OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Linia Racibórz – Pietrowice Głubczyckie (– Krnov) (177)

Odcinek:

Ostatnia zmiana: 2025-01-03 (historia)

Wyślij nowe pliki »

| [Pokaż/ukryj poza zasięgiem] [Wersja podstawowa] |

Obraz
Odsłon : 6986
powiększ
Autor: Dariusz Dąbrowski
data: 1999-08-08;
Odcinek: Głubczyce - Karniów
Kolej pogranicza polsko-czeskiego - artykuł z Nowych Sygnałów.
Tagi: materiały prasowe, pocztówki, kadry filmowe
Obraz
Odsłon : 1178
powiększ
Autor: Janusz Grudzień
Przesłał: wasiukibic; data: 2000-08-27;
Odcinek: Racibórz - Głubczyce
Skan artykułu z Nowych Sygnałów, dotyczący zawieszenia przewozów pasażerskich w relacji Racibórz - Racławice Śląskie; a mówiąc po ludzku: cynicznego i bezczelnego oszukania oraz pozostawienia na lodzie kilku tysięcy pasażerów, przez ówczesne władze PKP i rząd RP. Ówczesny minister transportu i gospodarki morskiej w rządzie Jerzego Buzka: Tadeusz Syryjczyk. Ówczesny dyrektor generalny PKP: Krzysztof Celiński.
Tagi: materiały prasowe, pocztówki, kadry filmowe
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 2348
powiększ
Autor: andrzejkoza
Przesłał: anko; data: 2007-09-02;
Odcinek: Bernacice - Głubczyce
Wiadukt, nowy albo wyremontowany, górą DW 416.
Tagi: mosty/wiadukty/estakady/przepusty
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1713
powiększ
Autor: andrzejkoza
Przesłał: anko; data: 2008-08-31;
Odcinek: Baborów - Bernacice
Tarcza ostrzegawcza na torze wjazdowym z Głubczyc. Górą biegnie tor z Polskiej Cerekwi (dawniej z Kędzierzyna-Koźla) - z lewej. Widok w kierunku południowo-wschodnim.
Tagi: mosty/wiadukty/estakady/przepusty, sygnalizacja/słupki/znaki itp., szlak (trasa)/pojedyncze tory
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 2263
powiększ
Autor: andrzejkoza
Przesłał: anko; data: 2008-08-31;
Odcinek: Tłustomosty - Baborów
Wyjazd ze stacji Baborów w stronę Pietrowic Wielkich/Raciborza. W tle widać zabudowania wsi Dzielów.
Tagi: szlak (trasa)/pojedyncze tory
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 2004
powiększ
Autor: Marcin Żukowski
data: 2009-04-29;
Odcinek: Głubczyce - Zopowy Równe
Rozebrana linia kolejowa relacji Głubczyce - Krnov. Zdjęcie wykonane ok kilometra od dworca w Głubczycach.
Tagi: pozostałości/starotorza/dawne równie stacyjne
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1606
powiększ
Autor: Marcin Żukowski
data: 2009-09-27;
Odcinek: Mokre Głubczyckie - Karniów
Fragment rozebranej linii Głubczyce - Krnov. Na zdjęciu przejazd drogowy w Pietrowicach Głubczyckich.
Tagi: pozostałości/starotorza/dawne równie stacyjne, przejazdy i przejścia naziemne (drogowe)
Obraz
Odsłon : 1210
powiększ
Autor: Krzysztof Brankowski
data: 2015-09-14;
Odcinek: Głubczyce - Zopowy Równe
