Zdjęcia publikowane w tym serwisie w większości otrzymujemy od internautów i zakładamy, że mają oni prawo do ich przesyłania. Jeżeli trafisz na materiały naruszające Twoim zdaniem czyjeś prawa autorskie, skontaktuj się z nami (adres w stopce).
Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas. Uzupełnij dane
|
Napisz email do redakcji |
Jak dodać nowe zdjęcia?
Komentarze: ⇵
Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy.
Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.
[pokaż/ukryj starsze ⇅]
#1
polo
(2017-10-10 16:34:44)
Mam pytanie: w okresie od maja 1983 r. do czerwca 1986 r. z użytkowania wyłączony był odcinek Strzelno - Mogilno. Czy chodziło o remont mostu nad Jeziorem Bronisławskim?
#2(odp. na #1)
mkonst
(2017-12-10 00:57:30)
Odcinek Mogilno - Strzelno był (o ile dobrze pamiętam) nie raz wyłączany z eksploatacji z powodu stanu tego mostu, jeździła autobusowa komunikacja zastępcza.
#3
polo
(2017-12-10 10:23:51)
Dzięki (y)
#4
z ina
(2020-02-14 15:32:45)
Dlaczego w opisie linii nie ma faktu że linia pierwotnie inaczej biegła ?! W pierwszych latach pociągi na Kruszwicę jechały z dworca głównego w Inowrocławiu przez obecny Park Solankowy i Osiedle Rąbin do Rąbinka . Mapy z lat 40 ukazują dokładnie tą linię
#5(odp. na #4)
zenOBeK
(2020-02-14 21:29:01)
Faktycznie nieco inaczej to wyglądało: http://maps.mapywig.…
Powyższa mapa jest z roku 1900.
W 1933 na mapie zaznaczony jest tylko "dawny tor kolejowy do Kruszwicy". http://maps.mapywig.…
W 1944 układ jest identyczny ze stanem obecnym.
#6
zenOBeK
(2020-02-14 22:43:42)
Pozwoliłem sobie narysować jak linia wyglądałaby na dzisiejszych mapach i wyszło coś takiego: http://fk.homeslack.…
Trochę jestem zawiedziony, że nie zostały żadne ślady po linii w terenie. Cieniowanie ISOK Geoportalu nie pokazuje żadnych nasypów, wykopów. Miejscami była linia przebiega przez nowe osiedla, drogi, ale zwłaszcza na początku biegnie w takim terenie, że coś powinno po niej pozostać. Nic! Najbardziej widoczny jest łuk linii zaraz po rozwidleniu tuż obok ulicy Bocznej.
Pojawia się nestępujące pytanie: jak to wyglądało na północ i w samych Mątwach.
zenOBeK jeszcze 8 lat temu był widoczny fragment tego torowiska. Pozostał po nim nasyp kolejowy między ulicą Wierzbińskiego a Kleeberga. Władze miasta postanowiły obie ulicę połączyć z sobą i na tym nasypie wybudowali nową ulicę. Jeśli chodzi o torowisko przy Staropoznańskiej ( jak widnieje na mapach ). W miejscu kopalni powstało zapadlisko które przez lata próbowano zasypywać śmieciami, reszta rejonu służyła jako "wysypisko" gruzu, ziemi, odpadów, co mogło wpłynąć na zasypanie torowiska. W dalszej części Staropoznańskiej ( obecnej Niepodległości ) pusty teren. Ponowny powrót na Staropoznańską w miejscu torowiska są firmy obecnie, które budowano za PRL-u. Sam wjazd na linię już do Mątew przerwała Magistrala oraz budowane przy niej bocznice stacji Rąbinek.
#9
Marek Potocki
(2020-02-19 13:19:04)
Dziękuję wszystkim za informacje i szkice! Dodaję ten odcinek do Bazy.
#10
zenOBeK
(2020-02-20 20:09:24)
Marku.
Małe pytanie:
a nie pojawi się to o czym piszemy na mapie? Bo go nie ma. :(
#11(odp. na #10)
Marek Potocki
(2020-02-21 06:02:37)
Na mapie interaktywnej popatrz, tam jest. Klasyczna odświeży się w nocy z niedzieli na poniedziałek.
#12(odp. na #11)
zenOBeK
(2020-02-21 10:42:02)
Czyli wszystko jest pod kontrolą. Dziękuję za optymistyczną wiadomość. ;)
#13(odp. na #12)
Marek Potocki
(2020-02-24 18:34:28)
By było, gdyby nie brak prądu tej nocy ;)
Muszę na piechotę puścić.
#14
Watermarines
(2021-04-23 09:58:42)
przy drodze z Inowrocławia do Strzelna przy skręcie do Bronisława została ruina ładowni, przejazd zachowany , zachowany tor i nasyp wzdłuż drogi w stronę Inowrocławia w pewnym momencie tor się przerywa na wysokości przejazdu kolejowego, dalej tor od odciętego przejazdu kolejowego do stacji kolejowej Strzelno (jest przed dużymi zbiornikami tłuszczowymi(?)). Budynek dworca lub kolejowy 1 zachowany (widziany z drogi)
#15
Marcin
(2021-07-13 17:02:27)
Radio PIK dziś (13-07-2021) ogłosiło, że samorządy podpisały list intencyjny w sprawie przejęcia odcinka Mogilno - Kruszwica i budowy w jego miejscu ścieżki rowerowej...
#16
Prochiron
(2021-07-13 21:59:38)
Ech... Patrząc bez emocji trzeba powiedzieć, że turystycznie ma to może jakiś sens z uwagi na Strzelno, tylko po co ciągle męczyć to samo? Odtworzenie torowiska w stopniu umożliwiającym chociaż kursy turystyczne to na pewno o niebo lepsza opcja, ale niestety nierealna. Czasami lepiej zostawić rzecz taką jaka jest, bo asfaltowy dywanik zabiera dużo ze specyficznego mikroklimatu starych dworców.
