OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Linia Świecie nad Wisłą – Złotów (240)

Odcinek:

Ostatnia zmiana: 2024-12-19 (przebieg)

Wyślij nowe pliki »

| [Pokaż/ukryj poza zasięgiem] [Wersja rozszerzona] |
Obraz
fot. nieznany (1903-05-01)
Obraz
fot. Archiwum Państwowe w Gdańsku (1905-01-01)
Obraz
fot. Archiwum Państwowe w Gdańsku (1905-01-01)
Obraz
fot. Archiwum Państwowe w Gdańsku (1905-05-01)
Obraz
fot. Archiwum Państwowe w Gdańsku (1905-05-01)
Obraz
fot. Archiwum Państwowe w Gdańsku (1905-05-01)
Obraz
fot. Archiwum Państwowe w Gdańsku (1905-05-01)
Obraz
fot. Archiwum Państwowe w Gdańsku (1906-06-18)
Obraz
fot. Archiwum Państwowe w Gdańsku (1906-06-26)
Obraz
fot. Archiwum Państwowe w Gdańsku (1928-07-15)
Obraz
fot. nieznany (pomiędzy 1939-09-01 a 2008-02-21)
Obraz
fot. nieznany (pomiędzy 1942 a 1945)
Obraz
fot. nieznany (pomiędzy 1942 a 1945)
Obraz
fot. nieznany (po 1945-05-01 (???))
Obraz
fot. Rafał Wąsowicz (po 1967-01-01)
Obraz
fot. Mariusz Drużkowski (1995-04-14)
Obraz
fot. Mariusz Drużkowski (1995-04-14)
Obraz
fot. Fludra Marcin (pomiędzy 2000 a 2005)
Obraz
fot. Fludra Marcin (pomiędzy 2000 a 2005)
Obraz
fot. Fludra Marcin (pomiędzy 2000 a 2005)
Obraz
fot. Fludra Marcin (pomiędzy 2000 a 2005)
Obraz
fot. Sławomir Kołtuński (2000-06-10)
Obraz
fot. Sławomir Kołtuński (2000-06-10)
Obraz
fot. Witold Niedzielski (2000-06-10)
Obraz
fot. Michał Gliniecki (2000-06-10)
Obraz
fot. Michał Gliniecki (2000-06-10)
Obraz
fot. Andrzej Klauza (2001-04-30)
Obraz
fot. Andrzej Klauza (2001-04-30)
Obraz
fot. Winicjusz Drozdowski (2002-02-03)
Obraz
fot. Winicjusz Drozdowski (2002-02-03)

Zdjęcia publikowane w tym serwisie w większości otrzymujemy od internautów i zakładamy, że mają oni prawo do ich przesyłania. Jeżeli trafisz na materiały naruszające Twoim zdaniem czyjeś prawa autorskie, skontaktuj się z nami (adres w stopce).

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Komentarze:

Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.

[pokaż/ukryj starsze ⇅]

