OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Linia Tama Brodzka – Iława Główna (251)

Odcinek:

Ostatnia zmiana: 2025-03-19 (historia)

Wyślij nowe pliki »

| [Pokaż/ukryj poza zasięgiem] [Wersja podstawowa]

Obraz
Odsłon : 515
: 3
powiększ
Autor: Jakub Majewski
Przesłał: wasiukibic; data: 2000-05-14;
Odcinek: Tama Brodzka - Iława Główna
Specjalnie dla miłośników "kwitów" - stopniowe psucie oferty, aż w końcu likwidacja i pozostawienie ludzi na lodzie. Kwintesencja polityki transportowej kolejnych rządów III RP i zarządów PKP. Tak mordowano polską kolej lokalną w latach 90. XX wieku i nawarstwiano problemy związane z wykluczeniem, nie tylko komunikacyjnym. Niestety - z sukcesem… Niedawno rząd PISu z wielką pompą odpalił program Kolej +, będący (jak na razie) nieudolną próbą naprawienia tego, czego dokonali ich koleżkowie z AWS-u, Unii Wolności i całej reszty post-solidarnościowej hołoty. Ostro - ale inaczej nie da się tego nazwać.
Tagi: materiały prasowe, pocztówki, kadry filmowe
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 2381
powiększ
Autor: Marcin Jackowski
data: 2006-04;
Odcinek: Radomno - Iława Główna
Widok na północ z torowiska odchodzącego od linii Iława - Jabłonowo w kier. Radomna.
Tagi: szlak (trasa)/pojedyncze tory
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1946
powiększ
Autor: nieznany
Przesłał: Mariusz; data: 2008-02-03;
Odcinek: Tama Brodzka - Jajkowo
Zdjęcie zrobione z wiaduktu na odc.Tama Brodzka-Jajkowo.
Tagi: szlak (trasa)/pojedyncze tory
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1780
powiększ
Autor: nieznany
Przesłał: mariusz; data: 2008-02-03;
Odcinek: Jajkowo - Szramowo
Zdjęcie zrobione z przejazdu na odc.Jajkowo-Szramowo.W oddali widać stację Szramowo.
Tagi: szlak (trasa)/pojedyncze tory
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1932
powiększ
Autor: nieznany
Przesłał: mariusz; data: 2008-02-03;
Odcinek: Szramowo - Kaługa
Tory na odc. Szramowo-Kaługa.Niestety już ktoś torami się zajął…
Tagi: szlak (trasa)/pojedyncze tory
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1799
powiększ
Autor: nieznany
Przesłał: mariusz; data: 2008-05-30;
Odcinek: Tama Brodzka - Jajkowo
Nasyp na odc. Tama Brodzka-Jajkowo.W oddali tarcza od strony Tamy Brodzkiej.Tory rozkradzione…
Tagi: szlak (trasa)/pojedyncze tory
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 2371
: 1
powiększ
Autor: nieznany
Przesłał: mariusz; data: 2008-09-14;
Odcinek: Jajkowo - Szramowo
W niektórych miejscach linia wygląda tak dobrze ze trudno uwierzyć ze od ponad 8 lat nie przejechał tu żaden pociąg! Na odc. Jajkowo-Szramowo linia jest wciąż przejezdna!
Tagi: szlak (trasa)/pojedyncze tory
Obraz
Odsłon : 970
powiększ
Autor: Paweł Skup
data: 2010-06-05;
Odcinek: Bratian - Radomno
Nieistniejący już wiadukt pomiędzy Chroślem a Radomnem. Kiedyś prowadziła po nim droga powiatowa 1333. W 2009 r drogę wyprostowano, a wiadukt przestał być używany. W 2010 roku był licytowany w 18. finale WOŚP, ale przedmiotem licytacji nie była własność wieczna, a jedynie prawo wyłączności do wieszania reklam przez rok (info: NOWOŚCI 8 stycznia 2010). Z jakim efektem - nie wiem. Jak widać nic na wiadukcie nie wisi.
Tagi: mosty/wiadukty/estakady/przepusty
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 2162
powiększ
Autor: Paweł Rola
data: 2010-07;
