OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Linia Pyskowice – Lubliniec (152)

Odcinek:

Ostatnia zmiana: 2025-07-24 (podobiekty)

Historia linii » [Link bezpośredni]

data odcinek zdarzenie źródło, uwagi
1952-09-30 Pyskowice - Lubliniec Otwarcie nowej linii
ruch towarowy; torów: jeden; prześwit: 1435 mm;
1953 Pyskowice - Lubliniec Otwarcie dla ruchu
ruch pasażerski: regularny;
1971-05-23 Pyskowice - Lubliniec Zamknięcie dla ruchu
ruch pasażerski;
1972 Paczyna - Lubliniec Zmiana liczby torów
torów: 2 lub więcej;
1973-10-15 Pyskowice - Lubliniec Elektryfikacja/zmiana systemu zasilania
system zasilania: 3000V DC;
2000 Pyskowice - Paczyna Linia zlikwidowana
2009-12-13 Paczyna - Lubliniec Otwarcie dla ruchu
ruch pasażerski: regularny;
otwarcie dla ruchu pasażerskiego - 2 pary pociągów IR z Krakowa do Poznania i Szczecina i z powrotem kursujących bez zatrzymania od Gliwic do Lublińca
2010-05-04 Paczyna - Lubliniec Zamknięcie dla ruchu
ruch pasażerski;
zamknięcie dla ruchu pasażerskiego (odwołanie pociągów
interREGIO przez PKP PLK) (info: Kasper "Gaspar" Fiszer)
2010-05-14 Paczyna - Lubliniec Otwarcie dla ruchu
ruch pasażerski: regularny;
sezonowy ruch pasażerski (przywrócenie części odwołanych
pociągów na weekend) (info: Kasper "Gaspar" Fiszer)
2010-05-17 Paczyna - Lubliniec Zamknięcie dla ruchu
ruch pasażerski;
zamknięcie dla ruchu pasażerskiego (ponowne wstrzymanie
pociągów interREGIO) (info: Kasper "Gaspar" Fiszer)
2010-12-12 Paczyna - Lubliniec Otwarcie dla ruchu
ruch pasażerski: regularny;
IR "Barbakan" relacji Szczecin Główny - Kraków Główny (info: Tomasz Bieryłło, 2011-01-22)
2012-10-02 Paczyna - Lubliniec Zamknięcie dla ruchu
ruch pasażerski;
W dniu 2 Października 2012 roku ostatni raz w trasę wyjechał pociąg interREGIO BARBAKAN, oznacza to, że na odcinku Paczyna-Lubliniec został tylko ruch towarowy. (info: Tomasz Kaczmarek, 09-10-2012)
2012-12-09 Paczyna - Lubliniec Otwarcie dla ruchu
ruch pasażerski: regularny;
2019-12-15 (???) Paczyna - Lubliniec Zamknięcie dla ruchu
ruch pasażerski;
Brak pociągów pasażerskich w rocznym rozkładzie jazdy 2019/2020.
2020-06 Paczyna - Lubliniec Otwarcie dla ruchu
ruch pasażerski: regularny;
TLK404 PIRAT z Kołobrzegu do Bohumina jedzie przez Lubliniec i Gliwice

Historia numeracji » [Link bezpośredni]

data odcinek numer źródło, uwagi
1985 Paczyna - Lubliniec: Lubliniec LcA 152
1985 Pyskowice - Lubliniec: Lubliniec LcA 152

Rozkłady jazdy » [Link bezpośredni]

1952 – 1963 »
1963 – 1970 »

Historia prędkości » [Link bezpośredni]

