OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Linia Wrocław Świebodzki – Zgorzelec (– Görlitz) (274/493) (galeria)

Odcinek:

Ostatnia zmiana: 2025-08-03 (historia)

Aby zobaczyć wszystkie, lub dodać nowe zdjęcia, przejdź do galerii szczegółowej »

Obraz
fot. nieznany (1910)
opis ⇵
Obraz
fot. nieznany (przed 1922)
opis ⇵
Obraz
fot. nieznany (1937)
opis ⇵
Obraz
fot. nieznany (1943)
opis ⇵
Obraz
fot. A. Boese, zbiory Werner & Hansjörg Brutzer (1980-12-31)
opis ⇵
Obraz
fot. Nigel Hayman (1991-03-12)
opis ⇵
Obraz
fot. Krzysztof Kucharski (2005-04-12)
opis ⇵
Obraz
fot. Przemysław Więcek (2012-11-01)
opis ⇵
Obraz
fot. Przemysław Więcek (2012-11-01)
opis ⇵
Obraz
fot. Dariusz Rzeziński (2013-02-04)
opis ⇵
Obraz
fot. Damian Stupień (2015-01-29)
opis ⇵
Obraz
fot. Marek Potocki (2016-08-06)
opis ⇵
Obraz
fot. Damian Grzywna (2017-07-05)
opis ⇵

Aby zobaczyć wszystkie, lub dodać nowe zdjęcia, przejdź do galerii szczegółowej »

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Komentarze:

Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.

[pokaż/ukryj starsze ⇅]

  • #11 (odp. na #10) Xiążę Piast II Chrobry (2023-05-12 23:43:45)
    Tak, ale w tych artykułach jest koszt remontu - 80 mln.
  • #12 (odp. na #10) Xiążę Piast II Chrobry (2023-06-10 01:23:14)
    Historia budowy i rozbiórki tunelu pod górą Brzezinka, między Szybowicami a Boguszowem.
    https://www.youtube.…
  • #13 et21 (2023-07-09 09:21:12)
    Narodowy zarządca rozszerza promocję o punktowe i odcinkowe ograniczenia do 20km/h, pomiędzy Boguszowem a Janowicami - pozdrawiam wszechwiedzącego komentatora z bólem ***y na działalność zarządcy wojewódzkiego.
  • #14 (odp. na #10) X. Piast II Chrobry (2024-05-28 15:23:46)
    "Dolnośląskie - PKP PLK: poszerzony tunel kolejowy skróci czas przejazdu do Jeleniej Góry.
    Od czerwcowej korekty rozkładu jazdy pociągi z Wrocławia do Jeleniej Góry pojadą o cztery minuty krócej - informują przedstawiciele PKP PLK. Dzięki przebudowie, która kosztowała 130 mln zł, przez tunel między Janowicami Wielkimi a Wojanowem będą mogły przejeżdżać dwa pociągi jednocześnie.
    Jak podano, w czerwcowym rozkładzie jazdy przejazd na trasie Wrocław - Jelenia Góra skróci się o cztery minuty. Obecnie zajmuje on 2 godz. 21 minut.
    Prace trwały 15 miesięcy i kosztowały 130 mln zł."