Odcinek: Radomno - Iława Główna
Ten zarośnięty i ledwo widoczny tor po lewej to linia Iława-Tama Brodzka, widok w stronę Iławy z okna pociągu EIC z Kołobrzegu do Katowic i Krakowa (przez Warszawę).
Tagi: szlak (trasa)/pojedyncze tory, pozostałości/starotorza/dawne równie stacyjne
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 2627
powiększ
Autor: Robert B.
data: 2011-11-06;
Odcinek: Tama Brodzka - Kurzętnik
Ślad po torze wjazdowym na stacje Kurzętnik od strony Tamy Brodzkiej, semafor wjazdowy, w głębi zabudowania stacji.
Tagi: szlak (trasa)/pojedyncze tory, pozostałości/starotorza/dawne równie stacyjne, sygnalizacja/słupki/znaki itp.
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1895
powiększ
Autor: Robert B.
data: 2011-11-06;
Odcinek: Tama Brodzka - Kurzętnik
Zlikwidowany tor i podtorze przed stacją Kurzętnik od strony Tamy Brodzkiej, pochylony słup linii elektrycznej biegnącej wzdłuż torów, w głębi semafor wjazdowy na stację.
Tagi: szlak (trasa)/pojedyncze tory, pozostałości/starotorza/dawne równie stacyjne
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1845
powiększ
Autor: Robert B.
data: 2011-11-06;
Odcinek: Kaługa - Kurzętnik
Zlikwidowany tor i podtorze przed stacją Kurzętnik od strony Kaługi (Tamy Brodzkiej).
Tagi: szlak (trasa)/pojedyncze tory, pozostałości/starotorza/dawne równie stacyjne
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1731
powiększ
Autor: Robert B.
data: 2011-11-06;
Odcinek: Kaługa - Kurzętnik
Ślad po torowisku przed stacją Kurzętnik od strony Kaługi (tamy Brodzkiej), widoczne barierki przejazdu na przepustem znajdującym się pod nasypem.
Tagi: szlak (trasa)/pojedyncze tory, pozostałości/starotorza/dawne równie stacyjne
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 2260
powiększ
Autor: Przemysław Kander
data: 2012-06-07;
Odcinek: Kaługa - Kurzętnik
Wyjazd z przystanku kolejowego Kaługa w kierunku Kurzętnika (Brodnica --> Iława Główna), a w zasadzie to co z niego pozostało: (.
Tagi: przejazdy i przejścia naziemne (drogowe), pozostałości/starotorza/dawne równie stacyjne
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 2096
powiększ
Autor: Zbigniew Sygut
data: 2012-08-28;
Odcinek: Kaługa - Kurzętnik
Kaługa, Ślad po dawnym torowisku, widok w kierunku Tamy Brodzkiej.
Tagi: szlak (trasa)/pojedyncze tory, pozostałości/starotorza/dawne równie stacyjne
Obraz
Odsłon : 1495
powiększ
Autor: Incoming
data: 2015-06-28;
Odcinek: Radomno - Iława Główna
Widok linii z okna pociągu z Iławy do Torunia.
Tagi: szlak (trasa)/pojedyncze tory, pozostałości/starotorza/dawne równie stacyjne
Obraz
Odsłon : 1322
powiększ
Autor: Leszek Ruszczyk
data: 2017-10-13;
Odcinek: Radomno - Iława Główna
Pas pozostały po rozebranym torowisku linii nr 251 pomiędzy Iławą Główną a Radomnem. Widok w kierunku Radomna.
Tagi: szlak (trasa)/pojedyncze tory, pozostałości/starotorza/dawne równie stacyjne
Obraz
Odsłon : 1418
powiększ
Autor: Leszek Ruszczyk
data: 2017-10-13;
Odcinek: Bratian - Radomno
Trasę rozebranej linii nr 251 zagospodarowano poprzez wybudowanie ścieżki pieszo-rowerowej w miejscu byłego torowiska. Na zdjęciu fragment dawnej linii kolejowej w pobliżu stacji Bratian. Widok w kierunku Radomna.
Tagi: szlak (trasa)/pojedyncze tory, pozostałości/starotorza/dawne równie stacyjne, ciekawostki
Obraz
Odsłon : 1761
: 7
powiększ
Autor: Dawid Jastrzębski