Wiadukt na skraju stacji Głubczyce - wyjazd w kierunkach Pietrowice Głubczyckie/Racławice Śląskie.
Tagi: mosty/wiadukty/estakady/przepusty
Obraz
Odsłon : 1181
powiększ
Autor: Krzysztof Brankowski
data: 2015-09-14;
Odcinek: Głubczyce - Zopowy Równe
Dawne torowisko pomiędzy stacjami Głubczyce i Zopowy Równe - widok w stronę Krnova.
Tagi: pozostałości/starotorza/dawne równie stacyjne
Obraz
Odsłon : 1311
powiększ
Autor: Krzysztof Brankowski
data: 2015-09-14; (uwagi: datapewna)
Odcinek: Głubczyce - Zopowy Równe
Przyczółki rozebranego wiaduktu pomiędzy stacjami Głubczyce i Zopowy Równe - widok od południa.
Tagi: mosty/wiadukty/estakady/przepusty, pozostałości/starotorza/dawne równie stacyjne
Obraz
Odsłon : 1137
powiększ
Autor: Krzysztof Brankowski
data: 2015-09-14;
Odcinek: Zopowy Równe - Mokre Głubczyckie
Słupek hektometryczny pomiędzy stacjami Zopowy Równe i Mokre Kolonia.
Tagi: sygnalizacja/słupki/znaki itp.
Obraz
Odsłon : 1103
powiększ
Autor: Krzysztof Brankowski
data: 2015-09-14;
Odcinek: Zopowy Równe - Mokre Głubczyckie
Przepust w wysokim nasypie pomiędzy stacjami Zopowy Równe i Mokre Kolonia - widok od południa.
Tagi: mosty/wiadukty/estakady/przepusty
Obraz
Odsłon : 1276
powiększ
Autor: Krzysztof Brankowski
data: 2015-09-14;
Odcinek: Mokre Głubczyckie - Pietrowice Głubczyckie
Most nad Radynką - widok od zachodu.
Tagi: mosty/wiadukty/estakady/przepusty
Obraz
Odsłon : 1503
powiększ
Autor: Krzysztof Brankowski
data: 2015-09-14;
Odcinek: Pietrowice Głubczyckie - Karniów
Skrzyżowanie z szosą tuż za przystankiem Pietrowice Głubczyckie - widok w stronę Krnova.
Tagi: pozostałości/starotorza/dawne równie stacyjne, przejazdy i przejścia naziemne (drogowe)
Obraz
Odsłon : 1016
powiększ
Autor: Krzysztof Brankowski
data: 2015-09-14;
Odcinek: Pietrowice Głubczyckie - Karniów
Tłuczeń na dawnym torowisku, tuż przed granicą PL/CZ - widok w stronę Krnova.
Tagi: pozostałości/starotorza/dawne równie stacyjne
Obraz
Odsłon : 1029
powiększ
Autor: Krzysztof Brankowski
data: 2015-09-14;
Odcinek: Pietrowice Głubczyckie - Karniów
Przepust dokładnie na granicy - po lewej Czechy, po prawej Polska, widok od wschodu.
Tagi: mosty/wiadukty/estakady/przepusty
Obraz
Odsłon : 899
powiększ
Autor: Krzysztof Brankowski
data: 2016-04-04;
Odcinek: Głubczyce - Zopowy Równe
Słupek hektometryczny 38.2 przy wyjeździe ze stacji Głubczyce w kierunku Krnova.
Tagi: sygnalizacja/słupki/znaki itp.
Obraz
Odsłon : 1088
powiększ
Autor: Krzysztof Brankowski
data: 2016-04-04;
Odcinek: Głubczyce - Zopowy Równe
Początek rozebranego torowiska tuż za stacją Głubczyce - po prawej tor linii nr 294 Głubczyce - Racławice Śląskie.
Tagi: szlak (trasa)/pojedyncze tory
Obraz
Odsłon : 1136
powiększ
Autor: Krzysztof Brankowski
data: 2016-04-04;
Odcinek: Głubczyce - Zopowy Równe
