OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Linia Wrocław Świebodzki – Zgorzelec (– Görlitz) (274/493)

Odcinek:

Ostatnia zmiana: 2025-08-03 (historia)

Wyślij nowe pliki »

| [Pokaż/ukryj poza zasięgiem] [Wersja rozszerzona] |
Obraz
fot. nieznany (1843)
Obraz
fot. nieznany (1843)
Obraz
fot. nieznany (1847)
Obraz
fot. nieznany (1864)
Obraz
fot. nieznany (po 1864)
Obraz
fot. Zeitung d. VDEV 1868 No 22 (1868-05-28)
Obraz
fot. nieznany (1900)
Obraz
fot. nieznany (1900)
Obraz
fot. nieznany (1903)
Obraz
fot. nieznany (1905)
Obraz
fot. nieznany (1907)
Obraz
fot. nieznany (1908)
Obraz
fot. nieznany (1908)
Obraz
fot. nieznany (1909)
Obraz
fot. nieznany (1910)
Obraz
fot. nieznany (1910)
Obraz
fot. nieznany (1910)
Obraz
fot. nieznany (pomiędzy 1910 a 1930)
Obraz
fot. nieznany (1913)
Obraz
fot. nieznany (1913)
Obraz
fot. nieznany (1914)
Obraz
fot. nieznany (1914)
Obraz
fot. nieznany (1914)
Obraz
fot. nieznany (1915)
Obraz
fot. nieznany (przed 1915)
Obraz
fot. nieznany (pomiędzy 1915 a 1924)
Obraz
fot. nieznany (pomiędzy 1916 a 1940)
Obraz
fot. nieznany (1917)
Obraz
fot. nieznany (1918)
Obraz
fot. nieznany (pomiędzy 1918 a 1945)

Zdjęcia publikowane w tym serwisie w większości otrzymujemy od internautów i zakładamy, że mają oni prawo do ich przesyłania. Jeżeli trafisz na materiały naruszające Twoim zdaniem czyjeś prawa autorskie, skontaktuj się z nami (adres w stopce).

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Komentarze:

Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.

[pokaż/ukryj starsze ⇅]

  • #11 (odp. na #10) Xiążę Piast II Chrobry (2023-05-12 23:43:45)
    Tak, ale w tych artykułach jest koszt remontu - 80 mln.
  • #12 (odp. na #10) Xiążę Piast II Chrobry (2023-06-10 01:23:14)
    Historia budowy i rozbiórki tunelu pod górą Brzezinka, między Szybowicami a Boguszowem.
    https://www.youtube.…
  • #13 et21 (2023-07-09 09:21:12)
    Narodowy zarządca rozszerza promocję o punktowe i odcinkowe ograniczenia do 20km/h, pomiędzy Boguszowem a Janowicami - pozdrawiam wszechwiedzącego komentatora z bólem ***y na działalność zarządcy wojewódzkiego.
  • #14 (odp. na #10) X. Piast II Chrobry (2024-05-28 15:23:46)
    "Dolnośląskie - PKP PLK: poszerzony tunel kolejowy skróci czas przejazdu do Jeleniej Góry.
    Od czerwcowej korekty rozkładu jazdy pociągi z Wrocławia do Jeleniej Góry pojadą o cztery minuty krócej - informują przedstawiciele PKP PLK. Dzięki przebudowie, która kosztowała 130 mln zł, przez tunel między Janowicami Wielkimi a Wojanowem będą mogły przejeżdżać dwa pociągi jednocześnie.
    Jak podano, w czerwcowym rozkładzie jazdy przejazd na trasie Wrocław - Jelenia Góra skróci się o cztery minuty. Obecnie zajmuje on 2 godz. 21 minut.
    Prace trwały 15 miesięcy i kosztowały 130 mln zł."

