Zdjęcia publikowane w tym serwisie w większości otrzymujemy od internautów i zakładamy, że mają oni prawo do ich przesyłania. Jeżeli trafisz na materiały naruszające Twoim zdaniem czyjeś prawa autorskie, skontaktuj się z nami (adres w stopce).
Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas. Uzupełnij dane
|
Napisz email do redakcji |
Jak dodać nowe zdjęcia?
Komentarze: ⇵
Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy.
Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.
[pokaż/ukryj starsze ⇅]
#1
Adrian K
(2016-11-07 14:42:21)
Jaki jest stan linii od Terespola do Więcborka w chwili obecnej? W całości rozebrana?
#2(odp. na #1)
Marek Potocki
(2016-11-13 18:58:12)
Na FB piszą, że przynajmniej do Pruszcz Bagienicy rozebrana na 100%, a prawdopodobnie cała.
#3(odp. na #2)
Obis
(2016-11-17 09:27:38)
Z przykrością muszę potwierdzić te słowa. Podczas powrotu pociągiem (sierpień 2016) przy stacji Terespol Pom w kierunku Bydgoszczy można zauważyć po prawej strony z okna pociągu całkowicie rozebrany tor w tym kierunku. Głowy nie dam ale nawet tłucznia nie ma.
#4
Robert
(2017-02-25 07:52:17)
Na terenie Więcborka rozebrana.
#5(odp. na #1)
Mariusz
(2017-03-29 19:19:02)
Pozostał kawałek w lesie pomiędzy mostem na Brdzie a Pruszczem Bagienica, jedyny istniejący.
#6
Alexey Kapchikov
(2017-06-02 19:16:08)
Dzień dobry. Jakie serii parowozów obsługiwał linię 240? Dziękuję.
#7(odp. na #6)
W.K.Dorotowo
(2018-04-02 19:50:58)
SN 61
#8(odp. na #2)
Darek Nowak
(2020-03-11 01:12:20)
W Złotowie kończy się kozłem przed wiaduktem nad notabene, aleją Piasta, mojego przodka.
#9
JanW
(2020-08-25 20:25:09)
Mam pytanie, czy na stacjach w Bukowcu Świeckim, Świekatowie Wschodnim, Bruchniewie i Klonowie nastawnie były zlokalizowane w osobnych budynkach, czy w budynkach dworcowych tzw. dobudówkach? Z góry dziękuję za odpowiedź.
#10
(odp. na #9 KrisKrossAbend
(2020-12-11 21:28:56)
Absolutnie z całą pewnością mogę odpowiedzieć że w budynkach dworcowych bez dobudówek. Najczęściej pomieszczenie nastawni połączone było z kasą biletową-jednoosobowa obsługa prowadziła także obsługę przesyłek. Tą linią przejechałem z nawiązką ok. 1000 razy. Teraz na jej widok serce mi pęka. Pamiętam jak jeździły po niej parowozy, motowozy SN52 i SN61, lokomotywy spalinowe SP(M)30 z wagonami osobowymi, oraz SM41 w pociągach towarowych. Wspaniałe czasy.
Sporo wiem o tej linii. Jeżeli pojawią się jakieś pytania pozostaję do Waszej moi mili dyspozycji.
#11
JanW
(2021-02-04 18:58:27)
Mam jeszcze kilka pytań apropos lk.240:
1.Czy jest jeszcze jakiś ruch do stacji Świecie Przechowo?
2.Jakie były urządzenia na stacjach ( mechaniczne scentralizowane / mechaniczne kluczowe) ?
3. Czy na odcinku Więcbork - Pruszcz Bagienica oprócz na stacji w Sośnie były jakieś semafory?
#12
Ad vocem #11
(2021-03-22 19:27:08)
Do stacji Świecie Przechowo nie ma żadnego ruchu, natomiast linia jest utrzymywana jako przejezdna.
