OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Linia Świecie nad Wisłą – Złotów (240)

Odcinek:

Ostatnia zmiana: 2024-12-19 (przebieg)

Wyślij nowe pliki »

| [Pokaż/ukryj poza zasięgiem] [Wersja podstawowa] |

Obraz
Odsłon : 681
powiększ
Autor: nieznany
Przesłał: Rafał Wąsowicz; data: 1903-05-01;
Odcinek: Świecie nad Wisłą - Terespol Pomorski
Rozkład jazdy na trasie Terespol - Świecie i z powrotem. Ważny od 1 maja 1903 roku. Zdjęcie pochodzi z zasobów rozkładowych bazy kolejowej.
Tagi: dokumenty/bilety/mapy
Obraz
Odsłon : 90
powiększ
Autor: Archiwum Państwowe w Gdańsku
Przesłał: Rafał Wąsowicz; data: 1905-01-01;
Odcinek: Dorotowo - Kujaniec
Plan odcinka z mostem nad Łobżonką. Poniżej też plan szosy z mostem nad rzeką. W lewo Więcbork w prawo Złotów. Materiał zasobów Archiwum Państwowego w Gdańsku. Stan na rok 1905.
Tagi: dokumenty/bilety/mapy
Obraz
Odsłon : 75
powiększ
Autor: Archiwum Państwowe w Gdańsku
Przesłał: Rafał Wąsowicz; data: 1905-01-01;
Odcinek: Zakrzewska Kolonia - Sypniewo
Projekt linii kolejowej. Odcinek w okolicach Sypniewa, w miejscu, gdzie obecnie tor dochodzi do drogi wojewódzkiej nr 189, za Jeziorem Kochanowo koło Luboczy. Stan na rok 1905. Materiał zasobów Archiwum Państwowego w Gdańsku.
Tagi: dokumenty/bilety/mapy
Obraz
Odsłon : 71
powiększ
Autor: Archiwum Państwowe w Gdańsku
Przesłał: Rafał Wąsowicz; data: 1905-05-01;
Odcinek: Więcbork - Zakrzewska Kolonia
Plan odcinka Więcbork - Zakrzewska Kolonia z mają 1905 roku. Materiał zasobów Archiwum Państwowego w Gdańsku.
Tagi: dokumenty/bilety/mapy
Obraz
Odsłon : 112
powiększ
Autor: Archiwum Państwowe w Gdańsku
Przesłał: Rafał Wąsowicz; data: 1905-05-01;
Odcinek: Zakrzewska Kolonia - Sypniewo
Plan odcinka linii do kilometra dwudziestego licząc od Więcborka. Prawdopodobnie jest to odcinek Zakrzewska Kolonia - Sypniewo. Materiał zasobów Archiwum Państwowego w Gdańsku.
Tagi: dokumenty/bilety/mapy
Obraz
Odsłon : 57
powiększ
Autor: Archiwum Państwowe w Gdańsku
data: 1905-05-01;
Odcinek: Nowa Święta - Złotów
Plan końcowego odcinka linii w dwudziestym czwartym kilometrze. Na planie oznaczona wieś Schmizdowo, to obecnie Śmiardowo. Materiał zasobów Archiwum Państwowego w Gdańsku. Stan na maj 1905 r.
Tagi: dokumenty/bilety/mapy
Obraz
Odsłon : 54
powiększ
Autor: Archiwum Państwowe w Gdańsku
data: 1905-05-01;
Odcinek: Nowa Święta - Złotów
Plan odcinka na wjeździe do Złotowa. Materiał zasobów Archiwum Państwowego w Gdańsku. Stan na maj 1905 r.
Tagi: dokumenty/bilety/mapy
Obraz
Odsłon : 83
powiększ
Autor: Archiwum Państwowe w Gdańsku