    130 a nie 85, ciekawe.
    https://stooq.pl/n/?…
  • #15 X. Piast II Chrobry (2024-06-10 17:20:13)
    "125 mln zł będzie kosztować remont mostów i wiaduktów na linii kolejowej Wrocław - Jelenia Góra.
    Dzięki funduszom z Krajowego Planu Odbudowy wyremontowane zostaną dwa ponad 130-letnie mosty kolejowe w pętli rzeki Bóbr w Kotlinie Marciszowskiej między Sędzisławem a Marciszowem.
    Wyremontowane mają zostać również cztery wiadukty w Wałbrzychu. Dwa z nich - na ul. Gdyńskiej i ul. S. Moniuszki - zostaną przebudowane."
    https://stooq.pl/n/?…
  • #16 (odp. na #10) X. Piast II Chrobry (2024-08-09 16:58:19)
    Nikt nie napisał ze tunel już czynny i zlikwidowano ZKA.
    https://kolejedolnos…
  • #17 Błażej Kopka (2025-08-19 00:43:32)
    Na linii 274, między Jelenią Górą a Starą Kamienicą, PUN zrealizował prace utrzymaniowe, obejmujące wymianę podkładów na odcinku o długości 876 metrów toru oraz wymianę zarówno podkładów, jak i szyn na fragmencie o długości 598 metrów toru. Zastosowano nowe podkłady betonowe oraz szyny staroużyteczne(!). Dzięki tym działaniom zlikwidowano dwa ograniczenia prędkości (40 km/h) i przywrócono rozkładową prędkość 70 km/h, co poprawi płynność i komfort podróży na tej malowniczej trasie. Wartość robót to 2,4 mln zł. Wykonawca - DOLKOM (grupa PLK).
  • #18 Sowa (2025-08-19 11:48:15)
    Pytanie, skoro wymieniono podkłady na nowe, czy przypadkiem nie położono z powrotem tych samych szyn, bo tak się robi przy zwykłych pracach utrzymaniowych, jeżeli podkłady trzeba wymienić z powodu złego stanu, a leżące szyny nie kwalifikują się jeszcze do wymiany. Tylko wówczas szyny te, to nie materiał staroużyteczny, którym wymienia się to, co leżało, a jedynie ten sam, zachowany przy zwykłych pracach utrzymujących dany odcinek przejezdnym lub podwyższające na nim prędkość. Z tego co wiem, ciągła wymiana nawierzchni na tej linii, a może na tym odcinku, tylko tego dokładnie nie wiem, miała miejsce w okresie 20-30 lat temu, więc bieżące szyny mogły być nadal w całkiem dobrym stanie i może nie było potrzeby, aby je wymieniać, zwłaszcza na materiał satroużyteczny, czyli podobnie 20-30 letni, a nawet 40 letni, bo taki też jest stosowany dziś (oczywiście, po odpowiedniej selekcji).
  • #19 (odp. na #18) wasiukibic (2025-08-19 13:39:25)
    Cennym materiałem staroużytecznym są elementy torów głównych, dodatkowych oraz przeładunkowych na stacjach i mijankach, które nie są tak obciążone ruchem (często nawet i wcale), a które robi się od 0 podczas modernizacji. Na tory szlakowa mniej obciążonych linii jest jak znalazł. Jeżeli chodzi o prace utrzymaniowe, to mosz recht: przy oczyszczaniu, profilowaniu i podbijaniu podsypki oraz wymianie podkładów nie wymienia się szyn nowe, jeżeli stare nie są zużyte lub uszkodzone (wybuksowania, wyboczenia, ponadnormatywne zużycie główki). Wymiana uszkodzonych/zużytych szyn to także jest praca utrzymaniowa! Z tym, że PUN jest najbardziej efektywny do wymiany całkiego rusztu torowego, a nie ino jego poszczególnych elementów, gdyż jest to cały skład, wykonujący pracę kompleksowo, a nie pojedyncza, wyspecjalizowana maszyna, np. RM80, RM85 (oczyszczarki tłucznia), CSM 09-32 (podbijarka tłucznia). No ale, jak wspomniałem, to nie jest tak, że prace utrzymaniowe zawdy wymagają na raz wymianę/korektę wszystkich elementów rusztu torowego. Zawdy to jednak lepiej wypuścić maszynę, kera narychtuje to gibko i akuratnie, a nie bawić się w rzemiosło, jak np: https://www.bazakole…
  • #20 Błażej Kopka (2025-08-19 18:29:43)
    Wcale nie trzeba sięgać po tory dodatkowe, czy stacyjne po materiał, w tym w szczególności po szyny staroużyteczne. Obecnie coraz częściej modernizuje się linie na 160km/h, na których obecnie szlakowa wynosi w wielu miejscach 120km/h. Tak było z LK7 na lubelszczyźnie, gdzie odzyskano bardzo dużo materiału, jak i obecnie np. na LK204 (Malbork - Stare Pole), gdzie również odzyskuje się szyny, po których obecnie pociągi jeżdżą 100-120km/h. Materiał staroużyteczny to również płyty przejazdowe, napędy rogatkowe itp. Nawet podsypkę się oczyszcza i miesza z nowym materiałem, w proporcjach np. 30/70.

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Linia kolejowa Wrocław Świebodzki – Zgorzelec (– Görlitz) (274/493)

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...