data: 2018-06-28;
Odcinek: Bratian - Radomno
Od stacji Radomno do stacji Kurzętnik poprowadzone jest już miejsce gdzie będzie ścieżka rowerowa która jest w budowie. Widok około 1 km za stacją Radomno w kierunku Bratiana.
Tagi: budowy/remonty/rozbiórki, pozostałości/starotorza/dawne równie stacyjne
Obraz
Odsłon : 1497
: 11
powiększ
Autor: Dawid Jastrzębski
data: 2018-06-28;
Odcinek: Nowe Miasto Lubawskie - Bratian
Nowe Miasto Lub. - Skrzyżowanie drogi rowerowej na szlaku linii kolejowej 251 z zwykła drogą.
Tagi: pozostałości/starotorza/dawne równie stacyjne
Obraz
Odsłon : 1557
powiększ
Autor: Dawid Jastrzębski
data: 2018-06-28;
Odcinek: Nowe Miasto Lubawskie - Bratian
Wyjazd z Nowego Miasta w kierunku Bratiana. Dawny sygnalizator wjazdowy.
Tagi: pozostałości/starotorza/dawne równie stacyjne, sygnalizacja/słupki/znaki itp.
Obraz
Odsłon : 1620
: 6
powiększ
Autor: Dawid Jastrzębski
data: 2018-06-28;
Odcinek: Kurzętnik - Nowe Miasto Lubawskie
Ścieżka rowerowa w miejscu gdzie kiedyś były tory. Wjazd na stację w Nowym Mieście.
Tagi: pozostałości/starotorza/dawne równie stacyjne, sygnalizacja/słupki/znaki itp.
Obraz
Odsłon : 1129
powiększ
Autor: Dawid Jastrzębski
data: 2018-06-28;
Odcinek: Kaługa - Kurzętnik
15,5 km. Pomiędzy Kurzętnikiem a Kaługą. Widok w kierunku Kaługi. Ścieżka rowerowa w miejscu gdzie kiedyś były tory.
Tagi: pozostałości/starotorza/dawne równie stacyjne
Obraz
Odsłon : 1170
powiększ
Autor: Dawid Jastrzębski
data: 2018-06-28;
Odcinek: Kaługa - Kurzętnik
Pomiędzy Kurzętnikiem a Kaługą. Widok w kierunku Kurzętnika. Ścieżka rowerowa w miejscu gdzie kiedyś były tory.
Tagi: mosty/wiadukty/estakady/przepusty, pozostałości/starotorza/dawne równie stacyjne
Obraz
Odsłon : 1302
powiększ
Autor: Dawid Jastrzębski
data: 2018-06-28;
Odcinek: Kaługa - Kurzętnik
Dawny przejazd kolejowy. Pomiędzy Kurzętnikiem a Kaługą. Widok w kierunku Kaługi. Ścieżka rowerowa w miejscu gdzie kiedyś były tory.
Tagi: pozostałości/starotorza/dawne równie stacyjne, przejazdy i przejścia naziemne (drogowe)
Obraz
Odsłon : 1037
powiększ
Autor: Dawid Jastrzębski
data: 2018-06-28;
Odcinek: Kaługa - Kurzętnik
Pomiędzy Kurzętnikiem a Kaługą. Widok w kierunku Kaługi. Koniec ścieżki rowerowej w miejscu gdzie kiedyś były tory.
Tagi: pozostałości/starotorza/dawne równie stacyjne
Obraz
Odsłon : 1150
powiększ
Autor: Dawid Jastrzębski
data: 2018-06-28;
Odcinek: Kaługa - Kurzętnik
Pomiędzy Kurzętnikiem a Kaługą. Widok w kierunku Kurzętnika. Mały włos a na gruntach gdzie była linia kolejowa stanął by dom.
Tagi: pozostałości/starotorza/dawne równie stacyjne
Obraz
Odsłon : 1252
: 3
powiększ
Autor: Dawid Jastrzębski
data: 2018-06-28;
Odcinek: Kaługa - Kurzętnik
13,3 km. Pomiędzy Kurzętnikiem a Kaługą. Widok w kierunku Kaługi. W tym miejscu zaczyna się bardzo zarośnięta część tej linii.
Tagi: pozostałości/starotorza/dawne równie stacyjne
Obraz
Odsłon : 970
powiększ
Autor: Tomasz
data: 2018-11-14;
Odcinek: Jajkowo - Szramowo
Jajkowo - Szramowo widok w kierunku Jajkowa z przejazdu drogowego (Pokrzydowo - Szramowo).
Tagi: pozostałości/starotorza/dawne równie stacyjne
Obraz
Odsłon : 1000
powiększ
Autor: Tomasz
data: 2018-11-14;
Odcinek: Jajkowo - Szramowo
Jajkowo - Szramowo widok w kierunku Szramowa z przejazdu drogowego (Pokrzydowo - Szramowo).
Tagi: pozostałości/starotorza/dawne równie stacyjne