Jedyny ruch na tej linii to z Terespola Pomorskiego do Mondi (ZCiP)
#13
(odp. na #11 pkt.2 i 3 KrisKrossAbend
(2021-03-23 18:48:45)
Oczywiście na części stacyjek 240 jeszcze w latach szcześćdziesiątych XX w. urządzenia SRK- jak to na mijankach były- scentralizowane (mechaniczne oczywiście), w dobudówkach stacyjek były urządzenia pozwalające sterować centralnie w rejonie nastawczym konkretnej stacji będącej mijanką, informację o ruchu na szlaku (jednotorowym) prowadzono przy pomocy łącz telefonicznych (telefon z korbką) - z posterunku do posterunku podawano informację: "pociąg numer xxxxx w kierunku Złotowa wyjechał ze stacji (np. Więcbork) planowo". Co najistotniejsze, stacje zgodnie z postępem ruchu danego pociągu, informowały siebie o tym fakcie. Pracownik stacji (posterunku) z której wyjeżdżał poc, wykręcał korbką sekwencję sygnałów - właściwą dla danej stacji np. (krótki, długi, krótki długi). _ . _ i wywoływał pracownika następnego przystanku, informując go o fakcie opuszczenia jego obszaru przez dany pociąg. W latach siedemdziesiątych, widziałem już tylko poza stacjami węzłowymi (Terespol, Pruszcz, Więcbork, Zlotów) urządzenia mechaniczne kluczowe, klucze do nich zabezpieczone w specjalnej szafie zdeponowane były w rejonach nastawczych, lub dodatkowo wyposażano w nie kierownika pociągu zbiorowego, który obejmując skład otrzymywał klucze do wszystkich urządzeń niezbędnych do prowadzenia manewrów przetaczania). Proszę pamiętać, że pociągi zbiorowe na tej linii pociągami osobowymi, a małe stacyjki zatrudniały już wówczas pracownika stacyjnego najczęściej trzy razy dziennie, aby sprzedaż biletów z kasy na pociągi osobowe i obsłużył przesyłki dostarczane na stacje z tych pociągów.
#14
sterubek@gmail.com
(2021-04-05 19:17:31)
Udało mi się przejechać prawie całą linię od Laskowic pom. do Złotowa w 1989 r. Pozdrawiam sympatyków kolejnictwa!
#15
maro
(2023-01-03 17:32:22)
Dlaczego tak postąpiono z tymi liniami kolejowymi w woj. kuj-pom?
#16
et21
(2023-01-03 17:57:03)
@#15
,,Patryk Wild, były wicemarszałek mówi o tej firmie krótko i dobitnie:
- To gangsterka połączona z Werwolfem i Armią Czerwoną. Potrafi jedynie likwidować i nic więcej. Policzyłem kiedyś że na 60 przetargów 57 dotyczyło sprzedaży złomu!''
#17
CCH
(2023-07-15 19:14:16)
Kto jest właścicielem linii od Terespola do Bukowca?
#18
dentarg
(2024-04-03 00:09:24)
Ta linia już, niestety nie istnieje. Byłem w kilku miejscach na tej linii i nie ma tam szyn, a nawet podkładów. Ba, nawet czasem nie widać już nasypu. Większość stacji albo jest budynkami mieszkalnymi, albo jest w ruinie.
Byłem w Dorotowie na wiadukcie i moście, w Więcborku (most i linia koło miasta), w Obwodowie (stacja), na moście na Sępolnej (nawet barierek na moście już nie ma - ale polecam most obejrzeć).
Byłem też koło stacji Świekatowo Wsch, na wiadukcie. Nigdzie nie ma już torów, techniczny stan obiektów jest bardzo słaby.
#19
Piotr
(2024-05-02 22:52:26)
Dziś "przecinałem" tę linie w Tuszynach (koło Świekatowa). Ledwo można rozpoznać, że kiedyś tędy jeździły pociągi (wszystko zarosło). Kilka lat temu na drodze były szyny kolejowe, po remoncie drogi nie ma już po nich śladu.
#20
Przemo
(2025-05-24 12:20:58)
W Obodowie nawet wiaduktu już nie ma. Zdemontowali po kolizji z ciężarówką, w styczniu 2024
[Dodaj nowy komentarz]
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla
wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy
(moderację) bez podania przyczyny.