data odcinek prędkość km/h źródło, uwagi
2007-11-18 Toszek Północ - Czarków 30 km/h Import PLK2007_10
2007-11-18 Paczyna - Toszek Północ 60 km/h Import PLK2007_10
2007-11-18 Paczyna - Lubliniec: Lubliniec LcA 60 km/h Import PLK2007_10
2007-11-18 Czarków - Lubliniec: Lubliniec LcA 100 km/h Import PLK2007_10
2011-03-11 Paczyna - Toszek Północ 30 km/h Import PLK2011_03
2011-03-11 Toszek Północ - Czarków 60 km/h Import PLK2011_03
2012-07-15 Toszek Północ - Czarków 100 km/h Import PLK2012_07_PAS_SZYN
2012-07-15 Paczyna - Toszek Północ 60 km/h Import PLK2012_07_PAS_SZYN
2017-01-10 (???) Czarków - Lubliniec: Lubliniec LcA 110 km/h Import PLK2017_01
2018-02-09 Czarków - Lubliniec: Lubliniec LcA 110 km/h Import PLK2018_02
2023-01-03 Paczyna - Toszek Północ 60 km/h IMPORT PLK (2023-01-03)
2023-01-03 Toszek Północ - Lubliniec: Lubliniec LcA 110 km/h IMPORT PLK (2023-01-03)
2023-01-03 Paczyna - Wiśnicze 60 km/h IMPORT PLK (2023-01-03)
2023-01-03 Wiśnicze - Lubliniec: Lubliniec LcA 110 km/h IMPORT PLK (2023-01-03)
2024-01-03 Paczyna - Toszek Północ 60 km/h IMPORT PLK (2024-01-03)
2024-01-03 Toszek Północ - Lubliniec: Lubliniec LcA 110 km/h IMPORT PLK (2024-01-03)
2024-01-03 Paczyna - Wiśnicze 60 km/h IMPORT PLK (2024-01-03)
2024-01-03 Wiśnicze - Lubliniec: Lubliniec LcA 110 km/h IMPORT PLK (2024-01-03)
2025-04-07 Paczyna - Toszek Północ 60 km/h IMPORT PLK (2025-04-07)
2025-04-07 Toszek Północ - Lubliniec: Lubliniec LcA 110 km/h IMPORT PLK (2025-04-07)
2025-04-07 Paczyna - Wiśnicze 60 km/h IMPORT PLK (2025-04-07)
2025-04-07 Wiśnicze - Lubliniec: Lubliniec LcA 110 km/h IMPORT PLK (2025-04-07)

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Komentarze:

Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.

[pokaż/ukryj starsze ⇅]

  • #3 (odp. na #2) Adolf Nowak de Piaskowski (2020-11-29 18:05:45)
    Teraz jedyny pociąg łączący Poznań z Katowicami "Osterwa" przez Ostrów/Kluczbork będzie omijał Bytom linią nr 152 i dalej przez Gliwice.
  • #4 (odp. na #3) Opolanin (2020-11-30 08:35:01)
    Bzdura, będzie oprócz tego jeszcze inny pośpiech z Katowic przez Ostrów na Poznań. (Podhalanin/Spodek) do końca sierpnia.
  • #5 (odp. na #3) Givexnine Poznań (2020-11-30 16:50:44)
    Jak jedyny pociąg łączący poznań z Katowicami? A TLK Ślązak w takiej właśnie relacji???
  • #6 (odp. na #5) Opolanin (2020-11-30 16:59:26)
    Chodzi o te, co nie jadą przez Wrocław.
  • #7 Slazak1 (2020-12-06 21:22:36)
    To przez Charków jakie składy osobowe teraz kursują ?
  • #8 (odp. na #7) Opolanin (2020-12-07 10:39:29)
    Osobowe to tak nie do końca... Parę pośpiechów tędy jeździ na przelocie, od nowego RJ będą 3: Osterwa, Pogórze, Przemyślanin. Przy czym te 2 ostatnie do czasu aż skończą z 4 godzinnym zamknięciem nocnym w Opolu Groszowicach.
  • #9 mszkl (2020-12-10 20:51:16)
    To OT z mojej strony, ale z roku na rok niechlujność SRJP rośnie, co widać na przykładzie właśnie tej linii. Pogórze i Przemyślanin w rozkładzie teleportują się pomiędzy Paczyną a Opolem, nie ma ich śladu ani w tab. 165 ani 175.
  • #10 Kolejman (2021-02-13 07:59:45)
    Potwierdzam co powiedzał Opolanin, w piątek 11.02 osobiście zaliczyłem podróż PODGÓRZEM przez tą trasę. Ktoś wie dlaczego nie trasują go prosto przez Strzelce? Przecież tamta trasa nie ma aż takiego obciążenia... Być może chodzi o to żeby dążyć do wyrównania obciążenia danych tras, zwiększając obłożenie na 152 podnoszą rentowność obstawy posterunków?
  • #11 Kolejman (2021-02-13 08:10:13)
    Widzę że rozpędziłem się niepotrzebnie, bo dopiero po wysłaniu komentarza doczytałem o problemie w Groszowicach. Jako nocny, tani TLK mógłby już na tej trasie zostać, wprowadziliby wtedy przystanek w Lublińcu i na pewno by kilka osób zabrali.
  • #12 lol (2021-02-13 14:09:03)
    @Kolejman - kolego, a co ma do tego rentowność obsługi posterunków, skoro i tak 24h na dobę latają tędy towarowe?

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Linia kolejowa Pyskowice – Lubliniec (152)

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...