Zdjęcia publikowane w tym serwisie w większości otrzymujemy od internautów i zakładamy, że mają oni prawo do ich przesyłania. Jeżeli trafisz na materiały naruszające Twoim zdaniem czyjeś prawa autorskie, skontaktuj się z nami (adres w stopce).
Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas. Uzupełnij dane
|
Napisz email do redakcji |
Jak dodać nowe zdjęcia?
Komentarze: ⇵
Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy.
Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.
Jaki ruch pasażerski odbywał się przed wrześniem 2020 na odcinku Lipusz - Bytów? Chodzi mi o tą informację zamieszczoną w tabeli.
#3
Kaszub
(2022-04-26 19:38:48)
Zasrani złodzieje ukradli kilkadziesiąt metrów szyn i przy okazji podpalili las, można wyczytać na wielu portalach, mówili też o tym w wiadomościach lokalnych. Jedni ludzie wbrew wszystkiemu poświęcali swój czas, pieniądze i oczyszczali, naprawiali szlak gdzie PKP miało to głęboko nie powiem gdzie, to jeszcze to ***** (niech każdy sobie coś dopasuje) za pomocą SOKistów przegoniło drezyniarzy którzy nie mogli praktycznie rok jeździć i dbać o szlak. To teraz skutkiem tego złodziejstwo się rozpleniło. Gdzie teraz jest SOK? Gdzie PKP? Pewnie policja nikogo nie złapie i będzie tyle. Śmiech na sali normalnie... Niech PKP da teraz tym ludziom te 100 metrów szyn a najlepiej nich sami je zamontują. Korona im z głowy nie spadnie kuźwa, powinni dawno polecieć ze stołków za dopuszczenie linii do takiego stanu. Brak słów na to wszystko...
#4
113
(2022-04-26 23:27:57)
@Kaszub: To nie śmiech, to po prostu żenada. Za coś takiego ci złomiarze oraz osoby z grupy PKP i SOKu muszą trafić do więzienia na bardzo długie długie lata + wypłata odszkodowania za zniszczenie linii i za podpalenie lasu.
#5
113
(2022-08-21 12:16:48)
@Kaszub: Sprawcę udało się już złapać, niemniej jednak chyba ma zbyt niską karę.
#6
Kaszub
(2022-08-21 14:30:26)
@113: Tak, czytałem już kilka dni temu, ale dzięki za pamięć... :) Napiszę tu to samo co naskrobałem w komentarzu na eRKa - kara tak śmiesznie niska, że oczy szczypią jak się to czyta, 10 miesięcy w warunkach recydywy gdzie szkody sobie PeKaPe wyceniło na 13 tysięcy, a jeszcze pożar lasu przecież. Teraz powinni naprawić linię by przywrócić przejezdność, ale pewnie palcem nie kiwną tylko "łaskawie pozwolą" miłośnikom wykonać brudną robotę by potem i tak zabronić im jeżdżenia.
#7
113
(2022-08-21 17:25:00)
@Kaszub: Masz całkowitą rację. Należy przede wszystkim na początku przywrócić przejezdność z Lipusza do Bytowa oraz reaktywować połączenia pasażerskie (łącznie z reaktywacją linii kolejowej nr 738 będącej łącznicą umożliwiającą bezpośredni kierunek w stronę Kościerzyny). Tu na start wystarczyłyby połączenia kilku par relacji Chojnice - Bytów zintegrowane w drodze powrotnej z połączeniami relacji Chojnice - Kościerzyna, które umożliwiłyby na natychmiastową przesiadkę w pociąg do Kościerzyny. Można byłoby też pomyśleć o bezpośrednich połączeniach z Kościerzyny do Bytowa, aczkolwiek tu potrzebna byłaby budowa odpowiedniej bazy serwisowej na końcowej stacji.
I tutaj byłoby to jak najbardziej na korzyść Bytowa, szczególnie, że teraz prowadzona jest elektryfikacja PKM, a w niedalekiej przyszłości również linii kolejowej nr 201, 203, 214, 215 i 229 co będzie powodować przerzucanie taboru spalinowego na mniejsze linie kolejowe. Uważam, że jak najbardziej do reaktywacji połączeń do Bytowa należy wykorzystać odcinek Lipusz - Bytów na początku, a nie odcinek z Korzybia.
#8
zibbyg
(2022-12-21 09:00:54)
Przejezdność na linii Lipusz - Bytów jest. Obecnie okazjonalnie są tam prowadzone przewozy towarowe na odcinku Lipusz - Osława Dąbrowa, do zakładu Prefabet. Problem jest taki, że linia obecnie znajduje się w prywatnych rękach SKPL, które z przewozów pasażerskich sezonowych zrezygnowało w 2017
#9
Błażej Kopka
(2022-12-22 13:32:53)
Co to znaczy, że linia znajduje się w prywatnych rękach? A linia (odcinek Lipusz Bytów) nie jest już pod zarządem miasta Bytów? Od kiedy? A SKPL IiLK nie rozwiązało jednak umowy o utrzymanie linii z miastem Bytów z końcem 2021 roku?
#10
113
(2023-01-22 13:14:50)
Czy wie ktoś do kogo należy teraz linia? Zauważyłem, że w regulaminie sieci 2021/2022 nie ma tej linii.
#11
Błażej Kopka
(2023-01-22 14:23:34)
Zależy o jaki odcinek pytasz. I co rozumiesz pod pojęciem "należy"?