Przesłał: Rafał Wąsowicz; data: 1906-06-18;
Odcinek: Bukowiec Świecki - Świekatowo Wschodnie
Plan odcinka w okolicach wsi Tuszyny, pomiędzy Świekatowem a Naukowcem. Stan na 18 czerwca 1906 rok, według zapisu niemieckiego w oryginale oraz na 15 lipca 1918 rok, według polskiej pieczęci. Materiał zasobów Archiwum Państwowego w Gdańsku.
Tagi: dokumenty/bilety/mapy
Obraz
Odsłon : 74
powiększ
Autor: Archiwum Państwowe w Gdańsku
Przesłał: Rafał Wąsowicz; data: 1906-06-26;
Odcinek: Klonowo nad Brdą - Pruszcz Bagienica
Plan odcinka przebiegającego przez rzekę Brdę pod Klonowem. Stan prawdopodobnie na dzień 26 VI 1906 r. Trudno rozczytać miesiąc. Według polskiej pieczęci, stan na 15 lipca 1928r. Materiał zasobów Archiwum Państwowego w Gdańsku.
Tagi: dokumenty/bilety/mapy
Obraz
Odsłon : 111
powiększ
Autor: Archiwum Państwowe w Gdańsku
Przesłał: Rafał Wąsowicz; data: 1928-07-15;
Odcinek: Terespol Pomorski - Więcbork
Przekrój wysokościowy linii kolejowej na odcinku Więcbork - Terespol Pomorski. Stan na 15 lipca 1928 r. Materiał zasobów Archiwum Państwowego w Gdańsku.
Tagi: dokumenty/bilety/mapy
Obraz
Odsłon : 1516
powiększ
Autor: nieznany
Przesłał: Rafał Wąsowicz; data: pomiędzy 1939-09-01 a 2008-02-21;
Odcinek: Klonowo nad Brdą - Pruszcz Bagienica
Przemieszczające się wojska niemieckie we wrześniu 1939r. z Pruszcza Bagienicy w kierunku Sokole Kuźnicy. Na zdjęciach widać wiadukt kolejowy linii 240 przed stacją Pruszcz Bagienica. Porównanie miejsc wrzesień 1939 oraz luty 2008. Zdjęcie ze zbiorów administratora strony Koronowo, historie znane i nie znane. Zgoda na publikację w Bazie Kolejowej jest.
Tagi: mosty/wiadukty/estakady/przepusty, panoramy/widoki ogólne, wydarzenia i ludzie
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 2754
: 1
powiększ
Autor: nieznany
Przesłał: Mariusz Drużkowski; data: pomiędzy 1942 a 1945;
Odcinek: Więcbork - Kujan
Bilet. Znaleziony w kasie.
Tagi: dokumenty/bilety/mapy
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1661
: 1
powiększ
Autor: nieznany
Przesłał: Mariusz Drużkowski; data: pomiędzy 1942 a 1945;
Odcinek: Sośno Sępoleńskie - Kujan
Bilet. Znaleziony w kasie.
Tagi: dokumenty/bilety/mapy
Obraz
Odsłon : 1759
powiększ
Autor: nieznany
Przesłał: Rafał Wąsowicz; data: po 1945-05-01 (???);
Odcinek: Świecie nad Wisłą - Klonowo nad Brdą
Bilet blankietowy z kasy biletowej Klonowo nad Brdą, na przejazd z Klonowa nad Brdą do Świecia nad Wisłą, przez Terespol Pomorski.
Tagi: ciekawostki, dokumenty/bilety/mapy, inne
Obraz
Odsłon : 565
powiększ
Autor: Rafał Wąsowicz
Przesłał: Rafal Wasowicz; data: po 1967-01-01;