Zachodni przyczółek rozebranego wiaduktu pomiędzy stacją Głubczyce i przystankiem Zopowy Równe.
Tagi: mosty/wiadukty/estakady/przepusty, pozostałości/starotorza/dawne równie stacyjne
Obraz
Odsłon : 1214
powiększ
Autor: Krzysztof Brankowski
data: 2016-04-04;
Odcinek: Głubczyce - Zopowy Równe
Wiadukt 650 m przed przystankiem Zopowy Równe od strony Głubczyc.
Tagi: mosty/wiadukty/estakady/przepusty
Obraz
Odsłon : 1246
powiększ
Autor: Krzysztof Brankowski
data: 2016-04-04;
Odcinek: Zopowy Równe - Mokre Głubczyckie
Wiadukt na skraju miejscowości Mokre Kolonia, tuż za skrzyżowaniem z obecną drogą krajową nr 38
Tagi: mosty/wiadukty/estakady/przepusty
Obraz
Odsłon : 1036
powiększ
Autor: Krzysztof Brankowski
data: 2016-04-04;
Odcinek: Mokre Głubczyckie - Pietrowice Głubczyckie
Most nad Radynką - widok od zachodu. 
Tagi: mosty/wiadukty/estakady/przepusty
Obraz
Odsłon : 1268
powiększ
Autor: Krzysztof Brankowski
data: 2016-04-04;
Odcinek: Pietrowice Głubczyckie - Karniów
Skrzyżowanie z szosą tuż za przystankiem Pietrowice Głubczyckie, który znajdował się zaraz po drugiej stronie.
Tagi: pozostałości/starotorza/dawne równie stacyjne, przejazdy i przejścia naziemne (drogowe)
Obraz
Odsłon : 1082
powiększ
Autor: Krzysztof Brankowski
data: 2016-04-04;
Odcinek: Pietrowice Głubczyckie - Karniów
Słupek hektometryczny i nasyp dawnego torowiska tuż przed granicą PL/CZ.
Tagi: pozostałości/starotorza/dawne równie stacyjne, sygnalizacja/słupki/znaki itp.
Obraz
Odsłon : 918
powiększ
Autor: Krzysztof Brankowski
data: 2016-04-04;
Odcinek: Pietrowice Głubczyckie - Karniów
Przepust na granicy - po lewej Polska, po prawej Czechy.
Tagi: mosty/wiadukty/estakady/przepusty
Obraz
Odsłon : 950
powiększ
Autor: Krzysztof Brankowski
data: 2016-04-04;
Odcinek: Pietrowice Głubczyckie - Karniów
Na skraju Krnova, w pobliżu skrzyżowania z ul. Petrovicką, na dawnym torowisku zachowało się sporo podkładów drewnianych. 
Tagi: pozostałości/starotorza/dawne równie stacyjne
Obraz
Odsłon : 958
powiększ
Autor: Krzysztof Brankowski
data: 2016-04-04;
Odcinek: Pietrowice Głubczyckie - Karniów
Most nad wyschniętym ciekiem na skraju Krnova - widok od zachodu.
Tagi: mosty/wiadukty/estakady/przepusty
Obraz
Odsłon : 1426
powiększ
Autor: Krzysztof Brankowski
data: 2016-04-04;
Odcinek: Bernacice - Głubczyce
Wyjazd ze stacji Głubczyce w kierunku Raciborza.
Tagi: szlak (trasa)/pojedyncze tory
Obraz
Odsłon : 1317
powiększ
Autor: Krzysztof Brankowski
data: 2016-04-04;
Odcinek: Bernacice - Głubczyce
Słupek pędniowy tuż za wyjazdem ze stacji Głubczyce w kierunku Raciborza.
Tagi: detale
Obraz
Odsłon : 1021
powiększ
Autor: Krzysztof Brankowski
data: 2016-04-04;
Odcinek: Bernacice - Głubczyce
Słupek hektometryczny 37.2, tuż przed wjazdem na stację Głubczyce.
Tagi: sygnalizacja/słupki/znaki itp.

