruchu ruch pasażerski; |
|
2017-03-20 | Grabowno Wielkie - Krotoszyn | Otwarcie dla ruchu ruch pasażerski: regularny; |
Czasowy objazd dla pociągów pospiesznych z powodu prac torowych na odcinku Grabowno Wielkie - Ostrów Wlkp. stan ten utrzyma się do 28 Kwietnia |
2017-04-28 | Grabowno Wielkie - Krotoszyn | Zamknięcie dla ruchu ruch pasażerski; |
Zakończenie prowadzenia objazdów dla pociągów pospiesznych (info: Mikołaj Szyca) |
2018-06-10 | Jarocin - Gniezno | Otwarcie dla ruchu ruch pasażerski: regularny; |
Powracają pociągi na trasę Jarocin - Gniezno po modernizacji. (info: djSon) |
2019-03-25 | Grabowno Wielkie - Krotoszyn | Otwarcie dla ruchu ruch pasażerski: regularny; |
Obsługa przez Koleje Dolnośląskie |
Historia numeracji » [Link bezpośredni]
data | odcinek | numer | źródło, uwagi |
---|---|---|---|
1985 | Oleśnica: Początek LK281 - Chojnice: Polczątek LK210/koniec LK208/początek LK211 | 281 |
Rozkłady jazdy » [Link bezpośredni]
1903 – 1932 » | ||
---|---|---|
rozkład | data | tabele |
Prusy, lato 1903; część północna | 1903-05-01 | 19, 20, 40, | Szczegóły » |
Niemcy, Austria i Szwajcaria, maj 1914 | 1914-05-01 | 224, 226, 229a, 229b, 296, | Szczegóły » |
Polska, zima 1919 | 1919-10 | 66, 76, 77, | Szczegóły » |
Polska, lato 1922 | 1922-05 (???) | 16, 44, 55, | Szczegóły » |
Polska, lato 1923 | 1923-05 (???) | 16, 44, 55, | Szczegóły » |
Polska, lato 1924 | pomiędzy 1924-05 (???) a 1924-10 (???) | 16, 44, 55, | Szczegóły » |
Polska, lato 1925 | 1925-06-05 | 16, 44, 55, | Szczegóły » |
Polska, lato 1926 | pomiędzy 1926-05-15 a 1926-09-30 | 16, 44, 55, | Szczegóły » |
Polska, zima 1926/1927 | pomiędzy 1926-10-01 a 1927-05-14 | 16, 44, 55, | Szczegóły » |
Polska, lato 1927 | pomiędzy 1927-05-15 a 1927-10 | 16, 44, 55, | Szczegóły » |
Polska, zima 1927/1928 | pomiędzy 1927-10 (???) a 1928-05 (???) | 16, 44, 55, | Szczegóły » |
Polska, lato 1928 | pomiędzy 1928-05 (???) a 1928-09-30 | 16, 44, 55, | Szczegóły » |
Polska, zima 1928/1929 | pomiędzy 1928-10-01 a 1929-05 | 16, 44, 55, | Szczegóły » |
Polska, lato 1929 | pomiędzy 1929-05 (???) a 1929-09-30 | 18, 76, 79, 98, 105, | Szczegóły » |
Polska, zima 1929/1930 | pomiędzy 1929-10-01 a 1930-05-14 | 18, 76, 79, 98, 105, | Szczegóły » |
Polska, lato 1930 | pomiędzy 1930-05-15 a 1930-09-30 | 18, 76, 79, 98, 105, | Szczegóły » |
Polska, zima 1930/1931 | pomiędzy 1930-10-01 a 1931-05-14 | 18, 76, 79, 98, 105, | Szczegóły » |
Polska, lato 1931 | pomiędzy 1931-05-15 a 1931-10-03 | 18, 76, 79, 98, 105, | Szczegóły » |
Polska, zima 1931/1932 | pomiędzy 1931-10-04 a 1932-05-21 | 18, 76, 79, 98, 105, | Szczegóły » |
Polska, lato 1932 | pomiędzy 1932-05-22 a 1932-10-01 | 121, 213, 220, 225, 227, | Szczegóły » |
1932 – 1942 » | ||
rozkład | data | tabele |
Polska, zima 1932/1933 | pomiędzy 1932-10-02 a 1933-05-14 | 121, 213, 220, 225, 227, | Szczegóły » |
Polska, lato 1933 | pomiędzy 1933-05-15 a 1933-10-07 | 121, 213, 220, 225, 227, | Szczegóły » |
Polska, zima 1933/1934 | pomiędzy 1933-10-08 a 1934-05-14 | 121, 213, 220, 225, 227, | Szczegóły » |
Polska, lato 1934 | pomiędzy 1934-05-15 a 1934-10-06 | 121, 213, 220, 225, 227, | Szczegóły » |
Polska, zima 1934/1935 | pomiędzy 1934-10-07 a 1935-05-14 | 121, 213, 220, 225, 227, | Szczegóły » |
