OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Linia Tczew – Kostrzyn – Kietz (203/492)

Odcinek:

Ostatnia zmiana: 2025-08-14 (przebieg)

Wyślij nowe pliki »

| [Pokaż/ukryj poza zasięgiem] [Wersja podstawowa]

Obraz
Odsłon : 1621
powiększ
Autor: nieznany
Przesłał: Miłosz Telesiński - Zbąszynek; data: pomiędzy 1900 a 1905;
Odcinek: Gorzów Wielkopolski Wschodni - Gorzów Wielkopolski
Estakada w Gorzowie.
Ze zbiorów Miłosza Telesińskiego.
Tagi: materiały prasowe, pocztówki, kadry filmowe, mosty/wiadukty/estakady/przepusty
Obraz
Odsłon : 2069
powiększ
Autor: nieznany
Przesłał: Marek Potocki; data: 1908;
Odcinek: Kostrzyn - Granica Państwa (Kostrzyn)
Wiadukt nad ul. Niepodległości w Kostrzynie.
Ze zbiorów Miłosza Telesińskiego.
Tagi: materiały prasowe, pocztówki, kadry filmowe, tabor, mosty/wiadukty/estakady/przepusty
Obraz
Odsłon : 1841
powiększ
Autor: nieznany
Przesłał: Miłosz Telesiński - Zbąszynek; data: przed 1920;
Odcinek: Gorzów Wielkopolski Wschodni - Gorzów Wielkopolski
Estakada w Gorzowie
Ze zbiorów Miłosza Telesińskiego i Tomasza Florczaka.
Tagi: materiały prasowe, pocztówki, kadry filmowe, mosty/wiadukty/estakady/przepusty
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 17439
powiększ
Autor: nieznany
Przesłał: jeży; data: 1944 (???);
Odcinek: Tczew - Küstrin-Kietz
Poniemiecki bilet na trasę Gołdap – Berlin przez:
- Królewiec i Piłę,
- lub Toruń i Piłę,
- lub Poznań.
Tagi: dokumenty/bilety/mapy
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 2242
powiększ
Autor: nieznany
Przesłał: Andrzej Michalski; data: przed 1945;
Odcinek: Gorzów Wielkopolski Wschodni - Gorzów Wielkopolski
Stara pocztówka. Linia kolejowa na wiadukcie.
Tagi: materiały prasowe, pocztówki, kadry filmowe, mosty/wiadukty/estakady/przepusty
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 4107
powiększ
Autor: Mariusz Banaś
Przesłał: Mariusz Drużkowski; data: pomiędzy 1980 a 1990;
Odcinek: Krajenka - Dolnik
DS 58121. Pociąg dalekobieżny z Gdyni do Kostrzyna, prowadzony chojnicką lokomotywą serii SP45, po wyjeździe z Krajenki.
Tagi: tabor, szlak (trasa)/pojedyncze tory
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 5731
powiększ
Autor: Mariusz Banaś
Przesłał: Mariusz Drużkowski; data: pomiędzy 1980 a 1990;
Odcinek: Złotów - Krajenka
Pociąg osobowy z Piły do Chojnic, prowadzony chojnickim wagonem motorowym serii SN61, po wyjeździe z Krajenki.
Tagi: tabor, szlak (trasa)/pojedyncze tory
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 3025
powiększ
Autor: Mariusz Drużkowski
data: pomiędzy 1990 a 2000;
Odcinek: Złotów - Krajenka
Pociąg osobowy z Piły do Chojnic dojeżdża do Złotowa.
Tagi: tabor, szlak (trasa)/pojedyncze tory
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 3459
: 2
powiększ
Autor: Mariusz Drużkowski
data: pomiędzy 1990 a 2000;
Odcinek: Złotów - Krajenka
Pociąg dalekobieżny z Gdyni do Kostrzyna po wyjeździe ze Złotowa.
Tagi: tabor, szlak (trasa)/pojedyncze tory
Obraz
Odsłon : 2013
powiększ
Autor: K. Henning Kurt-Siegen
Przesłał: wasiukibic; data: 1996-05-01;
Odcinek: Santok - Czechów
Pociąg osobowy z Krzyża do Kostrzyna mija zabudowania wsi Santok. W tle widać tarczę ostrzegawczą do semafora wjazdowego na miejscową stację. Widok w kierunku wschodnim.