Zdjęcia publikowane w tym serwisie w większości otrzymujemy od internautów i zakładamy, że mają oni prawo do ich przesyłania. Jeżeli trafisz na materiały naruszające Twoim zdaniem czyjeś prawa autorskie, skontaktuj się z nami (adres w stopce).

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Komentarze:

Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.

[pokaż/ukryj starsze ⇅]

  • #14 Burczymucha (2023-01-13 20:03:42)
    Elektryfikacja linii drastycznie podnosi jej koszt, szczególnie, gdy trzeba zrobić ją od zera, szczególnie na linii jednotorowej, szczególnie, gdy jest to linia drugorzędna. Równocześnie prosty szynobus może spokojnie obsłużyć cały ruch pasażerski na tej trasie. Oficjalne uzasadnienie likwidacji linii 177 było takie, że była nierentowna. I było to stwierdzeniem faktu, a nie wymysł urzędasów albo manipulacja (jak niesławne przestawki rozkładów z końca lat 90tych, żeby ludzie sami rezygnowali z kolei). A tutaj odkąd sięgam pamięcią, widok ten sam był: ciężka lokomotywa towarowa ciągnęła... dwa, a w okresie wakacji trzy wagony pasażerskie. I ten pociąg nigdy nie miał większego obłożenia niż 2/3. Puszczenie tam, a najpierw zbudowanie trakcji elektrycznej, nie sprawi, że będzie tanio, tylko znów zabije linie w kilka lat.
    Jedną z największych bolączek polskiej kolei jest gigantomania. Albo się robi wielkie projekty, takie z rozmachem i przytupem, na głównych magistralach oczywiście, albo nie robi się nic. A kolej lokalna i regionalna MUSI być przede wszystkim możliwie tania w zbudowaniu, utrzymaniu i obsłudze. Dlatego też niech linia pozostanie niezelektryfikowana, a obsługują ją szynobusy, ale niech najpierw się odbędzie jej remont. Szczególnie teraz, w warunkach, gdy prawie nic nią nie jeździ.
    Swoją drogą - czy jest jakakolwiek informacja co z zapowiedzianym te półtora roku temu projektem rekonstrukcji linii? Bo szukam i szukam i nic nie znalazłem.
  • #15 wasiukibic (2023-05-10 22:14:52)
    Kolejny ciekawy reportaż, potwierdzający informacje, jakie doszły do moich uszu od mieszkańców okolic linii 294 i 177: http://kolejpodsudec…
    Coraz to lepsze kwiatki wychodzą w kwestii tego połączenia, w świetle których likwidacja przewozów i zapuszczenie jej zakrawa na - dosłownie - sabotaż. O czasowym przetrasowaniu pociągów dalekobieżnych przez Baborów i Głubczyce słyszałem. W dodatku ludzie, którzy mi o tym opowiadali twierdzili, że pociąg ten "przyjął się" i pasażerowie liczyli na to, że zostanie na tej linii na stałe, choć psioczyli po trochu na opóźnienia, które niekiedy powodował. Dodatkowo jest też wzmianka o olaniu najkrótszego dojazdu do cukrowni w Polskiej Cerekwi, od strony Kędzierzyna-Koźla, fakt wart odnotowania, jak (wtedy jeszcze) PKP zmusiła niejako zakład do korzystania z okrężnego odcinka, przez Baborów. Zaiste wspaniałe podejście biznesowe, frontem do klienta.
  • #16 (odp. na #15) Xiążę Piast II Chrobry (2023-06-26 19:18:17)
    Linia kolejowa Racibórz-Racławice Śląskie będzie rewitalizowana.
    "W poniedziałek w Opolu podpisano umowę o finansowaniu inwestycji, której koszt szacuje się na 535 mln zł.
    Jak informuje PKP, dzięki rewitalizacji linii kolejowych blisko 40 tys. mieszkańców z czterech gmin zyska połączenie z Opolem. Czas podróży z Głubczyc do Opola wyniesie ok. 130 minut, a z Głubczyc do Raciborza - ok. 36 min. W ramach projektu o szacowanej wartości 535 mln zł netto zrewitalizowane zostaną linie o długości 54 km między Raciborzem a Racławicami Śląskimi. Trasa zostanie zelektryfikowana; pociągi osiągną prędkość do 120 km/h."
    https://stooq.pl/n/?…
  • #17 Błażej Kopka (2023-06-26 21:14:29)
    W jakiej formule będzie inwestycja? Na razie projekt, czy od razu projektuj i buduj? W ogóle gdziekolwiek w kraju z tego programu podpisano już jakąś umowę na projekt chociaż?
  • #18 (odp. na #17) Igor13 (2023-06-27 10:48:54)
    Tak. Na budowę linii kolejowej Dobieszyn - Kozienice oraz Chorzew Siemkowice - Wieluń.
  • #19 Błażej Kopka (2023-06-27 22:59:23)
    No faktycznie. Dzisiaj doszedł Zgorzelec-Bogatynia (projekt + nadzór).
  • #20 (odp. na #19) Igor13 (2023-06-28 21:20:01)
    Nic o tym nie słyszałem.
  • #21 Błażej Kopka (2023-06-28 22:38:20)
    Pojadę klasykiem: https://www.youtube.…
  • #22 Heini Iwański (2024-02-04 13:21:23)
    Linia Racibórz - Racławice to dobry pomysł, żeby znowu była czynna. Bo np. z Baborowa, czy Głubczyc nigdzie nie idzie dojechać. W Baborowie jest nadal czynny elewator zbożowy, właściciel na własną rękę remontował tory do Pietrowice Wielkich, żeby wozić zboża.
  • #23 (odp. na #22) wasiukibic (2024-07-16 18:56:01)
    Ktoś się ostatnio pytał, jak sytuacja na tej linii - póki co, mniej więcej od roku czasu cisza, nawet na profilu na fejsie, czy tam w regionalnych/lokalnych mediach. Zaś będzie trzeba wydeptywać ścieżki, po gabinetach poselskich, tylko czy miejscowym władzom i społeczności starczy determinacji? Ileż można się prosić o sprawy oczywiste.

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Linia kolejowa Racibórz – Pietrowice Głubczyckie (– Krnov) (177)

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...