OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Linia Kłodnica – Kluczbork (175)

Odcinek:

Ostatnia zmiana: 2024-06-07 (podobiekty)

Wyślij nowe pliki »

Przyjmowanie nowych zdjęć do galerii tego obiektu zostało wstrzymane.

| [Pokaż/ukryj poza zasięgiem] [Wersja podstawowa] |

Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 2351
powiększ
Autor: andrzejkoza
Przesłał: anko; data: 2006-09-10;
Odcinek: Staniszcze Wielkie - Fosowskie
49 Km. Górą biegnie linia Kłodnica - Kluczbork.
Tagi: mosty/wiadukty/estakady/przepusty
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 2920
powiększ
Autor: andrzejkoza
Przesłał: anko; data: 2006-09-10;
Odcinek: Staniszcze Wielkie - Fosowskie
49 Km. Odcinek Strzelce Opolskie - Fosowskie bez trakcji. Widok w kierunku stacji Fosowskie, za zakrętem most na Małej Panwi.
Tagi: mosty/wiadukty/estakady/przepusty
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 3362
powiększ
Autor: andrzejkoza
Przesłał: anko; data: 2006-10-08;
Odcinek: Fosowskie - Myślina Lubliniecka
Przejazd za stacją Fosowskie. Lewy tor bez trakcji, prawy linia na Dobrodzień.
Tagi: przejazdy i przejścia naziemne (drogowe)
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 2793
powiększ
Autor: andrzejkoza
Przesłał: anko; data: 2006-10-15;
Odcinek: Sporok - Staniszcze Wielkie
Szyny ukryte w trawie. Linia biegnie przez las w wykopie, górą droga Osiek - Staniszcze W.
Tagi: szlak (trasa)/pojedyncze tory, mosty/wiadukty/estakady/przepusty
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 2585
powiększ
Autor: andrzejkoza
Przesłał: anko; data: 2007-03-25;
Odcinek: Zimna Wódka - Strzelce Opolskie
Wiadukt nad linią Bytom-Wrocław, widok w stronę Strzelec Op.
Tagi: mosty/wiadukty/estakady/przepusty
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 2573
powiększ
Autor: andrzejkoza
Przesłał: anko; data: 2007-03-25;
Odcinek: Zimna Wódka - Strzelce Opolskie
Wiadukt nad linią Bytom - Wrocław.
Tagi: mosty/wiadukty/estakady/przepusty
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 2504
powiększ
Autor: andrzejkoza
Przesłał: anko; data: 2007-03-25;
Odcinek: Zimna Wódka - Strzelce Opolskie
29 km, tył semafora wjazdowego na stację Strzelce Op.
Tagi: szlak (trasa)/pojedyncze tory
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 2547
powiększ
Autor: andrzejkoza
Przesłał: anko; data: 2007-07-09;
Odcinek: Staniszcze Wielkie - Fosowskie
Most na Małej Panwi, widok w stronę stacji Fosowskie.
Tagi: mosty/wiadukty/estakady/przepusty
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 2980
: 1
powiększ