Tagi: szlak (trasa)/pojedyncze tory, tabor
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 3018
powiększ
Autor: Mariusz Drużkowski
data: 2001;
Odcinek: Złotów - Krajenka
Pociąg z Chojnic do Piły wjeżdża do Krajenki. Widok w kierunku Złotowa/Chojnic.
Tagi: tabor, szlak (trasa)/pojedyncze tory
Obraz
Odsłon : 1255
powiększ
Autor: Waldemar Gosk
data: 2003-06-22;
Odcinek: Krzyż - Küstrin-Kietz
Skan artykułów z Nowych Sygnałów nr 25/03 o możliwym remoncie odcinka Ostbahny oraz Szczecin-Świnoujście.
Tagi: budowy/remonty/rozbiórki, materiały prasowe, pocztówki, kadry filmowe
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 3005
powiększ
Autor: Mariusz Drużkowski
data: 2003-06-23;
Odcinek: Złotów - Krajenka
Widok z Góry Wilhelma na pociąg jadący do Piły.
Tagi: tabor, szlak (trasa)/pojedyncze tory
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 2754
powiększ
Autor: Mariusz Drużkowski
data: 2003-07-12;
Odcinek: Zakrzewo Złotowskie - Złotów
Blues Expres pomiędzy Zakrzewem (w prawo) a Lipką, już bez pasażerów, nad szosą do Głomska. W lewo Chojnice, w prawo Złotów/Piła.
Tagi: mosty/wiadukty/estakady/przepusty, tabor, wydarzenia i ludzie
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 3011
powiększ
Autor: Mariusz Drużkowski
data: 2003-07-12;
Odcinek: Zakrzewo Złotowskie - Złotów
Blues Expres nad szosą nr 188 za Złotowem. W prawo Złotów, w lewo Chojnice.
Tagi: mosty/wiadukty/estakady/przepusty, tabor, wydarzenia i ludzie
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 2906
powiększ
Autor: Mariusz Drużkowski
data: 2003-07-12;
Odcinek: Zakrzewo Złotowskie - Złotów
Wieczorny pociąg z Tczewa do Piły (w prawo). Wiadukt nad DW 188.
Tagi: tabor, mosty/wiadukty/estakady/przepusty
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 3513
powiększ
Autor: Mariusz Drużkowski
data: 2003-07-12;
Odcinek: Piła Podlasie - Piła Główna
Blues Ex pomiędzy ulicami Wawelską i Bydgoską w Pile. Widok w kierunku północno-wschodnim (Złotów/Chojnice). Na pierwszym planie tor obsługujący fabrykę żarówek i inne przedsiębiorstwa na osiedlu Podlasie.
Tagi: przejazdy i przejścia naziemne (drogowe), szlak (trasa)/pojedyncze tory, tabor, wydarzenia i ludzie
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 2798
powiększ
Autor: Mariusz Drużkowski
data: 2003-07-12;
Odcinek: Piła Podlasie - Piła Główna
Blues Ex pomiędzy ulicami Walki Młodych i Wawelską w Pile. Widok od strony Złotowa/Chojnic, w kierunku południowo-zachodnim. Na pierwszym planie tor obsługujący pilskie zakłady ziemniaczane.
Tagi: szlak (trasa)/pojedyncze tory, tabor, wydarzenia i ludzie
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 2421
powiększ
Autor: Mariusz Drużkowski
data: 2003-07-12;
Odcinek: Piła Podlasie - Piła Główna
Blues Expres na łuku za pilskim dworcem głównym. Na pierwszym planie tor obsługujący pilskie zakłady ziemniaczane.
Tagi: szlak (trasa)/pojedyncze tory, tabor, wydarzenia i ludzie
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1886
powiększ
Autor: Arkadiusz Śmieszek
data: 2004;
Odcinek: Krojanty - Chojnice
Pociąg INTER-REGIO relacji Gdynia - Chojnice.
Tagi: tabor, szlak (trasa)/pojedyncze tory
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 2569
