Zdjęcia publikowane w tym serwisie w większości otrzymujemy od internautów i zakładamy, że mają oni prawo do ich przesyłania. Jeżeli trafisz na materiały naruszające Twoim zdaniem czyjeś prawa autorskie, skontaktuj się z nami (adres w stopce).
Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas. Uzupełnij dane
|
Napisz email do redakcji |
Jak dodać nowe zdjęcia?
Komentarze: ⇵
Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy.
Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.
Jak wynika z rozkładu jazdy Arriva.Pl to ruch na odcinku Szlachta - Wierzchucin jest i to niezły, czyli 9 par: https://arriva.pl/up…
#3
Darek Nowak
(2020-03-28 16:27:44)
Rozkład sprzed miesiąca już nie istnieje gdyż nowy wygląda tak: https://arriva.pl/ar… (pociagi nie kursują).
Czyli odcinek "Węglówki" od Wierzchucina do Kościerzyny stracił na ruchu osobowym a towarowy też pewno śladowy.
#4(odp. na #3)
Adolf Nowak de Piaskowski
(2021-07-25 21:27:55)
Pewnie śladowy ale szyny wyglądają na jeżdżone na północ od Wierzchucina.
#5(odp. na #1)
Adolf Nowak de Piaskowski
(2022-03-15 18:12:34)
Bez zbytniego rozgłosu wróciły pociągi na szlak Wierzchucin - Lipowa/Szlachta. https://www.bazakole…
Jest 5 par (w święta o dziwo nawet 2) w tym 2 bezpośrednio z Bydgoszczy, a 1 kontynuuje jazdę do Czerska.
Jest też w tym, jeden bezpośredni z Tucholi (15:10) do Czerska.
Kolejne 23 km "żelaznych szlaków" przywrócone do życia!
#6
Adolf Nowak de Piaskowski
(2022-03-15 23:07:56)
Promocja: https://arriva.pl/ar…
W związku z reaktywacją połączeń kolejowych na trasie Wierzchucin - Szlachta, wraz z Organizatorem Przewozów, Urzędem Marszałkowskim Województwa Kujawsko-Pomorskiego, przygotowaliśmy wyjątkową promocję dla pasażerów podróżujących między Toruniem, a Sierpcem. Do 19 kwietnia 2022 roku bilety jednorazowe na przejazd pociągami Arriva między dowolnymi przystankami na trasie Wierzchucin - Szlachta kosztują jedynie 1 zł.
#7(odp. na #6)
Paweł Skup
(2022-03-16 10:15:39)
Pragnę zauważyć, ze tak jak piernik z wiatrakiem ma jednak wspólny punkt (jest nim mąka), tak z przytoczoną ofertą nie ma nic wspólnego odcinek Toruń-Sierpc. Skąd w ogóle takie zestawienie?
#8(odp. na #7)
Adolf Nowak de Piaskowski
(2022-03-16 14:36:22)
No, to łebmajster z Arrivy szablonik wypełnił połowicznie.
To są właśnie zagrożenia publikacji typu "a, weź stare ogłoszenie i zmień tylko relację"... "Ale w dwóch miejscach, ciołku" :)
#10
113
(2023-05-13 08:33:39)
Nie wiem czy wrzucać, ale wasiu, czy jest możliwa elektryfikacja linii na 25 kV?: https://www.wnp.pl/l…
#11
et21
(2023-05-14 18:25:11)
Ściema ściemę i ściemą pogania. Kolejny sposób narodowego zarządcy infrastruktury na przewalenie kilkudziesięciu miliardów, ze stratą dla rynku.
#12(odp. na #11)
Łukasz Kiąca
(2023-05-14 21:07:26)
Z tego co mówił mi kilka lat temu głòwny inżynier sekcji energetycznej z DOLKOM'u, zmiana systemu energetycznego miałaby sens np. na przełomie lat 60-tych i 70-tych, gdy w Polsce elektryfikacja nie była tak zaawansowana jak obecnie. Dziś koszty przebudowy infrastraktury energetycznej (sieć trakcyjna, podstacje etc.) oraz wymiany całego taboru byłyby niebotyczne.