    130 a nie 85, ciekawe.
    https://stooq.pl/n/?…
  • #15 X. Piast II Chrobry (2024-06-10 17:20:13)
    "125 mln zł będzie kosztować remont mostów i wiaduktów na linii kolejowej Wrocław - Jelenia Góra.
    Dzięki funduszom z Krajowego Planu Odbudowy wyremontowane zostaną dwa ponad 130-letnie mosty kolejowe w pętli rzeki Bóbr w Kotlinie Marciszowskiej między Sędzisławem a Marciszowem.
    Wyremontowane mają zostać również cztery wiadukty w Wałbrzychu. Dwa z nich - na ul. Gdyńskiej i ul. S. Moniuszki - zostaną przebudowane."
    https://stooq.pl/n/?…
  • #16 (odp. na #10) X. Piast II Chrobry (2024-08-09 16:58:19)
    Nikt nie napisał ze tunel już czynny i zlikwidowano ZKA.
    https://kolejedolnos…
  • #17 Błażej Kopka (2025-08-19 00:43:32)
    Na linii 274, między Jelenią Górą a Starą Kamienicą, PUN zrealizował prace utrzymaniowe, obejmujące wymianę podkładów na odcinku o długości 876 metrów toru oraz wymianę zarówno podkładów, jak i szyn na fragmencie o długości 598 metrów toru. Zastosowano nowe podkłady betonowe oraz szyny staroużyteczne(!). Dzięki tym działaniom zlikwidowano dwa ograniczenia prędkości (40 km/h) i przywrócono rozkładową prędkość 70 km/h, co poprawi płynność i komfort podróży na tej malowniczej trasie. Wartość robót to 2,4 mln zł. Wykonawca - DOLKOM (grupa PLK).
  • #18 Sowa (2025-08-19 11:48:15)
    Pytanie, skoro wymieniono podkłady na nowe, czy przypadkiem nie położono z powrotem tych samych szyn, bo tak się robi przy zwykłych pracach utrzymaniowych, jeżeli podkłady trzeba wymienić z powodu złego stanu, a leżące szyny nie kwalifikują się jeszcze do wymiany. Tylko wówczas szyny te, to nie materiał staroużyteczny, którym wymienia się to, co leżało, a jedynie ten sam, zachowany przy zwykłych pracach utrzymujących dany odcinek przejezdnym lub podwyższające na nim prędkość. Z tego co wiem, ciągła wymiana nawierzchni na tej linii, a może na tym odcinku, tylko tego dokładnie nie wiem, miała miejsce w okresie 20-30 lat temu, więc bieżące szyny mogły być nadal w całkiem dobrym stanie i może nie było potrzeby, aby je wymieniać, zwłaszcza na materiał satroużyteczny, czyli podobnie 20-30 letni, a nawet 40 letni, bo taki też jest stosowany dziś (oczywiście, po odpowiedniej selekcji).
  • #19 (odp. na #18) wasiukibic (2025-08-19 13:39:25)
    Cennym materiałem staroużytecznym są elementy torów głównych, dodatkowych oraz przeładunkowych na stacjach i mijankach, które nie są tak obciążone ruchem (często nawet i wcale), a które robi się od 0 podczas modernizacji. Na tory szlakowa mniej obciążonych linii jest jak znalazł. Jeżeli chodzi o prace utrzymaniowe, to mosz recht: przy oczyszczaniu, profilowaniu i podbijaniu podsypki oraz wymianie podkładów nie wymienia się szyn nowe, jeżeli stare nie są zużyte lub uszkodzone (wybuksowania, wyboczenia, ponadnormatywne zużycie główki). Wymiana uszkodzonych/zużytych szyn to także jest praca utrzymaniowa! Z tym, że PUN jest najbardziej efektywny do wymiany całkiego rusztu torowego, a nie ino jego poszczególnych elementów, gdyż jest to cały skład, wykonujący pracę kompleksowo, a nie pojedyncza, wyspecjalizowana maszyna, np. RM80, RM85 (oczyszczarki tłucznia), CSM 09-32 (podbijarka tłucznia). No ale, jak wspomniałem, to nie jest tak, że prace utrzymaniowe zawdy wymagają na raz wymianę/korektę wszystkich elementów rusztu torowego. Zawdy to jednak lepiej wypuścić maszynę, kera narychtuje to gibko i akuratnie, a nie bawić się w rzemiosło, jak np: https://www.bazakole…
  • #20 Błażej Kopka (2025-08-19 18:29:43)
    Wcale nie trzeba sięgać po tory dodatkowe, czy stacyjne po materiał, w tym w szczególności po szyny staroużyteczne. Obecnie coraz częściej modernizuje się linie na 160km/h, na których obecnie szlakowa wynosi w wielu miejscach 120km/h. Tak było z LK7 na lubelszczyźnie, gdzie odzyskano bardzo dużo materiału, jak i obecnie np. na LK204 (Malbork - Stare Pole), gdzie również odzyskuje się szyny, po których obecnie pociągi jeżdżą 100-120km/h. Materiał staroużyteczny to również płyty przejazdowe, napędy rogatkowe itp. Nawet podsypkę się oczyszcza i miesza z nowym materiałem, w proporcjach np. 30/70.

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Linia kolejowa Wrocław Świebodzki – Zgorzelec (– Görlitz) (274/493)

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...