Zdjęcia publikowane w tym serwisie w większości otrzymujemy od internautów i zakładamy, że mają oni prawo do ich przesyłania. Jeżeli trafisz na materiały naruszające Twoim zdaniem czyjeś prawa autorskie, skontaktuj się z nami (adres w stopce).
Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas. Uzupełnij dane
|
Napisz email do redakcji |
Jak dodać nowe zdjęcia?
Komentarze: ⇵
Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy.
Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.
#2
Adolf Nowak de Piaskowski
(2022-08-25 20:57:14)
"5 września rozpocznie się przebudowa mierzącego około 14 km odcinka linii kolejowej pomiędzy Jarocinem a Koźminem Wlkp. Inwestycja będzie kosztować 44 mln zł. Z powodu modernizacji do czerwca przyszłego roku na trasie zostanie wprowadzona komunikacja zastępcza." https://stooq.pl/n/?…
#3
Xiążę Piast II Chrobry
(2023-09-02 01:44:19)
1,5 km na południe od dworca we Wrześni trwa budowa tunelu w ciągu ulicy Działkowców, pod obiema liniami, wraz z odgałęzieniem dodatkowego wyjazdu z tunelu, w kierunku południowym. https://goo.gl/maps/…
W związku z tym, tor nieparzysty jest nieczynny aż do Orzechowa.
Ponadto kolejne 1,5 km dalej na południe trwa budowa przystanku "Obłaczkowo".
Również w Orzechowie budują nowy peron, przy tym torze w rejonie dyżurki.
#4
.
(2023-11-23 22:16:20)
Odcinek od Krotoszyna do Jarocina nadal pozostaje nieczynny. Na stacji Krotoszyn stoi wbity w oś toru wskaźnik D1. Są natomiast prowadzone prace na stacji Koźmin Wielkopolski.
#5(odp. na #4)
Programista Kolejowy
(2023-12-13 06:12:59)
Od Krota do Koźmina kursuje już mały spalinowóz, ale dopiero po podjęciu kursów z Leszna robi kilka oblotów.
#6(odp. na #3)
Programista Kolejowy
(2024-01-08 14:20:20)
Są jakieś newsy, bo na razie cisza, a wygląda na to, że budowa trwa w najlepsze.
#7(odp. na #6)
X. Piast II Chrobry
(2024-01-08 15:48:16)
Na razie, od nowego rozkładu jest czynny przystanek Obłaczkowo. Ponadto kursuje na szlaku Jarocin - Gniezno już 10 par pociągów.
#8(odp. na #6)
Programista Kolejowy
(2024-03-16 12:18:54)
Poza spalinowozem, żadnej zmiany póki co brak.
#9
M
(2024-03-28 00:14:17)
Czy jest szansa na powrót przewozów pasażerskich z Gniezna w kierunku północnym? Jakikolwiek odcinek?
#10(odp. na #3)
Programista Kolejowy
(2024-04-23 10:13:57)
I co z tym tunelem, bo z tego co wiem, dalej grzebią xd. To jak w Polsce robią, to jest jakiś (przepraszam że tak powiem ale inaczej się nie da) cholerny absurd. Alusta powinna Nobla dostać xd. A tak serio, to dramat, 14 km (Koźmin - Jarocin) robić w 3 lata. Wiadukt w Golinie był tylko przykrywką. Tam połowa rzeczy rozwalona była.
#11(odp. na #9)
Programista Kolejowy
(2024-04-23 10:18:57)
Jechałem w niedzielę Turkolem i, kręcąc rearview, byłem zaskoczony, tym bardziej, że w kuj-pom, a nie nawet do granicy województw, ale losowo wybrany, 4 km odcinek przed stacją od strony Nakła, jest ułożony nowy tłuczeń i 80 km/h. Reszta, niestety 20 i 40. Szyny nie są aż tak złe (chyba że telewizja przyjedzie, to i szyny będą złe ????) o tyle bardziej same podkłady. Nie spłaszczyło ich jeszcze. Btw, to jest sporo miejsca na 2 tor (albo rezerwa, albo historycznie tam był), więc przepustowość by się zwiększyła.
#12
X. Piast II Chrobry
(2024-04-26 18:07:53)
"Dzięki zakończonym pracom PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. między Koźminem Wielkopolskim a Jarocinem od niedzieli (28 kwietnia br.) zapewnione będą sprawniejsze przejazdy pociągów. Podróż koleją skróci się z ok. 20 do ok. 15-17 minut. Nie będzie już zastępczej komunikacji autobusowej.
Pasażerowie zyskają dogodniejszą obsługę na przebudowanych peronach w Golinie, Obrze Starej i Koźminie Wielkopolskim.
Perony po modernizacji są wyższe i szersze, mają wiaty, oświetlenie, a także tablice i gabloty z informacjami.
Całość kosztowała ponad 7 milionów złotych, z czego najwięcej prace w Koźminie Wielkopolskim." https://epoznan.pl/n…
#13(odp. na #12)
Programista Kolejowy
(2024-09-27 12:00:11)
Od 22 lipca znowu zamknięcie i, w zasadzie, po oczyszczeniu tłucznia stoi wszystko.
#14(odp. na #13)
X. Piast II Chrobry
(2024-11-29 13:13:59)
Od nowego rozkładu 2024/2025 szlak Milicz - Krotoszyn przejma znowu KD.
#15(odp. na #11)
Adrian K
(2024-12-01 22:00:24)
Gdzieś w latach 70-tych wykonano prace do budowy 2. toru na północ od Gniezna, bo linia była rozważana jako magistrala węglowa bis. W latach 80tych projekt zarzucono. Historycznie 2. toru tutaj nigdzie nie było. Podobno część prac wykonywało wojsko. W filmie o katastrofie we Wapnie (która miała miejsce w 1977 roku) padło nawet, że wojsko stacjonowało w Damasławku: https://youtu.be/Hlw… . Na zdjęciach satelitarnych widać te przygotowania. W Nakle przy moście nad Notecią przygotowane są przyczółki na drugi most, inne obiekty inżynieryjne też są przygotowane na dwa tory.
#16
Eugen
(2025-01-13 10:46:59)
Oleśnica-Chojnice to była przepiękna linia kolejowa i oba miasta piękne i może uda się ją odnowić, bo np. w zeszłym roku jechałem z Gniezna do Jarocina po naprawie i było super! I ludzi dużo podróżuje...
#17
Błażej Kopka
(2025-03-01 17:02:32)
Różne media donoszą, że w wyniku przeróżnych przesunięć środków finansowych i zmian organizacyjnych odcinek Kcynia - Nakło ma podnoszone parametry, co choć nie było planowane, może przyczynić się do poprawy parametrów planowanego połączenia z Gołańczy w kierunku Bydgoszczy w przyszłości.
Mirbud podpisał kontrakt z PLK (pierwsze ich zlecenie od plki) na 57mln na prace utrzymaniowe mające na celu podniesienie parametrów na LK281 od Kcynii do Nakła na 120km/h + remonty peronów (Kcynia tylko peron nr 1), obiektów inżynieryjnych i przejazdów. W zakres tych prac wchodzi również odcinek LK356 od Kcynii do granicy województwa. Prognozowane zakończenie prac ma nastąpić z końcem bieżącego roku.
[Dodaj nowy komentarz]
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla
wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy
(moderację) bez podania przyczyny.