Odcinek: Bukowiec Świecki - Pruszcz Bagienica
Bilet wydany na stacji Bukowiec w 1967r. Bilet znaleziony w wywietrzniku od piwnicy stacji Koronowo, zatem prawdopodobnie wykorzystany na trasie Bukowiec - Koronowo.
Tagi: dokumenty/bilety/mapy
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 3311
powiększ
Autor: Mariusz Drużkowski
data: 1995-04-14;
Odcinek: Sypniewo - Dorotowo
Wiadukt nad drogą nr 189. Widok w kierunku Więcborka (wschód).
Tagi: tabor, mosty/wiadukty/estakady/przepusty
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 3489
powiększ
Autor: Mariusz Drużkowski
data: 1995-04-14;
Odcinek: Świecie nad Wisłą - Złotów
Łobżonka zawsze była rzeką graniczną. Kiedyś pomiędzy państwami. Teraz pomiędzy województwami i dyrekcjami kolejowymi.
Tagi: tabor, mosty/wiadukty/estakady/przepusty
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 3024
powiększ
Autor: Fludra Marcin
data: pomiędzy 2000 a 2005;
Odcinek: Sypniewo - Kujan
Wiadukt w Dorotowie.
Tagi: mosty/wiadukty/estakady/przepusty
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 2114
: 1
powiększ
Autor: Fludra Marcin
data: pomiędzy 2000 a 2005;
Odcinek: Sypniewo - Kujan
Most na Łobzonce Dorotowo PKP.
Tagi: mosty/wiadukty/estakady/przepusty
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1965
powiększ
Autor: Fludra Marcin
data: pomiędzy 2000 a 2005;
Odcinek: Sypniewo - Dorotowo
Wiadukt w Jeleniu między Zakrzewkiem a Sypniewem.
Tagi: mosty/wiadukty/estakady/przepusty
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 2521
powiększ
Autor: Fludra Marcin
data: pomiędzy 2000 a 2005;
Odcinek: Świecie nad Wisłą - Złotów
Wiadukt w Więcborku na linii Więcbork - Nakło nad Notecią i Pruszcz Bagenica.
Tagi: mosty/wiadukty/estakady/przepusty
Obraz
Odsłon : 1216
powiększ
Autor: Sławomir Kołtuński
Przesłał: Rafał Wąsowicz; data: 2000-06-10;
Odcinek: Klonowo nad Brdą - Pruszcz Bagienica
Przejazd przez most nad Zalewem Koronowskim. Zdjęcie publikuję za zgodą autora.
Tagi: mosty/wiadukty/estakady/przepusty, tabor
Obraz
Odsłon : 1323
powiększ
Autor: Sławomir Kołtuński
Przesłał: Rafał Wąsowicz; data: 2000-06-10;
Odcinek: Klonowo nad Brdą - Pruszcz Bagienica
Przejazd SA101-002 przez most nad Zalewem Koronowskim. Zdjęcie publikuję za zgodą autora.
Tagi: mosty/wiadukty/estakady/przepusty, tabor
Obraz
Odsłon : 1227
powiększ
Autor: Witold Niedzielski
Przesłał: Rafał Wąsowicz; data: 2000-06-10;
Odcinek: Klonowo nad Brdą - Pruszcz Bagienica