Polska, lato 1935 | pomiędzy 1935-05-15 a 1935-09-01 | 123, 214, 226, 237, 238, 252, | Szczegóły » |
Polska, jesień 1935 | pomiędzy 1935-09-02 a 1935-12-13 | 123, 214, 226, 237, 238, 252, | Szczegóły » |
Polska, lato 1936 | pomiędzy 1936-05-15 (???) a 1936-09-02 | 123, 214, 226, 237, 238, 252, | Szczegóły » |
Polska, jesień 1936 | pomiędzy 1936-09-03 a 1936-12-14 | 123, 214, 226, 237, 238, 252, | Szczegóły » |
Polska, lato 1937 | pomiędzy 1937-05-22 a 1937-09-05 | 123, 214, 226, 237, 238, 252, | Szczegóły » |
Polska, jesień 1937 | pomiędzy 1937-09-06 a 1937-12-14 | 123, 214, 226, 237, 238, 252, | Szczegóły » |
Polska, zima 1937/1938 | pomiędzy 1937-12-15 a 1938-05-14 | 123, 214, 226, 237, 238, 252, | Szczegóły » |
Polska, lato 1938 | pomiędzy 1938-05-15 a 1938-10-01 | 123, 214, 226, 237, 238, 252, | Szczegóły » |
Polska, zima 1938/1939 | pomiędzy 1938-10-02 a 1939-05-14 | 123, 214, 226, 237, 238, 252, | Szczegóły » |
Polska, lato 1939 | pomiędzy 1939-05-15 a 1939-10-07 | 123, 214, 216, 247, 250, | Szczegóły » |
Generalne Gubernatorstwo, zima 1940/1941 | pomiędzy 1940-10-06 a 1941-05-04 | 46c, 141r, | Szczegóły » |
Generalne Gubernatorstwo, lato 1941 | 1941-05-05 | 46c, | Szczegóły » |
Generalne Gubernatorstwo, zima 1941/1942 | pomiędzy 1941-11 a 1942-05-03 | 46d, | Szczegóły » |
Generalne Gubernatorstwo, lato 1942 | pomiędzy 1942-05-04 a 1942-11-01 | 46d, | Szczegóły » |
Generalne Gubernatorstwo, zima 1942/1943 | pomiędzy 1942-11-02 a 1943-05-16 | 147a, | Szczegóły » |
1943 – 1953 » | ||
rozkład | data | tabele |
Niemcy, lato 1943; część północna | pomiędzy 1943-05-17 a 1943-10-31 (???) | 46d, 130q, 130r, 131u, | Szczegóły » |
Generalne Gubernatorstwo, zima 1943/1944 | pomiędzy 1943-11-01 a 1944-05 (???) | 46d, 147a, | Szczegóły » |
Dolny i Górny Śląsk, zima 1943/1944 | pomiędzy 1943-11-01 a 1944-05 (???) | 141r, 147a, | Szczegóły » |
III Rzesza 1944/1945, część 1 | 1944-07-03 | 130q, 130r, 131u, 141r, 147a, | Szczegóły » |
Północna DOKP, zima 1945 | 1945-10-25 | 15, | Szczegóły » |
Polska, lato 1946 | pomiędzy 1946-07-14 a 1946-10-06 | 105, 188, 230, 282, | Szczegóły » |
Polska, zima 1946/1947 | pomiędzy 1946-10-07 a 1947-05-14 | 105, 188, 230, 282, | Szczegóły » |
Polska, lato 1947 | pomiędzy 1947-05-04 a 1947-10-04 | 105, 188, 230, 282, VI, | Szczegóły » |
Polska, zima 1947/1948 | pomiędzy 1947-10-05 a 1948-05-01 | 105, 188, 230, 282, VI, | Szczegóły » |
Polska, lato 1948 | pomiędzy 1948-05-02 a 1948-10-02 | 3, 17, 220, 306, 336, 336a, 442, | Szczegóły » |
Polska, zima 1948/1949 | pomiędzy 1948-10-03 a 1949-05-14 | 17, 220, 306, 336, 336a, 442, | Szczegóły » |
Polska, lato 1949 | pomiędzy 1949-05-15 a 1949-10-01 | 16, 220, | Szczegóły » |
Polska, zima 1949/1950 | pomiędzy 1949-10-02 a 1950-05-13 | 16, 220, 306, 336, 336a, 418, | Szczegóły » |
Polska, lato 1950 | pomiędzy 1950-05-14 a 1950-10-07 | 4, 16, 220, 306, 336, 336a, 423, | Szczegóły » |
Polska, zima 1950/1951 | pomiędzy 1950-10-08 a 1951-05-19 | 16, 220, 306, 336, 336a, 423, | Szczegóły » |
Polska, lato 1951 | pomiędzy 1951-05-20 a 1951-10-06 | 15, 315, 391, 392, 426, | Szczegóły » |
Polska, zima 1951/1952 | pomiędzy 1951-10-07 a 1952-05-17 | 15, 200, 315, 391, 392, 426, | Szczegóły » |