powiększ
Autor: Arkadiusz Śmieszek
data: 2004-05-21;
Odcinek: Krojanty - Chojnice
Pociąg REGIO-PLUS relacji GDYNIA GŁ. - CHOJNICE przed wjazdem na stację CHOJNICE.
Tagi: tabor, szlak (trasa)/pojedyncze tory
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 2326
powiększ
Autor: Arkadiusz Śmieszek
data: 2004-05-31;
Odcinek: Chojnice - Moszczenica Pomorska
Szynobus kursujący na trasie CHOJNICE - PIŁA GŁ. Przejeżdża przez wiadukt za Chojnicami. W tle miasto Chojnice.
Tagi: tabor, mosty/wiadukty/estakady/przepusty
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 2518
powiększ
Autor: Maria Wasylik
Przesłał: Mariusz Drużkowski; data: 2004-07-17;
Odcinek: Lipka Krajeńska - Zakrzewo Złotowskie
Blues Expres za Zakrzewem, w drodze do stacji końcowej w Lipce (w prawo). W lewo Złotów, w prawo Chojnice.
Tagi: przejazdy i przejścia naziemne (drogowe), szlak (trasa)/pojedyncze tory, tabor, wydarzenia i ludzie
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 2433
powiększ
Autor: Krzysztof Werner
data: 2005-01-16;
Odcinek: Chojnice - Moszczenica Pomorska
Chojnice - SU45-179 z pociągiem osobowym nr 58727 zmierza w kierunku Piły
Tagi: tabor, szlak (trasa)/pojedyncze tory
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 2257
powiększ
Autor: Mariusz Drużkowski
data: 2005-01-24;
Odcinek: Złotów - Krajenka
SA108-004 na szlaku Złotów-Krajenka.
Tagi: tabor, szlak (trasa)/pojedyncze tory
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 2342
powiększ
Autor: Mariusz Drużkowski
data: 2005-01-24;
Odcinek: Złotów - Krajenka
Wjazd do Krajenki od strony Złotowa/Chojnic. SA108-004. Widok w kierunku północno-wschodnim.
Tagi: tabor, szlak (trasa)/pojedyncze tory
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 2888
powiększ
Autor: Krzysztof Werner
data: 2005-03-05;
Odcinek: Rytel Wieś - Rytel
Most kolejowy nad Brdą widziany od strony wsi Rytel. Na lewym brzegu rzeki, za filarem obecnego mostu widoczne ślady filaru poprzedniego mostu, zniszczonego prawdopodobnie podczas II Wojny Światowej.
Tagi: mosty/wiadukty/estakady/przepusty
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 2383
powiększ
Autor: Krzysztof Werner
data: 2005-03-05;
Odcinek: Rytel Wieś - Rytel
Most kolejowy nad Brdą widziany z drogi Rytel - Zapora.
Tagi: mosty/wiadukty/estakady/przepusty
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 2177
powiększ
Autor: Krzysztof Werner
data: 2005-03-05;
Odcinek: Rytel Wieś - Rytel
Most kolejowy nad Wielkim Kanałem Brdy widziany od strony miejscowości Konigort. Przed mostem widać wyraźnie resztki przyczółka oraz filaru starego mostu uszkodzonego prawdopodobnie podczas II Wojny Światowej.
Tagi: mosty/wiadukty/estakady/przepusty
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 2068
powiększ
Autor: Krzysztof Werner
data: 2005-03-05;
Odcinek: Rytel Wieś - Rytel
Wiadukt kolejowy nad drogą gruntową z Rytla - Zarzecze do Zapory. Wiadukt wyraźnie przygotowany pod 2 tory. Niestety drugi tor został rozebrany w 1945 roku przez inżynierów "Wielkiego Brata" jako odszkodowanie wojenne. Pewną ciekawostką jest fakt, że druga połowa tego wiaduktu to dobrze zachowany stary ceglany wiadukt.
Tagi: mosty/wiadukty/estakady/przepusty