Autor: andrzejkoza
Przesłał: anko; data: 2007-07-09;
Odcinek: Staniszcze Wielkie - Fosowskie
50 km, widoczna tarcza ostrzegawcza przed stacją Fosowskie.
Tagi: szlak (trasa)/pojedyncze tory, sygnalizacja/słupki/znaki itp.
Obraz
Odsłon : 4194
: 1
powiększ
Autor: Łukasz Turek
data: 2007-07-16;
Odcinek: Kuniów - Kluczbork: Koniec LK175
Zdawka (próżna) z Kluczborka do Opola mija wioskę Kuniów zbliżając się do zdewastowanej nastawni podg Kuniów.  Za moimi plecami (200 m) ta linia łączyła się z zlikwidowana już obwodnicą kolejową. Zgoda Autora jest. (Sony25.cal.pl).
Tagi: tabor, szlak (trasa)/pojedyncze tory
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 3214
powiększ
Autor: andrzejkoza
Przesłał: anko; data: 2007-07-22;
Odcinek: Leśnica - Zalesie Śląskie
Wiadukt kolejowy, nad drogą Leśnica-Zalesie Śl w Lichyni.
Tagi: mosty/wiadukty/estakady/przepusty
Obraz
Odsłon : 3492
: 2
powiększ
Autor: Michal__TG
data: 2008-07-17;
Odcinek: Fosowskie - Myślina Lubliniecka
Okolice Staniszcz Wielkich.
Tagi: szlak (trasa)/pojedyncze tory
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 2626
powiększ
Autor: andrzejkoza
Przesłał: anko; data: 2009;
Odcinek: Fosowskie - Myślina Lubliniecka
Tarcza ostrzegawcza stacji Fosowskie, w okolicy tarczy kończy się odcinek z zachowaną siecią trakcyjną.
Tagi: szlak (trasa)/pojedyncze tory, sygnalizacja/słupki/znaki itp.
Obraz
Odsłon : 2042
powiększ
Autor: Michal__TG
data: 2009-07-01;
Odcinek: Zimna Wódka - Strzelce Opolskie
Strzelce Opolskie.
Tagi: mosty/wiadukty/estakady/przepusty
Obraz
Odsłon : 2272
powiększ
Autor: Michal__TG
data: 2009-07-01;
Odcinek: Zimna Wódka - Strzelce Opolskie
Strzelce Opolskie.
Tagi: mosty/wiadukty/estakady/przepusty
Obraz
Odsłon : 328
powiększ
Autor: Michal__TG
data: 2009-07-01;
Odcinek: Brzezina - Strzelce Opolskie
Fragment wiaduktu z linii 175 nad DK 94. Widok w stronę Strzelec Opolskich.
Tagi: mosty/wiadukty/estakady/przepusty, szlak (trasa)/pojedyncze tory
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 2713
powiększ
Autor: andrzejkoza
Przesłał: anko; data: 2009-07-04;
Odcinek: Fosowskie - Myślina Lubliniecka
Ubytki w torze nieczynnym.
Tagi: szlak (trasa)/pojedyncze tory
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 2227
powiększ
Autor: andrzejkoza
Przesłał: anko; data: 2009-07-04;
Odcinek: Fosowskie - Myślina Lubliniecka
Cała linia już bez drutu,odcinek wspólny z torem do Dobrodzienia(po prawej).
Tagi: szlak (trasa)/pojedyncze tory
Obraz
Odsłon : 1933
powiększ
Autor: Michal__TG
data: 2009-08-02;
Odcinek: Leśnica - Zalesie Śląskie