Polska, lato 1952 | pomiędzy 1952-05-18 a 1952-10-04 | 15, 200, 321, | Szczegóły » |
Polska, zima 1952/1953 | pomiędzy 1952-10-05 a 1953-05-16 | 15, 200, 321, 388, 389, 424, | Szczegóły » |
Polska, lato 1953 | pomiędzy 1953-05-17 a 1953-10-03 | 4, 15, 200, 321, 388, 389, 424, | Szczegóły » |
1953 – 1963 » | ||
rozkład | data | tabele |
Polska, zima 1953/1954 | pomiędzy 1953-10-04 a 1955-05-22 | 15, 200, 321, 388, 389, 424, | Szczegóły » |
Polska, lato 1954 | pomiędzy 1954-05-23 a 1954-10-02 | 15, 200, 321, 388, 389, 424, | Szczegóły » |
Polska, zima 1954/1955 | pomiędzy 1954-10-03 a 1955-05-21 | 15, 200, 321, 388, 389, 424, | Szczegóły » |
Polska, lato 1955 | pomiędzy 1955-05-22 a 1955-10-01 | 15, 200, 321, 388, 389, 424, | Szczegóły » |
Polska, zima 1955/1956 | pomiędzy 1955-10-02 a 1956-06-02 | 15, 321, 388, 389, 424, | Szczegóły » |
Polska, 1956-1957 | pomiędzy 1956-06-03 a 1957-06-01 | 2, 15, 210, 321, 388, 389, 424, | Szczegóły » |
Polska 1957-1958 | pomiędzy 1957-06-02 a 1958-05-31 | 15, 210, 321, 388, 389, 424, | Szczegóły » |
Polska, zima 1957/1958 | pomiędzy 1957-09-29 a 1958-03-29 | 15, 210, 321, 388, 389, | Szczegóły » |
Polska, lato 1958 | pomiędzy 1958-06-01 a 1958-09-27 | 8, 210, 321, 388, 389, 424, | Szczegóły » |
Polska, zima 1958/1959 | pomiędzy 1958-09-28 a 1959-05-30 | 8, 210, 321, 388, 389, 424, | Szczegóły » |
Polska, lato 1959 | pomiędzy 1959-05-31 a 1959-10-03 | 8, 210, 321, 388, 389, 424, | Szczegóły » |
Polska, zima 1959/1960 | pomiędzy 1959-10-04 a 1960-05-28 | 8, 424, | Szczegóły » |
Polska, lato 1960 | pomiędzy 1960-05-29 a 1960-10-01 | 6, 8, 210, 321, 388, 389, 424, | Szczegóły » |
Polska, zima 1960/1961 | pomiędzy 1960-10-02 a 1961-05-27 | 6, 8, 210, 321, 388, 389, 424, | Szczegóły » |
Polska, lato 1961 | pomiędzy 1961-05-28 a 1961-09-30 | 9, 10, 11, 200, 321, 389, 424, | Szczegóły » |
Polska, zima 1961/1962 | pomiędzy 1961-10-01 a 1962-05-26 | 9, 10, 11, 200, 321, 389, 424, | Szczegóły » |
Polska, lato 1962 | pomiędzy 1962-05-27 a 1962-09-29 | 9, 10, 11, 12, 200, 321, 388, 389, 424, | Szczegóły » |
Polska, zima 1962/1963 | pomiędzy 1962-09-30 a 1963-05-25 | 9, 10, 11, 12, 200, 321, 388, 389, 424, | Szczegóły » |
Polska, lato 1963 | pomiędzy 1963-05-26 a 1963-09-28 | 10, 11, 12, 200, 321, 388, 389, 424, | Szczegóły » |
Polska, zima 1963/1964 | pomiędzy 1963-09-29 a 1964-05-30 | 10, 11, 12, 200, 321, 388, 389, 424, | Szczegóły » |
1964 – 1982 » | ||
rozkład | data | tabele |
Polska, lato 1964 | pomiędzy 1964-05-31 a 1964-09-26 | 9, 10, 11, 44, 200, 321, 388, 389, 424, | Szczegóły » |
Polska, zima 1964/1965 | pomiędzy 1964-09-27 a 1965-05-29 | 9, 10, 11, 200, 321, 388, 389, 424, | Szczegóły » |
Polska 1965-1966 | pomiędzy 1965-05-30 a 1966-05-21 | 8, 10, 11, 47, 200, 321, 388, 389, 424, | Szczegóły » |
Polska, 1966-1967 | pomiędzy 1966-05-22 a 1967-05-27 | 9, 10, 11, 47, 200, 321, 388, 389, 424, | Szczegóły » |
Polska, 1967-1968 | pomiędzy 1967-05-28 a 1968-05-25 | 9, 10, 11, 12, 47, 200, 388, 389, 424, | Szczegóły » |
Polska, 1968-1969 | pomiędzy 1968-05-26 a 1969-05-31 | 9, 10, 11, 12, 51, 200, 310, 321, 388, 389, 424, | Szczegóły » |
Polska 1969-1970 | pomiędzy 1969-06-01 a 1970-05-30 | 9, 10, 11, 12, 51, 200, 310, 321, 388, 389, 424, | Szczegóły » |