Zdjęcia publikowane w tym serwisie w większości otrzymujemy od internautów i zakładamy, że mają oni prawo do ich przesyłania. Jeżeli trafisz na materiały naruszające Twoim zdaniem czyjeś prawa autorskie, skontaktuj się z nami (adres w stopce).

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Komentarze:

Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.

[pokaż/ukryj starsze ⇅]

  • #2 ROPA Poznań (2021-01-06 20:57:51)
    Wcześniej już się do niej "dobierano". W 1996r roku jechałem z Iławy do Brodnicy tą linia i aż nie chce się wierzyć, że pociąg był prowadzony przez parowóz.
  • #3 yarow (2021-01-07 15:35:04)
    Pamiętam, że gdy w latach 1990-1995 jeździłem do szkoły, na trasie tej królowały SN61 oraz SP45, potem już tylko SP42 (chyba wszystkie były z lok. Grudziądz). Wyjątkiem był Łodziak ciągnięty przez SU46 chyba lok. Olsztyn oraz ten pospieszny-letni olsztyński ciągnięty przez ST44 z Iławy.
    Zawsze ciągnięte były dwa takie zielone wagony ze stacji Iława, choć czasami ten szkolony po 07.20 ze Szramowa miał 4 czarne piętrusy.
    Z dzieciństwa pamiętam jak przez mgłę Ty2 i chyba Ol49 z trzema czarnymi wagonami.
    Parowozy jeździły do Radomna i potem takimi autobusami z harmonijkowymi drzwiami do Iławy się jechało - jakaś przebudowa czy coś.
    To były czasy.
  • #4 wasiukibic (2022-09-29 21:59:25)
  • #5 (odp. na #4) Dawid Jastrzębski (2022-09-30 00:17:27)
    Ok, mimo to, obecnie można odbyć podróże na trasie: Iława Główna-Brodnica pobliskimi liniami 353+208, z przesiadką w Jabłonowie Pom. Pociągi raczej są zgrane, korzystałem rano i udawało się odbyć taką podróż z krótkim czasem oczekiwania na stacji węzłowej, na której odbywała się przesiadka.
  • #6 KR.RS. (2022-09-30 08:42:52)
    A jakich wiadomości można było się spodziewać dla linii, biegnącej na pograniczu dwóch województw, których władze (moim zdaniem) są wyjątkowo nieprzychylne kolei. PKP wcale też nie garną się do odbudowy rozebranych ciągów. Nie oszukujmy się, wszystkie reaktywacje jakie miały miejsce w ostatnich latach dotyczyły przeważnie linii albo czynnych w ruchu towarowych, albo zarośniętych, zniszczonych i częściowo zdekompletowanych, ale nie rozebranych do dna. Na dodatek jeśli na starotorzu powstała ścieżka rowerowa to mamy niestety tym większy problem. Zaś mówienie o przygotowywaniu terenu pod przyszłą reaktywację to niestety mrzonki i słowa za którymi zapewne nie pójdą żadne konkretne czyny.
  • #7 (odp. na #5) wasiukibic (2022-09-30 20:40:20)
