OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Linia Tychy – Mysłowice Kosztowy (179)

Odcinek:

Ostatnia zmiana: 2023-11-27 (przebieg)

Wyślij nowe pliki »

| [Pokaż/ukryj poza zasięgiem] [Wersja rozszerzona]
Obraz
fot. Paweł Ukole (1972-05-22)
Obraz
fot. A. Kabala (2000)
Obraz
fot. Piotr Pyrkosz (2005-01-01)
Obraz
fot. Piotr Pyrkosz (2005-01-01)
Obraz
fot. nieznany (2005-09-22)
Obraz
fot. nieznany (2005-09-22)
Obraz
fot. nieznany (2005-09-22)
Obraz
fot. Dawid Benski (2005-09-22)
Obraz
fot. A. Kabala (2006)
Obraz
fot. Michal__TG (2009-07-26)
Obraz
fot. Michal__TG (2009-07-26)
Obraz
fot. Michal__TG (2009-07-26)
Obraz
fot. Przemysław Więcek (2011-06-26)
Obraz
fot. Przemysław Więcek (2011-06-26)
Obraz
fot. Przemysław Więcek (2011-06-26)
Obraz
fot. Przemysław Więcek (2011-06-26)
Obraz
fot. Przemysław Więcek (2011-06-26)
Obraz
fot. Przemysław Więcek (2011-06-26)
Obraz
fot. Damian Stupień (2019-07-02)
Obraz
fot. rudy łysy (2019-09-29)
Obraz
fot. rudy łysy (2020-02-22)
Obraz
fot. rudy łysy (2020-04-05)
Obraz
fot. Paweł Stylski (2020-12-16)
Obraz
fot. Tomasz (2021-10-17)
Obraz
fot. Tomasz (2021-10-17)
Obraz
fot. Tomasz (2021-10-17)
Obraz
fot. Tomasz (2021-10-17)
Obraz
fot. trainstationhopping (2024-03-31)
Obraz
fot. trainstationhopping (2024-03-31)
Obraz
fot. Kamil Czaiński (2025-02-16)

Zdjęcia publikowane w tym serwisie w większości otrzymujemy od internautów i zakładamy, że mają oni prawo do ich przesyłania. Jeżeli trafisz na materiały naruszające Twoim zdaniem czyjeś prawa autorskie, skontaktuj się z nami (adres w stopce).

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Komentarze:

Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.

  • #1 Adolf Nowak de Piaskowski (2020-10-25 21:38:40)
    Linia pasażerska powinna zostać uruchomiona nie jak teraz z końcówką na Lodowisku ale pociągnięta dalej 3,2 km do ul. Serdecznej.
    Peron powinien kończyć się przed nią (przed przejazdem) i być po jej prawej stronie długi na 120 metrów.
    Ruch towarowy tu niewielki więc nawet nie potrzeba by rozjazdu i osobnego toru bocznego jak w przypadku Lodowiska.

    Dodatkowy przystanek powinien być przed ul. Urbanowicką zamiast poprzedniej jego lokalizacji.
    Cała strefa przemysłowa ma ok. 2,5 km długości a łącznie ok 4 km2 powierzchni i napewno gdyby pociągi tu kursowały byłoby większe zapełnienie.

    Tak faktycznie, na odcinku 1,3 km od końca przystanku Gota - Roweckiego do końca "Lodowiska" linia jest jakby 3 torowa choć tor południowy to faktycznie
    bocznica do ciepłowni "Tauron - u".
  • #2 113 (2022-11-14 16:30:07)
    Czy wie ktoś, czy są jakieś wstępne plany do reaktywacji połączeń pasażerskich do Lędzin? Z tego co wiem na listę zamierzeń inwestycyjnych wpisany jest odcinek Tychy Miasto - Baraniec. A o odcinku Baraniec - Mysłowice Kosztowy nie ma za bardzo słowa. Przydałoby przywrócić połączenia pasażerskie do Lędzin, zwłaszcza, że można byłoby tutaj robić tzw kółeczko do Katowic.
  • #3 R. Kotowski (2025-07-11 12:28:41)
    PKP PLK pozyskało pieniądze na przywrócenie do życia linii kolejowej między Tychami a Bieruniem Starym. Pochodzą one z Programu Fundusze Europejskie na Infrastrukturę, Klimat, Środowisko 2021-2027 (FEnIKS). Przetarg jest planowany jeszcze w 2025 roku.https://www.slazag.p…

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Linia kolejowa Tychy – Mysłowice Kosztowy (179)

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...