Polska, 1970-1971 | pomiędzy 1970-05-31 a 1971-05-22 | 9, 10, 11, 12, 51, 200, 310, 321, 388, 389, 424, | Szczegóły » |
Polska 1971-1972 | pomiędzy 1971-05-23 a 1972-05-27 | 9, 10, 11, 12, 51, 200, 310, 321, 388, 389, 424, | Szczegóły » |
Polska, 1972-1973 | pomiędzy 1972-05-28 a 1973-06-02 | 9, 10, 11, 12, 51, 200, 310, 321, 389, 424, | Szczegóły » |
Polska 1973-1974 | pomiędzy 1973-06-03 a 1974-05-25 | 9, 10, 11, 12, 51, 200, 310, 321, 388, 389, 424, | Szczegóły » |
Polska 1974-1975 | pomiędzy 1974-05-26 a 1975-05-31 | 9, 10, 11, 12, 51, 200, 310, 321, 388, 389, 424, | Szczegóły » |
Polska 1975-1976 | pomiędzy 1975-06-01 a 1976-05-29 | 9, 10, 11, 12, 51, 200, 310, 321, 388, 389, 424, | Szczegóły » |
Polska, 1976-1977 | pomiędzy 1976-05-30 a 1977-05-21 | 9, 10, 11, 12, 51, 200, 310, 321, 388, 389, 424, | Szczegóły » |
Polska, 1977-1978 | pomiędzy 1977-05-22 a 1978-05-27 | 9, 10, 11, 12, 51, 200, 310, 321, 388, 389, 424, | Szczegóły » |
Polska, 1978-1979 | pomiędzy 1978-05-28 a 1979-05-26 | 9, 10, 11, 12, 51, 200, 310, 321, 388, 389, 424, | Szczegóły » |
Polska 1979-1980 | pomiędzy 1979-05-27 a 1980-05-31 | 9, 10, 11, 12, 51, 200, 310, 321, 388, 389, 424, | Szczegóły » |
Polska 1980-1981 | pomiędzy 1980-06-01 a 1981-05-30 | 9, 10, 11, 12, 51, 200, 310, 321, 388, 389, 424, | Szczegóły » |
Polska 1981-1982 | pomiędzy 1981-05-31 a 1982-05-22 | 9, 10, 11, 12, 51, 200, 310, 321, 388, 389, 424, | Szczegóły » |
Polska 1982-1983 | pomiędzy 1982-05-23 a 1983-05-28 | 9, 10, 11, 12, 51, 200, 310, 321, 388, 389, 424, | Szczegóły » |
1983 – 2000 » | ||
rozkład | data | tabele |
Polska 1983-1984 | pomiędzy 1983-05-29 a 1984-06-02 | 9, 10, 11, 12, 51, 200, 310, 321, 388, 389, 424, | Szczegóły » |
Polska 1984-1985 | pomiędzy 1984-06-03 a 1985-06-01 | 9, 10, 11, 12, 51, 200, 310, 321, 388, 389, 424, | Szczegóły » |
Polska 1985-1986 | pomiędzy 1985-06-02 a 1986-05-31 | 9, 10, 11, 12, 51, 200, 310, 321, 388, 389, 424, | Szczegóły » |
Polska, 1986-1987 | pomiędzy 1986-06-01 a 1987-05-30 | 9, 10, 11, 12, 51, 200, 310, 321, 388, 389, 424, | Szczegóły » |
Polska 1987-1988 | pomiędzy 1987-05-31 a 1988-05-28 | 9, 10, 11, 12, 51, 200, 310, 321, 388, 389, 424, | Szczegóły » |
Polska, 1988-1989 | pomiędzy 1988-05-29 a 1989-05-27 | 9, 10, 11, 12, 51, 200, 310, 321, 388, 389, 424, | Szczegóły » |
Polska 1989-1990 | pomiędzy 1989-05-28 a 1990-05-26 | 9, 10, 11, 12, 51, 53, 200, 310, 321, 388, 389, 424, | Szczegóły » |
Polska 1990-1991 | pomiędzy 1990-05-27 a 1991-06-01 | 9, 10, 11, 12, 51, 200, 310, 321, 388, 389, 424, | Szczegóły » |
Polska 1991-1992 | pomiędzy 1991-06-02 a 1992-05-30 | 200, 310, 321, 388, 389, 424, | Szczegóły » |
Polska, 1992-1993 | pomiędzy 1992-05-31 a 1993-05-22 | 200, 310, 321, 388, 389, 424, | Szczegóły » |
Polska, lato 1993 | pomiędzy 1993-05-23 a 1993-09-25 | 9, 10, 11, 12, 52, 200, 310, 321, 388, 389, 424, | Szczegóły » |
Polska, zima 1993/1994 | pomiędzy 1993-09-26 a 1994-05-28 | 9, 10, 11, 12, 52, 200, 310, 321, 388, 389, 424, | Szczegóły » |
Polska, lato 1994 | pomiędzy 1994-05-29 a 1994-09-24 | 9, 10, 11, 12, 50, 200, 310, 321, 388, 389, 424, | Szczegóły » |
Polska, zima 1994/1995 | pomiędzy 1994-09-25 a 1995-05-27 | 200, 310, 321, 388, 389, 424, | Szczegóły » |