#12
113
(2023-01-22 22:04:56)
@Błażej Kopka: Gdybym pytał o odcinek to pytałbym o odcinek. A, że nie ma w ogóle wykazie tej linii na żadnym odcinku, właśnie dlatego pytam, czy ktoś tą linię przejął, że nie ma jej na ewidencji.
Wg Id12 Bytów-Korzybie nadal należy do PKP PLK. Pierwszy odcinek (Lipusz-Bytów) pozostaje pod zarządem Miasta Bytów. Oba odcinki zdaje się nie są obecnie udostępnione dla ruchu, stąd być może brak regulaminów dla nich. Regulamin ruchowy na sieci, a ewidencja linii kolejowych to nie to samo. Więc jednak odcinek ma znaczenie.
#14
Mszkl
(2023-01-23 08:33:02)
Jest różnica chyba między "udostępniane" a "zarządzane". Wśród zarządzanych przez PLK (stan na 6.12.022) ona jest:
Aha, czyli nie jest udostępniona, stąd brak jej na liście.
Swoją drogą, jaki jest stan linii na odcinku Lipusz - Bytów? Czy dałoby się przywrócić ruch pasażerski na tej linii do obecnych wakacji?
#16
ROPA Poznań
(2023-01-23 17:53:07)
Swego czasu województwo, powiat, miasto nie ogłosiło akcesu do uruchomienia linii Bytów-Lipusz. Nie wiem, czy sytuacja się zmieniła.
#17
Błażej Kopka
(2023-01-23 20:25:44)
Ruch pasażerski może tam wrócić w każdym momencie. Parametry linii są bardzo dobre. Podobno POLREGIO cały czas się dopytuje, kiedy będzie mógł wrócić na linię.
#18
113
(2023-01-23 23:35:39)
@Błażej Kopka: Nic mi o tym nie wiadomo, aby Polregio dopytywało UMWP w tej sprawie.
#19
Błażej Kopka
(2023-01-24 17:34:05)
Ale ruch pociągów na pewno da się uruchomić. Czy ta linia będzie teraz elektryfikowana po elektryfikacji PKM od razu?
#20
113
(2023-01-24 19:18:05)
@Błażej Kopka: Ale, że co linia kolejowa nr 212 elektryfikowana od razu, po elektryfikacji PKM, czy co masz na myśli, bo nie rozumiem, co chcesz tutaj przekazać?
#21
Błażej Kopka
(2023-01-24 21:34:32)
No bo TY tam całą masę linii do elektryfikacji podałeś w #7. Myślałem, że tu też lada dzień będzie elektryfikacja no i drugi tor myślę. Pewnie masz jakieś informacje na to skoro w #15 pytasz czy będą tam już połączenia w wakacje. Nie znam tej linii, chociaż kiedyś mieszkałem na Kaszubach trochę.
Rozumiem, że w ubiegłych latach ruch osobowy była tam normą i teraz jest chwilowy przestój z niewiadomych przyczyn i dlatego pytasz?
#22
113
(2023-01-24 23:08:54)
@Błażej Kopka: Człowieku normalny jesteś? Jak w kilka miesięcy ma być drugi tor i elektryfikacja linii? Pewnie sobie bierzesz pod uwagę moje komentarze, których tylko pytałem, czy taka możliwość byłaby dobra na danej linii lub też gdzie widzę faktyczny potencjał na elektryfikację. Tutaj do Bytowa, ani jedno ani drugie nie spełnia tych kryteriów. Nie mam żadnych informacji i pytam, czy jest taka ewentualność, gdyż można byłoby tu rozmawiać o połączeniach sezonowych uruchamianych szynobusami, szczególnie, że po elektryfikacji PKM oraz w związku planowanymi w niedługim czasie pracami na linii kolejowej nr 201, 214 i 229 na pewno część taboru spalinowego będzie można byłoby przerzucić na połączenia do Bytowa.
#23
Błażej Kopka
(2023-01-25 00:05:54)
Mój ULUBIONY rozmówco :) Pytałeś na wstępie czy na linii kolejowej (którego jak dowiodłeś rozdziału i statusu prawnego nie rozumiesz, choć został przeze mnie wyjaśniony wcześniej) czy jest możliwy ruch osobowy od wakacji.
Biorąc pod uwagę, że kolejni operatorzy tej linii (i to tylko w ruchu towarowym!), z SKPL jako ostatnim który zrezygnował, a który tylko utrzymywał ZASTANE PARAMETRY linii bez żadnych inwestycji i że rezygnował z tego w związku z nieopłacalnym rachunkiem ekonomicznym to naprawdę trzeba Ci powiedzieć wprost, że jesteś "nierozsądny" zadając takie pytania i tylko jaja można sobie z Ciebie robić? Nie rozumiem takich dziecinnych pytań ze strony osób, choć trochę zaznajomionych z polską koleją i jej realiami...
#24
Błażej Kopka
(2024-10-12 14:17:34)
Senator Górska obiecuje wznowienie ruchu na odcinku Bytów - Lipusz w 2026 roku. W październiku br. ma dojść do podpisania dokumentów otwierających możliwość przejęcia linii przez PKP PLK. Ministerstwo infrastruktury rzekomo zobowiązało się do remontu towarem staroużytecznym, a Marszałek obiecał 6 par na początek.
#25
Damian Waszak
(2025-08-04 16:45:16)
Prawdopodobnie po rewitalizacji dojdzie do likwidacji przystanku w Barnowie i Kołczygłówkach, nowy powstanie zaś w leżących pomiędzy nimi Kołczygłowach, w rejonie ul. Fabrycznej: https://gp24.pl/pola…
[Dodaj nowy komentarz]
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla
wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy
(moderację) bez podania przyczyny.