  • #11 JanW (2021-02-04 18:58:27)
    Mam jeszcze kilka pytań apropos lk.240:
    1.Czy jest jeszcze jakiś ruch do stacji Świecie Przechowo?
    2.Jakie były urządzenia na stacjach ( mechaniczne scentralizowane / mechaniczne kluczowe) ?
    3. Czy na odcinku Więcbork - Pruszcz Bagienica oprócz na stacji w Sośnie były jakieś semafory?
  • #12 Ad vocem #11 (2021-03-22 19:27:08)
    Do stacji Świecie Przechowo nie ma żadnego ruchu, natomiast linia jest utrzymywana jako przejezdna.
    Jedyny ruch na tej linii to z Terespola Pomorskiego do Mondi (ZCiP)
  • #13 (odp. na #11 pkt.2 i 3 KrisKrossAbend (2021-03-23 18:48:45)
    Oczywiście na części stacyjek 240 jeszcze w latach szcześćdziesiątych XX w. urządzenia SRK- jak to na mijankach były- scentralizowane (mechaniczne oczywiście), w dobudówkach stacyjek były urządzenia pozwalające sterować centralnie w rejonie nastawczym konkretnej stacji będącej mijanką, informację o ruchu na szlaku (jednotorowym) prowadzono przy pomocy łącz telefonicznych (telefon z korbką) - z posterunku do posterunku podawano informację: "pociąg numer xxxxx w kierunku Złotowa wyjechał ze stacji (np. Więcbork) planowo". Co najistotniejsze, stacje zgodnie z postępem ruchu danego pociągu, informowały siebie o tym fakcie. Pracownik stacji (posterunku) z której wyjeżdżał poc, wykręcał korbką sekwencję sygnałów - właściwą dla danej stacji np. (krótki, długi, krótki długi). _ . _ i wywoływał pracownika następnego przystanku, informując go o fakcie opuszczenia jego obszaru przez dany pociąg. W latach siedemdziesiątych, widziałem już tylko poza stacjami węzłowymi (Terespol, Pruszcz, Więcbork, Zlotów) urządzenia mechaniczne kluczowe, klucze do nich zabezpieczone w specjalnej szafie zdeponowane były w rejonach nastawczych, lub dodatkowo wyposażano w nie kierownika pociągu zbiorowego, który obejmując skład otrzymywał klucze do wszystkich urządzeń niezbędnych do prowadzenia manewrów przetaczania). Proszę pamiętać, że pociągi zbiorowe na tej linii pociągami osobowymi, a małe stacyjki zatrudniały już wówczas pracownika stacyjnego najczęściej trzy razy dziennie, aby sprzedaż biletów z kasy na pociągi osobowe i obsłużył przesyłki dostarczane na stacje z tych pociągów.
  • #14 sterubek@gmail.com (2021-04-05 19:17:31)
    Udało mi się przejechać prawie całą linię od Laskowic pom. do Złotowa w 1989 r. Pozdrawiam sympatyków kolejnictwa!
  • #15 maro (2023-01-03 17:32:22)
    Dlaczego tak postąpiono z tymi liniami kolejowymi w woj. kuj-pom?
  • #16 et21 (2023-01-03 17:57:03)
    @#15

    ,,Patryk Wild, były wicemarszałek mówi o tej firmie krótko i dobitnie:
    - To gangsterka połączona z Werwolfem i Armią Czerwoną. Potrafi jedynie likwidować i nic więcej. Policzyłem kiedyś że na 60 przetargów 57 dotyczyło sprzedaży złomu!''
  • #17 CCH (2023-07-15 19:14:16)
    Kto jest właścicielem linii od Terespola do Bukowca?
  • #18 dentarg (2024-04-03 00:09:24)
    Ta linia już, niestety nie istnieje. Byłem w kilku miejscach na tej linii i nie ma tam szyn, a nawet podkładów. Ba, nawet czasem nie widać już nasypu. Większość stacji albo jest budynkami mieszkalnymi, albo jest w ruinie.
    Byłem w Dorotowie na wiadukcie i moście, w Więcborku (most i linia koło miasta), w Obwodowie (stacja), na moście na Sępolnej (nawet barierek na moście już nie ma - ale polecam most obejrzeć).
    Byłem też koło stacji Świekatowo Wsch, na wiadukcie. Nigdzie nie ma już torów, techniczny stan obiektów jest bardzo słaby.
  • #19 Piotr (2024-05-02 22:52:26)
    Dziś "przecinałem" tę linie w Tuszynach (koło Świekatowa). Ledwo można rozpoznać, że kiedyś tędy jeździły pociągi (wszystko zarosło). Kilka lat temu na drodze były szyny kolejowe, po remoncie drogi nie ma już po nich śladu.
  • #20 Przemo (2025-05-24 12:20:58)
    W Obodowie nawet wiaduktu już nie ma. Zdemontowali po kolizji z ciężarówką, w styczniu 2024

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Linia kolejowa Świecie nad Wisłą – Złotów (240)

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...