Lichynia.
Tagi: mosty/wiadukty/estakady/przepusty
Obraz
Odsłon : 2145
powiększ
Autor: Michal__TG
data: 2009-08-02;
Odcinek: Leśnica - Zalesie Śląskie
Lichynia.
Tagi: szlak (trasa)/pojedyncze tory
Obraz
Odsłon : 1988
powiększ
Autor: Michal__TG
data: 2009-08-02;
Odcinek: Leśnica - Zalesie Śląskie
Lichynia.
Tagi: szlak (trasa)/pojedyncze tory
Obraz
Odsłon : 1287
powiększ
Autor: Michal__TG
data: 2009-08-02;
Odcinek: Leśnica - Zalesie Śląskie
Kilkanaście metrów przed wiaduktem w Lichyni. Widok w stronę Leśnicy.
Tagi: pozostałości/starotorza/dawne równie stacyjne
Obraz
Odsłon : 1392
powiększ
Autor: Michal__TG
data: 2009-08-02;
Odcinek: Leśnica - Zalesie Śląskie
Wiadukt w Lichyni, widok w stronę Strzelec Opolskich.
Tagi: mosty/wiadukty/estakady/przepusty, pozostałości/starotorza/dawne równie stacyjne
Obraz
Odsłon : 1226
powiększ
Autor: Michal__TG
data: 2009-08-02;
Odcinek: Leśnica - Zalesie Śląskie
Wiadukt w Lichyni, widok w stronę Strzelec Opolskich.
Tagi: mosty/wiadukty/estakady/przepusty, pozostałości/starotorza/dawne równie stacyjne
Obraz
Odsłon : 249
powiększ
Autor: Michal__TG
data: 2009-08-02;
Odcinek: Leśnica - Zalesie Śląskie
Wiadukt w Lichyni, widok w stronę Kłodnicy.
Tagi: mosty/wiadukty/estakady/przepusty
Obraz
Odsłon : 3541
: 4
powiększ
Autor: Damian Stupień
data: 2010-03-05;
Odcinek: Kłodnica - Łąki Kozielskie
Post. Kłodnica - widok w kierunku Opola. ET22-680 minie zaraz most nad kanałem Gliwickim, kierując się na Kędzierzyn-Koźle. Za nim na odstępie, widać już jadący skład prowadzony ET22-1019.Na torze po prawej widać rozjazd linii 175 (Kłodnica – Kluczbork (175): https://www.bazakolejowa.pl/index.php?dzial=linie&id=437
Tagi: tabor, szlak (trasa)/pojedyncze tory, mosty/wiadukty/estakady/przepusty
Obraz
Odsłon : 1628
powiększ
Autor: Michal__TG
data: 2010-07-11;
Odcinek: Fosowskie - Myślina Lubliniecka
Fosowskie, przejazd przez ulicę Opolską. W lewo Kłodnica, w prawo Kluczbork.
Tagi: przejazdy i przejścia naziemne (drogowe), sygnalizacja/słupki/znaki itp., szlak (trasa)/pojedyncze tory
Obraz
Odsłon : 2260
powiększ
Autor: Michal__TG
data: 2010-07-21;
Odcinek: Szumirad - Kluczbork: Koniec LK175
Okolice Lasowic Małych.
Tagi: szlak (trasa)/pojedyncze tory
Obraz
Odsłon : 2026
powiększ
Autor: Michal__TG
data: 2010-07-21;
Odcinek: Szumirad - Kluczbork: Koniec LK175
Okolice Lasowic Małych.
Tagi: szlak (trasa)/pojedyncze tory
Obraz
Odsłon : 1468
powiększ
Autor: Michal__TG
data: 2010-08-03;
Odcinek: Leśnica - Zalesie Śląskie
Wiadukt w Lichyni. Widok w kierunku Leśnicy.
Tagi: mosty/wiadukty/estakady/przepusty

