Zdjęcia publikowane w tym serwisie w większości otrzymujemy od internautów i zakładamy, że mają oni prawo do ich przesyłania. Jeżeli trafisz na materiały naruszające Twoim zdaniem czyjeś prawa autorskie, skontaktuj się z nami (adres w stopce).
Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas. Uzupełnij dane
|
Napisz email do redakcji |
Jak dodać nowe zdjęcia?
Komentarze: ⇵
Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy.
Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.
[pokaż/ukryj starsze ⇅]
#1
Robert
(2022-06-12 22:58:52)
Od 13 czerwca do odwołania zamknięcie toru między Glinczem a Kartuzami, zamiast tego aby dojechać do Kartuz, przesiadka w Somoninie na KKA, która będzie kursować na trasie Somonino-Kartuzy-Dzierżążno.
#2(odp. na #1)
Dawid Jastrzębski
(2022-09-04 10:24:08)
Albo doszło do jakiegoś nieporozumienia, albo ja czegoś nie rozumiem. Skoro nieczynny odcinek jest Borkowo-Kartuzy. to dlaczego z Borkowa nie uruchamia się komunikacji zastępczej. tylko z jakiegoś. oddalonego ok. 13 km dalej Somonina? Jak teraz ma wyglądać kwestia biletów. gdybym chciał kupić bilet z Borkowa do Kartuz. to mam przepłacać drożej. przez ten zajazd do Somonina, czy policzą normalnie jak p. Dzierżążno? Właśnie tak się zastanawiam, co robić, bo rozważam wyjazd do Kartuz, ale zamieszanie jest większe niż myślałem.
#3
Robert
(2022-09-04 21:11:20)
Dawid, koszt jest ten sam jakbyś jechał p. Dzierżążno, choć ja osobiście także nie rozumiem dlaczego przesiadka na KKA odbywa się w Somoninie, gdzie z Borkowa wzdłuż DW211 KKA przejechałaby identyczną trasą jak PKM na tym odcinku, a tak ktoś, kto chciałby dostać się do Dzierżążna musi jechać trasą na około przez Kartuzy. Do tego pomimo regularnego "zatoru" na tym odcinku przed Kartuzami byłoby mimo wszystko szybciej.
Bardziej pomyśl, czy uda Ci się dopchać do tych pociągów, bo rozkład i ilość taboru na tym odcinku także woła o pomstę do nieba. Podczas, gdy przed zamknięciem odcinka, do Kartuz dotychczas takt był mniej więcej co godzinę (w których frekwencja już była naprawdę duża) oraz do Kościerzyny co dwie, tak teraz można wyobrazić sobie to jakby upchnąć cały ruch w takcie cogodzinnym zarówno do Kartuz jak i do Kościerzyny. Miałem nieprzyjemność w czerwcu tydzień po ogłoszeniu KKA jechać do Kartuz z Gdańska Wrzeszcza. Jednym słowem, dramat. Kurs po godzinie 16 Gdynia Główna - Kościerzyna zestawiony z pojedynczego (!) szynobusika. O ile jakoś wsiadłem, tak co najmniej z połowa osób oczekujących we Wrzeszczu została na peronie, nie mówiąc już o wygenerowanym przez to opóźnieniu. W Somoninie co najmniej z połowa podróżujących przesiadła się do dwóch autobusów PA Gryf. Nie wiem, czy tak to wygląda na co dzień, ale we Wrzeszczu oczekujących codziennie na pociągi na tej trasie widzę dużo.
#4(odp. na #2)
Adolf Nowak de Piaskowski
(2022-10-08 02:05:35)
Przejazd linią, najpierw nr 234 od Kokoszek i dalej do Kartuz. https://www.youtube.…
#5
113
(2023-02-04 14:20:45)
Czy ma ktoś skan umowy odnośnie elektryfikacji linii kolejowej nr 229 na odcinku Glincz - Kartuzy? Podobno rozpoczęto już wbijanie fundamentów na tym odcinku pod elektryfikację linii.