Polska 1995-1996 | pomiędzy 1995-05-28 a 1996-06-01 | 200, 310, 321, 388, 389, 424, | Szczegóły » |
Polska, 1996-1997 | pomiędzy 1996-06-02 a 1997-05-31 | 200, 310, 321, 388, 389, 424, | Szczegóły » |
Polska 1997-1998 | pomiędzy 1997-06-01 a 1998-05-23 | 200, 310, 321, 388, 389, 424, | Szczegóły » |
Polska 1998-1999 | pomiędzy 1998-05-24 a 1999-05-29 | 200, 310, 321, 388, 389, 424, | Szczegóły » |
Polska, 1999-2000 | pomiędzy 1999-05-30 a 2000-05-27 | 200, 310, 321, 388, 389, 424, | Szczegóły » |
Polska, 2000-2001 | pomiędzy 2000-05-28 a 2001-06-09 | 200, 310, 321, 389, 424, | Szczegóły » |
2002 – 2011 » | ||
rozkład | data | tabele |
Polska, 2005-2006 | 2005-12 | 200, | Szczegóły » |
Polska, 2006-2007 | 2006-12 | 200, | Szczegóły » |
Polska, 2007-2008 | pomiędzy 2007 a 2008 | 200, 321, | Szczegóły » |
Polska 2008-2009 | pomiędzy 2008 a 2009 | 200, 321, | Szczegóły » |
Polska 2009-2010 | pomiędzy 2009 a 2010 | 200, 321, | Szczegóły » |
Polska, 2010-2011 | 2010-11 | 200, 321, | Szczegóły » |
Polska 2011-2012 | 2011-12 | 200, 321, | Szczegóły » |
Historia prędkości » [Link bezpośredni]
data | odcinek | prędkość km/h | źródło, uwagi |
---|---|---|---|
2001-11-25 (???) | Oleśnica: Początek LK281 - Grabowno Wielkie | ↔ 120 km/h | |
2001-12-14 (???) | Nakło nad Notecią - Chojnice: Polczątek LK210/koniec LK208/początek LK211 | ↔ 60 km/h | |
2005-09-07 | Oleśnica: Początek LK281 - Oleśnica Rataje | ↔ 40 km/h | Ograniczenia stałe 30 km/h (przyczyna ?) |
data nieznana | Września - Gniezno | ↔ 80 km/h | |
data nieznana | Jarocin - Września | ↔ 40 km/h | |
2007-11-18 | Wolenice - Jarocin | ↔ 80 km/h | Import PLK2007_10 |
2007-11-18 | Krotoszyn - Wolenice | ↔ 60 km/h | Import PLK2007_10 |
2007-11-18 | Cieszków - Krotoszyn | ↔ 80 km/h | Import PLK2007_10 |
2007-11-18 | Grabowno Wielkie - Rakoniewice Milickie | ↔ 40 km/h | Import PLK2007_10 |
2007-11-18 | Oleśnica Rataje - Dąbrowa Oleśnicka | ↔ 40 km/h | Import PLK2007_10 |
2007-11-18 | Gniezno - Gniezno Winiary | ↔ 30 km/h | Import PLK2007_10 |
2007-11-18 | Rusiec - Obkas | ↔ 40 km/h | Import PLK2007_10 |
2007-11-18 | Gniezno Winiary - Rusiec | ↔ 50 km/h | Import PLK2007_10 |
2007-11-18 | Jarocin - Września | ↔ 50 km/h | Import PLK2007_10 |
2009-01-03 | Milicz - Cieszków | ↔ 60 km/h | Import PLK2009_01 |
2009-01-03 | Książno - Września | ↔ 30 km/h | Import PLK2009_01 |
2009-01-03 | Września - Marzenin | ↔ 60 km/h | Import PLK2009_01 |
2009-01-03 | Gniezno Winiary - Rusiec | ↔ 40 km/h | Import PLK2009_01 |
2009-01-03 | Wolenice - Golina | ↔ 60 km/h | Import PLK2009_01 |
2009-12-13 | Gniezno Winiary - Rusiec | ↔ 50 km/h | Import PLK2010_05 |
2011-03-11 | Żerków - Orzechowo Most | ← 100 km/h | Import PLK2011_03 |
2011-03-11 | Marzenin - Gniezno | ↔ 60 km/h | Import PLK2011_03 |
2014-02-07 | Marzenin - Gniezno | ↔ 80 km/h | Pegulamin PLK 2013/2014 aktualizacja 07.02.2014 |
2014-12-08 | Oleśnica: Początek LK281 - Dąbrowa Oleśnicka | ↔ 60 km/h | Import PLK2014_12_PAS_SZYN |
2014-12-08 | Milicz - Cieszków | ↔ 80 km/h | Import PLK2014_12_PAS_SZYN |
2014-12-08 | Jarocin - Radlin Wielkopolski | → 80 km/h | Import PLK2014_12_PAS_SZYN |
2014-12-08 | Książno - Września | ↔ 60 km/h | Import PLK2014_12_PAS_SZYN |