Zdjęcia publikowane w tym serwisie w większości otrzymujemy od internautów i zakładamy, że mają oni prawo do ich przesyłania. Jeżeli trafisz na materiały naruszające Twoim zdaniem czyjeś prawa autorskie, skontaktuj się z nami (adres w stopce).

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Komentarze:

Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.

[pokaż/ukryj starsze ⇅]

  • #15 (odp. na #14) wasiukibic (2022-09-05 01:32:32)
    Kędzierzyn-Koźle - Strzelce Opolskie => odbudową linii były zainteresowane gminy Ujazd i Leśnica, z uwagi na powstająca na północ od Zimnej Wódki strefę przemysłową. Nic mi jednak nie wiadomo, czy temat został pchnięty dalej, czy umarł gdzieś po drodze. Nie wiem, jak za PRL-u, ale za III RP to była typowa lokalka, bez większego znaczenia dla całej sieci i transportu towarów. Ale raczej za komuny było podobnie, skoro nawet nie odbudowano mostu nad Kanałem Gliwickim, na bezkolizyjnym wyprowadzeniu linii z Kędzierzyna-Koźla.
    Strzelce Opolskie - Fosowskie był istotny z punktu widzenia cementowni, która padła jakieś 20 lat temu. A odcinek Kluczbork - Fosowskie był traktowany jako erzac w połączeniu Kluczbork - Opole, po idiotycznej likwidacji kursów przez Jełową. Niestety, jakiś dureń uznał wtedy, że po co bezpośrednie połączenie ze stolicą województwa, skoro można pojechać naokoło i z przesiadką? Gwoli sprawiedliwości, dopóki jeszcze rozkład zawierał więcej niż 2 pary pociągów, to frekwencja była niezła; ludzie dojeżdżali do szkół i pracy do Kluczborka, ale komuś to połączenie najwyraźniej przeszkadzało, po drodze same wioski i wygoniono ludzi z pociągów psując rozkład jazdy, jak się tylko dało. Na koniec, świat mi że została jedna para, skomunikowana z pociągiem do Opola Głównego. Frekwencja zleciała na pysk (choć jeszcze trochę ludzi jeździło w relacji Kluczbork-Opole) i można było zawiesić kursy całkowicie, chwaląc się oszczędnościami.
    Wojsko to odcinek Kluczbork - Fosowskie, choć gramotniej byłoby napisać - pozostałości odcinka. Za komuny ten odcinek był przewidziany jako jeden z korytarzy wywozowych węgla z GOP. Stąd dwa tory i drut.
    Przyczyn degradacji linii było kilka: spadek przewozów węgla, likwidacja cementowni w Strzelcach Opolskich, no i oczywiści chęć optymalizacji sieci.
    Wątpię, aby ktokolwiek pokusił się o odbudowę tego ciągu w całości; może wojsko zrobi swoją pajdę i tela.
  • #16 Podoficer (2022-09-05 16:40:51)
    Wasiu, podobno jesteś z Wrocławia, więc zanim cokolwiek napiszesz o województwie opolskim zapoznaj się z papierami jak na przykład te:
    https://www.szukajwa…
  • #17 (odp. na #16) wasiukibic (2022-09-05 17:28:19)
    Nie podobno, a na pewno.
    Strona podana przez Ciebie mi nie działa.
    Województwo opolskie leży w zakresie mojego zainteresowania tematami kolejowymi.
    W swoich wypowiedziach bazuję na wizji lokalnej, rozmowie z mieszkańcami, kolejarzami, czasami także z przedstawicielami jednostek terytorialnych oraz wiadomościami dostępnymi w mediach. O ile doniesienia medialne są zazwyczaj pewne, o tyle ludzie in situ potrafią czasem coś przekoloryzować, lub sprzedać kit, sam także mogę wysnuć fałszywe wnioski, życie.
    Proszę odnieść się konkretnie do napisanych przeze mnie rzeczy, w którym miejscu popełniłem błąd. Jestem w stanie uderzyć się w pierś i to skorygować.
  • #18 Podoficer (2022-09-06 16:39:44)
    Nie będę tu streszczał ponad kilkudziesięciostronicowego dokumentu, bo to nie miejsce i czas.
    Dokument nazywa się "Ocena stanu transportu w woj. Opolskim w latach 1965-1971 i perspektywy jego rozwoju w latach 1972-1975",
    sygnatura: 82/514/0/15.1/7,