#6(odp. na #2)
Xiążę Piast II Chrobry
(2023-02-23 02:51:58)
PKP PLK zapowiedziały elektryfikację linii od Łeby do Lęborka, w związku z planowaną elektrownią jądrową w Choczewie. Jednocześnie linia 230 nie będzie już łączyć się z linią 229 w miejscowości Garczegorze, ale na wysokości Steknicy.
#8(odp. na #7)
Igor13
(2023-12-22 18:40:01)
Z Lęborka do Łeby? Pamiętam, jak już gdzieś ze trzy lata temu pytałem na webinarze z panem dr Andrzejem Masselem, który mówił, że elektryfikacja do Łeby nie jest opłacalna z uwagi na ruch pociągów (wówczas sezonowe do Łeby), ale wówczas co jakiś czas lokalne media Lęborka i w dokumentach PKP PLK mówiono o planach elektryfikacji odcinka Lębork - Nowa Wieś Lęborska, mając na celu poprawę połączeń komunikacyjnych z ową miejscowością, położoną w pobliżu miasta.
Być może w związku z planami budowy kolei atomowej (linii kolejowej nr 230) oraz planami, co do połączeń kolejowych do Łeby, być może elektryfikacja jest uwzględniana, ale nic o tym nie wiem. Natomiast co do odcinka Glincz - Kartuzy, to jego elektryfikacja powinna przebiec bardzo szybko, gdyż z tego co zauważyłem, w trakcie modernizacji torowiska zostały wbite w ziemię pale pod słupy sieci trakcyjnej.
#9
Błażej Kopka
(2023-12-22 19:35:37)
Ja generalnie też nie do końca rozumiem ciągnięcie linii do Choczewa z dwóch stron na potrzeby samej elektrowni, ale być może ma to jakiś szerszy kontekst właśnie. A jak nie wiedziałeś o tych planach, to teraz już wiesz :)
#10(odp. na #9)
Igor13
(2023-12-22 22:54:33)
Nic nie wiem o planach elektryfikacji odcinka do samej Łeby. Wiem tylko o Nowej Wsi Lęborskiej. A zresztą rozumiem, że z tych planów o których pisałeś chodzi ci o to?: https://www.lebork24…
#11
Błażej Kopka
(2023-12-23 00:31:10)
To stare materiały, co podajesz. Przebieg linii 230 został już zaopiniowany przez mieszkańców i PKP przedstawiło, jak to będzie wyglądać. Wszystko masz opisane w wątku o LK230.
#12(odp. na #11)
Igor13
(2023-12-24 20:03:11)
Rozumiem. Akurat już po napisaniu komentarza znalazłem te plany, o których pisałeś.
#13
Błażej Kopka
(2025-03-20 18:57:59)
Dziś otwarto oferty na remont LK229 - Kartuzy/Lębork w ramach dostępności do nowej jądrówki. Wszystkie oferty zdecydowanie mieszczą się w budżecie, a nawet nie za bardzo się do niego zbliżają, gdyż PKP przeznaczyła na ten cel ponad miliard złotych brutto.
#14
Adam Matuszek
(2025-08-17 19:00:08)
Od dłuższego czasu na odcinku Kartuzy - Sierakowice - Lębork trwa wycinka drzew na nasypie kolejowym i w jego okolicach. Prace każdego dnia postępują do przodu.
#15
Adam Matuszek
(2025-09-29 15:50:56)
Jak pisałem 17.08.2025 r, trwa wycinka drzew z linii kolejowej nr 229 - https://lebork.nasze… .
W artykule z dnia 25.08.2025r jest sporo moich zdjęć z drona. Zainteresowanym podeślę więcej zdjęć z innych odcinków wokół Lęborka. Na dzień 29.09.2025r wycięto drzewa od Lęborka do Rozłaskiego Młynu - okolice młyńskiego wiaduktu/mostu w Karczemkach; dalej kawałek niewcięty z drzew - zapewne niedługo się to zmieni. Jakiś czas temu przejeżdżałem w okolicach skrzyżowań linii kolejowej w Kamienicy Królewskiej, Niepoczołowicach, Linii i tu drzewa wycięto. Od Sierakowic do Kartuz zapewne drzew już nie ma.
[Dodaj nowy komentarz]
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla
wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy
(moderację) bez podania przyczyny.