Most nad Brdą w Klonowie, przez który przejeżdża SA101, jako pociąg specjalny (Chojnice - Tuchola - Koronowo - Pruszcz Bagienica - Klonowo n. Brdą - Więcbork - Złotów - Chojnice. Most znajduje się pomiędzy dawnymi stacjami: Pruszcz Bagienica - Klonowo nad Brdą.
Ostatni planowy pociąg osobowy, przejechał przez most w 1996 roku. Widok kierunek Terespol Pomorski/ pociąg jedzie w kierunku Pruszcza Bagienicy.
fot: Witold Niedzielski.
Tagi: mosty/wiadukty/estakady/przepusty, szlak (trasa)/pojedyncze tory, tabor
Obraz
Odsłon : 574
powiększ
Autor: Michał Gliniecki
data: 2000-06-10;
Odcinek: Klonowo nad Brdą - Pruszcz Bagienica
Most na Zalewie Koronowskim (odcinek Pruszcz Bagienica - Klonowo nad Brdą) - pociąg specjalny RM 58623 relacji Kilometr 40,4 linii nr 240 - Złotów, obsługiwany autobusem szynowym SA101/121-002 (Zakład Taboru w Gdyni). W lewo - kierunek Pruszcz Bagienica (Złotów), w prawo - kierunek Terespol Pomorski (Świecie nad Wisłą).
Tagi: mosty/wiadukty/estakady/przepusty, tabor, wydarzenia i ludzie
Obraz
Odsłon : 495
powiększ
Autor: Michał Gliniecki
data: 2000-06-10;
Odcinek: Klonowo nad Brdą - Pruszcz Bagienica
Kilometr 40,4 linii nr 240 (odcinek Pruszcz Bagienica - Klonowo nad Brdą). Widok w kierunku stacji Terespol Pomorski (Świecie nad Wisłą).
Tagi: szlak (trasa)/pojedyncze tory
Obraz
Odsłon : 486
powiększ
Autor: Andrzej Klauza
data: 2001-04-30;
Odcinek: Konopat - Terespol Pomorski
Wiadukt nad linią nr 131. W oddali widać pociąg towarowy wracający z zakładów Frantschach Świecie S.A. (daw. Zakłady Celulozy i Papieru w Świeciu).
Tagi: mosty/wiadukty/estakady/przepusty, szlak (trasa)/pojedyncze tory, tabor
Obraz
Odsłon : 344
powiększ
Autor: Andrzej Klauza
data: 2001-04-30;
Odcinek: Świecie Przechowo - Terespol Pomorski
Pociąg towarowy wracający z zakładów celulozy i papieru w Świeciu nad Wisłą przystanął przed semaforem wjazdowym na stację Terespol Pomorski. Wahadłowy ruch na tym ostatnim czynnym fragmencie linii nr 240 pomiędzy Terespolem Pom. a Świeciem prowadziła wówczas lokomotywa ST44-1100.
Tagi: szlak (trasa)/pojedyncze tory, tabor
Obraz
Odsłon : 542
powiększ
Autor: Winicjusz Drozdowski
data: 2002-02-03;
Odcinek: Pęperzyn - Więcbork
Zarośnięty tor linii nr 240. Widok w kierunku Pruszcza Bagienicy z wiaduktu drogowego na obrzeżach Więcborka.
Tagi: szlak (trasa)/pojedyncze tory
Obraz
Odsłon : 445
powiększ
Autor: Winicjusz Drozdowski
data: 2002-02-03;
Odcinek: Pęperzyn - Więcbork
Zarośnięty tor linii nr 240. Widok w kierunku Więcborka, z wiaduktu drogowego na jego obrzeżach.
Tagi: budowy/remonty/rozbiórki, infrastruktura torowa/rozjazdy/równie stacyjne, pozostałości/starotorza/dawne równie stacyjne