2015-12-18 | Rusiec - Kamień Krajeński | ↔ 20 km/h | |
2015-12-18 | Gniezno - Gniezno Winiary | ↔ 40 km/h | Import PLK2015_Regulamin_2016_2017/18.12.2015/N_ZAL_2.1P_20151218 |
2016-07-05 (???) | Kamień Krajeński - Obkas | ↔ 20 km/h | Import PLK2016_07 |
2016-07-05 (???) | Jarocin - Żerków | ← 80 km/h | Import PLK2016_07 |
2017-01-10 (???) | Gniezno Winiary - Rusiec | ↔ 40 km/h | Import PLK2017_01 |
2017-01-10 (???) | Jarocin - Orzechowo | → 100 km/h | Import PLK2017_01 |
2017-10 | Września - Gniezno | ← 100 km/h | Import PLK2017_10 |
2017-10 | Jarocin - Orzechowo | → 120 km/h | Import PLK2017_10 |
2018-02-09 | Grabowno Wielkie - Cieszków | ↔ 120 km/h | Import PLK2018_02 |
2018-02-09 | Zduny - Krotoszyn | ↔ 100 km/h | Import PLK2018_02 |
2018-02-09 | Książno - Chwalibogowo | → 120 km/h | Import PLK2018_02 |
2018-02-09 | Września - Gniezno | → 120 km/h | Import PLK2018_02 |
2018-02-09 | Orzechowo Most - Książno | ← 80 km/h | Import PLK2018_02 |
2018-02-09 | Cieszków - Zduny | ↔ 60 km/h | Import PLK2018_12 |
2018-02-09 | Orzechowo - Miłosław | → 120 km/h | Import PLK2018_12 |
2023-01-03 | Oleśnica: Początek LK281 - Dąbrowa Oleśnicka | → 60 km/h | IMPORT PLK (2023-01-03) |
2023-01-03 | Dąbrowa Oleśnicka - Krotoszyn | → 120 km/h | IMPORT PLK (2023-01-03) |
2023-01-03 | Krotoszyn - Golina | → 60 km/h | IMPORT PLK (2023-01-03) |
2023-01-03 | Golina - Jarocin | → 80 km/h | IMPORT PLK (2023-01-03) |
2023-01-03 | Jarocin - Chwalibogowo | → 120 km/h | IMPORT PLK (2023-01-03) |
2023-01-03 | Chwalibogowo - Września | → 60 km/h | IMPORT PLK (2023-01-03) |
2023-01-03 | Września - Gniezno | → 120 km/h | IMPORT PLK (2023-01-03) |
2023-01-03 | Gniezno - Gniezno Winiary | → 60 km/h | IMPORT PLK (2023-01-03) |
2023-01-03 | Gniezno Winiary - Rusiec | → 40 km/h | IMPORT PLK (2023-01-03) |
2023-01-03 | Rusiec - Obkas | → 20 km/h | IMPORT PLK (2023-01-03) |
2023-01-03 | Obkas - Chojnice: Polczątek LK210/koniec LK208/początek LK211 | → 60 km/h | IMPORT PLK (2023-01-03) |
2023-01-03 | Dąbrowa Oleśnicka - Grabowno Wielkie | ← 120 km/h | IMPORT PLK (2023-01-03) |
2023-01-03 | Jarocin - Żerków | ← 80 km/h | IMPORT PLK (2023-01-03) |
2023-01-03 | Żerków - Orzechowo Most | ← 100 km/h | IMPORT PLK (2023-01-03) |
2023-01-03 | Orzechowo Most - Książno | ← 80 km/h | IMPORT PLK (2023-01-03) |
2023-01-03 | Książno - Września | ← 120 km/h | IMPORT PLK (2023-01-03) |
2023-01-03 | Września - Gniezno | ← 100 km/h | IMPORT PLK (2023-01-03) |
2023-12-11 | Runowo Krajeńskie - Wysoka Krajeńska | ↔ 80 km/h | Regulamin sieci 2023/2024 |
2024-01-03 | Oleśnica: Początek LK281 - Dąbrowa Oleśnicka: Koniec LK766 | → 60 km/h | IMPORT PLK (2024-01-03) |
2024-01-03 | Dąbrowa Oleśnicka: Koniec LK766 - Krotoszyn | → 120 km/h | IMPORT PLK (2024-01-03) |
2024-01-03 | Krotoszyn - Koźmin Wielkopolski | → 60 km/h | IMPORT PLK (2024-01-03) |
2024-01-03 | Koźmin Wielkopolski - Chwalibogowo | → 120 km/h | IMPORT PLK (2024-01-03) |
2024-01-03 | Chwalibogowo - Września | → 60 km/h | IMPORT PLK (2024-01-03) |
2024-01-03 | Września - Gniezno | → 120 km/h | IMPORT PLK (2024-01-03) |
2024-01-03 | Gniezno - Gniezno Winiary | → 60 km/h | IMPORT PLK (2024-01-03) |
2024-01-03 | Gniezno Winiary - Rusiec | → 40 km/h | IMPORT PLK (2024-01-03) |