    zespół: Dyrekcja Okręgowa Kolei Państwowych we Wrocławiu
    Archiwum Państwowe we Wrocławiu
    Resztę załatwią urocze panie na Pomorskiej pod dwójką.
  • #19 (odp. na #18) wasiukibic (2022-09-06 19:22:59)
    Masz problem do tego, co napisałem. Warto byłoby więc w krótkich, żołnierskich słowach wyłożyć swoje argumenty, a nie odsyłać do jakiegoś dokumentu. Można podeprzeć się nim, jako źródłem, ale nie jest to erzac dyskusji, jaką tukej prowadzimy. To raz.
    Dwa. Piszesz o dokumencie powstałym w latach 70. XX wieku. OK. Tylko ten zapewne nijak się ma do realiów jakie panowały w drugiej połowie lat 90. XX wieku, czy na początku wieku XXI, a tym bardziej strefy przemysłowej przy autostradzie A4. Natomiast co do roli, jakie pełniły dla ówczesnego przemysłu odcinki Strzelce Opolskie - Fosowskie czy Fosowskie - Kluczbork jestem pewien i wątpię, żeby w tym dokumencie stało inaczej, tzn. może być więcej, mogły być inksze, szersze perspektywy, jednak obsługa cementowni pod Rozmierką i korytarz wywozowy węgla z Górnego Śląska to są kwestie niepoważalne. Jeżeli zaś masz jakąś wiedzę dotyczącą odcinka Kędzierzyn-Koźle - Strzelec Opolskie, który sam w sobie generował minimalny ruch towarowy i nie przeszedł w zasadzie większych inwestycji po 1945 roku (o czym wspomniałem w poprzednim poście), ino został poklejony na szybko - to jeżeli wiesz o roli, jaką spełniał on dla obsługi kombinatów chemicznych w K-K, tudzież S.O., ruchu tranzytowego z Czech, to chętnie to przeczytam. Ja pamiętam schyłek funkcjonowania tej linii, gdzie do stonki czy kociołka przyczepiano dwie bonanzy i tak to się kulało wesoło do S.O., coś mi nawet świta, że nawet w trudnych realiach popowodziowych nie było możliwości poprowadzenia tamtędy objazdowego ruchu towarowego, czy wjazdu sześcioosiowych loków w ogóle, ale tu mogę się mylić, bo to było ponad 20 lat temu.
  • #20 Podoficer (2022-09-06 20:31:35)
    Podałem Ci wędkę a Ty chcesz żebym Ci złapał rybę, zrobił pod beszamelem i podstawił pod nos.
    Rusz tyłek sprzed komputera i posiedź trochę w archiwach albo na Joannitów, to pogadamy, bo z Twoimi wyobrażeniami o kolei nie zamierzam dyskutować.
  • #21 (odp. na #20) wasiukibic (2022-09-06 21:10:53)
    Guzik mi podałeś. Zarzuciłeś tytułem publikacji i jej sygnaturą, bez odniesienia się do postawionych przeze mnie tez, a to wypadałoby zrobić, jeżeli chcesz je obalić/uzupełnić/podtrzymać. Też mogłem podać tytuły prasowe i zgrywać kumatego. Jeżeli według Ciebie na tym ma polegać dyskusja, to z łaski swojej nie zabieraj w niej głosu, bo niewiele do niej wnosisz.
  • #22 Kyzak (2022-10-08 19:32:08)
    Masakra Panie Podoficer. To ma być społeczność i dzielenie się wiedzą?
  • #23 Mieszkaniec lini 175 (2022-10-17 22:14:41)
    Linia ta od KK do Strzelec była wybudowana za Hitlera, to był jeden z nowszych odcinków na Opolszczyźnie. To była linia prowadzona w trudnych terenach, ale przystosowana do ciężkiego transportu. W latach 80. była podobno planowana elektryfikacja tegoż odcinka. Lata 90 to celowe wygaszanie ruchu pasażerskiego, ale było to też spowodowane upadkiem lokalnego, ciężkiego przemysłu.
  • #24 MR (2024-08-22 22:12:52)
    Są tu jacyś maszyniści (bądź osoby, obeznane w temacie), które będą wiedziały czy w obrębie miejscowości Zębowice był posterunek nr.13 (bądź coś podobnego)? Ponieważ słyszałem kiedyś tekst o rzekomym dróżniku posterunku nr 13 w Zębowicach i czy ktoś jest mi w stanie powiedzieć, czy istniał taki budynek, czy to zwyczajna "bujda"?

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Linia kolejowa Kłodnica – Kluczbork (175)

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...