Zdjęcia publikowane w tym serwisie w większości otrzymujemy od internautów i zakładamy, że mają oni prawo do ich przesyłania. Jeżeli trafisz na materiały naruszające Twoim zdaniem czyjeś prawa autorskie, skontaktuj się z nami (adres w stopce).

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Komentarze:

Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.

[pokaż/ukryj starsze ⇅]

  • #11 JanW (2021-02-04 18:58:27)
    Mam jeszcze kilka pytań apropos lk.240:
    1.Czy jest jeszcze jakiś ruch do stacji Świecie Przechowo?
    2.Jakie były urządzenia na stacjach ( mechaniczne scentralizowane / mechaniczne kluczowe) ?
    3. Czy na odcinku Więcbork - Pruszcz Bagienica oprócz na stacji w Sośnie były jakieś semafory?
  • #12 Ad vocem #11 (2021-03-22 19:27:08)
    Do stacji Świecie Przechowo nie ma żadnego ruchu, natomiast linia jest utrzymywana jako przejezdna.
    Jedyny ruch na tej linii to z Terespola Pomorskiego do Mondi (ZCiP)
  • #13 (odp. na #11 pkt.2 i 3 KrisKrossAbend (2021-03-23 18:48:45)
    Oczywiście na części stacyjek 240 jeszcze w latach szcześćdziesiątych XX w. urządzenia SRK- jak to na mijankach były- scentralizowane (mechaniczne oczywiście), w dobudówkach stacyjek były urządzenia pozwalające sterować centralnie w rejonie nastawczym konkretnej stacji będącej mijanką, informację o ruchu na szlaku (jednotorowym) prowadzono przy pomocy łącz telefonicznych (telefon z korbką) - z posterunku do posterunku podawano informację: "pociąg numer xxxxx w kierunku Złotowa wyjechał ze stacji (np. Więcbork) planowo". Co najistotniejsze, stacje zgodnie z postępem ruchu danego pociągu, informowały siebie o tym fakcie. Pracownik stacji (posterunku) z której wyjeżdżał poc, wykręcał korbką sekwencję sygnałów - właściwą dla danej stacji np. (krótki, długi, krótki długi). _ . _ i wywoływał pracownika następnego przystanku, informując go o fakcie opuszczenia jego obszaru przez dany pociąg. W latach siedemdziesiątych, widziałem już tylko poza stacjami węzłowymi (Terespol, Pruszcz, Więcbork, Zlotów) urządzenia mechaniczne kluczowe, klucze do nich zabezpieczone w specjalnej szafie zdeponowane były w rejonach nastawczych, lub dodatkowo wyposażano w nie kierownika pociągu zbiorowego, który obejmując skład otrzymywał klucze do wszystkich urządzeń niezbędnych do prowadzenia manewrów przetaczania). Proszę pamiętać, że pociągi zbiorowe na tej linii pociągami osobowymi, a małe stacyjki zatrudniały już wówczas pracownika stacyjnego najczęściej trzy razy dziennie, aby sprzedaż biletów z kasy na pociągi osobowe i obsłużył przesyłki dostarczane na stacje z tych pociągów.
  • #14 sterubek@gmail.com (2021-04-05 19:17:31)
    Udało mi się przejechać prawie całą linię od Laskowic pom. do Złotowa w 1989 r. Pozdrawiam sympatyków kolejnictwa!
  • #15 maro (2023-01-03 17:32:22)
    Dlaczego tak postąpiono z tymi liniami kolejowymi w woj. kuj-pom?
  • #16 et21 (2023-01-03 17:57:03)
    @#15

    ,,Patryk Wild, były wicemarszałek mówi o tej firmie krótko i dobitnie:
    - To gangsterka połączona z Werwolfem i Armią Czerwoną. Potrafi jedynie likwidować i nic więcej. Policzyłem kiedyś że na 60 przetargów 57 dotyczyło sprzedaży złomu!''
  • #17 CCH (2023-07-15 19:14:16)
    Kto jest właścicielem linii od Terespola do Bukowca?
  • #18 dentarg (2024-04-03 00:09:24)
    Ta linia już, niestety nie istnieje. Byłem w kilku miejscach na tej linii i nie ma tam szyn, a nawet podkładów. Ba, nawet czasem nie widać już nasypu. Większość stacji albo jest budynkami mieszkalnymi, albo jest w ruinie.
    Byłem w Dorotowie na wiadukcie i moście, w Więcborku (most i linia koło miasta), w Obwodowie (stacja), na moście na Sępolnej (nawet barierek na moście już nie ma - ale polecam most obejrzeć).
    Byłem też koło stacji Świekatowo Wsch, na wiadukcie. Nigdzie nie ma już torów, techniczny stan obiektów jest bardzo słaby.
  • #19 Piotr (2024-05-02 22:52:26)
    Dziś "przecinałem" tę linie w Tuszynach (koło Świekatowa). Ledwo można rozpoznać, że kiedyś tędy jeździły pociągi (wszystko zarosło). Kilka lat temu na drodze były szyny kolejowe, po remoncie drogi nie ma już po nich śladu.
  • #20 Przemo (2025-05-24 12:20:58)
    W Obodowie nawet wiaduktu już nie ma. Zdemontowali po kolizji z ciężarówką, w styczniu 2024

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Linia kolejowa Świecie nad Wisłą – Złotów (240)

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...