OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Linia Gdańsk Główny – Stargard (202)

Odcinek:

Ostatnia zmiana: 2025-09-05 (opisy, historia)

Wyślij nowe pliki »

| [Pokaż/ukryj poza zasięgiem] [Wersja rozszerzona] |
Obraz
fot. nieznany (1877)
Obraz
fot. nieznany (1877)
Obraz
fot. nieznany (przed 1910 (???))
Obraz
fot. nieznany (przed 1920)
Obraz
fot. nieznany (przed 1930)
Obraz
fot. grzzywa (1937)
Obraz
fot. grzzywa (1937)
Obraz
fot. nieznany (przed 1940)
Obraz
fot. nieznany (przed 1940)
Obraz
fot. nieznany (przed 1945)
Obraz
fot. Leszek Kowalik (1986-03-22)
Obraz
fot. Michał Gliniecki (zbiory prywatne) (pomiędzy 1989-05-28 a 1990-05-26)
Obraz
fot. Michał Gliniecki (pomiędzy 1990-01-01 a 1992-01-01)
Obraz
fot. Michał Gliniecki (pomiędzy 1990-01-01 a 1992-01-01)
Obraz
fot. Michał Gliniecki (1990-08-25)
Obraz
fot. Michał Gliniecki (1990-08-25)
Obraz
fot. Michał Gliniecki (1991-09-19)
Obraz
fot. Michał Gliniecki (1995-06-20)
Obraz
fot. Michał Gliniecki (1995-06-20)
Obraz
fot. Marek Potocki (1997-04-25)
Obraz
fot. Piotr Białek (2000-07-31)
Obraz
fot. Bartosz Arszyński (2002-03-19)
Obraz
fot. Marcel Durbajło (FTD) (2004-06)
Obraz
fot. Wojciech Koliński (2004-07-23)
Obraz
fot. Marcel Durbajło (2004-11)
Obraz
fot. Marcel Durbajło (2004-11)
Obraz
fot. Marcel Durbajło (2004-11)
Obraz
fot. Marcel Durbajło (2004-11)
Obraz
fot. Marcel Durbajło (2004-11)
Obraz
fot. Marcel Durbajło (2004-11)

Zdjęcia publikowane w tym serwisie w większości otrzymujemy od internautów i zakładamy, że mają oni prawo do ich przesyłania. Jeżeli trafisz na materiały naruszające Twoim zdaniem czyjeś prawa autorskie, skontaktuj się z nami (adres w stopce).

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Komentarze:

Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.

[pokaż/ukryj starsze ⇅]

  • #3 (odp. na #2) Adolf Nowak de Piaskowski (2022-04-21 01:02:42)
    Można spokojnie przyjąć za pewnik ze gdy budowano nowy dworzec gdański zaprojektowano wtedy 2 linie SKM (parowej) o takim przebiegu jak pózniejsze 2 powojenne elektryczne.
    Z tego w całości zbudowano linię do Nowego Portu z opcją na 2 tory na pewnym odcinku.
    Dowodem to zdjęcie - odcinek linii 249 miedzy Politechnika a Kolonia: https://www.bazakole…
    Z kolei po tym zdjęciu: https://www.bazakole… - perony po lewej,
    widać wyraznie że stacja początkowa dla pociągów tej pierwotnej SKM była gotowa już przed I Wojną.
    Teraz wystarczy poszukać mapy z okresu międzywojnia by zobaczyć jakie prace wykonano na linii do Oliwy.
    Ktoś chętny?
  • #4 (odp. na #3) subsens (2022-04-21 16:11:13)
    Ile nazwisk mogłoby widnieć pod rzetelnym opracowaniem Gdańska? Odpowiedź: ze dwa – trzy. Przy czym jedno od sierpnia ub.r. jest już tylko ważnym wspomnieniem. Potem długo, długo nic.
    Monografia węzła nie ukazała się w żadnym z dwóch języków, zatem ogarnięcie Gdańska w Bazie to po części problem wtórny.
    A po części problem systemowy. W rozległej przestrzeni miedzy lamerstwem a zawodowstwem mrugają różnych formatów gwiazdy FDG, WFG, Gedanopedii etc. Ale Baza nie dba o grawitację. W szczególności zaś nie przyciąga gwiazd :).
    Dłubiąc w temacie bez mozolnego składania porozrzucanych danych cząstkowych, raz po raz kopie się w dawno otwarte drzwi. Świat zewnętrzny wówczas dyskretnie się śmieje, a problem systemowy pogłębia.
  • #5 (odp. na #2) Piłsudski II.NBK (2022-12-09 00:31:08)
    Przejazd "luzakiem" z Gdańska do Gdyni: https://www.youtube.…
  • #6 gość zza wschodniej granicy (2024-03-31 13:41:10)
    Według rozkładu jazdy na stronie Polregio, pociągi już się zatrzymywają na przystanku Świdwin Zamek.
  • #7 (odp. na #6) X. Piast II Chrobry (2024-04-01 15:57:45)
    Ciekawe, czy dla tych 7 par warto było budować ten przystanek?
  • #8 Błażej Kopka (2024-04-01 21:11:47)
    Całą linię potrafi się w tym kraju wskrzeszać dla tylu par, a co dopiero jeden przystanek?
  • #9 Halka Kopińska (2024-06-12 10:48:12)
    Wiadukt sklepiony w km 94.5 stał (już przestał) na przeszkodzie modernizacji. FB-źródło, blog osobisty Piotr Rachwalski - Komunikacja Zastępcza, używa liczby mnogiej: między Potęgowem a Leśnicami... burzenie wiaduktów.
  • #10 (odp. na #2) Igor13 (2024-09-05 21:21:24)
    W wykazie 2023/2024 oraz 2024/2025 nazwa Stargard Szczeciński już nie figuruje. Trzeba to zmienić.
  • #11 X. Piast II Chrobry (2024-11-07 13:16:33)
    Budowa drugiego toru na szlaku Lębork - Słupsk.
    https://www.youtube.…
  • #12 Programista Kolejowy (2025-06-09 19:52:25)
    271 [Wrocław Główny - Poznań Główny] na całym odcinku
    351 [Poznań Główny - Szczecin Główny] na odcinku Poznań Glówny - Poznań Główny POD
    354 [Poznań Główny POD - Piła Główna] na całym odcinku
    405 [Piła Główna - Ustka] od rozjazdu początkowego by przejechać na tory do Piły Północ
    Tory stacyjne piły
    18 [Kutno - Piła Główna] podobnie jak 405
    203 [Tczew - Kostrzyn] Ostbahn [tak samo]
    999 [Piła Główna - Piła Północ] na całym odcinku [totalny bezsens mogli nas 405 od razu puścić]
    405 [Piła Główna - Ustka] ponownie ale tym razem do Szczecinka.
    Po zatrzymaniu w Szczecinku, niestety urwał mi się materiał do Białogardu ale w ramach stacji skład przejechał jeszcze 210 [Chojnice - Runowo Pomorskie] by wbić się na 404
    404 [Szczecinek - Kołobrzeg] w tym fragment 202 [Gdańsk Główny - Stargard] w ramach przejazdu na stacji Białogard.

    Na piechotę zwiedzimy: linię portową w Kołobrzegu, gdzie pociągi jadą po ulicy i rondo, gdzie krajowa 11 zaczyna swój bieg do Bytomia.


    https://youtu.be/qLC…

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Linia kolejowa Gdańsk Główny – Stargard (202)

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...