Zdjęcia publikowane w tym serwisie w większości otrzymujemy od internautów i zakładamy, że mają oni prawo do ich przesyłania. Jeżeli trafisz na materiały naruszające Twoim zdaniem czyjeś prawa autorskie, skontaktuj się z nami (adres w stopce).

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Komentarze:

Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.

[pokaż/ukryj starsze ⇅]

  • #16 Błażej Kopka (2023-04-06 22:30:10)
    Nasi zachodni sąsiedzi w ogóle w obecnym okresie zrobili nam super niespodziankę, bo np. na tegoroczne święta z Niemiec do Polski praktycznie nigdzie, od Szczecina po Zgorzelec nie dojedziemy z głębi Niemiec pociągiem. Wszędzie KKZ (autobusy). No chyba, że Gubin liczymy jak pełnoprawne przejście...
    A o tym co dzieje się w Berlinie z autobusami do FFO, to już zaczynają legendy krążyć - niestety podejrzewam, że prawdziwe niestety...
  • #17 (odp. na #16) Xiążę Piast II Chrobry (2023-07-09 02:56:50)
    Ostbahn na odcinku Piła - Krzyż idealnie nadaje się do praktycznego testowania nowych napędów dla kolei.
    2 tory umożliwiają objechanie uszkodzonego pojazdu, a przy tym mały ruch na tym odcinku.
    A ja właśnie po 50-ciu latach przerwy buduję taki silnik bezpaliwowy do celów cywilnych, oparty o energie wiru powietrza (tornado).
    Ale dużo musi się tu zmienić, aby do tego doprowadzić.
  • #18 Błażej Kopka (2023-07-09 08:57:15)
    Ale co i gdzie musi się zmienić, żebyś ten silnik zbudował? Nie wiedziałem, że silniki można dzielić na cywilne i niecywilne.
  • #19 (odp. na #18) Xiążę Piast II Chrobry (2023-07-09 21:20:40)
    Cywilne - bo nie mają parametrów niszczących otoczenie, oprócz oczywiście samoistnej usterki.
    Pokojowe (obronne) jak te do celów lotu na Mars, na zasadzie wiru wodnego - implozji materii.
    Z 1 cm3 wody możemy dostać 30 kT czystej, ekologicznej energii niszczącej, w takim wariancie gdy kropla wody ulega całkowitej dezintegracji, przemianie w energię wg formuły E=mC2.
    Oczywiście nikt nie zaakceptuje nawet takiego silnika na powietrze.
    Udowodniły to moje publikacje ostatnich 15 lat, gdzie perfidnie wyśmiewano najprostsze silniki wodne do celów grzewczych.
    Dla porównania, by otrzymać 30 KT i to nieekologicznej energii z uranu potrzeba go poświęcic ok 100 KG.
  • #20 Błażej Kopka (2023-07-10 12:08:20)
    Parametry niszczące otoczenie jako cywilne cechy jednostek napędowych - gotowy temat na jakiś doktorat! :)
  • #21 (odp. na #20) Xiążę Piast II Chrobry (2023-07-10 19:33:11)
    Potencjalnie niszczące, gdy się przekroczy założone parametry do celów napędowych we wyniku tzw. zimnej syntezy jądrowej.
    "Zimna", bo rozkręca się ją nie przy użyciu "gorącej" reakcji (bomby) plutonowej, tak jak nastawnik elektrowozu, stopniowo i dlatego można nią kierować od 0 do nieskończoności.
    We Wrocku w czasie wojny zimą 44/45 Niemcy zbudowali potężny pojazd latający (śr 68 m wysokość 30) napędzany w ten sposób.
    Samą ideę takiego napędu, choć nie ujętą we formułki równań jądrowych, podał austriacki leśnik, V. Schauberger.
    Można poczytać trochę o tym na necie, choć oczywiście jest to wyśmiewane powszechnie.
  • #22 WitoldGruszczyński (2023-07-12 23:07:39)
    Czy ma ktoś może informacje na temat linii kolejowej w śladzie obecnego Ostbahnu, która biegła przed jego wybudowaniem? Mam na myśli linię, w relacji w polskich granicach: Kostrzyn, Gorzów, Strzelce, Dobiegniew, Rusinowo, Wałcz, Jastrowie, Człuchów, Chojnice ( i dalej normalnie). Linia występuje w mapach kolejowych z roku 1849 a także z lat późniejszych, jest jednak marginalizowana na rzecz Kolei Wschodniej po 1853.
  • #23 (odp. na #22) Paweł Skup (2023-07-13 19:27:37)
    Czy mogę prosić o przykład mapy z rzeczoną linią? Mam wrażenie, że taki przebieg ma droga kołowa (=Strasse).
  • #24 X. Piast II Chrobry (2024-05-24 19:26:21)
    Niemiecka relacja z Ostbahn, historia i dzisiejsze czasy.
    https://www.youtube.…
  • #25 Programista Kolejowy (2025-06-09 19:46:02)
    271 [Wrocław Główny - Poznań Główny] na całym odcinku
    351 [Poznań Główny - Szczecin Główny] na odcinku Poznań Glówny - Poznań Główny POD
    354 [Poznań Główny POD - Piła Główna] na całym odcinku
    405 [Piła Główna - Ustka] od rozjazdu początkowego by przejechać na tory do Piły Północ
    Tory stacyjne piły
    18 [Kutno - Piła Główna] podobnie jak 405
    203 [Tczew - Kostrzyn] Ostbahn [tak samo]
    999 [Piła Główna - Piła Północ] na całym odcinku [totalny bezsens mogli nas 405 od razu puścić]
    405 [Piła Główna - Ustka] ponownie ale tym razem do Szczecinka.
    Po zatrzymaniu w Szczecinku, niestety urwał mi się materiał do Białogardu ale w ramach stacji skład przejechał jeszcze 210 [Chojnice - Runowo Pomorskie] by wbić się na 404
    404 [Szczecinek - Kołobrzeg] w tym fragment 202 [Gdańsk Główny - Stargard] w ramach przejazdu na stacji Białogard.

    Na piechotę zwiedzimy: linię portową w Kołobrzegu, gdzie pociągi jadą po ulicy i rondo, gdzie krajowa 11 zaczyna swój bieg do Bytomia.


    https://youtu.be/qLC…

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Linia kolejowa Tczew – Kostrzyn – Kietz (203/492)

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...