    Ale ruch po tej linii służył także miejscowym, dla których kombinacja, o której wspomniałeś, zda się psu na budę. To była jedna z wielu linii zaoranych przez świetlaną politykę kolejnych rządów i zarządów PKP względem lokalnych przewozów kolejowych. Jeszcze w latach 90. jeździło 7-8 par pociągów na dobę, z czego w pełnej relacji 5-6 par, a więc całkiem nieźle i to w porach, dających możliwość dojazdu do pracy i szkół na stacjach końcowych, także przesiadek, zwłaszcza w Iławie. Pod koniec lat 90. PKP nagle zwija zabawki i pokazuje pasażerom fakersa, bo tak. Niech ludzie jeżdżą autobusami. Samorząd i rząd umywa ręce, a może nawet po cichu przyklaskują takiej polityce, w obliczu rychłego usamorządowienia przewozów pasażerskich - odpadł kolejny "problem". Tak samo załatwiono ruch do Sierpca, gdzie niedawno z wielką pompą uruchomiono 1! pociąg IC na dobę... standard godny państwa afrykańskiego. Obecnie odbudowa tej linii będzie prawie niemożliwa, pytanie także, czy w obliczu współczesnych potrzeb, wyludniania się mniejszych miejscowości i masowej motoryzacji - w ogóle potrzebna? Z tym, że właśnie masowa motoryzacja indywidualna i wyludnianie się miejscowości, to skutek m.in. fatalnej oferty transportu zbiorowego, uniemożliwiającego nieraz normalną egzystencję.
  • #8 (odp. na #7) Mariusz Kaniecki (2022-09-30 22:14:26)
    Do dziś w Brodnicy można usłyszeć wspomnienia o frekwencji w "Iławiakach", była większa niż na pozostałych kierunkach. Jednak pociągi najbardziej oblegane były właśnie na odcinku od Kurzętnika do Iławy (tym pasażerom połączenie liniami 353 i 208) nic nie daje. Niestety w naszym województwie afrykański standard na kolei wydaje się nie przeszkadzać władzy.
  • #9 Ireneusz Smółka (2022-10-06 14:34:28)
    Proponuję do poczytania książkę Karola Trammera pt. "Ostre cięcie - Jak niszczono polską kolej".
  • #10 (odp. na #9) Dawid Jastrzębski (2022-10-06 19:02:00)
    Już była dyskusja na temat tej książki, niedawno.
  • #11 Jacek (2022-10-06 19:44:45)
    Mimo ogromnej frekwencji na tej linii, z biletów sprzedawanych przez konduktorów duża część pieniędzy ponoć szła do kieszeni sprzedających i nie była odprowadzana uczciwie do kasy PKP, taką rzecz wyczytałem w jednym z artykułów prasowych i to ponoć było jednym z powodów likwidacji tej linii. Jak było naprawdę, niech się wypowiedzą miejscowi, o ile się odważą?

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Linia kolejowa Tama Brodzka – Iława Główna (251)

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...