2024-01-03 | Rusiec - Kcynia | → 20 km/h | IMPORT PLK (2024-01-03) |
2024-01-03 | Kcynia - Szczepice | → 80 km/h | IMPORT PLK (2024-01-03) |
2024-01-03 | Szczepice - Runowo Krajeńskie | → 20 km/h | IMPORT PLK (2024-01-03) |
2024-01-03 | Runowo Krajeńskie - Więcbork | → 80 km/h | IMPORT PLK (2024-01-03) |
2024-01-03 | Więcbork - Obkas | → 20 km/h | IMPORT PLK (2024-01-03) |
2024-01-03 | Obkas - Chojnice: Polczątek LK210/koniec LK208/początek LK211 | → 60 km/h | IMPORT PLK (2024-01-03) |
2024-01-03 | Dąbrowa Oleśnicka: Koniec LK766 - Grabowno Wielkie | ← 120 km/h | IMPORT PLK (2024-01-03) |
2024-01-03 | Jarocin - Żerków | ← 80 km/h | IMPORT PLK (2024-01-03) |
2024-01-03 | Żerków - Orzechowo Most | ← 100 km/h | IMPORT PLK (2024-01-03) |
2024-01-03 | Orzechowo Most - Książno | ← 60 km/h | IMPORT PLK (2024-01-03) |
2024-01-03 | Książno - Obłaczkowo | ← 120 km/h | IMPORT PLK (2024-01-03) |
2024-01-03 | Obłaczkowo - Września | ← 60 km/h | IMPORT PLK (2024-01-03) |
2024-01-03 | Września - Gniezno | ← 100 km/h | IMPORT PLK (2024-01-03) |
2025-04-07 | Oleśnica: Początek LK281 - Dąbrowa Oleśnicka: Koniec LK766 | → 60 km/h | IMPORT PLK (2025-04-07) |
2025-04-07 | Dąbrowa Oleśnicka: Koniec LK766 - Krotoszyn | → 120 km/h | IMPORT PLK (2025-04-07) |
2025-04-07 | Krotoszyn - Koźmin Wielkopolski | → 140 km/h | IMPORT PLK (2025-04-07) |
2025-04-07 | Koźmin Wielkopolski - Obra Stara | → 120 km/h | IMPORT PLK (2025-04-07) |
2025-04-07 | Obra Stara - Jarocin | → 140 km/h | IMPORT PLK (2025-04-07) |
2025-04-07 | Jarocin - Jarocin: R286 (początek LK983) | → 90 km/h | IMPORT PLK (2025-04-07) |
2025-04-07 | Jarocin: R286 (początek LK983) - Chwalibogowo | → 120 km/h | IMPORT PLK (2025-04-07) |
2025-04-07 | Chwalibogowo - Września | → 60 km/h | IMPORT PLK (2025-04-07) |
2025-04-07 | Września - Gniezno | → 120 km/h | IMPORT PLK (2025-04-07) |
2025-04-07 | Gniezno - Gniezno Winiary | → 60 km/h | IMPORT PLK (2025-04-07) |
2025-04-07 | Gniezno Winiary - Rusiec | → 40 km/h | IMPORT PLK (2025-04-07) |
2025-04-07 | Rusiec - Kcynia | → 20 km/h | IMPORT PLK (2025-04-07) |
2025-04-07 | Kcynia - Szczepice | → 80 km/h | IMPORT PLK (2025-04-07) |
2025-04-07 | Szczepice - Runowo Krajeńskie | → 20 km/h | IMPORT PLK (2025-04-07) |
2025-04-07 | Runowo Krajeńskie - Więcbork | → 80 km/h | IMPORT PLK (2025-04-07) |
2025-04-07 | Więcbork - Obkas | → 20 km/h | IMPORT PLK (2025-04-07) |
2025-04-07 | Obkas - Chojnice: Polczątek LK210/koniec LK208/początek LK211 | → 60 km/h | IMPORT PLK (2025-04-07) |
2025-04-07 | Dąbrowa Oleśnicka: Koniec LK766 - Grabowno Wielkie | ← 120 km/h | IMPORT PLK (2025-04-07) |
2025-04-07 | Jarocin - Żerków | ← 80 km/h | IMPORT PLK (2025-04-07) |
2025-04-07 | Żerków - Orzechowo Most | ← 100 km/h | IMPORT PLK (2025-04-07) |
2025-04-07 | Orzechowo Most - Orzechowo | ← 120 km/h | IMPORT PLK (2025-04-07) |
2025-04-07 | Orzechowo - Książno | ← 60 km/h | IMPORT PLK (2025-04-07) |
2025-04-07 | Książno - Obłaczkowo | ← 120 km/h | IMPORT PLK (2025-04-07) |
2025-04-07 | Obłaczkowo - Września | ← 60 km/h | IMPORT PLK (2025-04-07) |
2025-04-07 | Września - Gniezno | ← 100 km/h | IMPORT PLK (2025-04-07) |
Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane
|
Napisz email do redakcji |
Jak dodać nowe zdjęcia?