#13(odp. na #12)
Igor13
(2023-05-15 23:02:19)
Masz racje oraz et21. To tylko kłapanie dziobem z treścią wyjętą z kontekstu. Taka inwestycja byłaby większą stratą, niż pożytkiem dla zarządcy infrastruktury i przewoźników. Niestety, patrząc na niektórych mam wrażenie, że kupiła ten bełkot.
Mimo tego wcale nie oznacza, że nigdy w Polsce nie będzie linii kolejowej zelektryfikowanej na prąd przemienny 25 kV. Wręcz przeciwnie. Szansę na to ma linia kolejowa nr 65 (LHS) lub niektóre fragmenty KDP. Niemniej, to wymaga analiz.
#14
Błażej Kopka
(2023-05-16 17:09:22)
Moment - jakie analizy? Przecież w przypadku KDP już chyba przesądzili, że będzie 25kV.
#15(odp. na #14)
Igor13
(2023-05-16 18:38:13)
Nie wszędzie tak będzie. Niektóre linie CPK mają być na 3 kV. Analizy to przede wszystkim uwzględnienie terenu na którym znajduje się linia (jakość obsługi i możliwości), a co za tym idzie ilością podstacji i mocą pobliskich linii wysokiego napięcia, które odpowiednio przysyłałyby prąd do sieci trakcyjnej.
#16
Łukasz Kiąca
(2023-05-19 10:31:42)
Materiał filmowy Mirosława Romańskiego (KOLEJ mrirmur2) poruszający temat różnic pomiędzy systemami 3 kV DC i 25 kV 50 Hz AC, oraz historyczne koncepcje wprowadzenia tego drugiego na sieci PKP z przełomu lat 50/60 tych. https://youtu.be/gB-…
#17
Igor13
(2024-09-15 15:11:07)
Wie ktoś może, kiedy rozpoczną się prace na odcinku Somonino - Gdańsk Osowa?
Umowa na elektryfikację i przebudowę odcinka Somonino - Gdańsk Osowa oraz elektryfikację odcinka Glincz - Kartuzy linii kolejowej nr 229 została podpisana.
#19(odp. na #17)
X. Piast II Chrobry
(2024-09-21 16:25:51)
Wartość prac wyniesie 1 253 589 722,58 zł netto. Horrendalnie drogo. PKM kosztowała bodajże 900 mln.
#20(odp. na #19)
Igor13
(2024-09-22 23:05:24)
Za budowę, elektryfikację, czy oba?
#21(odp. na #20)
X. Piast II Chrobry
(2024-09-23 08:25:24)
Za wszystko.
#22
Igor13
(2025-01-02 22:55:13)
Czy jest ktoś, kto posiada schemat projektu przebudowy linii kolejowej nr 201, na odcinku Kościerzyna - Gdańsk Osowa? Szukam informacji w tym temacie, ale nie mogę nigdzie tego znaleźć, a o dokumentach przetargowych PKP PLK to już nawet nie chcę myśleć, gdyż zwariować można przy wyszukaniu takowych.
#23
Mikol74
(2025-01-06 16:42:42)
Zaraz za Maksymilianowem w kierunku na Kościerzynę są ruiny wiaduktu i nasyp, jakby budowano tam jakąś łącznicę. Czy ktos zna historie tego miejsca?
#24
Błażej Kopka
(2025-01-07 11:59:09)
Może zwyczajnie niedokończone bezkolizyjne połączenie 201/131? Na nic innego to nie wygląda. Ostatecznie chyba nigdy drugiego toru 131 w tym miejscu tak nie poprowadzono. Doskonale to widać na lidarze.
[Dodaj nowy komentarz]
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla
wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy
(moderację) bez podania przyczyny.
Linia kolejowa Nowa Wieś Wielka – Gdynia Port (201)