Zdjęcia publikowane w tym serwisie w większości otrzymujemy od internautów i zakładamy, że mają oni prawo do ich przesyłania. Jeżeli trafisz na materiały naruszające Twoim zdaniem czyjeś prawa autorskie, skontaktuj się z nami (adres w stopce).
Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas. Uzupełnij dane
|
Napisz email do redakcji |
Jak dodać nowe zdjęcia?
Komentarze: ⇵
Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy.
Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.
[pokaż/ukryj starsze ⇅]
#1
Maciej
(2020-10-05 17:17:05)
Bardzo proszę o skorygowanie nazwy lini 202 Gdańsk Główny - Stargard. W id-29 wciąż istnieje nazwa Gdańsk Główny - Stargard Szczeciński, od kilku lat nie ma już Stargardu Szczecińskiego. Pozdrawiam.
#2(odp. na #1)
Marek Potocki
(2020-10-06 08:23:28)
Jak tylko PLK zmieni nazwę, to my też. Na razie zostajemy przy oficjalnej. Nie pierwszy (i zapewne nie ostatni) PKP nie nadąża za resztą świata.
#3(odp. na #2)
Adolf Nowak de Piaskowski
(2022-04-21 01:02:42)
Można spokojnie przyjąć za pewnik ze gdy budowano nowy dworzec gdański zaprojektowano wtedy 2 linie SKM (parowej) o takim przebiegu jak pózniejsze 2 powojenne elektryczne.
Z tego w całości zbudowano linię do Nowego Portu z opcją na 2 tory na pewnym odcinku.
Dowodem to zdjęcie - odcinek linii 249 miedzy Politechnika a Kolonia: https://www.bazakole…
Z kolei po tym zdjęciu: https://www.bazakole… - perony po lewej,
widać wyraznie że stacja początkowa dla pociągów tej pierwotnej SKM była gotowa już przed I Wojną.
Teraz wystarczy poszukać mapy z okresu międzywojnia by zobaczyć jakie prace wykonano na linii do Oliwy.
Ktoś chętny?
#4
(odp. na #3) subsens
(2022-04-21 16:11:13)
Ile nazwisk mogłoby widnieć pod rzetelnym opracowaniem Gdańska? Odpowiedź: ze dwa – trzy. Przy czym jedno od sierpnia ub.r. jest już tylko ważnym wspomnieniem. Potem długo, długo nic.
Monografia węzła nie ukazała się w żadnym z dwóch języków, zatem ogarnięcie Gdańska w Bazie to po części problem wtórny.
A po części problem systemowy. W rozległej przestrzeni miedzy lamerstwem a zawodowstwem mrugają różnych formatów gwiazdy FDG, WFG, Gedanopedii etc. Ale Baza nie dba o grawitację. W szczególności zaś nie przyciąga gwiazd :).
Dłubiąc w temacie bez mozolnego składania porozrzucanych danych cząstkowych, raz po raz kopie się w dawno otwarte drzwi. Świat zewnętrzny wówczas dyskretnie się śmieje, a problem systemowy pogłębia.
#5(odp. na #2)
Piłsudski II.NBK
(2022-12-09 00:31:08)
#6
gość zza wschodniej granicy
(2024-03-31 13:41:10)
Według rozkładu jazdy na stronie Polregio, pociągi już się zatrzymywają na przystanku Świdwin Zamek.
#7(odp. na #6)
X. Piast II Chrobry
(2024-04-01 15:57:45)
Ciekawe, czy dla tych 7 par warto było budować ten przystanek?
#8
Błażej Kopka
(2024-04-01 21:11:47)
Całą linię potrafi się w tym kraju wskrzeszać dla tylu par, a co dopiero jeden przystanek?
#9
Halka Kopińska
(2024-06-12 10:48:12)
Wiadukt sklepiony w km 94.5 stał (już przestał) na przeszkodzie modernizacji. FB-źródło, blog osobisty Piotr Rachwalski - Komunikacja Zastępcza, używa liczby mnogiej: między Potęgowem a Leśnicami... burzenie wiaduktów.
#10(odp. na #2)
Igor13
(2024-09-05 21:21:24)
W wykazie 2023/2024 oraz 2024/2025 nazwa Stargard Szczeciński już nie figuruje. Trzeba to zmienić.
271 [Wrocław Główny - Poznań Główny] na całym odcinku
351 [Poznań Główny - Szczecin Główny] na odcinku Poznań Glówny - Poznań Główny POD
354 [Poznań Główny POD - Piła Główna] na całym odcinku
405 [Piła Główna - Ustka] od rozjazdu początkowego by przejechać na tory do Piły Północ
Tory stacyjne piły
18 [Kutno - Piła Główna] podobnie jak 405
203 [Tczew - Kostrzyn] Ostbahn [tak samo]
999 [Piła Główna - Piła Północ] na całym odcinku [totalny bezsens mogli nas 405 od razu puścić]
405 [Piła Główna - Ustka] ponownie ale tym razem do Szczecinka.
Po zatrzymaniu w Szczecinku, niestety urwał mi się materiał do Białogardu ale w ramach stacji skład przejechał jeszcze 210 [Chojnice - Runowo Pomorskie] by wbić się na 404
404 [Szczecinek - Kołobrzeg] w tym fragment 202 [Gdańsk Główny - Stargard] w ramach przejazdu na stacji Białogard.
Na piechotę zwiedzimy: linię portową w Kołobrzegu, gdzie pociągi jadą po ulicy i rondo, gdzie krajowa 11 zaczyna swój bieg do Bytomia.
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla
wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy
(moderację) bez podania przyczyny.