#17
113
(2021-09-18 14:52:20)
Przeglądając zamierzenia inwestycyjne PKP PLK zauważyłem, że są plany rewitalizacji odcinka Inowrocław - Kruszwica, w celu przywrócenia ruchu pasażerskiego. Nie wiem jak tutaj panowie oceniają ten plan?
#18
Prochiron
(2021-09-18 17:07:27)
Szynobus z Bydgoszczy do Kruszwicy w sezonie turystycznym byłby jakimś pomysłem.
#19(odp. na #17)
Tomasz
(2021-09-18 23:25:23)
Raczej nie przy obecnym marszałku Całbeckim. Nawet nie uwzględniono tej linii w sztandarowym przetargu na obsługę przez 9 lat.
A w rozkładzie z 1914 stoi 60,1 z "głównego" do Mogilna, czyli o jakieś 5 km więcej. https://www.deutsche… tab. 239
#22
Dżep
(2022-05-14 19:32:49)
Linia będzie remontowana przez MON na całym odcinku w latach 2023-24: https://inowroclaw.n…
#23
Prochiron
(2022-05-15 19:01:11)
Brzmi jak prima aprilis. Czy tam są jakiekolwiek obiekty wojskowe? Jaki to ma sens? Może chodzi o jakiś rodzaj "nabijania statystyk" wydatków na obronnosć w sztuczny sposób?
#24
Tomek
(2022-05-16 19:17:58)
Jest jakaś baza wojskowa w Łojewie. Tam prowadzi bocznica odchodzącą z Przedbojewic.
#25
wasiukibic
(2022-05-16 19:24:23)
Okolica ma duże walory turystyczno-krajobrazowe, czego sam miałem przyjemność doświadczyć. Nie ma żadnych przeszkód, aby po drobnych naprawach puścić wahadło choćby z Kruszwicy do Barcina, czy nawet i Żnina, ale że województwem kujawsko-pomorskim rządzą palanty z Torunia, wiecznie zakompleksionego względem Bydzi i dawnego województwa bydgoskiego, to wygląda to, tak jak wygląda. Czy remont dla celów wojskowych pomoże? Szczerze wątpię.
#26
113
(2022-05-16 22:00:17)
Nie wiem czy pytać, ale jeżeli uda się linię przywrócić na całej długości to możliwa byłaby jej elektryfikacja? Czy ogółem jeżeli powiodą się pewne plany to byłaby możliwość uczynienia z Inowrocławia zelektryfikowanego węzła kolejowego (bez liczenia bocznic)?
#27
Prochiron
(2022-05-20 18:18:43)
Walory turystyczne to argument, ale bardziej za utrzymaniem czegoś, a nie odbudowywaniem za potężne pieniądze. Jeśli jednostka wojsk inżynieryjnych ma poćwiczyć odbudowywanie linii kolejowych, to można znaleźć wiele lepszych celów :P Sama LK 231 to linia o kuriozalnym kształcie, wynikającym z granic sprzed 1914, i racjonalnym rozwiązaniem w celu przyciągnięcia ew. turystów byłaby ścieżka rowerowa. Sam jestem zwolennikiem kursów turystycznych, ale też nie jest to taka bajka, bo pociągiem z Łagowa do Toporowa jechała ze mną garstka osób (może w szczycie sezonu było lepiej).
#28
Pm3
(2022-08-20 23:00:54)
Obecne czasy pokazały, że wojska kolejowo-inżynieryjne mają sens, a JW 1523, do której należy poligon wodny nad jeziorem Szarlej, ma się dobrze. Na tej bocznicy znajduje się - będący w dobrym stanie - most kolejowy nad kanałem Noteci. Odcinek do odbudowy z Przedbojowic do poligonu to niecałe 2,5 km plus bocznice. To nie są duże pieniądze. Na poligonie znajduje ciężki sprzęt inżynieryjny na gąsienicach, do transportu którego przydatne są platformy kolejowe. Węzeł Inowrocław jest w całości zelektryfikowany, natomiast odcinka do Kruszwicy na pewno nie opłaca się elektryfikować.
#29
Błażej Kopka
(2022-08-21 13:50:19)
"Obecne czasy pokazały, że wojska kolejowo-inżynieryjne mają sens" - co dokładnie masz na myśli? Jakieś przykłady?
#30
Błażej Kopka
(2023-11-18 16:15:44)
Nieprzejezdny kawałek byłej linii pomiędzy Kruszwicą, a Mogilnem zostanie rozebrany (źródło RK).
#31
Xxx
(2025-03-13 04:03:53)
Drzewa, którymi zarósł tor między Strzelnem a Bronisławem, wzdłuż drogi krajowej nr 15 zostały wycięte. Czyżby przygotowania do rozbiórki, o której pisał p. Błażej?
#32
Jakubek
(2025-03-23 08:06:29)
#30 #31 Tory są obecnie rozbierane
#33
Dentarg
(2025-09-07 19:42:00)
Dziś jechałem wzdłuż linii od Gopła do Kruszwicy i kawałek za.
Stoją jeszcze budynki dworców w: Gople (obok wieża), Lachmirowicach (zamieszkały) i Sukowy lub Racice. Być może inne też, ale trudno poznać jadąc autem, czy to na pewno byłe stacje.
Nawet gdzieniegdzie są fragmenty torowiska. Oczami wyobraźni widziałem jadący tam parowóz :D
[Dodaj nowy komentarz]
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla
wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy
(moderację) bez podania przyczyny.