Komentarze: ⇵
Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.
[pokaż/ukryj starsze ⇅]
-
#10
(odp. na #3)
Programista Kolejowy
(2024-04-23 10:13:57)
I co z tym tunelem, bo z tego co wiem, dalej grzebią xd. To jak w Polsce robią, to jest jakiś (przepraszam że tak powiem ale inaczej się nie da) cholerny absurd. Alusta powinna Nobla dostać xd. A tak serio, to dramat, 14 km (Koźmin - Jarocin) robić w 3 lata. Wiadukt w Golinie był tylko przykrywką. Tam połowa rzeczy rozwalona była.
-
#11
(odp. na #9)
Programista Kolejowy
(2024-04-23 10:18:57)
Jechałem w niedzielę Turkolem i, kręcąc rearview, byłem zaskoczony, tym bardziej, że w kuj-pom, a nie nawet do granicy województw, ale losowo wybrany, 4 km odcinek przed stacją od strony Nakła, jest ułożony nowy tłuczeń i 80 km/h. Reszta, niestety 20 i 40. Szyny nie są aż tak złe (chyba że telewizja przyjedzie, to i szyny będą złe ????) o tyle bardziej same podkłady. Nie spłaszczyło ich jeszcze. Btw, to jest sporo miejsca na 2 tor (albo rezerwa, albo historycznie tam był), więc przepustowość by się zwiększyła.
-
#12
X. Piast II Chrobry
(2024-04-26 18:07:53)
"Dzięki zakończonym pracom PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. między Koźminem Wielkopolskim a Jarocinem od niedzieli (28 kwietnia br.) zapewnione będą sprawniejsze przejazdy pociągów. Podróż koleją skróci się z ok. 20 do ok. 15-17 minut. Nie będzie już zastępczej komunikacji autobusowej.
Pasażerowie zyskają dogodniejszą obsługę na przebudowanych peronach w Golinie, Obrze Starej i Koźminie Wielkopolskim.
Perony po modernizacji są wyższe i szersze, mają wiaty, oświetlenie, a także tablice i gabloty z informacjami.
Całość kosztowała ponad 7 milionów złotych, z czego najwięcej prace w Koźminie Wielkopolskim."
https://epoznan.pl/n… -
#13
(odp. na #12)
Programista Kolejowy
(2024-09-27 12:00:11)
Od 22 lipca znowu zamknięcie i, w zasadzie, po oczyszczeniu tłucznia stoi wszystko.
-
#14
(odp. na #13)
X. Piast II Chrobry
(2024-11-29 13:13:59)
Od nowego rozkładu 2024/2025 szlak Milicz - Krotoszyn przejma znowu KD.
-
#15
(odp. na #11)
Adrian K
(2024-12-01 22:00:24)
Gdzieś w latach 70-tych wykonano prace do budowy 2. toru na północ od Gniezna, bo linia była rozważana jako magistrala węglowa bis. W latach 80tych projekt zarzucono. Historycznie 2. toru tutaj nigdzie nie było. Podobno część prac wykonywało wojsko. W filmie o katastrofie we Wapnie (która miała miejsce w 1977 roku) padło nawet, że wojsko stacjonowało w Damasławku: https://youtu.be/Hlw… . Na zdjęciach satelitarnych widać te przygotowania. W Nakle przy moście nad Notecią przygotowane są przyczółki na drugi most, inne obiekty inżynieryjne też są przygotowane na dwa tory.
-
#16
Eugen
(2025-01-13 10:46:59)
Oleśnica-Chojnice to była przepiękna linia kolejowa i oba miasta piękne i może uda się ją odnowić, bo np. w zeszłym roku jechałem z Gniezna do Jarocina po naprawie i było super! I ludzi dużo podróżuje...
-
#17
Błażej Kopka
(2025-03-01 17:02:32)
Różne media donoszą, że w wyniku przeróżnych przesunięć środków finansowych i zmian organizacyjnych odcinek Kcynia - Nakło ma podnoszone parametry, co choć nie było planowane, może przyczynić się do poprawy parametrów planowanego połączenia z Gołańczy w kierunku Bydgoszczy w przyszłości.
-
#18
Programista Kolejowy
(2025-06-07 00:41:21)
Przejazd LK281 wieczorkiem https://www.youtube.…
Tukej za dnia https://www.youtube.… -
#19
Błażej Kopka
(2025-07-23 01:49:31)
Mirbud podpisał kontrakt z PLK (pierwsze ich zlecenie od plki) na 57mln na prace utrzymaniowe mające na celu podniesienie parametrów na LK281 od Kcynii do Nakła na 120km/h + remonty peronów (Kcynia tylko peron nr 1), obiektów inżynieryjnych i przejazdów. W zakres tych prac wchodzi również odcinek LK356 od Kcynii do granicy województwa. Prognozowane zakończenie prac ma nastąpić z końcem bieżącego roku.
[Dodaj nowy komentarz]
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.
Linia kolejowa Oleśnica – Chojnice (281)